Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Arabam Tank Gibi Yakıyor

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 106
Forum Tanımlaması: Peugeot 106, 1991'den 2004'e kadar Fransız otomobil üreticisi Peugeot tarafından üretilen süper mini grubundaki efsane otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=36745
Tarih: 09 Ağustos 2025 Saat 05:22
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Arabam Tank Gibi Yakıyor
Mesajı Yazan: cybershot
Konu: Arabam Tank Gibi Yakıyor
Mesaj Tarihi: 19 Eylül 2014 Saat 18:01
Selamlar herkese. 
Arabamı alalı 1 yıla yakın oluyor ilk başlarda 25 TL benzinle yaklaşık 60-70 km gidiyordu.
Daha sonra 200 bin bakımına soktum ve triger kayışı,yağı, hava filtresi, buji-buji kabloları değişti.
Bakımdan itibaren yaklaşık 2 hafta boyunca arabam mopete döndü resmen 30 TL ile 110 km gidiyordu.
2 haftanın sonun değer düştü de düştü düştü de düştü ve şuğan ŞAKA GİBİ AMA GERÇEK !!!
20 TL BENZİNLE 10-15 KM YOL YAPIYORUM VE BENZİN IŞIĞI YANIYOR.
Ben ışıkta arıza vardır diye düşünerekten benzin almıyorum ancak 20 km olunca resmen sola virajlarda gaza bastığınız halde sanki ayağınızı gazdan çekmişcesine gazdan kesiyor.Düz yola çıkınca tekrar düzeliyor.
Eskişehirde en iyi denilen yerlere gittim hiç biri çareyi bulamadı.
Bilgisayara bağlatılınca rölanti değerleri 4.60-4.85 arası değişiyor.
Lütfen yardım edin. Problem ne olabilir??
En son götürdüğüm usta bujilerin pejonun orjinal bujileri değil dedi ancak ben orjinal pejo yedek parça satan yerden sıfır aldım.Hem yanlış bile olsa usta onu akıl edip değiştirirdi eğer ondan kaynaklanıyorsa.?

En son götürdüğüm yer beynini söktü çıkma beyin taktı onunda bir faydası olmadı.
Ne yapıcağımı bilemiyorum arkadaşlar lütfen yardım.
Bu değerlere bakılırsa aracım km de 1 lira yakıyorCry
Bu arada aracın performansıda gerçekten düşük. Yani mesela asla patinaj attırarak arabayı kaldıramazsınız.
Ve işin en ilginç yanı araba düz yolda 180 görüyor ama 180 e çıkana kadar bayağa bir süre geçiyor.
Biliyorum çok karışık bi durum ama aynen böyle maalesef.



Cevaplar:
Mesajı Yazan: cybershot
Mesaj Tarihi: 19 Eylül 2014 Saat 18:04
Bu arada yazmayı unutmuşum aracım Pejo 106 xr 97 klimasız modeli.


Mesajı Yazan: outlaw
Mesaj Tarihi: 19 Eylül 2014 Saat 18:35
İLK ÖNCE BOĞAZ KELEBEĞİNİ TEMİZLETTİR ..
SONRADA OKSİJEN SENSÖRÜNE BAKTIR DERİM ..
106 İLLET SORUNU OKSİJEN SENSÖRÜDÜR ...


-------------
SHQIPTAR
1998 106 xs 1600 cc
Laguna lip
omp kule gergisi
GTI jant
185/50/14 toyo proxes t1r




Mesajı Yazan: Mbiwa
Mesaj Tarihi: 19 Eylül 2014 Saat 20:33
Dün işe giderken servis arabasının mazot filtresi tıkanmıştı. Düz yolda gidebiliyordu araç sadece. Yokuş aşa veya yukarı cıkmıyordu. Mazot filtresini temizletti otobüsün sorununu çözdü. Bizim araçlarda benzin filtresi varsa ona bi baktır derim. Tam olarak okuyamadım sorununu ama bu geldi aklıma


Mesajı Yazan: mustafa_nalcacioglu
Mesaj Tarihi: 19 Eylül 2014 Saat 21:36
Triger bakimindan sonra bole bsy olduysa buyuk ihtimalle kayis dis atlamistir yaptirdiginiz ustaya tekrar gostermekte fayda var

-------------
Araba makinalarını seven bi adam işte...


Mesajı Yazan: cybershot
Mesaj Tarihi: 19 Eylül 2014 Saat 23:57
Ya işin en garip yanı da internette dolaşıyorum çoğu 106 xr 150-160 km civarına kadar çıkabiliyor ancak 0-100 deli gibi tırmanıyor.
Benimkisi ise tam tersine yavaş yavaş ama 180 görmem demiyor hatta korkup yavaşlamasam daha da gidecekti yani. Şaka gibi ama maalesef gerçek bi durum üstadlarım hepinizden yardım bekliyorum.
Hatta Eskisehir de olan varsa gelsin kendi baksın veya onun ustasına bi götürelim artık çözülsün istiyorum şu sorun.
Sevgilerle dostlar.


