Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

307 çözülemeyen arıza

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 307
Forum Tanımlaması: Peugeot 307, 2001-2008 yılları arası üretilen küçük bir aile otomobilidir. 2002'de Yılın Avrupalı ​​Otomobili ödülü almıştır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=36827
Tarih: 15 Ekim 2025 Saat 16:21
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: 307 çözülemeyen arıza
Mesajı Yazan: blue53
Konu: 307 çözülemeyen arıza
Mesaj Tarihi: 28 Eylül 2014 Saat 23:36
s.a Arkadaşlar Sanayi sanayi dolaşmak bıktım.İnşallah sizlerin yardımıyla sorunu çözeriz.
en baştan anlatayım
 
aracım 307 1.4 16v +lpg li
 
aracım su eksiltiyordu ve motor üst yağ kapağı altnda  sarı gres yağı gibi köpükleme oluyordu.
ustaya bıraktım aracı.
Üst kapağı açtı ve
conta değişti + devirdaim pompası değişti + eksantirik kayışı değişti + üst kapak taşlandı
 
üst kapak toplanıp araçla teste çıktık ve araç lpg deyken kırmızı ışıkta dururken ve boştayken gaza üçbin devire kadar 2 kez basıp çekerken  STOP etmeye başladı.birde ARaçla ilk hareket ederken acemi arabayı stop eder gibi stop ediyor.araçla hareket etmek için ilk devri yükseltip sonra sonra ayağını çekmen gerekiyor debriyajdan. illk gazı verirkende devir saati 8binden 5 bin e kadar düşüp sonra artıyor. Yani Kısaca lpg dekullanılmaz hale geldi.
 
Benzinde ise araç stop etmiyor yanlız araç yokuş aşağı yada araç boştayken göstergelerin orda STOP (ekranda "oil proesse" yağ basıncı düşük yazıyor)uyarısı geliyor.eskiden bu uyarıyda vermezdi.
 
lpg ciye götürdüm aracı lpg beynini yenisiyle değiştiler birde  map basınc senseru yeni taktılar
Yine aynı sorun devam ediyor. LPG elektrik tesisatı ve bağlantılarda hata yok diyorlar.
 
Bir farklı sorunda;Önceden aracı sarı motor ışığı yanık kullanıyordum bana lpgli araçlarda yanar derlerdi.arac tamir görünce beyin sıfırladırlar ışık gitti ama bir zaman sonra bu motor uyarı ışığı yine yandı fakat hiç olmayan birşey olamaya başladı:  benzindeki avası bozuyor ve araç ilk çalıştırmalarda vurultulu çalışıyor.bir kaç kez deneyip sabit devirde relanti ayarmadan sonra araç çalışıyor.bilgisayardan silince arızaları ilk çalıştırma problemide gidiyor taki birdaha motor sarı ışık yanıncaya kadar. 
 
araç beynini devamlı sıfırlamak zorunda kalıyoruz araç ilk çalıştırma problemi gitsin diye.
 
konuyu toparlamak gerekirse lpgde araçla kalkış yaparken stop etemesi ve araç boşta az gaz verirkende kendiliğinden araç stop ediyor. İki kez yada 3 dört kez gaz pedalına basıp bırakmalarda   arac devir saati düşüp düşüp çıktığı için motor dengeyi kuramıyor stop ediyor.
 
Bu anlattıklarımı okuyan arkadaşlar yardımlarınızı bekliyorum.
Herkes ilk sentesi bozuk dediler 3 kez aracı senteye aldırdık. yine aynı.
 



