Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

206 Orjinal hava filtresi sistemi güvenli değilmiş

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=36714
Tarih: 21 Temmuz 2025 Saat 01:44
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: 206 Orjinal hava filtresi sistemi güvenli değilmiş
Mesajı Yazan: _ali_
Konu: 206 Orjinal hava filtresi sistemi güvenli değilmiş
Mesaj Tarihi: 16 Eylül 2014 Saat 15:13
Geçen bir iş için sanayiye gittiğimde bir servis çalışanı şöyle dedi:

206 Hava filtresi sisteminin havayı çektiği borunun tampona kadar indiği ve biraz derin bir su birikintisinde veya sel durumunda motora su kaçma ihtimalinin çok fazla olduğu bu nedenle başka bir filtre kullanılmasının bu riski çok azalttığı, üstelik çok ucuz olduğunu söyledi.

Bende 20-30 TL gibi bir filtre aldım ücretsiz taktılar, zaten basit bir şey, çıkan filtre kapağını da eve çıkardım. Yüksek devirde motor sesi biraz arttı bundan pek hoşlanmasam da kullanıyorum şimdilik.


-------------
206 1.4 + LPG



Cevaplar:
Mesajı Yazan: herry
Mesaj Tarihi: 16 Eylül 2014 Saat 19:03
Oyle bisi olasilik bile olsa pejo muhendisleri ona gore tasarim yapardi. Bence orjinaldrn sasmayin. Gerekirse filtre kit takin, kelebege sade filtre takmak daha kotu, performans duser..

-------------
Peugeot 206 CC 1.6 (109 Hp)


Mesajı Yazan: samet206
Mesaj Tarihi: 16 Eylül 2014 Saat 19:08
Biraz abartmış konuyu servis çalışanı yıllardır 206 ile içli dışlı bir insanım hayatıma nerdeyse başka araç girmedi böyle birşey duymadım ıyı olmayabılır beğenılmeyebılır sistem bu kişiden kişiye değişir zaten ancak orjınali kötü ben orjinalinden daha güzelini güvenlisini yaparım mevzusuna katılmıyorum öyle bir şey yok yani...


-------------
Peugeot Mod ''206'' 1.4 XR 2000
Asaleti Renginde Saklı...


Mesajı Yazan: sezar206
Mesaj Tarihi: 17 Eylül 2014 Saat 00:08
Arkadas haklı arkadaslar. Cok boktan bı filtre sistemi var. sol on tekerde ve tamponun tam altıne denk gelen bır kazanı var. Ben aracı aldıgımda satan arkadas sagolsun soylemedı kazan kırılmıs alttan kısın yagmurlar baslayınca ordan bı su alır araba kazana. Sanayiye gittim ne oldugunu anlamadan abı bu araba bı acayıp oldu gaz yemıyo sılkelıyo felan dedım. Adam hemen kazanı soktu bı baktık kı filtrenın sungeri suyla dolu. Adam paran helalmıs hocam ıyı motoru kılıtlemeden gelmıssın dedı. Sonradan kazanı yaptırdım ama hala guvenmıyorum ben. 25 liraya bı acık hava filitresi aldım onu kullanıyorum. Gaza biraz fazla basınca otuyo ama yarıdan fazla basmazsan sıkıntı yok. Ayrıca filitre sesi fena da degıl :) Yakıt felan aynı. etkilemiyor. Direk kelebege takamazsınız zaten. Kazanın ustundeki kapagın gırdıgı bogaza monte edersenız sel de gitse su almaz daha :)

-------------
2000 model 206 1.6 XT 5 Kapı
Atiker lpg


Mesajı Yazan: herry
Mesaj Tarihi: 17 Eylül 2014 Saat 00:42
Orjinalini yazan: fatihpekgoz fatihpekgoz Yazdı:

