Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

307 Şanzıman REVİZYONU Hakkında bazı sorular?

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 307
Forum Tanımlaması: Peugeot 307, 2001-2008 yılları arası üretilen küçük bir aile otomobilidir. 2002'de Yılın Avrupalı ​​Otomobili ödülü almıştır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=36374
Tarih: 14 Haziran 2025 Saat 08:34
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: 307 Şanzıman REVİZYONU Hakkında bazı sorular?
Mesajı Yazan: kuantum
Konu: 307 Şanzıman REVİZYONU Hakkında bazı sorular?
Mesaj Tarihi: 14 Ağustos 2014 Saat 10:40
96.000 km'de, 2006 model 307 SW aracım var. Aracımdan çok memnunum. Fakat vites değişimi için devir yükseldikçe artan, vites atar atmaz kesilen, sonraki vites için devir yükseldikçe tekrar artan, ve vites atınca tekrar kesilen bir uğultu var arabada. Araştırdığımda bana bunun şanzıman vites dişlilerinden geldiği yönünde bir şeyler söylendi. Sanki arabayla beraber sürekli bir şey dönüyor ve bunun uğultusu bana eşlik ediyor. Ve bu uğultu/ıslık karışımı ses sadece devir yükseldikçe artıyor, devir düşünce kesiliyor. Şimdi sorularım şunlar, yardımcı olabilirseniz sevinirim:

1- Şanzıman revizyonu sağlıklı bir şey midir, şanzıman dağılıp toplandığında eskiden olmayan yeni sorunlarla karşılaşabilir miyim? Yani iyi bir şey yapayım derken daha kötü bir duruma gelir mi araba?

2- Sadece şanzıman vites dişlileri değiştirsem ne kadar tutar?

3- Genel bir şanzıman revizyonu ne kadar tutar?

4- İSTANBUL/AVRUPA yakasında beni yönlendirebileceğiniz işinin ehli, dürüst ve mümkünse biraz da uygun bir fiyat verebilecek bir şanzıman ustası var mı?

5- Arabamı seviyorum. Henüz 96.000 km'de. Arabaya şanzıman revizyonu yapıp masraf etmek yerine satmamı tavsiye eder misiniz? Yoksa "ne de olsa arabanı seviyorsun, bence masraf yap ve bin" mi dersiniz? Zaten bu arabayı satsam üzerine koyup daha iyi bir araba alacak durumum da yok açıkçası. Sadece bu araba bu masrafa değer mi, onun cevabını merak ediyorum.

6- Şanzıman revizyonunu yaptırdıktan sonraki 100.000 km'de bana yine böyle ağır bir masraf çıkaracak başka bir kalem var mıdır? Mesela motor için de böyle ağır bir masraf yapmam gerekir mi ileride?

Yardımcı olabilirseniz sevinirim, kim hangi maddeye yardımcı olabilirse olsun lütfen..



Cevaplar:
Mesajı Yazan: Foxfire
Mesaj Tarihi: 14 Ağustos 2014 Saat 20:59
1- Yaptırdığın yere göre değişiyor gerçekten iyi bi yere yaptırırsan sıfır takmış gibi yıllarca kullanırsın.

2- O şanzıman indiğinde ne dersen de 2,000 TL den aşağı bişey bekleme

3- Tuttuğunu öpen bir millet olduğumuz için her yeri iyice araştır en az 2 bin en fazla 4 bin tutar tahmini

4- izmirde olsan çok sağlam bi yer tavsiye edebilrdim istanbul için diğer arkdaşların önersi olacaktır.

5- Yeni alacağın araçta ikinci el olacaksa ondada sorunlar mutlaka olacaktır. bunda sadece şanzıman sorunun varsa ve memnunsan arabandan satma yaptır bin.

6- Ben yaptırdım 2 yıl garantisi var motor ile şanzıman ayrı şeyler motor ölmek üzereyse oda ileride sorun açar ama motorun sağlamsa iyi bir revizyon ile +200.000 km rahat gider buda ortalama 10 yıl eder.

Kardeş  o kadar yazdımda senin şanzıman otomatik ise dediklerimi dikkate al normal şanzıman ise zaten baskı balata muhabbeti daha az tutar. umarım açıklayıcı olmuşumdur.


Mesajı Yazan: fexzi
Mesaj Tarihi: 15 Ağustos 2014 Saat 09:49
@kuantum bazı hurafeler vardır ki maalesef başımızı ağrıtıyor uzun zaman sonra yazdığım ilk yazım..

AL4 triptonik vitesler çok kötü şanzumanlar değildir ama bilinçsiz kullanım,örn: otomatik değil mi bir şey olmaz,bunun yağı var süzme filtresi var keçesi var vs.. var da var.. ama maalesef uygulayan yok haliyle farklı donanımlara da etki ediyor..fan açma switch i arıza yapıyor 3 kademeli fan tek kademede çalışıyor ki allah korusun ilk kademede hararet tavan conta yakma vs. bile olabilir..