Cevaplar:
Mesajı Yazan: peugeotefe
Mesaj Tarihi: 29 Eylül 2014 Saat 09:34
Merhaba öncelikle geçmiş olsun 1.4 16 v motorlar oldukça sıkıntılı motorlar özelliklede silindir kapağı problemli olan araçlar kapağınız taşlanmış orjinal conta takıldıysa araca avans vurması çok normal bi kalın conta takılması gerekli.Gaz yememe sıkıntısı ise 1. olarak kelebek boğazından yapar 2. seçenek ise emme eksantiriğinin kasnağından yapar emme eksantriğinin kasnağı vanosludur yani yağlıdır siz gaz verdikçe eksantriğe derece verir ve bu arızalınınca gaz yememe çekiş düşüklüğü ve rolantide sapıtmalara yol açar.Yağ basıncı düşük arızasına gelirsek 1. olarak yağ pompası 2.olarak yağ filtresi değişimde yağ filtresini tam oturtamamayla alakalıdır.3. bakılması gereken yerde yağ müşiridir.
Son olarak aracı orjinal test cihazına bağlayıp parametre ölçümlerine baktırın.

-------------
PEUGEOT YEDEK PARÇA TAMİR BAKIM SERVİSİ


Mesajı Yazan: muro_60
Mesaj Tarihi: 29 Eylül 2014 Saat 10:44
Orjinalini yazan: peugeotefe peugeotefe Yazdı:

Merhaba öncelikle geçmiş olsun 1.4 16 v motorlar oldukça sıkıntılı motorlar özelliklede silindir kapağı problemli olan araçlar kapağınız taşlanmış orjinal conta takıldıysa araca avans vurması çok normal bi kalın conta takılması gerekli.Gaz yememe sıkıntısı ise 1. olarak kelebek boğazından yapar 2. seçenek ise emme eksantiriğinin kasnağından yapar emme eksantriğinin kasnağı vanosludur yani yağlıdır siz gaz verdikçe eksantriğe derece verir ve bu arızalınınca gaz yememe çekiş düşüklüğü ve rolantide sapıtmalara yol açar.Yağ basıncı düşük arızasına gelirsek 1. olarak yağ pompası 2.olarak yağ filtresi değişimde yağ filtresini tam oturtamamayla alakalıdır.3. bakılması gereken yerde yağ müşiridir.
Son olarak aracı orjinal test cihazına bağlayıp parametre ölçümlerine baktırın.
bunlarda vanus varmıkı ?

-------------
peugeot 307 xt premium


Mesajı Yazan: peugeotefe
Mesaj Tarihi: 29 Eylül 2014 Saat 10:53
Orjinalini yazan: muro_60 muro_60 Yazdı:

Orjinalini yazan: peugeotefe peugeotefe Yazdı:

Merhaba öncelikle geçmiş olsun 1.4 16 v motorlar oldukça sıkıntılı motorlar özelliklede silindir kapağı problemli olan araçlar kapağınız taşlanmış orjinal conta takıldıysa araca avans vurması çok normal bi kalın conta takılması gerekli.Gaz yememe sıkıntısı ise 1. olarak kelebek boğazından yapar 2. seçenek ise emme eksantiriğinin kasnağından yapar emme eksantriğinin kasnağı vanosludur yani yağlıdır siz gaz verdikçe eksantriğe derece verir ve bu arızalınınca gaz yememe çekiş düşüklüğü ve rolantide sapıtmalara yol açar.Yağ basıncı düşük arızasına gelirsek 1. olarak yağ pompası 2.olarak yağ filtresi değişimde yağ filtresini tam oturtamamayla alakalıdır.3. bakılması gereken yerde yağ müşiridir.
Son olarak aracı orjinal test cihazına bağlayıp parametre ölçümlerine baktırın.
bunlarda vanus varmıkı ?