Arkadas haklı arkadaslar. Cok boktan bı filtre sistemi var. sol on tekerde ve tamponun tam altıne denk gelen bır kazanı var. Ben aracı aldıgımda satan arkadas sagolsun soylemedı kazan kırılmıs alttan kısın yagmurlar baslayınca ordan bı su alır araba kazana. Sanayiye gittim ne oldugunu anlamadan abı bu araba bı acayıp oldu gaz yemıyo sılkelıyo felan dedım. Adam hemen kazanı soktu bı baktık kı filtrenın sungeri suyla dolu. Adam paran helalmıs hocam ıyı motoru kılıtlemeden gelmıssın dedı. Sonradan kazanı yaptırdım ama hala guvenmıyorum ben. 25 liraya bı acık hava filitresi aldım onu kullanıyorum. Gaza biraz fazla basınca otuyo ama yarıdan fazla basmazsan sıkıntı yok. Ayrıca filitre sesi fena da degıl :) Yakıt felan aynı. etkilemiyor. Direk kelebege takamazsınız zaten. Kazanın ustundeki kapagın gırdıgı bogaza monte edersenız sel de gitse su almaz daha :)


takanlar var. Big smile


-------------
Peugeot 206 CC 1.6 (109 Hp)


Mesajı Yazan: _ali_
Mesaj Tarihi: 17 Eylül 2014 Saat 11:01
Orjinalini yazan: fatihpekgoz fatihpekgoz Yazdı:

Direk kelebege takamazsınız zaten. Kazanın ustundeki kapagın gırdıgı bogaza monte edersenız sel de gitse su almaz daha :)

Evet oraya taktı


-------------
206 1.4 + LPG


Mesajı Yazan: _ali_
Mesaj Tarihi: 10 Aralık 2014 Saat 08:51
Dünkü sel olayında yoldaydım, 7km yolu 1.vitesle gittim, yer yer kapı hizasına kadar suyun içinden geçtim, onlarca araç hatta bir çekicinin yolda kaldığını gördüm, filtreyi değiştiren elemana bol bol hayır duaları ettim.


-------------
206 1.4 + LPG


Mesajı Yazan: samet206
Mesaj Tarihi: 10 Aralık 2014 Saat 14:24
Geçmiş olsun bu işlemin size avantaj sağlamasına sevindim.Öncelikle sormak ıstedığim filtre kitimi tasarladınız yoksa orjinal hava filtresini söküp onun borusunun ucuna açık hava filtresimi bağladınız ? bunu merak ediyorum.Eğer orjinal sistemin ucuna direk açık hava filtresi taktıysanız yine söylüyorum bunun orjinal kitten iyi olabilme ihtimali bile yok çünkü sıcak hava çekiyor motora ve açık hava filteleri kapalı kutu filtrelere göre daha çabuk pisleniyor.Açık hava filtresindede olay montajı soğuk havanın en hızlı gırdığı yerlere yapmak yanı tampona kadar ındırmek ki filtre görevini yapsın filteyi su kapmasın dıye ustte tutarsanız eğer sıcak hava çekiceksiniz motora yinede tercih sizin.Bu sıcak hava çekmekte nerdeyse su çekmek kadar kötü bişey.Ayrıca siz siz olun Şnorkeller bile taksanız aracın tabanına yoğun bir şekilde gelicek kadar çok su bırıkıntısınden geçmeyin beyin ateşleme sıstemı ve bir çok şey olay sadece hava filtresi değil yani tecrübeyle sabittir.


-------------
Peugeot Mod ''206'' 1.4 XR 2000
Asaleti Renginde Saklı...


Mesajı Yazan: zerzevat
Mesaj Tarihi: 10 Aralık 2014 Saat 15:02
berbat bir tasarım. benimkinde gariptir yarım litre benzin birikmişti. filtre yamulmuştu... nereden nasıl gittiği muamma! yani manifolt ağzına kadar benzin dolmalı ki boğazı geçsin oraya gitsin... o kadar benzin birikse zaten bir kıvılcımla tüm hava boruları patlar.. garip bir durum.


