Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

307 AL4 otomatik Şanzuman sorunu

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 307
Forum Tanımlaması: Peugeot 307, 2001-2008 yılları arası üretilen küçük bir aile otomobilidir. 2002'de Yılın Avrupalı ​​Otomobili ödülü almıştır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=36198
Tarih: 27 Haziran 2025 Saat 19:11
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: 307 AL4 otomatik Şanzuman sorunu
Mesajı Yazan: Celalll
Konu: 307 AL4 otomatik Şanzuman sorunu
Mesaj Tarihi: 29 Temmuz 2014 Saat 13:31
Merhaba arkadaşlar
Benim aracım Peugeot 307 1.6xt premium (4 ileri, 1 geri) AL4 otomatik. Aracım şu anda 98.000km'de. Yaklaşık 1,5 sene önce sorun yokken, bakım amacıyla, 2 adet selenoid vana ve Şanzuman yağı değişimi yaptırdım. Yapan kişi Şanzumancı değil normal bir Servisti.

Sorunuma gelince, şehiriçi kullanımda en ufak bir sorunum yok. Tatil için şehir dışına çıktığımda ise sorun başlıyor.
Yola çıktıktan sonra kontak kapatmadan 90-120 km gittikten sonra, 4.viteste giderken yokuş çıkarken veya yavaşladığımda normal olarak 3.vitese düşüyor. Fakat tekrar hızlanmaya başladığımda 4. Vitese geç atıyor. Normalde 3000 devirde vites atması gerekiyorken, 4000-4500 devire ve 100-120 km hıza çıktıktan sonra 4'e atıyor.
Vitesi Manuel'e aldığımda ise Manuel olarak vites atamıyorum. Göstergede o an bulunduğum vites numarası yazacağına, sadece D yazıyor.
Eğer trafik ışığı veya sıkışıklıktan dolayı yavaşlarsam. Vites normal olarak, teker teker 1. Vitese kadar düşüyor. Tekrar hareketlendiğimde veya hızlandığımda Bir üst vitese, normalden daha yüksek devirlerde geçiş yapıyor.
2'den 3'e ve 3'den 4'e geçerken tek sorun yüksek devirlerde, yani geç vites atması.
Bazen de yeterince hızlanamadığım ve deviri yükseltemediğim için 4'te gitmem gerekirken 3'te veya 3'te gitmem gerekirken 2'de gitmek zorunda kalıyorum. Bunun sonucu olarak motor fazla bağırıyor ve yakıt sarfiyatı artıyor.
Eğer durmuşsam yani vites 1'e düştüyse sorun daha büyük. Çünkü kalkıştı vites 2'ye 4000-4500 devirde atınca haliyle vuruntu yapıyor.
Bu sorun sadece şehirdışına çıkınca 90. Ve 120. Km'ler arasında ortaya çıkıyor. Şehir içinde Maximum 50-60 km yaptığım için tamamen sorunsuz bir sürüş oluyor.
Geçici çözüm olarak 10-15 dk. Kenara çekip bekliyorum tekrar çalıştırdığımda bazen düzeliyor. Baze'nde düzelmiyor. Düzelmiyince vitesi R'ye alıyorum. Artık ondan mıdır bilmem düzeliyor. Sonra diken üstünde yola çıkıyorum. 400km'lik yolculukta Geçen yaz 1'den fazla oldu. Bu yaz ise bir kere oldu.
Servise gidince bilgisayarı bağladıklarında "abs hız tespiti hatası" gibi bir ikaz alıyorum.
Araştırdığım kadarıyla bu sorun bu araçta kronikmiş. Ve Şanzuman revizyonuyla bile sorunu çözemeyenler var. Daha doğrusu sorunu çözene daha rastlamadım.

Sizce bu neden kaynaklanıyor olabilir? Bu arada istanbulda yaşıyorum.
Teşekkürler...

-------------
2005 Model 307 1.6XT PREMİUM AT. BRC MY11 LPG KİT



Cevaplar:
Mesajı Yazan: artes34
Mesaj Tarihi: 29 Temmuz 2014 Saat 14:19

Sorun büyük ihtimal selenoidler değiştiği için şanzıman yazılım güncellemesi yapılmamış bu yüzden şanzıman yazılımını güncelleştirince devir aralıkları düzelir.