1.4 16 v motorlarda emme eksantiriği üzerinden 

-------------
PEUGEOT YEDEK PARÇA TAMİR BAKIM SERVİSİ


Mesajı Yazan: serdaralısan
Mesaj Tarihi: 29 Eylül 2014 Saat 11:53
arkadaşım o sarı ışık aracın yağına su karoıştığında yanar bunu unutmayın yağı ve filtreyi değiştirdilermi içinde su kaldıysa pejo araçlarında tekler gibi yapar gaz verirsin stop eder rolentisi şaşar bunlar genelinde aynıdır ve kapak taşlattın dimi atıkmıydı kapağın taşladılar ben pejolarda kapak taşlamayı atıklık olmadıkça tavsiye etmiyorum çünkü milimi milimine ayarları olan bir araç şimdi sana diyeceğim bir adet klingılık conta ve bir adet sac conta alıyorsun üst kapağını sök alta klingılık contayı onun üzerinede sac contayı koy kapağını tekrar kapa  triyer ayarını yap kendin yaparsın tarif edeyim motorun krank sensörünün takıldığı yerde ama bloğun dibinde küçük bir delik var oraya ince bir tornavide geçir motoru çevir volantın kanalına tornavide takılcak kitlenicek sıra kapaktaki egzantiriğinde göreceksin 8 mm bir vida gircek yer bvar onuda kapaktaki karşılığına denk getir tak kayışı geçir zedelemeden gerdir gergiyi sık taktığın vidayı ve tornavidayı ala motoru tam tur döndür sibop değmesi ihtimaline karşı değme yoksa tamamdır suyu tamamla hava tıpasını aç havayı al marşa bas çalıştır aracını hararet kalkıp fan açana kadar bekle o sarı motor ışığı sönecektir aracında ilk başta içine karışan sudan stop edecek 2ci fan açılışında tamamen normale dönecektir içindeki su buharlaştığından araç normale döner  hayırlı olsun bilgisayar ne kadarda silse o arıza var oldukça yapar bu sorunu dediğimi yap bilgisayara bile bağlamana gerek kalmıcak ah bi şu borç harcı bitirsem açıcam gene servisi bu ustalar işinemi gelmiyo yoksa anlamıyorlarmı çözemedim bu kadar basit şeyleri


-------------
change


Mesajı Yazan: blue53
Mesaj Tarihi: 29 Eylül 2014 Saat 20:25
Orjinalini yazan: peugeotefe peugeotefe Yazdı:

Merhaba öncelikle geçmiş olsun 1.4 16 v motorlar oldukça sıkıntılı motorlar özelliklede silindir kapağı problemli olan araçlar kapağınız taşlanmış orjinal conta takıldıysa araca avans vurması çok normal bi kalın conta takılması gerekli.Gaz yememe sıkıntısı ise 1. olarak kelebek boğazından yapar 2. seçenek ise emme eksantiriğinin kasnağından yapar emme eksantriğinin kasnağı vanosludur yani yağlıdır siz gaz verdikçe eksantriğe derece verir ve bu arızalınınca gaz yememe çekiş düşüklüğü ve rolantide sapıtmalara yol açar.Yağ basıncı düşük arızasına gelirsek 1. olarak yağ pompası 2.olarak yağ filtresi değişimde yağ filtresini tam oturtamamayla alakalıdır.3. bakılması gereken yerde yağ müşiridir.
Son olarak aracı orjinal test cihazına bağlayıp parametre ölçümlerine baktırın.
 
 
İlk Olarak Çok tşk ingilendiğin için
Contası orjinal olarak takıldı evet.Kapak Taşlamasıda cok ince olmuş diyorlar eğilme yada bozukluk yokmuş dediler zımpara gibi farzet dediler.
Kelebok boğazına gelince boğazı söktük içindeki devreyi iyi bir elektronikçi arkadaşa gösterdik testleri yapıp leyimlerini sağlamlaştırdı.yerine takılırkende sipreyle iyice temizlendi.
Eksantirik üzerinden emme vanosu temiz eskiden sarı köpük vardı içinde.
Yağ basıncı düşük uyarısı için karteli söktüler yağ pompasını süzgeçi semizleyip taktılar düzelmedi.yağını yağdan yapma ihtimaline karşı yağ ve filtresini üçüncü kez ard arda orjinal ile değiştik olmadı.yağ müşürüde bakıldı.yine aynı.
 
son olarakta tes cihazı dedin onu bilmiyorum leptopa bağlayıp arızalar ve tek tek testler yapıldığını gördüm.
yarın eksantirik miline bağlı kasnağı söküp deneyeceklerini söylediler.belki diyorlar paslanmıştır.


