Merhaba arkadaşlar...
Daha 2 hafta önce aldığımız Peugeot 407 ye eski arabamızdan miras kalan (ki kendileri de bir 407 idi. Saygıyla anıyorum o arkadaşı da) Araç içi kamera ve navigasyon cihazımızı bağlayacağız.
Konuyu yazarken kullanacağımız ekipmanlar
1- Bir adet araç içi kamera 2- Bir adet navigasyon cihazı 3- Bir tutam tek damarlı kablo 4- Yankeski 5- Elektrik bantı 6- Araç kullanım klavuzu 7- Kulak memesi kıvamına gelebilen hatta sınırları zorlayıp eriyebilen bir lehim teli ve havya 8- Avometre 9- Sert plastik çubuk (kablo döşemek için) 10- Yağ su un tuz şeker karabiber 11- Bir yudum sevgi 12- Birkaç iyi adam Malzemelerimizi eksiksiz temin edersek eğer kendimiz ve kamu güvenliği açısından faydalı olur diye düşünüyorum. Sonra milletin kapısını çalıp "Abi şu var mı ? bu var mı? " demeyelim. İnsanları rahatsız etmeyelim... Bu arada hatırlatayım. Arabanın adı "deve" , navigasyon cihazının adı "Cevriye" , Kameranın adı kamera. Kameraya bi isim takmamıştım. Sesi çıkmıyor çünkü.. Navigasyonda bi kadın var konuşuyo falan... Dedim senin adın Cevriye olsun...Eşinize de söyleyin arada sırada size çay kahve falan getirsin. Daha keyifli oluyor ;) ----------------------------- Hatırlatma : Siz çalıştığınız sırada araç kontağı kapalı konumda olsun. Güvenlik önlemi olarak. Ancak şunu unutmayın , eğer kapılar kilitlenmemiş ise araç 20 dakika sonra enerji tasarruf moduna giriyor ve heryerde ki akımı kesiyor. Aklınızda bulunsun. Kamera yada navigasyon cihazı çalışmıyor diye düşünmeyin. Aracı çalıştırın , 20 dakika daha çalışabilirsiniz bu sayede... (407 de bu şekilde bi önlem var akü bitmemesi için. Diğer araçları bilmiyorum...) Öncelikle hem kameranın hemde navigasyonun bu şekilde bir aparatı var. Çakmaklık kısmına takılıyor. Enerji ihtiyacını buradan alıyor. Ancak ben bunu sigorta kutusundan almak niyetindeyim. Çünkü konsolun ortasından tavana doğru uzanan kablo yumaklarını sevmiyorum. Kötü bir görüntü oluyor... Bir hatırlatma ; Bu adaptörün kablosunu kesip( Yani uç kısmını koparıp) , direkt sigorta kutusuna bağlamayı düşündük ama bunun uç kısmında (o küçük silindir şeklinde olan yer) bir cam sigorta bulunuyormuş. Bu bir güvenlik önlemi olarak kalsın deyip metal kısımlarına kablo lehimleyerek bağlantıyı gerçekleştirdik...
Aracımızın kitapçığında sigorta paneli hakkında tüm bilgiler yer alıyor. Burada bizim ihityacımız olan 12V alabileceğimiz bir sigorta bulmak... Yaptığımız ölçümler sonucu F22 adlı sigortayı kullanmaya karar verdik. Bu sigorta kontak açıkken 12V veriyor ve kapatınca da akımı kesiyor. Tam bizim istediğimiz gibi yani... Kendisini sevdik...
Kendisini görüyorsunuz. Sarı renkli sigorta , altında F22 yazıyor... 20A mış birde... Oraya daha sonra kablo çekeceğiz... Kablolama işlemini yaparken , kabloları rahatlıkta taşıyabilmek ve konsolun arkasından geçirebilmek için ,sürücü kapısı ile konsol arasında kalan bir parça var. Bu parçayı çıkarmamız gerekiyor. Hem kablo geçireceğiz hemde kullanacağımız kamera ve navigasyon için sigortadan aldığımız akımın şase ile bağlantısını yapacağız. Yani topraklama... O da şu parça oluyor Sigortamıza bir kablo çekeceğiz şimdi. Sarı renkli kablolar + uç , mor renkli kablolar toprak/şase olarak kullanılıyor. Aklınızda bulunsun... Topraklamamızı da yapıyoruz... Bu arada şaseye kabloyu bağladıktan sonra üzerine sıcak silikon sıkabilirsiniz. Daha sağlam olur. Tabi siz bilirsiniz...
Şimdi burada aslında bir fotoğraf daha olması lazım. Ben size anlatayım. Mor renkli kabloyu çakmaklık girişinin yanlarında ki sıkıştırma mandalı gibi zımbırtıya bağlıyorsunuz. Sarı kabloyu da yine o çakmaklığın en uç kısmına takıyorsunuz. Olay bitiyor... Artık kontak açık olduğu sürece kablolarımızdan 12V 20A akım geçecek. Bu da kamera ve navigasyon cihazını çalıştırmaya yeterli....
İşlemimiz bu kadar... Eğer sormak istediğiniz birşey olursa elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım. Yada şu kısmın bir fotoğrafını çekebilirmisin derseniz arabaya gidip fotoğraf çekebilirim.... Hoşçakalın...
------------- Okan Tekin
|