Mesajı Yazan: herry
Mesaj Tarihi: 10 Aralık 2014 Saat 15:28
Orjinalini yazan: samet206 samet206 Yazdı:

Geçmiş olsun bu işlemin size avantaj sağlamasına sevindim.Öncelikle sormak ıstedığim filtre kitimi tasarladınız yoksa orjinal hava filtresini söküp onun borusunun ucuna açık hava filtresimi bağladınız ? bunu merak ediyorum.Eğer orjinal sistemin ucuna direk açık hava filtresi taktıysanız yine söylüyorum bunun orjinal kitten iyi olabilme ihtimali bile yok çünkü sıcak hava çekiyor motora ve açık hava filteleri kapalı kutu filtrelere göre daha çabuk pisleniyor.Açık hava filtresindede olay montajı soğuk havanın en hızlı gırdığı yerlere yapmak yanı tampona kadar ındırmek ki filtre görevini yapsın filteyi su kapmasın dıye ustte tutarsanız eğer sıcak hava çekiceksiniz motora yinede tercih sizin.Bu sıcak hava çekmekte nerdeyse su çekmek kadar kötü bişey.Ayrıca siz siz olun Şnorkeller bile taksanız aracın tabanına yoğun bir şekilde gelicek kadar çok su bırıkıntısınden geçmeyin beyin ateşleme sıstemı ve bir çok şey olay sadece hava filtresi değil yani tecrübeyle sabittir.


zaten arkadas soylemis 20 30 tl bir filtre alıp taktım demis, cok saglıksız, su dan koruyacam derken, motoru harcıyor. Samet'in dedigi gibi açık filtrenin olayı zaten filtreyi motordan mumkun oldugunca uzaga cekebilmektir, gerekirtse sis farının oraya kadar. bu filtrelerin kitleri satılır, buna cold air kit denir. 250 tlden asagı satılmaz. ya da daha ucuza kendiniz tasarlatıp yaptırmalısınız bu da maliyetli bir islemdir. 20 liralık filtreyi kazanı cıkarttıgınız boruya bagladıysanız arabaya yazık edersiniz.


-------------
Peugeot 206 CC 1.6 (109 Hp)


Mesajı Yazan: sezar206
Mesaj Tarihi: 10 Aralık 2014 Saat 22:43
Orjinalini yazan: herry herry Yazdı:

Orjinalini yazan: samet206 samet206 Yazdı:

Geçmiş olsun bu işlemin size avantaj sağlamasına sevindim.Öncelikle sormak ıstedığim filtre kitimi tasarladınız yoksa orjinal hava filtresini söküp onun borusunun ucuna açık hava filtresimi bağladınız ? bunu merak ediyorum.Eğer orjinal sistemin ucuna direk açık hava filtresi taktıysanız yine söylüyorum bunun orjinal kitten iyi olabilme ihtimali bile yok çünkü sıcak hava çekiyor motora ve açık hava filteleri kapalı kutu filtrelere göre daha çabuk pisleniyor.Açık hava filtresindede olay montajı soğuk havanın en hızlı gırdığı yerlere yapmak yanı tampona kadar ındırmek ki filtre görevini yapsın filteyi su kapmasın dıye ustte tutarsanız eğer sıcak hava çekiceksiniz motora yinede tercih sizin.Bu sıcak hava çekmekte nerdeyse su çekmek kadar kötü bişey.Ayrıca siz siz olun Şnorkeller bile taksanız aracın tabanına yoğun bir şekilde gelicek kadar çok su bırıkıntısınden geçmeyin beyin ateşleme sıstemı ve bir çok şey olay sadece hava filtresi değil yani tecrübeyle sabittir.


