Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Gaza Hızlı Basınca Motor Öksürüyor.

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: Aracınız Hakkındaki Tüm Sorular
Forum Tanımlaması: Jant, Yay, Lastik Egzoz, Filtre, Ses Sistemi vb. araçlarınızla alakalı tüm sorunları paylaşabileceğiniz genel alandır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=3674
Tarih: 09 Ağustos 2025 Saat 07:07
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Gaza Hızlı Basınca Motor Öksürüyor.
Mesajı Yazan: Guests
Konu: Gaza Hızlı Basınca Motor Öksürüyor.
Mesaj Tarihi: 04 Aralık 2008 Saat 13:30

GAZA HIZLI BASILINCA MOTOR ÖKSÜKÜYOR (Motorda Kapış Yok)

Çalışmakta olan motorda gaza aniden basıldığında bir patlama görülüyor, yahut öksürük sesine benzeyen sesler duyuluyorsa, bunun karbüratördeki kapış tertibatından ve aşağıda sıralanan arızalardan ileri geleceği düşünülebilir.

Karbüratörde:

1- Kapış pompası pistonu veya diyaframında delik vardır.

2- Kapış pompası kursu çok kısadır.

3- Kapış pompası kanalları tıkanmıştır.

4- Kapış pompası supapları kaçırmaktadır.

5- Benzinin uçuculuğu çok az veya çok fazladır.

6- Şamandıra ayarı çok düşüktür.

7- Yakıt pompası basıncı çok düşüktür.

8- Buhar boşaltma supabı (antiperkülatör) bulunan karbüratörde buhar boşaltma supabı, gaz kelebeği kapanmadan önce açılmaktadır. Bu durumda motor sıcakken gaza basıldığında bir an motorda kapış olmayacaktır.

9- Motor ve hava çok sıcak olduğu için benzinde buhar tamponu ihtimali vardır. (Buhar tamponu bahsine bak).

10- Karbüratörde; gaz kelebek bağlantı koluyla yahut vakum pistonuyla hareket eden güç iğnesi varsa, bunun çalışmasında bir ayarsızlık, sıkışma yahut vakum kanallarında tıkanma vardır.

11- Eğer karbüratörde vakumla çalışan güç klapesi varsa, kısmi gaz kelebeği açılışında ve orta hızlarda kelebeğin çalışmasına mani olan bir bozukluk, sıkışıklık, vakum pistonunda kaçak veya kanallarında tıkanıklık vardır.

12- Ateşleme zaman ayarı çok rötardadır.

 

GAZA BASILDIĞI ZAMAN MOTOR TEKLİYOR

Motor rölantide düzgün çalıştığı halde, otomobil hareket halinde iken gaza basıldığı zaman motor tekliyorsa; kompresyonun yüksekliği sebebiyle aşağıda sıralanan arızalar ateşlemenin kesilmesine sebep olmaktadır.

1- Ateşleme zayıftır.

2- Buji tırnak aralıkları çok açıktır.

3- Buji kirlenmiş yahut ıslanmıştır.

4- Buji porseleni içten arızalıdır.

(DERS NOTUMDAN SİZLER İÇİN PAYLAŞILDI)




Cevaplar:
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 04 Aralık 2008 Saat 16:24
Konu: '' http://forum.peugeotturkey.com/forum_topics.asp?FID=64 - PEUGEOTLARINIZ HAKKINDAKI ARIZALAR VE CÖZÜMLERİ '' Bölümüne Taşınmıştır.


Mesajı Yazan: İsmail
Mesaj Tarihi: 04 Aralık 2008 Saat 18:21

Bilgiler için teşekkür ederim ellerine saglık




Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net