-------------
Peugeot 308 1.6 VTI Envy 2011 Model Benzin Beyaz
Peugeot 206 X-design 2005 Model Gri 1.4 Benzin
Peugeot 206 XT 2003 Model Gümüş Gri 1.6 Benzin (İlk Göz Ağrım)


Mesajı Yazan: aokaymaz
Mesaj Tarihi: 29 Temmuz 2014 Saat 18:37
Orjinalini yazan: artes34 artes34 Yazdı:

Sorun büyük ihtimal selenoidler değiştiği için şanzıman yazılım güncellemesi yapılmamış bu yüzden şanzıman yazılımını güncelleştirince devir aralıkları düzelir.



Benim araçta şimdilik çok şükür sorun yok ancak yazılımı şanzıman yazılımını güncelletmek istiyorum araç biraz hantal gibime geliyor birde kalkışta gazın yarısına gelene kadar fazla tekpi yok gaz pedalı yarıyı geztikten sonra hızlanmaya başlıyor  Acama bendemi böyle yoksa tüm otomatik 307 lermi gazınyarısını geçtikten sonra gaza tekpi vermeye başlıyor

Birde şanzıman yazılımı sadece peugot servislerde mi yapılıyor dışarda yaptırma şansımız varmı ve fiyatı ne kadar bilgisi olan arkadaşlar yazarlarsa sevinirim 


-------------
2013 308 Sportium
Tel:0533 715 44 04   



Mesajı Yazan: Celalll
Mesaj Tarihi: 29 Temmuz 2014 Saat 20:24
Şanzıman yazılımı mecburen güncellendi. Yoksa yeni tip selenoidler çalışmıyor zaten .

ŞEHIR İÇİNDE Yılın 11 ayı tık demeyen Şanzıman 100 km durmadan gidince niye sorun yapıyor.
İşte asıl mesele bu...

-------------
2005 Model 307 1.6XT PREMİUM AT. BRC MY11 LPG KİT


Mesajı Yazan: Celalll
Mesaj Tarihi: 29 Temmuz 2014 Saat 20:32
Hocam,
En ince ayrıntısına kadar tarif edeyim diye 1 sayfa yazı yazmışım. Sen gelmiş sorun bile olmayan bir konuda soru soruyorsun. Ve konunun akışını değiştirip benim sorunuma cevap almamı engelliyorsun. Bir zahmet kendi konunu açsan da orada yanıt arasan... Olmaz mı?

-------------
2005 Model 307 1.6XT PREMİUM AT. BRC MY11 LPG KİT


Mesajı Yazan: Goztepemiz
Mesaj Tarihi: 29 Temmuz 2014 Saat 20:34
Arkadaşlar bendede 2006 307 1.6comfort modeli var arkadaşa benzer sorun yaşıyorum sorunum ise şu; normal bir şekilde yolda giderken vites geçişlerim biraz sert oluyor yavaşlamaya başlarken kompressor yaptığı sıra vites düşüşleri yine sert oluyor. Ve pedela ucunla dokunuyorum sabit gitsin diye bu seferde gel git yapıyor devir saati bile belli ediyor. Şanzıman yağını kaliteli olan yağ ile değiştirdim sadece başka ne yapmam gerekiyor önerisi olan varmı yada başından böyle bir sorun geçen varmı? Teşekkür ederim.

-------------
307 sw 1.6 16v 2006


Mesajı Yazan: mami202
Mesaj Tarihi: 30 Temmuz 2014 Saat 22:26
merhaba 
 öncelikle iyi bayramlar,  sorununuzun kesin olarak şu veya bu parçadan kaynaklanıyor demek kolay değil ben size 4. vitese geçememe ile alakalı problemlerimi çözümlerimi yazayım siz kendiniz karar verirsiniz,

öncelikle benim araçtaki şanzımanda AL4 DPO  bu şanzımanın benim araçtaki problemleri şöyle idi.

1 - özellikle sıcak havalarda 3- den 4 e geçememe sorunu 
(çok zorlarsam vites kutusu arıza ikazı devamında otomatik koruma modu 3. viteste  kalma olayı, ekranda değişmeyen sadece D logosu kontak açkapa bekle düzeltip yola devam bisüre sonra tekrar en baştan :) )

2 - soğuk havalarda 1 den 2 ye geçişte sert ve hissettiren geçişler

3 - olması gerekenden daha düşük çekiş problemi

bu sorunların neticesinde sırasıyla yaptırdığım çözümler,

yetkili servis e uğradım abs sensörlerinden birinde arıza olması nedeniyle önce bu arızanın giderilmesi gerektiği sonra şanzımana bakılacağı ve duruma göre 3500 liraya varan tamir masrafı olacağı işitilip üstüne 80 lira arıza tespit ücreti verip bi daha yetkili servise uğramama kararı alınır, devamında özel servise uğranır 