zaten arkadas soylemis 20 30 tl bir filtre alıp taktım demis, cok saglıksız, su dan koruyacam derken, motoru harcıyor. Samet'in dedigi gibi açık filtrenin olayı zaten filtreyi motordan mumkun oldugunca uzaga cekebilmektir, gerekirtse sis farının oraya kadar. bu filtrelerin kitleri satılır, buna cold air kit denir. 250 tlden asagı satılmaz. ya da daha ucuza kendiniz tasarlatıp yaptırmalısınız bu da maliyetli bir islemdir. 20 liralık filtreyi kazanı cıkarttıgınız boruya bagladıysanız arabaya yazık edersiniz.
Nasıl bi zararı olur acaba? Aracın motora hava cekmesı yakıt ile oksıjenı karıstırmak dıe bılıyorum. Sıcak ya da sogk ne farkeder sonucta oksıjen yok mu havada. Soguk  hava cekmesı sadece yakıtı bıraz daha dusurur ve performansı artırır bence. Ama en azından kazana su gırecek mı derdı yok. Orjınal kazanın baglantıyerlerını motor kısmı ve davlumbaz altındakı yerlerını kolı bantıyla saglamlaım taktım yıne de su almıs kazana. Valla bıraz yagmur yagsa arabaya bınesım gelmıyordu. Hep de korktugum basıma gelıodu. acık hava filtresini yeniden taktım ıcım rahat en azından. Ama kazanınızda problem yoksa tabıkı orjınalı daha ıyı. 


-------------
2000 model 206 1.6 XT 5 Kapı
Atiker lpg


Mesajı Yazan: herry
Mesaj Tarihi: 11 Aralık 2014 Saat 00:59
Orjinalini yazan: fatihpekgoz fatihpekgoz Yazdı:

Orjinalini yazan: herry herry Yazdı:

Orjinalini yazan: samet206 samet206 Yazdı:

Geçmiş olsun bu işlemin size avantaj sağlamasına sevindim.Öncelikle sormak ıstedığim filtre kitimi tasarladınız yoksa orjinal hava filtresini söküp onun borusunun ucuna açık hava filtresimi bağladınız ? bunu merak ediyorum.Eğer orjinal sistemin ucuna direk açık hava filtresi taktıysanız yine söylüyorum bunun orjinal kitten iyi olabilme ihtimali bile yok çünkü sıcak hava çekiyor motora ve açık hava filteleri kapalı kutu filtrelere göre daha çabuk pisleniyor.Açık hava filtresindede olay montajı soğuk havanın en hızlı gırdığı yerlere yapmak yanı tampona kadar ındırmek ki filtre görevini yapsın filteyi su kapmasın dıye ustte tutarsanız eğer sıcak hava çekiceksiniz motora yinede tercih sizin.Bu sıcak hava çekmekte nerdeyse su çekmek kadar kötü bişey.Ayrıca siz siz olun Şnorkeller bile taksanız aracın tabanına yoğun bir şekilde gelicek kadar çok su bırıkıntısınden geçmeyin beyin ateşleme sıstemı ve bir çok şey olay sadece hava filtresi değil yani tecrübeyle sabittir.


zaten arkadas soylemis 20 30 tl bir filtre alıp taktım demis, cok saglıksız, su dan koruyacam derken, motoru harcıyor. Samet'in dedigi gibi açık filtrenin olayı zaten filtreyi motordan mumkun oldugunca uzaga cekebilmektir, gerekirtse sis farının oraya kadar. bu filtrelerin kitleri satılır, buna cold air kit denir. 250 tlden asagı satılmaz. ya da daha ucuza kendiniz tasarlatıp yaptırmalısınız bu da maliyetli bir islemdir. 20 liralık filtreyi kazanı cıkarttıgınız boruya bagladıysanız arabaya yazık edersiniz.
Nasıl bi zararı olur acaba? Aracın motora hava cekmesı yakıt ile oksıjenı karıstırmak dıe bılıyorum. Sıcak ya da sogk ne farkeder sonucta oksıjen yok mu havada. Soguk  hava cekmesı sadece yakıtı bıraz daha dusurur ve performansı artırır bence. Ama en azından kazana su gırecek mı derdı yok. Orjınal kazanın baglantıyerlerını motor kısmı ve davlumbaz altındakı yerlerını kolı bantıyla saglamlaım taktım yıne de su almıs kazana. Valla bıraz yagmur yagsa arabaya bınesım gelmıyordu. Hep de korktugum basıma gelıodu. acık hava filtresini yeniden taktım ıcım rahat en azından. Ama kazanınızda problem yoksa tabıkı orjınalı daha ıyı. 