Mesajı Yazan: blue53
Mesaj Tarihi: 29 Eylül 2014 Saat 20:41
Orjinalini yazan: serdaralısan serdaralısan Yazdı:

arkadaşım o sarı ışık aracın yağına su karoıştığında yanar bunu unutmayın yağı ve filtreyi değiştirdilermi içinde su kaldıysa pejo araçlarında tekler gibi yapar gaz verirsin stop eder rolentisi şaşar bunlar genelinde aynıdır ve kapak taşlattın dimi atıkmıydı kapağın taşladılar ben pejolarda kapak taşlamayı atıklık olmadıkça tavsiye etmiyorum çünkü milimi milimine ayarları olan bir araç şimdi sana diyeceğim bir adet klingılık conta ve bir adet sac conta alıyorsun üst kapağını sök alta klingılık contayı onun üzerinede sac contayı koy kapağını tekrar kapa  triyer ayarını yap kendin yaparsın tarif edeyim motorun krank sensörünün takıldığı yerde ama bloğun dibinde küçük bir delik var oraya ince bir tornavide geçir motoru çevir volantın kanalına tornavide takılcak kitlenicek sıra kapaktaki egzantiriğinde göreceksin 8 mm bir vida gircek yer bvar onuda kapaktaki karşılığına denk getir tak kayışı geçir zedelemeden gerdir gergiyi sık taktığın vidayı ve tornavidayı ala motoru tam tur döndür sibop değmesi ihtimaline karşı değme yoksa tamamdır suyu tamamla hava tıpasını aç havayı al marşa bas çalıştır aracını hararet kalkıp fan açana kadar bekle o sarı motor ışığı sönecektir aracında ilk başta içine karışan sudan stop edecek 2ci fan açılışında tamamen normale dönecektir içindeki su buharlaştığından araç normale döner  hayırlı olsun bilgisayar ne kadarda silse o arıza var oldukça yapar bu sorunu dediğimi yap bilgisayara bile bağlamana gerek kalmıcak ah bi şu borç harcı bitirsem açıcam gene servisi bu ustalar işinemi gelmiyo yoksa anlamıyorlarmı çözemedim bu kadar basit şeyleri

Teşekkürler ustam ilgilendiğin için.

Sarı ışık bana katalizatörden olduğu söylediler oksijen sensörü dış havayı kirlettiyorsun diye uyarısıymış.

Yağı filitreyi orjinaliyle 3 kez 2 hafta içinde değiştik .

Taşlamayıda zımpara gibi yaptıklarını söylediler eğiklik veya başka birşey yoktu dediler.

Anlattıklarının çıktısını alıp ustaya vercem uygulaması için. yarın bakalım inşlh sorun ortadan kalkar.

Bugun bir şey daha farkkettim hava soğuktu motorda sabah çalıştırmada güzel çalıştı ama 1 viteste kalkerken araç öne doğru yığılma oldu bunu 2. vides ve üçüncü videslere geçincede yaptı ilk gazı verince araç öne doğru kendini sıkıp 3 saniye sonra bırakıyor.



Mesajı Yazan: simirnoffredbull
Mesaj Tarihi: 30 Eylül 2014 Saat 00:44
yağ basıncı hatası benim aracımda da var benim aracımda 5-30 yağ var suan .ben orjinal servisten yağ müşürü siparişi ettim ve onunla birlikte yağıda 10-40 yapıcam zaten orjinalide 10-40 mış. yağ basıncının en kötü ihtimali ise silindir kağağının komple değişmesine kadar gidebilrmiş.bu da orjinal yağ filtresi kullanılmadığından kaynaklanan bi arızaymıs.bende çözüme ulaşmaya calısyorum 

-------------
2006 Peugeot 307 1.4 comfort



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net