Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Otomatik vites vuruntu ve geç vites değişme sorunu

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=36930
Tarih: 24 Haziran 2025 Saat 09:34
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Otomatik vites vuruntu ve geç vites değişme sorunu
Mesajı Yazan: enes_468
Konu: Otomatik vites vuruntu ve geç vites değişme sorunu
Mesaj Tarihi: 08 Ekim 2014 Saat 19:42
selam arkadaşlar 1.4 otomatik vites benzin&lpg li  araç 120 bin km de.2004 model aracım var son günlerde 2 ve 3 ncü vitese geçerken bazen hafif bazan şiddetli vuruntu 4 e geçer ikende 5 bin deviri bulana kadar araç 4 e geçmiyor bağırıyor ve sonrada vuruntu yapıp geçiyor..çekişte problem yok.(BURAYA DİKKAT)  KAR VE SPOR LAMBALARINDA YANIP SÖNME YOK yani uyarı vermiyor.. makinaya bağlattım basınç lar dengesiz dendi ve birde ufak bi elektronik arıza var dendi. ustanın birisi selenoidler değişecek dedi birisi tam revizyon dedi birisi selenoidler değişmesi için içerideki spor veya kar lambasının yanıp sönmesi lazım diyor.aynı usta şanzuman yağı değişirse birdaha düzen tutmaz diyor.kimileri selenoid değişse bile aynı vuruntu devam edebilir diyorlar. ne yapacağımı şaştım fikirleriniz benim için çok önemli bu sorunları yaşayan arkadaşlar özellikle cevaplarınızı bekliyorum. cvplarınız için şimdide tek tek tşk ediyorum.



Cevaplar:
Mesajı Yazan: eyup.clk
Mesaj Tarihi: 08 Ekim 2014 Saat 21:13
Kardesim hayirli aksamlar sana bi sorum olcak arabayi benzinde denedinmi benzinde vuruntu yapiyomu


Mesajı Yazan: enes_468
Mesaj Tarihi: 08 Ekim 2014 Saat 21:41
EVET DOSTUM YAPIYOR BENZİNDEDE VURUNTU VAR. 



Mesajı Yazan: dream
Mesaj Tarihi: 08 Ekim 2014 Saat 22:42
Arkadaşım, aynı sorunları bende yaşadım. İlk önce şanzıman yağını değiştirmelisin, sonra şanzıman içinde ki elektro vanaları değiştir (genelde bir tanesi arıza verir ama ikisini de değiştirmen sağlıklı olandır)
Ve son olarakta motor kulaklarını kontrol ettir. Büyük bir ihtimalle sorun kalmayacaktır.
Ama bunların tamamını yetkili serviste yaptır. Biraz fazla ödersin ama bi problem olursa en azından muhhatabın olur.
Şanzımanın komple revizyonu yaklaşıl 4-5 bin civarı tutar
Yeni şanzıman takmak istersen de 8 bin gibi bir rakam harcarsın.
Bunları da göz önünde bulundurmalısın.
Kolay gelsin.


-------------
Ne günlere kaldık ey gazi hünkar katır defterdar oldu eşek mühürdar..


Mesajı Yazan: hasanucar
Mesaj Tarihi: 09 Ekim 2014 Saat 23:26
s.a kar ve spor lambaları yanıp söndüğünde seloneidlerin değişmesi gerektiğini ilk duyuyorum ve benim aracımda şöyle bişey var; viteste N ile D arasında bi boşluk daha var yani N'den D'ye yavaşca çektiğimde vitesi tam çekmeyip o boşlukta bırakırsam spor ve kar lambaları yanıp sönüyor.. bu herzaman aynı. ama adam akıllı d ye atarsam yada direk 3'e çekersem bi problem yok.. ama vuruntu arada yapıyor genelde vites düşüşlerinde yapıyor..


Mesajı Yazan: enes_468
Mesaj Tarihi: 13 Ekim 2014 Saat 00:41
dostum bana söylenen bu aracın ciğeri çıktımı düzen tutması zor oluyor. serviste pc ye bağlat hata kodu varmı bi bak bence.


Mesajı Yazan: judgmentday
Mesaj Tarihi: 13 Ekim 2014 Saat 14:01
1.6 benzinli otomatik 307 var. 1-2 arası geçişte vuruntu ve vites boştaymış gibi gaz yeme sorunu ve 3-4 geçişinde de yüksek devirli geçiş yapıyordu. uzunca araştırdıktan sonra servise verdim şanzıman revizyonu dediler. 1-2 gün içinde aracı teslim alacağım durumu yazarım size.