şanzıman selonoid ve yağ değişimi ardından 1 hafta sonra şanzıman daha vahim durumda  tekrar yağ ve selonoid değişimi biraz düzelme vites geçişleri harika ama diğer sorunlar devam ediyor

1 hafta sonra şanzıman tamamen tepkisiz durumda  başka şanzımancılar arnır fiyat alınır hepsi 3-4 binden kapı açar nihayetinde biriyle anlaşılır  komple revizyon 3 bin lira civarı masraf  herşey güzel olması gerektiği gibi  ama oda ne  bazan arada sırada N de iken ekranda  - işareti görülür  yine şüphe kuşku başlar  maddi durum müsait olmadığı için dahada üzerine gidilmez,
   tasarımı, konforu, yol tutuşu herşeyiyle benimsenen araç yok pahasına satılır alan kişinin 1 ay
sonra şanzıman tekrar elinde kalır   bu gerçektir aynen böyle olmuştur.

bana göre  şu yol izlenmeli  
1 - şanzımana bu güne kadar müdahale edilmemişse  kesinlikle dokunmamak lazım gittiği yere kadar... 

eğer müdahale edilmişse  ve yetkili servis mantıklı makul önerilerde bulunmuşsa bu önerilerin toplam maliyeti 3 ila 5 binin geçmiyorsa bütçede uygunsa hiç tereddüt etmeden yetkili servisin önerisi dikkate alınmalı  

örnek  abs sensörleri değştirilir ( lastiklerin dönme hızları dahi şanzımanın çalışmasını etkiler )
araçtaki elektronik aksam gözden geçirilir  ve yetkili servisin verdiği 1 yıllık garanti gözönüne alınarak şanzımanı tamir ettirmeleri istenir olay çözülür 

2-  güvendiğiniz ve garanti veren bi özel servise şanzıman teslim edilir komple revizyon edilmesi istenir 1 sene yada 10 bin km lik garanti alınır   ama araçtaki elektronik veya şanzımanın çalışmasını etkileyen diğer sorunlar giderilmediği için  şanzımanın tekrar kafayı yeme olasılığı herzaman kafayı meşgul eder.

3 - bu en pahalı ve kesin çözümdür  peugeot servisinden şanzıman istersiniz sıfır şanzıman takılır diğer sorunlarda halledilir  şanzımanın her 30 bin km de yağını yeniler uzun yıllar sorunsuz kullanılır     biraz uzun ve karamsar oldu ama maalesef durum bende bu şekilde geliştiği için böyle yazdım  size kolay gelsin inşaalah cebinizi fazla yakmadan bu olayı halledersiniz  



Mesajı Yazan: slhyldz
Mesaj Tarihi: 31 Temmuz 2014 Saat 10:34
Orjinalini yazan: Celalll Celalll Yazdı:

Merhaba arkadaşlar
Benim aracım Peugeot 307 1.6xt premium (4 ileri, 1 geri) AL4 otomatik. Aracım şu anda 98.000km'de. Yaklaşık 1,5 sene önce sorun yokken, bakım amacıyla, 2 adet selenoid vana ve Şanzuman yağı değişimi yaptırdım. Yapan kişi Şanzumancı değil normal bir Servisti.

