Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

407 egsoz emisyon arızası

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 407
Forum Tanımlaması: Peugeot 407, 2005'ten 2011'e kadar üretilen 406 serisinin yenilenmiş hali geniş bir aile otomobilidir.
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=36313
Tarih: 28 Nisan 2024 Saat 08:48
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: 407 egsoz emisyon arızası
Mesajı Yazan: 407MET76
Konu: 407 egsoz emisyon arızası
Mesaj Tarihi: 10 Ağustos 2014 Saat 16:27
Merhaba arkadaşlar aranızda yeniyim 2006 model peugot 406 1.6 hdı aracımın egsoz emisyon arızası vermeye başladı. ve arac max 130 km hıza çıkıyor  3000 deviri geçmiyor araba turbo üzerindeki alüminyum sacda siyah is birikmiş sorun ne olabilir. AngryAngryAngry



Cevaplar:
Mesajı Yazan: 407MET76
Mesaj Tarihi: 10 Ağustos 2014 Saat 18:10
arkadaşlar bi önerisi olan yokmu yada ankarada güvenilir bi peugot tamircisi 

-------------
peugot 407 1.6 hdi black


Mesajı Yazan: Efe-Pöjo
Mesaj Tarihi: 10 Ağustos 2014 Saat 20:48
bilgisayara bağlatın büyük ihtimal katalitik bitmiş. ankrada çok fazla pejocu var. yetkili isterseniz sayfasına bir bakın.


Mesajı Yazan: mami202
Mesaj Tarihi: 10 Ağustos 2014 Saat 20:57
birkaç öneri fikir...
aracınızı serviste bilgisayara bağlatın arıza tespiti işinizi kolaylaştırır.
muhtemel veya olası sorunlar


kötü ve kalitesiz yakıttan kaynaklanabilir

katalitik konvertör de sorun olabilir 

fap sıvısı diye bir şey var yine egzos gazı emilimi ile alakalı bu sıvı bitmiş  olabilir özellikle aracın altını vurunca  bu sıvının bulunduğu kısım dağılabiliyor.

benzinli olsa idi direkt enjektörlere baktır derdim ama dizel olduğu için  üstte belirttiğim nedenlerden sorun oluşuyor olabilir.


Mesajı Yazan: derman362
Mesaj Tarihi: 10 Ağustos 2014 Saat 21:05
Evet katalizör tamamen tıkanmış bitmiş ise egsoz manifoldu çıkışının rahat olmaması yüzünden Turbo nuz iptal yani çalışmıyordur ve bu yüzden 3000 deviri geçemiyorsunuz.

-------------
Gönül ister GTI,Cüzdan Derki TDI...


Mesajı Yazan: 407MET76
Mesaj Tarihi: 10 Ağustos 2014 Saat 22:26
evet aracın altını vurduktan sonra bu arıza vermeye başladı egsozdan surekli siyah duman atıyor yokuşta araba bayılıyor resmen.

-------------
peugot 407 1.6 hdi black


Mesajı Yazan: derman362
Mesaj Tarihi: 11 Ağustos 2014 Saat 20:29
beyfendi tamamen arızanız katalizörden kaynaklı ya aşagıdaki lampta sensörünü kırdınız yada katalizör tek çözüm Thumbs Down

-------------
Gönül ister GTI,Cüzdan Derki TDI...


Mesajı Yazan: mehmet3580
Mesaj Tarihi: 07 Ocak 2015 Saat 14:11
s.a katalizörü söküp 600 lira karşılığında kaynarsu ve deterjanla  özel makinasında yıkayan servislere gidiceksin ben volvo servisinde yaptırdım sorun düzeldi


Mesajı Yazan: lthec
Mesaj Tarihi: 07 Ocak 2015 Saat 14:36
çoğu hata kodunda araba 3000 deviri geçmez.bu bir önlem. Arabayı stop edip çalıştırdıktan sonra 45 saniye kadar normal çalışıp sonra tekrar devir kesici 3000 deviri geçmene izin vermez. Kardeş arama motoruna katalitik konvertör yaz. Piyasada muadil olarak oldukça ucuza markalar var. Tamirle v.s. Uğraşma. Ama önce bir servise gidip sensörlede bir sıkıntı var mı diye kontrol ettirmen lazım. Eger sensörler sağlam ise o zaman yeni ürün al. Ben 2 sene kadar önce öyle yapmıştım.