söyle soyleyeyim, yanmanın maksimum gerçekleşmesi için http://forum.donanimhaber.com/m_59824860/tm.htm#" rel="nofollow - http://forum.donanimhaber.com/m_59824860/tm.htm#" rel="nofollow - hava ne kadar temiz ve soğuk olursa o kadar iyi olacaktır.  (soğuk havada daha fazla oksijen vardır. çok oksiyen daha iyi yanma sağlar.) İyi bir işçilik ve borularla filtreyi alabildiğin kadar öne al yoksa odun sobası gibi olur motorun. Hem yakar hem de gitmez.(benim arabam gidiyor diyebilirsiniz, herkese kendi arabası guzeldir, solediklerim sadece dogru bilgilendirmedir) cogu kisi sadece ses alabilmek icin taktıgından, performansı pek dusunmezler, amacınız yagmurdan korunmaksa size pejonun orjinal kazanını alıp geri takmanızı oneririm nacizane gorusumdur.
Açık filtresinin amacı üst devirlerde daha rahat nefes almayı sağlamaktır. montaj hatasında hava akış metresine zarar vermektedir, bir başka zarar verecek unsurda yanlış yere konumlandırılmasıdır. Motor bloğuna ve radyatör yakınına konumlandırıldığınızda sıcak hava çekeceği için özelliğini kaybedecektir. Ayrıca +40 derece sıcaklıkta (evet motorun icin o dereceyi trafikte cok rahat gorur) verimi cok fazka azalmaktadır. Tavsiye edeceğim kalite sırasına göre simota , k&n , aem , hks, yed gibi kaliteli filtreler kullanmanız.
tek ricam ise senden çin malı filtrelerden uzak durman. ciddi anlamda motora çok zarar veriyorlar hava fitre elemanları kötü olduğu için. ses cıkarmaktan ote bi ise yaramaz hic bisiyi suzmez bolbol toz kir cekersin motora. filtre kullanmaya devam edicem derseniz, forumda 206 ya ugun kitleri ve haklarında bilgileri cok paylasmıstım okuyabilirsiniz.


-------------
Peugeot 206 CC 1.6 (109 Hp)


Mesajı Yazan: okaNStarss
Mesaj Tarihi: 11 Aralık 2014 Saat 08:51
dostum benim hdi da filitre motorun üstünde onu nasıl yapacaz :DDDD

-------------
2006 Model 206 HDI X-Desing 70bg   
Kum Gri


Mesajı Yazan: herry
Mesaj Tarihi: 11 Aralık 2014 Saat 09:05
Orjinalini yazan: okaNStarss okaNStarss Yazdı:

dostum benim hdi da filitre motorun üstünde onu nasıl yapacaz :DDDD


dostum senin araban zaten dizel, yani açık hava filtresi sana gelmez.
kaldı ki orjinal fabrikasyon filtre kutunu kullanıyorsan, motor sıcaklıgı mevcut filtreni etkilemiyecek sekilde soguk hava cekiyordur zaten.

Wink


-------------
Peugeot 206 CC 1.6 (109 Hp)


Mesajı Yazan: okaNStarss
Mesaj Tarihi: 11 Aralık 2014 Saat 09:13
bende isterem acık hava temiz hava ne öle intercoler felan filan :D

-------------
2006 Model 206 HDI X-Desing 70bg   
Kum Gri


Mesajı Yazan: herry
Mesaj Tarihi: 11 Aralık 2014 Saat 09:26
Orjinalini yazan: okaNStarss okaNStarss Yazdı:

bende isterem acık hava temiz hava ne öle intercoler felan filan :D


intercooler turbo dizel araçlara takılır, havayı soğutup sıkıştırarak turboya gönderir forumda kullanan arkadaslar varsa illa yardımcı olur size. ben dizelden pek anlamam.
bana benzinle gelin LOL


-------------
Peugeot 206 CC 1.6 (109 Hp)