Mesajı Yazan: dream
Mesaj Tarihi: 13 Ekim 2014 Saat 16:42
Orjinalini yazan: hasanucar hasanucar Yazdı:

s.a kar ve spor lambaları yanıp söndüğünde seloneidlerin değişmesi gerektiğini ilk duyuyorum ve benim aracımda şöyle bişey var; viteste N ile D arasında bi boşluk daha var yani N'den D'ye yavaşca çektiğimde vitesi tam çekmeyip o boşlukta bırakırsam spor ve kar lambaları yanıp sönüyor.. bu herzaman aynı. ama adam akıllı d ye atarsam yada direk 3'e çekersem bi problem yok.. ama vuruntu arada yapıyor genelde vites düşüşlerinde yapıyor.. şanzuman ben aracı almadan 3 ay önce komple değişmiş yani yaklaşık 5 aylık falan..

Aracınıza işlem yaptırmadan önce kesinlikle şanzıman yağını kontrol ettirin.


-------------
Ne günlere kaldık ey gazi hünkar katır defterdar oldu eşek mühürdar..


Mesajı Yazan: enes_468
Mesaj Tarihi: 14 Ekim 2014 Saat 22:07
arkadaşlar başka yorum yokmu ????


Mesajı Yazan: enes_468
Mesaj Tarihi: 15 Ekim 2014 Saat 21:47
bu sorunu benden başka yaşayan kimse yokmu.??????????


Mesajı Yazan: enes_468
Mesaj Tarihi: 19 Ekim 2014 Saat 00:28
arkadaşlar spor veya kar lambası yanmadan seleonitleri değiştiren yokmu ?????????


Mesajı Yazan: Foxfire
Mesaj Tarihi: 19 Ekim 2014 Saat 12:43
kardeşim senin sorunun vites kutusu üstünde bulunan şalterden kaynaklı pozisyon şalteri yani orda ayar yapılması lazım basit bir işlem kendinde yapalilrsin yaylı bölgede küçük bir plastik vida var onu aç boşluk kalmayacak şekilde ayarını yap. N konumunda iken ayar yapmak gerekli

@hasanucar


Mesajı Yazan: enes_468
Mesaj Tarihi: 20 Ekim 2014 Saat 00:39



Mesajı Yazan: hasanucar
Mesaj Tarihi: 24 Ekim 2014 Saat 17:00
Orjinalini yazan: dream dream Yazdı:

Orjinalini yazan: hasanucar hasanucar Yazdı:

s.a kar ve spor lambaları yanıp söndüğünde seloneidlerin değişmesi gerektiğini ilk duyuyorum ve benim aracımda şöyle bişey var; viteste N ile D arasında bi boşluk daha var yani N'den D'ye yavaşca çektiğimde vitesi tam çekmeyip o boşlukta bırakırsam spor ve kar lambaları yanıp sönüyor.. bu herzaman aynı. ama adam akıllı d ye atarsam yada direk 3'e çekersem bi problem yok.. ama vuruntu arada yapıyor genelde vites düşüşlerinde yapıyor..


Aracınıza işlem yaptırmadan önce kesinlikle şanzıman yağını kontrol ettirin.


<span style="line-height: 16.7999992370605px;">
Orjinalini yazan: Foxfire Foxfire Yazdı:

kardeşim senin sorunun vites kutusu üstünde bulunan şalterden kaynaklı pozisyon şalteri yani orda ayar yapılması lazım basit bir işlem kendinde yapalilrsin yaylı bölgede küçük bir plastik vida var onu aç boşluk kalmayacak şekilde ayarını yap. N konumunda iken ayar yapmak gerekli </span><br style="line-height: 16.7999992370605px;"><br style="line-height: 16.7999992370605px;">
<span style="line-height: 16.7999992370605px;">@</span><span id="userPro5" ="msgsidepro"="" title="Açılır Kutu Gör" style="line-height: 16.7999992370605px;">hasanucar</span><span style="line-height: 16.7999992370605px;"> 
</span>
ilk fırsatta kontrol ettireceğim ayıca işlem yaptıralacak bir durumu yok sanırım, çünkü bahsettiğim boşluğu denk getirmek bile mucize.. vitesi tutup çok yavaş aşağı çekerek orada bırakmak gerekiyor. direk d'ye çektiğimiz için sorun teşkil etmiyor. @Foxfire bilginiz için tşk ederim sökersem toplayamam ama boşluk bulursam bakabilirim yinede :)



Mesajı Yazan: enes_468
Mesaj Tarihi: 24 Ekim 2014 Saat 21:53
biz konu açıyoruz millet konusunu benim sayfamda tartışıyor.


Mesajı Yazan: enes_468
Mesaj Tarihi: 24 Ekim 2014 Saat 21:54
@judgmentday dostum ne oldu ne dediler.


Mesajı Yazan: enes_468
Mesaj Tarihi: 25 Ekim 2014 Saat 14:50
bu forumda iş yok. koskoca peugeot formu adam akıllı bi şey yazan yok. 



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net