Spor Yay , Amortisor , Coilover
Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT TÜRKİYE MODİFİYE PLATFORMU
Forum Adı: Modifiye ve Tuning Bilgileri
Forum Tanımlaması: performans arttırıcı işlemler ve parcalarla ilgili gerekli bilgiler
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=3775
Tarih: 08 Mayıs 2025 Saat 20:34 Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com
Konu: Spor Yay , Amortisor , Coilover
Mesajı Yazan: Guests
Konu: Spor Yay , Amortisor , Coilover
Mesaj Tarihi: 11 Aralık 2008 Saat 21:19
Otomobillerimizin yolda stabil kalmasında en büyük etkenlerden biridir
süspansyon sistemleri. Araç tekerlerinin aracın şasi ve gövdesiyle
birleştirildiği sistem yine süspansiyon sistemidir. Yaylar, yaprak
yaylar yani makaslar ve amortisörlerden oluşur. Genellikle, otomobil
türü araçlarda helezon yaylar, ağır hizmet araçlarında ise makaslar
kullanılır. Yaylar yoldan gelen darbe titreşimlerini üzerine alır.
Amortisör yayların salınımını kontrol eder.
Spor (kısa ve sert) Yaylar :
Otomobilin stabilitesini arttırmak üzere araçlarımızda kullanırız. Hem
güzel görüntü hemde güzel bir yol tutuş elde etmek için en kolay ve en
ucuz yoldur. Ancak kısa ve sert yaylardan tam randıman almanın asıl
yolu , spor amortisör kullanmaktır.
Maliyeti fazla olsada , karşılığında alınan muazzam his bu bedelin
hiçte gereksiz olmadığını ortaya koyar. Fabrika çıkışlı amortisörlere
takılan yaylar ses yapar , tam randıman veremez ama çok çok
zorlanmadığı sürece amortisörü de patlatmaz. Halk arasında kısa
yayların standart amortisörler için sanki saatli bomba gibi her an
patlatır tepkisini biraz abartılı buluyorum ancak kesinlikle kısa
yayların sert amortisörlerle kullanılmasını tavsiye ediyorum. Yay ve
amortisör kullanırken önemli bir ayrıntı vardır. Bu ayrıntı ise
kaliteli ve çok yıpranmamış lastik kullanmaktır. Bunun
en önemli nedeni ise amortisör ve yayı olan araçlara daha çok güvenip
daha sert manevralar yapmanızdır. Bu durumda üzerine en çok görev düşen
lastiklerinizdir.
Amortisörlerin çeşitleri vardır. Bazıları sadece pist kullanımı için
geliştirilir bazıları ise cadde kullanımı içindir. Cadde kullanımı için
TRde bilinmiş markalardan olan Koni , Bilstein , Tein tercih edilir. Bu
markaların ürünlerinin çoğunda sertlik ayarı vardır. Kule başlarından
yardımcı mandalla kolaylıkla ayar yapılabilir. Üzerindeki yay ne olursa
olsun en sertte bile konili bir araç pist kullanımına hazır durume
gelir.
Coilover
Türkiye de pek tercih edilmeyen ancak gerçekten yararlı olan bir
sistemdir. Kit halindedir ve en büyük özelliği bir çok ayarın manuel
olarak yapılabilmesidir. Coiloverların ortalama 8cm indirip
kaldırabilme özelliği vardır , kamber açılarını ayarlama şansınız
vardır. Yapısı karmaşık değildir ancak pahalıdır bu yüzden çok tercih
edilmez. Coiloverı alıp ,takıp sdce
yükseklik ayarlamak yanlıştır. Aynı zamanda açı ayarları yapılmalıdır.
Bu ayarlar yapılmadığı zaman coiloverın, basit amortisörlerden herhangi
bir farkı kalmaz ve verilen para sadece aracın alçalmasına yarar. TRde
yaygın olmadığı için ayarlarından da herkes anlamaz. Ayarların tamamen
sağlıklı olması için araç kantara çıkarılması her tekerlek için ayrı
ayrı ağırlık ayarı yapılmalıdır.
konuya baktım bulamadım daha once verıldıyse affola
ALINTIDIR...
|
Cevaplar:
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 11 Aralık 2008 Saat 21:22
ama güzel alıntı.Paylaşım için teşekkürler xs yiyen hdi.Sen doymazmısın???
|
Mesajı Yazan: sinan-s
Mesaj Tarihi: 11 Aralık 2008 Saat 21:24
Bilgiler için teşekkürler..
|
Mesajı Yazan: gokhansari_1
Mesaj Tarihi: 12 Aralık 2008 Saat 07:18
bilgiler güzel paylaşım için saol.anladığım kadarıyla coilover uğraştırıcı bişeymiş
|
|