Mesajı Yazan: okaNStarss
Mesaj Tarihi: 11 Aralık 2014 Saat 09:55
Orjinalini yazan: herry herry Yazdı:

Orjinalini yazan: okaNStarss okaNStarss Yazdı:

bende isterem acık hava temiz hava ne öle intercoler felan filan :D


intercooler turbo dizel araçlara takılır, havayı soğutup sıkıştırarak turboya gönderir forumda kullanan arkadaslar varsa illa yardımcı olur size. ben dizelden pek anlamam.
bana benzinle gelin LOL

biliyorum dostum takılıyorum İhtiyac yok bu haliyle yolda zor tutuyoruz :)


-------------
2006 Model 206 HDI X-Desing 70bg   
Kum Gri


Mesajı Yazan: _ali_
Mesaj Tarihi: 11 Aralık 2014 Saat 10:56
Filtreyi takan eleman performansın düşebileceğini ve berbat ses olayını anlattı ancak sanayide bir sürü ıslak pejo olduğundan da bahsetti, kendi aracı da aynı modelmiş, tamponun altına kadar inen hava borusu beni çok korkuttu, orada bir çatlak olsa bir yerden biraz su sızıntısı olsa motora su kaçana kadar fark etmek mümkün olmayacak, bu riske girmek istemedim çünkü bilen bilir buralarda yağmur normal yağmıyor hiç.

Ancak yanlış anlaşılmasın, taktığım dandirik filtrenin kesinlikle orjinal sistemden iyi olduğunu iddia edip kimseye tavsiye etmiyorum, uyarı olsun diye konu açtım, fırsat bulursam daha iyi bir filtre veya soğuk hava için bir şeyler yapacağım.


-------------
206 1.4 + LPG


Mesajı Yazan: emre_65
Mesaj Tarihi: 27 Aralık 2014 Saat 19:55
öncelikle geçmiş olsun o kadar mühendis boşuna çalışmış demekki LOL ah bu servisler LOL


Mesajı Yazan: zerzevat
Mesaj Tarihi: 31 Aralık 2014 Saat 21:52
yahu buraya uzuuun uzuun yazmamışmıydık? forum geri mi yüklendi eski bir tarihe. yazdığım çoğu mesajı göremiyorum sanki?

edit: başka başlıkta imiş:

arkadaşlar bu aracın hava filtre sistemi çok kötü bir tasarıma sahip. çamurlukla sol teker davlumbazı arasından havayı alıyor. bu ilk parçanın aşağıdaki kazanla bağlantı noktası yerinden çok kolayca çıkabiliyor. bizimki de çıkmış. burası tam tampon hizası.. o aralıktan su giriyor. o su kazanda bekliyor.. araç hava çekerken muhtemelen nargile gibi fokurduyor. su yukarıya kadar sıçrayıp filtreyi ıslatıyor. 

hava filtrem oldukça nemlenmişti. dolayısıyla bu sistemi yerinden bir daha çıkmayacak şekilde ustamla birlikte yaptık. tel yukarı astık ve büke büke bayağı gerdirdik. ne arıza ışığı kaldı ne tekleme....

başına gelen olursa kontrol etsin.... selamlar.


Mesajı Yazan: sezar206
Mesaj Tarihi: 01 Ocak 2015 Saat 00:04
Orjinalini yazan: zerzevat zerzevat Yazdı:

yahu buraya uzuuun uzuun yazmamışmıydık? forum geri mi yüklendi eski bir tarihe. yazdığım çoğu mesajı göremiyorum sanki?

edit: başka başlıkta imiş:

arkadaşlar bu aracın hava filtre sistemi çok kötü bir tasarıma sahip. çamurlukla sol teker davlumbazı arasından havayı alıyor. bu ilk parçanın aşağıdaki kazanla bağlantı noktası yerinden çok kolayca çıkabiliyor. bizimki de çıkmış. burası tam tampon hizası.. o aralıktan su giriyor. o su kazanda bekliyor.. araç hava çekerken muhtemelen nargile gibi fokurduyor. su yukarıya kadar sıçrayıp filtreyi ıslatıyor. 

hava filtrem oldukça nemlenmişti. dolayısıyla bu sistemi yerinden bir daha çıkmayacak şekilde ustamla birlikte yaptık. tel yukarı astık ve büke büke bayağı gerdirdik. ne arıza ışığı kaldı ne tekleme....

başına gelen olursa kontrol etsin.... selamlar.