-------------
L T H E C


Mesajı Yazan: Heavy_Metal
Mesaj Tarihi: 19 Şubat 2015 Saat 13:15
Bende 2009 model 1.6 dizeli var. Geçen sene araç daha 30000 km de iken yolda seyir halindeyken egzoz emisyon sistemi arızalı yazıp motor kendiliğinden durdu. Hemen hemen her hafta tekrarlıyordu. Bu sorunu yetkili servisler de çözemedi. O kadar sinir bozucu ki takasa vermeyi bile düşündüm ama arabaya kıyamadım. Gene birgün akşam üzeri yolda giderken ekranda yüksek yağ basıncı motoru hemen durdurun uyarısı verdi ekran kıpkırmızı oldu ardından egzoz emisyon sistemi arızalı asr/esp sistemi arızalı yazıları peşpeşe geldi tabi bu arada motor da kendiliğinden durdu. Rezil oldum yolda çok sinirlendim. Hatta arabayı parçalayasım bile geldi. Seyir halindeyken motorun durması ne demek yahu. Bu sefer ertesi gün arabayı sanayiye götürdüm sadece Peugeot ve citroen marka araçların elektrik ve elektronik sistemlerine bakan usta buldum sorunu anlattım. Aracı bilgisayara bağladı baktı etti derken motor içi sigorta kutusunun değişmesi gerekir dedi. Parçayı kargoyla getittirdim ve değiştirdik. Çok şükür arıza düzeldi. Arabama artık keyifle biniyorum. Araç kendi kendine saçmalamaya başladıysa bilin ki %90 motor içi sigorta kutusu arızalıdır, bu parçayı değiştirin.


Mesajı Yazan: bemko
Mesaj Tarihi: 24 Ocak 2016 Saat 07:50
merhaba kesinlikle  emme monifold la  ilgili  problem. rolantiye sensoru, kelebek , monifold  bunlari  temizle  duzelicektir.



-------------
143nsa05


Mesajı Yazan: GKDM
Mesaj Tarihi: 28 Ocak 2016 Saat 09:00
Kardeş merhaba bu sorunu çözebildinmi aynısında bendede var kurtulamıyorum acaba arabayımı yaksak?


Mesajı Yazan: mcddag
Mesaj Tarihi: 17 Ocak 2017 Saat 19:54
merhaba aynı arızalar ben de de başladı hem de deliler gibi arızanın o parçadan olduğunu cihazlar ölçer mi


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 18 Ocak 2017 Saat 09:30
Orjinalini yazan: mcddag mcddag Yazdı:

merhaba aynı arızalar ben de de başladı hem de deliler gibi arızanın o parçadan olduğunu cihazlar ölçer mi

büyük ihtimal o dur hocam iyi bir elektronikçi problemi bulacaktır. tabi iyi bir usta önemli insanı yok bu yok şu diyip yolmayacak. isterseniz yetkili servise arıza tesbiti yaptırabilirsiniz böylelikle gereksiz yere ustalara para bayılmamış olursunuz. 100-150 tl arası buluyor.


-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: lthec
Mesaj Tarihi: 19 Ocak 2017 Saat 09:53
Konu biraz eskimiş ama genel bilgi olsun diye yazayım. 
Eksoz emisyon hatası çok geneli kapsayan bir hatadır ve mutlaka egzoz sisteminde hata var demek değildir. Örneğin sübaplarınızdan dan bir tanesinde sorun olsa  veya ateşleme bobini bozuk olsa egzoza yanmamış benzin gideceğinden yine aynı arızayı verir. Hatta hava emiş ile ilgili bir sıkıntı bile o hatayı verebilir. Ben genel olarak aracımı ustaları yaptırırım fakat otomobil bakımı ile ilgili çok bilgili değilseniz en azından arıza tespiti için aracınıza özel cihazları olan bir yetkili servise gitmelisiniz. 
Size benzer bir örnek vereyim. Aracımın şanzımanı çok hata vermeye başlamıştı ve dik yokuşlarda çok zorlanıyordu. bir tanesi ünlü olmak üzere 4 ustaya gösterdim. tamamı şanzımanın sökülmesi gerektiğini söyledi. en düşük tahmin 5 bin lira en yüksek tahmin ise Türkiye deki en büyük özel servisten 13 bin lira olarak geldi. fakat kimse beni ikna edemedi çünkü teknik olarak olayı kabullenemedim. Ve olay tesadüfen sadece bir sübaptaki arızadan çıktı. hatta o ünlü usta aracı ona inanıp teslim etmediğim için bana tavır yapmıştı. düşünün ona inanıp aracı teslim etsem ortalama 7-8 bin liram gidecek ve aracım düzelmeyecekti. o yüzden tam emin olunamayan arızaların tespiti için yetkili servise gitmek en akıllıcası.


-------------
L T H E C


Mesajı Yazan: noscream
Mesaj Tarihi: 18 Temmuz 2017 Saat 11:00
Tebrikler, kötü ustalar araç sahibini usta yaparmış derler! O misal!

-------------
Peugeot 407 Comfort 2007 Ekstra



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net