Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

ARKADAŞLAR Bİ SORUNUMA ÇÖZÜM BULALIM LÜTFEN.

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 307
Forum Tanımlaması: Peugeot 307, 2001-2008 yılları arası üretilen küçük bir aile otomobilidir. 2002'de Yılın Avrupalı ​​Otomobili ödülü almıştır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=37286
Tarih: 25 Temmuz 2025 Saat 20:16
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: ARKADAŞLAR Bİ SORUNUMA ÇÖZÜM BULALIM LÜTFEN.
Mesajı Yazan: samet2461
Konu: ARKADAŞLAR Bİ SORUNUMA ÇÖZÜM BULALIM LÜTFEN.
Mesaj Tarihi: 11 Kasım 2014 Saat 18:19
arkadaşlar abiler sorduğum hiçbir soruda cevap alamıyorum. şu anda bir sorunum var ve buna yardımcı olmanızı bekliyorum. 307 1.6 dizel aracımda elektronik EGR var heralde bu egr beyninde bi problem var sürekli açık kalıyor ve arabayı düşük devirde boğuyor. bunu nasıl iptal edebilirim. lütfen bi yardımcı olun

-------------
YOUTUBE KANAL: youtube; ghostK

     



Cevaplar:
Mesajı Yazan: driver-can
Mesaj Tarihi: 11 Kasım 2014 Saat 18:55
Bildiğim kadarıyla egr valfinin arasına conta koyup kapatıyorlar böylece iptal olmuş oluyor.Sanayide ustalar da bilir.


Mesajı Yazan: driver-can
Mesaj Tarihi: 11 Kasım 2014 Saat 18:57
egr iptali egr nin emme manifolduna açılan kısmına düz metal conta kesilip geçişi iptal etmek şeklinde yapılır..egzoz gazı emme manifolduna geçemez ve aynı yoldan geri döner..eğer contayı egzoz manifoldu tarafına koyarsanız hem tüketimi arttırırsınız hem de egr içindeki sensör okuma yapmayacağından motor arıza lambası yanar..o yüzden egr sistemi yerinde bırakılarak egr nin emme manifolduna açılan ağzına metal bir conta kesilir..valf yerinde bırakılır..egr yapamayan egzoz gazı aynı yoldan dışarı atılır..bu durum chip tuning yapılmasını gerektirmez..ve performansı düşürmez..lambda düzgün çalıştığı sürece emisyon da oynamaz..hatta emme manifolduna egzoz gazından arınmış temiz hava girdiğinden yanma daha iyi gerçekleşir..zaten egr nin amacı yanmadan taviz vererek emisyon düzenlenmesidir..emisyon uğruna egr yapan araçların tüketimi sürekli benzin yönünden zengin karışım yapacağından egr iptali yapılmış aynı araca göre daha yüksek çıkar..emisyon da da çok fazla farketmiyor..egr iptali yapılan araçlarda önceye göre güç artışı sağlanması da bu yüzdendir..


Mesajı Yazan: samet2461
Mesaj Tarihi: 11 Kasım 2014 Saat 19:07
Orjinalini yazan: driver-can driver-can Yazdı:

egr iptali egr nin emme manifolduna açılan kısmına düz metal conta kesilip geçişi iptal etmek şeklinde yapılır..egzoz gazı emme manifolduna geçemez ve aynı yoldan geri döner..eğer contayı egzoz manifoldu tarafına koyarsanız hem tüketimi arttırırsınız hem de egr içindeki sensör okuma yapmayacağından motor arıza lambası yanar..o yüzden egr sistemi yerinde bırakılarak egr nin emme manifolduna açılan ağzına metal bir conta kesilir..valf yerinde bırakılır..egr yapamayan egzoz gazı aynı yoldan dışarı atılır..bu durum chip tuning yapılmasını gerektirmez..ve performansı düşürmez..lambda düzgün çalıştığı sürece emisyon da oynamaz..hatta emme manifolduna egzoz gazından arınmış temiz hava girdiğinden yanma daha iyi gerçekleşir..zaten egr nin amacı yanmadan taviz vererek emisyon düzenlenmesidir..emisyon uğruna egr yapan araçların tüketimi sürekli benzin yönünden zengin karışım yapacağından egr iptali yapılmış aynı araca göre daha yüksek çıkar..emisyon da da çok fazla farketmiyor..egr iptali yapılan araçlarda önceye göre güç artışı sağlanması da bu yüzdendir..

hocam motorun emme manifolduna egzoz gazını karıştıran boru var onun tam oraya bağlanan kısmını tıkasak olur mu. resimde işaretlediğim yeri yani :




-------------
YOUTUBE KANAL: youtube; ghostK

     


Mesajı Yazan: driver-can
Mesaj Tarihi: 11 Kasım 2014 Saat 19:28
Sanmıyorum öle olucağını conta keserek yapar ustalar siz bu işi bilen bi ustaya yaptırın


Mesajı Yazan: samet2461
Mesaj Tarihi: 11 Kasım 2014 Saat 19:41
Orjinalini yazan: driver-can driver-can Yazdı:

Sanmıyorum öle olucağını conta keserek yapar ustalar siz bu işi bilen bi ustaya yaptırın

burdaki ustalara güvenmiyorum ki ben kendim yapayım diyorum. sadece biraz bilgi edinmem lazım. o demir borunun egr ye bağlandığı yere conta koymak en iyisi. zaten orayı bahsettiniz heralde.


-------------
YOUTUBE KANAL: youtube; ghostK

     


Mesajı Yazan: samet2461
Mesaj Tarihi: 16 Kasım 2014 Saat 00:06
hocam SARI renkle işaretlediğim yerden hortumun başından mi kapatacağım yoksa egr ye ilk bağlanan blok tarafından mı ?



-------------
YOUTUBE KANAL: youtube; ghostK

     


Mesajı Yazan: ahmetkertik42
Mesaj Tarihi: 16 Kasım 2014 Saat 08:12
Samet arkadasim sagolsun cok iyi anlattin eger valfinin arka kizmindan cikan borunun o kizma conta koyarsaniz olur parcacilarda o borunun kaplisi var zaten saygilar ayrica kendinizin takmasida hem arac hemde sizin icin problem olacaltir sahsen ben bir usta olarak tavsiye etmiyrm


Mesajı Yazan: samet2461
Mesaj Tarihi: 16 Kasım 2014 Saat 10:56
Orjinalini yazan: ahmetkertik42 ahmetkertik42 Yazdı:

Samet arkadasim sagolsun cok iyi anlattin eger valfinin arka kizmindan cikan borunun o kizma conta koyarsaniz olur parcacilarda o borunun kaplisi var zaten saygilar ayrica kendinizin takmasida hem arac hemde sizin icin problem olacaltir sahsen ben bir usta olarak tavsiye etmiyrm

asıl siz sağolun. o borunun kapalısı olduğunu bilmiyordum Smile ustaya değiştireceğim ama ustalar iptal olmaz diyip duruyor bende inanmıyorum bi çaresi kesin verdır diyip çareyi bulup ustaya yaptıracam. sağolun Wink


-------------
YOUTUBE KANAL: youtube; ghostK

     



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net