Mesajı Yazan: samet206
Mesaj Tarihi: 20 Eylül 2014 Saat 00:52
usta aracı test edıcem dıye benzın pompasını yakma bence bırde ona ucret ödeme benımde aklıma ılk gelen şey trıgerın amatör takılıp sente atlaması oldu sente atladıysa trıger bu tarz problemler çıkabılır bı kontrol ettırın diğer şeylerde birşey yok demişsiniz her yolu denemışsınız başka açıklaması yok gibi bunun.


-------------
Peugeot Mod ''206'' 1.4 XR 2000
Asaleti Renginde Saklı...


Mesajı Yazan: herry
Mesaj Tarihi: 20 Eylül 2014 Saat 01:51
takılan parcalardan sonra boyle bir sorun oldu diye dusunursek, arkadaslarımın da dedigi gibi bana da triger kayısının montajında bir sıkıntı olabilir diye tahmin ediyorum. diş atlamış olabilir. çekişde tork düser, araç da fazla yakar.

Geek


-------------
Peugeot 206 CC 1.6 (109 Hp)


Mesajı Yazan: mustafa_nalcacioglu
Mesaj Tarihi: 20 Eylül 2014 Saat 11:54
tekrar merhaba dun telefondan yazdıgımdan ayrıntılı cevap veremedim.triger bakımından sonra bole bu durum olustuguna göre büyük ihtimalle triger kayışı takılırken yanlış bi işlem uygulandı triger kayışı bir kaç diş sol veya sağ takıldıysa, yada taktığınız kayış yan sanayi ve dogru takılsa dahi esneme yapıp diş atladıysa triger gergi mekanizması dogru gerginlikte değilse böle bi problem oluşabilir.bu kadar anormal yakıt tüketimi eğer yakıt sisteminde bir problem yoksa büyük oranda bu yüzdendir arabamda çekiş problemide var demişşiniz buda yanlış subap zamanlamasına işaret eder buda sorunu trigere götürür.motor zamanında emme sıkıştırma egzost işlemlerini yapamadıgından performans düşüyo yakıt tüketimi artıyor.araba çalışırken subab seslerini dinleyin anormal bir ses varmı?şıkırtı sesi yapıyormu?egzosttan araba normal çalışma sıcaklıgına gelse dahi gaza basıp bıraktıgınızda benzin kokusu geliyormu?
bana göre yapacagınız engüzel sey tamiratı yaptırdıgınız ustaya götürüp durumu anlatmanız ve tekrar kontrol edilmesi


-------------
Araba makinalarını seven bi adam işte...


Mesajı Yazan: Ali1905
Mesaj Tarihi: 20 Eylül 2014 Saat 12:09
Orjinalini yazan: cybershot cybershot Yazdı:

Selamlar herkese. 
Arabamı alalı 1 yıla yakın oluyor ilk başlarda 25 TL benzinle yaklaşık 60-70 km gidiyordu.
Daha sonra 200 bin bakımına soktum ve triger kayışı,yağı, hava filtresi, buji-buji kabloları değişti.
Bakımdan itibaren yaklaşık 2 hafta boyunca arabam mopete döndü resmen 30 TL ile 110 km gidiyordu.
2 haftanın sonun değer düştü de düştü düştü de düştü ve şuğan ŞAKA GİBİ AMA GERÇEK !!!
20 TL BENZİNLE 10-15 KM YOL YAPIYORUM VE BENZİN IŞIĞI YANIYOR.
Ben ışıkta arıza vardır diye düşünerekten benzin almıyorum ancak 20 km olunca resmen sola virajlarda gaza bastığınız halde sanki ayağınızı gazdan çekmişcesine gazdan kesiyor.Düz yola çıkınca tekrar düzeliyor.
Eskişehirde en iyi denilen yerlere gittim hiç biri çareyi bulamadı.
Bilgisayara bağlatılınca rölanti değerleri 4.60-4.85 arası değişiyor.
Lütfen yardım edin. Problem ne olabilir??
En son götürdüğüm usta bujilerin pejonun orjinal bujileri değil dedi ancak ben orjinal pejo yedek parça satan yerden sıfır aldım.Hem yanlış bile olsa usta onu akıl edip değiştirirdi eğer ondan kaynaklanıyorsa.?

En son götürdüğüm yer beynini söktü çıkma beyin taktı onunda bir faydası olmadı.
Ne yapıcağımı bilemiyorum arkadaşlar lütfen yardım.
Bu değerlere bakılırsa aracım km de 1 lira yakıyorCry
Bu arada aracın performansıda gerçekten düşük. Yani mesela asla patinaj attırarak arabayı kaldıramazsınız.
Ve işin en ilginç yanı araba düz yolda 180 görüyor ama 180 e çıkana kadar bayağa bir süre geçiyor.
Biliyorum çok karışık bi durum ama aynen böyle maalesef.

Rolanti degeri derken ? Rolantide ki benzim milisaniyeleri mi ? Eger oyleyse isin biraz zor aynisini benim basimada geldi bir turlu cozumu bulamamistim , degistirmedigim sey kalmadi


Mesajı Yazan: cybershot
Mesaj Tarihi: 20 Eylül 2014 Saat 14:19
O söylediğim 4.50 felan rolanti de iken verdiği m/sn değerleri diye mi ne geçiyor yanlış bilmiyorsam onun normal değeri 2.70 civarı olmasıdır.
Bu arada aşırı gaz verince az bi benzin kokusu da geliyor ama çok nadir olan bir şey bu.



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net