Şu an bende acık kllanıyorum aynı sebepten. iki defa su cektı filtreden araba. Gercekten gordugum en boktan sıstem. Soguk hava ceksı dıe sacma sapan bı yere sokmuslar en ufak hatada su dolyo. Birincide aracı yenı aldığım sıralar haberım yok tabı sanayıye gıttım teklıyo dıe adam bı soktu kı fıltreyı sırılsıklam fıltreden de gecmıs kelebege gıden kazana kadar dolmus. Usta paran helalmıs bu motoru bıle kılıtler pıstona gıtseydı dedı. Neyse kazanı bı soktuk kırık dolu. Alttaki. Bantladık mantladık kapattık ıyıce. Aradan bıraz zaman gectı yıne bı yagmurda bı yere gıttım aracın calısması sapıttı. Hemen kazanı actım kendım su dolu. Yıne gıttım bı daha soktuk kazanda delık yok bantlar duruyo yerınde. Bu sefer de davlum baza gıden boruda sıkıntı var. Borunun orta kısmı bez ve uzerı poset gıbı bı seyle kaplı o da yırtılmıs. Sonuç olarak taktım acıgı en azından artık su almıyo ıcıne. Ama tabı kı orjınal kazan gbı olmuyo. Bu yaz bende komple sokup saglamlamayı dusunuyorum kazanı ama ınsan yıne de korkkarak bınıyo o kazanla. Bı yagmur yagsa aklımda hep aynı soru.


-------------
2000 model 206 1.6 XT 5 Kapı
Atiker lpg


Mesajı Yazan: 206quik09
Mesaj Tarihi: 03 Ocak 2015 Saat 18:40
arkadaşlar bu hafta benimde başıma geldi çamurgun içindeki parçada kırık varmış almış içine suyu allatan verilmiş sadakamız varmış erken farkettim  sanayideki usta würts ün silikonu var onunla kırık yeri kapattı ama benim içim rahat degil netten araştırdım bulamadım parçanın ismi ney onuda bilmiyorum davlumbaz yazıyorum o parça çıkmıyo araç 206 1.6 motor 16v 110luklardan  o parçayı nasıl bulacam birde o parçayada takılan üstten bir boru var galiba bu fransızlar bok alanlardan yararlanmayı çok seviyor oraya filtre girişi konulurmu ...


Mesajı Yazan: 206quik09
Mesaj Tarihi: 03 Ocak 2015 Saat 22:12
arkadaşlar hava filtresinden motora su çekmişse nerden anlaşılır içim hiç rahat değil ne gibi belirtiler olur bu işten anlayan bir dost varsa lütfen yardım etsin


Mesajı Yazan: herry
Mesaj Tarihi: 03 Ocak 2015 Saat 23:37
Orjinalini yazan: 206quik09 206quik09 Yazdı:

arkadaşlar hava filtresinden motora su çekmişse nerden anlaşılır içim hiç rahat değil ne gibi belirtiler olur bu işten anlayan bir dost varsa lütfen yardım etsin


filtre kazanının vidalarını sökün, hava filtrenizi kontrol edin nemli ise su cekmistir. kuru ise sıkıntı yok.


-------------
Peugeot 206 CC 1.6 (109 Hp)


Mesajı Yazan: 206quik09
Mesaj Tarihi: 03 Ocak 2015 Saat 23:54
yanlış söylemişim dostum aklım filtrede kalmıştı motor su çekmişmidir değiştirmeden önceki filtrenin alt kısmı baya ıslaktı alttaki hava yerinde 1 litreden fazla su vardı 



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net