Alicilik Yazdı:
Konuya muayene acisindan cok bilgili degilim ama kullandigim aracta tek ampul tek mercek var. H4 gibi cift kaynak degil normal tek ampul var. Bixenon sistemin xenon olmayani. Araclar TR ye ilk girerken kontrol edilip bayiye gonderiliyor. ZAten sifir araclarin eger beklemisse bunu ruhsatta muayene gecerlilik suresine bakarak gorebiliyorsunuz. Bu halde benim aracimda far yikama veya otomatik yukseklik ayari yok.
Ben muayenede bu halde sorun cikacagini sanmam cikarsa da is bilmezlikten olacaktir. Ama bu fara xenon uyguladagimda olay tamamen degisiyor. Bu durumda xenon ve mercek ikilisinin bazi gereksinimleri gerekiyor.
Far yikama aslinda tum araclara lazim olan bisi. Ciddi de bir maaliyeti yok ama halen bu tarz uygulamalar yuksek donanmli araclarda oluyor. Mercekli araclarda ise kesinlikle olmasi gerekiyor. Neden derseniz mercekli varda isik dar alandan yayilma yapiyor diger farlardaki gibi ayna ile odaklama yok. Bu sebebten zaten dar alandan yayilan isik cam da kirlenince beter bir hale geliyor.
Ayni kirde iki fardan mercekli olan %20 aydinlatirken merceksiz olan %50nin ustunde aydinlatma sagliyor.
Far ayar konusu zaten cok farkli bir mevzu ona giresim yok.
Sonuc olarak mercek tavsiye ederim ama xenonla kullanmak muayenede basa bela.
|
Ali kardeşim konuyu açıklamış zaten onun dışında bende öğrendiklerimi ve bildiklerimi anlatmaya çalışayım. Araçlarda 4 çeşit mercek tipi var 1- Halojen mercekler: genelde h7 hada h1 sarı renk yanan ampuller kullanılır bu meceklerde(2006 üzeri 307, ford fiesta, focus, Octavia, Volvo s40 h7 ampul kullanan, fulence h7 ampul kullanan vs.) 2-xenon mercekler; bu mercekler genede d1s d2s/r d3s d4s gibi ampul kullanan orijinal fabrika çıkışı olan araçlardır bu araçlarda far yıkama ve otomatik far yükseklik ayarı (içerden ayarlama yapılan 1-2-3 anahtar değil) örnek olarak en son kasa honda civic en üst donanım fulence honda Accord vs. 3-Akıllı far sistemleri; bunlarda yine 2 numaradaki araçlar gibi d1s d2s/r d3s d4s gibi ampuller kullanır araçlar fabrika çıkışı xenon vardır araç çalışınca farlar önce yukarı kalkar sonra aracın yük durumuna göre yükseklik otomatik olarak ayarlanır karşıdan gelen aracın far ışığına göre aşağı iner karşında araç gelmediğinde karanlık bölgelerde kendiğinden yukarı kalkar örneğin opel insignia, 2012 model Mercedes e serisi vs. (bu araçlarda far yıkama ve otomatik far yükseklik ayarı vadır) 4-Bixenon mercekler, bunlar genelde üst segment araçlarda kullanılır ve aynı mercekten hem kısa hem uzun aydınlatma aparlar(içlerindeki motor sayesinde) bunlarda yine d1s d2s/r d3s d4s ampul kullanırlar ve fabrika çıkışı orijinal xenonlu araçlardır (bu araçlarda far yıkama ve otomatik far yükseklik ayarı vadır) selektör yaptıklarında flaş patlamış gibi olur örneğim BMW x5, x6, 5,20 3,20 vs. Mercedes c180 s serisi Mercedes jeeplerin büyük bölümü Land Rover, range Rover jeepler son kasa ford cmax skoda sberb, golf, passat, q7, a4,a5 a6 vs. Sonuç olarak arkadaşlar 1. maddedeki araçlar halojen yani sarı ampullü farlar olduğu için otomatik far yükseklik ayarı ve far yıkamaya gerek yoktur sarı ampul ve mercekle muayeneden geçer ama xenon takarsanız geçmez. 2,-3,4. maddedeki araçlar orijinal fabrika çıkışı xenonludur ve bu araçlarda otomatik far yükseklik ayarı ve far yıkama mevcuttur. Birde junyan sonar vs. sonradan takılan mercekli farlar vardır bu farlardada sarı ampulle muayeneden geçer ama xenonla muayeneden geçemez. Bunun yanında sonradan mercek montajı yapılan araçlar vardır. Bu araçlarda 1. maddedeki araçlar gibi xenon takıp giderseniz muayeneye geçmez sarı ampul takarsanız muayeneye geçer. Bixenon mercekli olsa dahi muayeneye giderken sarı ampul takın, selektör yapan motorun kablosunun bir tanesini geçici olarak uzun far kablosundan ayırın. Bu durumda mercekten selektör yapmaz. farlarını sarı halojen ampullü olur. Far ayarınız bozuk çıkar ancak muayeneden geçersiniz. Bu bilgiler benim farklı forumlarda yapılan araştırmalarım ve incelemelelerim sonucu oluşmuştur. Sizinde farklı bildikleriniz varsa paylaşırsanız sevinirim.
------------- 2013 308 Sportium Tel:0533 715 44 04
|