Gelelim vites geçişlerine, bence bu işten korkma önce selenoidlerine bir baktır,ardından hidrolik geçişi ayarlayan beyin kartına ve radyatörüne...

Benim 307'm de maalesef ki hidrolik basınç kartının sıkıntıya girmesi ve radyatörün belli etmeden tıkanmasından ötürü geçişler çok sertti ve bu dediklerim yapıldıktan sonra arabam sıfır km ayarında geçişlere sahip,tabi yaşın verdiği metal yorgunluğunu da hesaba katalım...

Fiyata gelince :) hurafe şeklinde foxfire da direk hükğm vermiş 2000 TL yok efendim bu fiyatlar direk kitleme fiyatları hiç alakası yok maalesef, yeter ki tespiti yapabilecek kaliteli bir usta bulun,şahsen Karaman'da olmama rağmen Adana'da hatrı sayılır bir ustaya yaptırdım, umarım sizde halledersiniz .


-------------
2004 307 XT BVA
1.6 16v 110Hp


Mesajı Yazan: Goztepemiz
Mesaj Tarihi: 15 Ağustos 2014 Saat 11:56
Foxfire kardeşim ben izmirdeyim benim 2006 307 sw otomatik arabam var daha 81bin kmde benimde vites geçişlerinde sertlik var vuruntu gibi banada yardımcı olurmusun

-------------
307 sw 1.6 16v 2006


Mesajı Yazan: aokaymaz
Mesaj Tarihi: 15 Ağustos 2014 Saat 17:51
Orjinalini yazan: kuantum kuantum Yazdı:

96.000 km'de, 2006 model 307 SW aracım var. Aracımdan çok memnunum. Fakat vites değişimi için devir yükseldikçe artan, vites atar atmaz kesilen, sonraki vites için devir yükseldikçe tekrar artan, ve vites atınca tekrar kesilen bir uğultu var arabada. Araştırdığımda bana bunun şanzıman vites dişlilerinden geldiği yönünde bir şeyler söylendi. Sanki arabayla beraber sürekli bir şey dönüyor ve bunun uğultusu bana eşlik ediyor. Ve bu uğultu/ıslık karışımı ses sadece devir yükseldikçe artıyor, devir düşünce kesiliyor. Şimdi sorularım şunlar, yardımcı olabilirseniz sevinirim:

1- Şanzıman revizyonu sağlıklı bir şey midir, şanzıman dağılıp toplandığında eskiden olmayan yeni sorunlarla karşılaşabilir miyim? Yani iyi bir şey yapayım derken daha kötü bir duruma gelir mi araba?

2- Sadece şanzıman vites dişlileri değiştirsem ne kadar tutar?

3- Genel bir şanzıman revizyonu ne kadar tutar?

4- İSTANBUL/AVRUPA yakasında beni yönlendirebileceğiniz işinin ehli, dürüst ve mümkünse biraz da uygun bir fiyat verebilecek bir şanzıman ustası var mı?

5- Arabamı seviyorum. Henüz 96.000 km'de. Arabaya şanzıman revizyonu yapıp masraf etmek yerine satmamı tavsiye eder misiniz? Yoksa "ne de olsa arabanı seviyorsun, bence masraf yap ve bin" mi dersiniz? Zaten bu arabayı satsam üzerine koyup daha iyi bir araba alacak durumum da yok açıkçası. Sadece bu araba bu masrafa değer mi, onun cevabını merak ediyorum.

6- Şanzıman revizyonunu yaptırdıktan sonraki 100.000 km'de bana yine böyle ağır bir masraf çıkaracak başka bir kalem var mıdır? Mesela motor için de böyle ağır bir masraf yapmam gerekir mi ileride?

Yardımcı olabilirseniz sevinirim, kim hangi maddeye yardımcı olabilirse olsun lütfen..


O dediğiniz hafif ıslık sesine benzer uğultu bendede var devir yükselince artıyor (sanki anfili ses sistemi bulunan arabalarda devir yükseldiğinde hoparlörden gelen ses gibi)  ancak vites geçişlerinde bir sorun yok. Nerden geldiğini bende bilmiyorum umarım ciddi bişey değildir


-------------
2013 308 Sportium
Tel:0533 715 44 04   



Mesajı Yazan: derman362
Mesaj Tarihi: 15 Ağustos 2014 Saat 20:50
ETG Şanzumanlar yarı otomatik Bir şanzumandır.Çalışma prensibi manuel şanzuman ile aynıdır fakat 

çalışan elektronik sistem debriyaja basar ve vites geçişlerini size bırakır yada kendisi yapar.

1.Şanzuman dişlileri eger arızalı ise her dişli farklı bir ses yapar.

