Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

308 1.6 ehdi auto6r hızlanma problemi

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 308 T7 (2008-2013)
Forum Tanımlaması: Peugeot 308 'in 2008'de üretimine başlanmış 2013 sonrasıda yeni versiyonu çıkmıştır ve X08 serisi Peugeot modellerinin ilkidir.
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=37112
Tarih: 03 Ağustos 2025 Saat 09:12
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: 308 1.6 ehdi auto6r hızlanma problemi
Mesajı Yazan: veilside
Konu: 308 1.6 ehdi auto6r hızlanma problemi
Mesaj Tarihi: 25 Ekim 2014 Saat 22:55
Arkadaşlar herkese iyi akşamlar, aranıza yeni katıldım tanıtım bölümüne konu açtım. İsmim Ali, 308 1.6 ehdi auto6r sahibiyim aracımın hızlanmasıyla ilgili bişey danışmak istiyorum sizlere.

Öncelikle daha önce turbo dizel araç kullanmadım hep benzin & lpg atmosferik araçlar kullandım.
Şimdi aracımla 10km hız ile yol alırken gaza normal şekilde azar azar bastığımda güzel ivmeleniyor lakin yine aynı hızda giderken birden dip gazla kalkınca sanki gitmiyormuş gibi geliyor aracım. Bu durumu farklı hızlarda da denedim örneğin 70km ile giderken normal şekilde gaza asılıyorum dip gaz yapmadan fakat biraz agresifce aracım çok güzel ivmeleniyor ama aynı hızda kickdown yapıp gazı kökleyince bu ivmeyi alamıyorum. Araç sanki boğuluyormuşcasına zoraki gidiyor gibi. Bu bahsettiklerimi Otomatik+Spor modda ve Manuel+Spor modda denedim sonuç aynı.

Turbo dizel araç kullanmadığım için pek bilemiyorum turbo lag olayları falan hiç bilgim yok acaba aracımda böyle bir durum mu oluşuyor yoksa bana mı öyle geliyor bi türlü çözemedim. Yakıt olarak total, shell ve po kullanıyorum hangi istasyondan alırsam alayım bu ivmelenme durumu aynı.

Araç 16 bin kilometrede, 2013 model 1.6 e-hdi auto6r 112hp/270tork



Cevaplar:
Mesajı Yazan: Alicilik
Mesaj Tarihi: 26 Ekim 2014 Saat 00:22
Dizeli torkunu yüksek sıkıştırma ile alır. Hali hazırda patlama ile çalışan motor yüksek basıcçlı hava ile de maksimum devri torkunu sağlar.

Benzin araba ile dizel aracın gaz pedali ve çalışma sistemi çok farklıdır. Helelki araç yarı otomatikse daha da bir çekilmezdir. Dizelde bahsettiğim gibi yanma yerine patlama vardır bu yüzden belirli oranlarda sağlanmazsa verim alınmaz motorda siz birden gaza çok yüklendiğinizde gereksiz yere yakıt atacaksınız. Bu hem fazladan yakıt sarfiyatına ve zamanla katalizör ve varsa Partikül filtresinde tıkanmalara yol acacak bu sebepten dizel araçların gaz pedaline tepkisi geçtir. Bunun önüne geçmek için ayarlanabilir sprint booster cihazlar var bu cihaz gazın sinyal degerini arttırıp daha çok basıyor hissi veriyor.


LAg olayı çok farklı. Siz turbo devrini çevirdikten sonra basıncı bıraktığınzda biranlık boşluk olur geri toplaması sürer budur lag O da zaten kısadır.

Eğer imkanınız varsa 1.3 cdti corsa c kasayı bir sürün.... Dİzeli o zaman daha iyi tanırsınız.

-------------
http://fb.me/hizimsabit" rel="nofollow - Hız sabitleme ve limitleme için
DiagBox v7.82
PP2000 v22
Lexia 3 v45
Sedre/Doc Backup 11.2013



Mesajı Yazan: veilside
Mesaj Tarihi: 26 Ekim 2014 Saat 12:19
Anladım çok sağolun bilgilendirme için. 



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net