Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Automatic Gear Fault Hatası

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 406
Forum Tanımlaması: Peugeot 406, 1995'ten 2004'e kadar üretilen geniş bir aile otomobilidir.
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=38060
Tarih: 19 Mayıs 2025 Saat 04:42
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Automatic Gear Fault Hatası
Mesajı Yazan: baygeveze
Konu: Automatic Gear Fault Hatası
Mesaj Tarihi: 17 Ocak 2015 Saat 21:35
Herkese selamlar.Arkadaşlar forumda yeniyim.Aynı zamanda yeni bir peugeot 406 kullanıcısıyım.Aracı 1 aydır kullanıyorum.Son bir haftadır sabah çalıştırdığımda veya nadir de olsa gün içerisinde kullandığımda çalıştırdıktan 1-2 dk sonra Kar modu ve spor modu uyarısı yanıp sönmeye başlıyor.Bunların akabinde Ekranda Automatic Gear Fault yazıyor.Bu ortalama 2. vitesten 3'e geçtikten sonra ve devir 2000-2500 arasına geldimi duruyor.Tabii bu sırada araç çekişten de biraz düşüyor.Tam devrinde vites değiştirmiyor güç alamıyor.Mardin'de de Peugeot 406'dan ne anlayan var ne kullanan..hele hele adam akıllı otomatik şanzımandan anlayan yok.Koskoca Mardin'de 55 marka araca bakan büyük bir özel serviste (ENS Otomotiv) bilgisayara bağladım.Daha doğrusu bağlamaya çalıştık tam bağlandı bağlanamadı sorun bulunamadı.Arıza tespiti yapılamadı.Sanayiide başka bir ustaya gösterdim o da otomatik şanzımanı sökerim Adana'ya yollarım beyni arıza vermiştir diyor.Ortalam 1800 tl gibi bir maliyet çıkar dedi.İnternetten araştırdığım kadarıyla bazı bilen arkadaşlar selenoid valflerinden ve şanzıman yağından olabilir diyorlar.Konu hakkında ne yapabilirim.Daha önce bu sorunu yaşayıp çözüm bulan arkadaşların kıymetli bilgilerini rica ediyorum.Gerçekten 2000 lira kadar masraf var mıdır? Çok mudur normal midir bilemiyorum.Bu konuda aydınlatırsanız çok memnun kalırım.

Araç modeli: 2000 Model Peugeot 406 2.0 SV BVA 253 bin km. de.



Cevaplar:
Mesajı Yazan: monalos
Mesaj Tarihi: 18 Ocak 2015 Saat 17:37
Şanzumandan olduğu kesin herhalde de sebebini bilmiyorum , nette Detaylı bi araştırma yapmanı öneririm yada mi pejo servisine basvur

-------------
PEUGEOT 206 FARKI 1.4 BENZİN XT 2002 ABS


Mesajı Yazan: 206cc57
Mesaj Tarihi: 03 Şubat 2015 Saat 11:55
merhaba ,
 
Bende Peugeot 206 cc /2004 model otomatik vites kullanıcısyım , aracım 131,000 Km 'de . 4 seneyi geçtim aracım benimle . Benimde vuruntu , yokuşta ve inişte yapıyordu , Auto gear fault veriyor kar ve stop lampbaları yanıyorudu . Arıza verme oranı çok sıklaşınca , canım sıkılmaya başladı , artık her gün forumları okuyor kim nasıl çözüm bulmuş diye bakıyor en ucuz maliyetlki nasıl çözerim bu işi diyordum .
İlk başta yetkili servise gittim , ;
Selenoidlerimin kontrolünü yaptılar ,sağlıklı çalıştığını söylediler .
Şanzıman yağını değiştirdiler ( motor yağı değişim zamanı yıllık bakım zamanı yaklaşmıştı ama erteledim sadece şanzıman yağı değişimi)
Şanzıman yağını değiştiren usta bana , elimden geleni yaptım eğer Auto gear fault arızası yapmaya devam ederse REVİZYON dedi ,kendisini yetkili serviste tanırım çok sevdiğim işinin ehli birisi ..
Aracı aldım ilk hafta hiç arıza vermedi , ondan sonra ayda bir , iki kere auto gear fault arızası aldım,canım sıkıldı yeniden .
 Revizyon yolu gözüküyor diyordum ama 3 ayda toplam 5 kez arıza verdiği için revizyonu erteledim aklımda  ,derken yıllık bakımlar için özel servise gittim ;
motor yağı, filtreler değişti ,ve kelebek boğazını özellikle temizlenmesini istedim .
2014 temmuz ayında bu işlemleri yaptırdım ,arabamı o zamandan sonra dahada sık kullandım ,sinopa gittim geldim ,şehir içi hemen her gün kullanıyorum ,boğaz trafiği vs ,en soğuk havayıda ,en hararetli halindede kullanıyorum , ama bir kere bile auto gear fault hatası vermedi . Revizyon olucak  dediklerinde hemen inanmayın ,Selonoidlerin çalışıp çalışmadığını kontrol ettirin ,boş yere selonoidleri değiştirtmeyin , Şanzıman yağını değiştirterek işe başlayın . kolay gelsin geçmiş olsun .


Mesajı Yazan: T€K€
Mesaj Tarihi: 03 Şubat 2015 Saat 13:44
Oncelikle merhaba.esim otomatik corsa kullaniyor.anlattiginiz sorun basimiza geldi.sanzuman yagini degistirerek sorunu giderdik.
Otomatik araclarda sanzuman yagi seviye kontrolu su sekilde yapiliyor.
1-arac calisir durumdayken geri vitese takin
2-el frenini çekin
3-sanzuman uzerindeki yag cubugundan seviye kontrolu yapin.orada min ve max seklinde zaten belirtilmistir.orta seviyede olmali.bu islemler sirasinda arac geri viteste el freni cekili ve calisir durumda olmali bu onemli.
Birde yag seviyeniz normal olsa da yag ozelligini kaybetmis olabilir.bizim yasadigimiz sorunda yag seviyesi normaldi fakat yag ozelligini tamamen kaybetmisti.size tavsiyem ilk once aracin sanzuman yagini degistirmenizdir.gecmis olsun,neticeyi paylasirsaniz bizde faydalanmis oluruz...

-------------
ASLAN OLARAK BİR GÜN YAŞAMAK,KOYUN OLARAK YÜZ YIL YAŞAMAKTAN İYİDİR..



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net