2.Ortalama 3000 Rmp veya  3500 Rpm den sonra ise Turbo mili Arızalı veya egsoz manifoldu gevşek olabilir.

3.Eger Turbo'dan veya Manifold'dan Bir sonuç alamassanız Büyük Bir İhtimal Şanzumanın İçinde bulunan 'Prizdrek' milinin Bilyası Veya Dişlisi Arızalı olabilir.

Bence Bu 3 neden sizi sonuca ulaştırabilir.    SAYGILAR... Handshake


-------------
Gönül ister GTI,Cüzdan Derki TDI...


Mesajı Yazan: Sertan
Mesaj Tarihi: 15 Ağustos 2014 Saat 21:30
Aynı sorun bende de başlar oldu. 4 bin devir civarında araç sanki turboluymus gibi ince bir ıslık sesi geliyor. Belli bir süre olup sonra ses kesiliyor. Konunun takibindeyim. Usta tavsiyelerini alalım olmadı beraber gider fiyat konusunda bişeyler isteriz. :) bu arada motordan mı geliyor şanzımandan mı o ikisi arasındayım netten araştırdığımda karşıma o kadar geniş bir yelpaze çıkıyorki. Radyatörden tutun klimaya kadar diyen var


Mesajı Yazan: Foxfire
Mesaj Tarihi: 16 Ağustos 2014 Saat 00:03
Orjinalini yazan: Goztepemiz Goztepemiz Yazdı:

Foxfire kardeşim ben izmirdeyim benim 2006 307 sw otomatik arabam var daha 81bin kmde benimde vites geçişlerinde sertlik var vuruntu gibi banada yardımcı olurmusun


hafta içi müsait bi zamanda gidip gösterelim danışır nasıl bir yol izlenmesi gerektiğini öğreniriz

@fexzi hükümle alakası yok otomatik şanzımanı indirdinmi en az 2 bin tl fiyat çıkıyor sadece hidrolik blok revizyonu olursa şanzıman inmediği için oda bin tl gibi rakamlar çıkıyor.

O selenoid valfler kolay bozulan bişey değil şahsen 2 defa değiştirdim ama geçici çözüm oldu 1 ay sonra yine hatalar başladı en iyisi sağlam işinin ehli bi yere detaylı inceletip yaptırmak.


Mesajı Yazan: aokaymaz
Mesaj Tarihi: 16 Ağustos 2014 Saat 12:56
ustayla görüşenler sonuçları burdan yazarsa memnun oluruz arkadaşlar herkes bilgilenmiş olur ihmal etmeyin

-------------
2013 308 Sportium
Tel:0533 715 44 04   



Mesajı Yazan: cavit cevo
Mesaj Tarihi: 16 Ağustos 2014 Saat 20:36
selamlar
manuel şanzıman izmir de 600 tl indir bindir 150 tl garantili para bulunca bende yaptıracam
aynimarti dişlisi ötüyor özellikle 4-5 viteslerde ustayla konuştum yapacak 2. sanayide


Mesajı Yazan: Sertan
Mesaj Tarihi: 17 Ağustos 2014 Saat 14:58
bişey sormak istiyorum. Eğer problem şanzımandansa bu araba çalıştığı andan itibaren başlar dimi ? Yani benım arabanın genelde 2.ci vitesten 3.cü vitese geçerken yapıyo bu ıslık sesi ama yola çıktıktan 10-15 km sonra. İlk çalıştırdığımda hiç bir problem yok. Acaba problem şanzımandan mı yoksa başka birşey midir ?


Mesajı Yazan: cavit cevo
Mesaj Tarihi: 18 Ağustos 2014 Saat 17:33
selam araçta ses sistemi varsa amfi parazit alıyor olabilir bunuda dikkate alın derim.
şanzıman ise camlar kapalı içeri ses alıyorsa şanzımandır.


Mesajı Yazan: Sertan
Mesaj Tarihi: 19 Ağustos 2014 Saat 11:27
evet ben sorunumu çözdüm arkadaşlar. Gecen hafta amfi bağlatmıstım ve ıslık sesi ondan sonra gelmeye başladı. Taktırdıgım yere götürdüm ve 50 tl gibi bi fiyata parazit filtresi takıldı ve sesi kestim. Açıkcası şanzımandan veya başka birşeyden olmadıgını ögrendım ya varsın ıslık çalsın umrumda değil :)


Mesajı Yazan: lamazibici06
Mesaj Tarihi: 22 Eylül 2016 Saat 15:16
kronik artık bu 307 şanzımanları

-------------
emre özer


Mesajı Yazan: lamazibici06
Mesaj Tarihi: 23 Eylül 2016 Saat 10:39
ben götürdüm ustaya ama iyi bi usta ankarada nam salmış usta. ne yapsak bu araçların sıkıntısını çözemiyoruz dediler.

-------------
emre özer



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net