Sorunuma gelince, şehiriçi kullanımda en ufak bir sorunum yok. Tatil için şehir dışına çıktığımda ise sorun başlıyor.
Yola çıktıktan sonra kontak kapatmadan 90-120 km gittikten sonra, 4.viteste giderken yokuş çıkarken veya yavaşladığımda normal olarak 3.vitese düşüyor. Fakat tekrar hızlanmaya başladığımda 4. Vitese geç atıyor. Normalde 3000 devirde vites atması gerekiyorken, 4000-4500 devire ve 100-120 km hıza çıktıktan sonra 4'e atıyor.
Vitesi Manuel'e aldığımda ise Manuel olarak vites atamıyorum. Göstergede o an bulunduğum vites numarası yazacağına, sadece D yazıyor.
Eğer trafik ışığı veya sıkışıklıktan dolayı yavaşlarsam. Vites normal olarak, teker teker 1. Vitese kadar düşüyor. Tekrar hareketlendiğimde veya hızlandığımda Bir üst vitese, normalden daha yüksek devirlerde geçiş yapıyor.
2'den 3'e ve 3'den 4'e geçerken tek sorun yüksek devirlerde, yani geç vites atması.
Bazen de yeterince hızlanamadığım ve deviri yükseltemediğim için 4'te gitmem gerekirken 3'te veya 3'te gitmem gerekirken 2'de gitmek zorunda kalıyorum. Bunun sonucu olarak motor fazla bağırıyor ve yakıt sarfiyatı artıyor.
Eğer durmuşsam yani vites 1'e düştüyse sorun daha büyük. Çünkü kalkıştı vites 2'ye 4000-4500 devirde atınca haliyle vuruntu yapıyor.
Bu sorun sadece şehirdışına çıkınca 90. Ve 120. Km'ler arasında ortaya çıkıyor. Şehir içinde Maximum 50-60 km yaptığım için tamamen sorunsuz bir sürüş oluyor.
Geçici çözüm olarak 10-15 dk. Kenara çekip bekliyorum tekrar çalıştırdığımda bazen düzeliyor. Baze'nde düzelmiyor. Düzelmiyince vitesi R'ye alıyorum. Artık ondan mıdır bilmem düzeliyor. Sonra diken üstünde yola çıkıyorum. 400km'lik yolculukta Geçen yaz 1'den fazla oldu. Bu yaz ise bir kere oldu.
Servise gidince bilgisayarı bağladıklarında "abs hız tespiti hatası" gibi bir ikaz alıyorum.
Araştırdığım kadarıyla bu sorun bu araçta kronikmiş. Ve Şanzuman revizyonuyla bile sorunu çözemeyenler var. Daha doğrusu sorunu çözene daha rastlamadım.

Sizce bu neden kaynaklanıyor olabilir? Bu arada istanbulda yaşıyorum.
Teşekkürler...
Selam;
Aracınız hakkında detaylı bir bilgi vermemişsiniz. Aracınız yeni kasamı eski kasamı. (selenoidleri birbirinden farklıdır ve arkadaşın dediği gibi yazılım atılmalı. Eski yazılımlada çalışır araç ) Yağ değişimi nasıl kim tarafından yapıldı vs. yani bu aracın gaz pedalının bile tanıtılması gerekiyor kalibrasyon vs. Yani öncelikli olarak aracınızın şanzıman bakımı prosüdüre uygun yapıldı mı?
Aracınızda tüpo var mı? Tüp varsa aracınızı belli bir km. birkaç gün  tüpsüz kullanınca sorun devam ediyor mu? Aracınızı pp planete bağladıgınızda herhangi bir hata kodu var mı?
Size önerim Bostancı sanayi sitesinde üç tane otoamatik şanzımancı var. Hem bu şanzımanı çok iyi tanıyorlar hemde işlerinde ustalar. Onlara götürün gösterin durumunuzu anlatın.
Şunuda belirteyim. PEugeot aracı gerçekten çok raattır ve iyidir ama orjinalliği bozmaya gelmez hemen su koyuverir. Bİrde anlamayan ustaların elinde çokça masraf açar. Varmı bilmiyorum ama öncelikle sadece ve sadece peugeot bakan özel veya yetkili bir servis bulun.
Onu bulsanız bile şanzımanı elletmeyin. Sadece şanzımandan anlayan bir profösyenel ervise gidin. Yanılmıyorsam birde maslak sanayide bir yer vardı?
 


-------------
Peugeot 307SW Automatic 2006 Pendik-İstanbul


Mesajı Yazan: slhyldz
Mesaj Tarihi: 31 Temmuz 2014 Saat 10:44

Benim yaptıdığım şanzıman bakımı örneği;

İki adet 100 HZ lik selenoid değişimi ;
Beyin sökülüp temizliği yapıldı;
Dİğer selenoidler ölçüldü ve sağlam çıktı. Bozuksa tanesi 50 tl.
Yağ yanlış değilsem 4 lt. (Beyin söküldüğü için normalde 3 lt alıyor)
Benim araç makyajlı kasa olduğundan yazılım atılmadı ama gaz padalıda dahil boğaz kelebeği kalibrasyonu yaptırdım. Temizlettiğimden dolayı. Aracımın şanzımanı saat gibi çalışıyor.
Son olarak tüpten dolayı bazen bendede sorun oluyordu. 4 vitese atmama 1den ikiye geçişte vuruntu hissediyorum. Aracı iki-üç gün benzinde kullandım sorun falan kalmadı. Aracın şanzımanı saat gibi çalıştı ve hatta yakıtım bile azaldı.
Son olarak Şanzıman kontaktörümnüzüde bir kontrol ettirin. Bu şanzımanlarda çokça bozulan bir parçadır. Vitesin hangi konumda olduğunu ekrana yansıtır. Sİzin manueldeyken "D" göstermesi bundan olabilri.


-------------
Peugeot 307SW Automatic 2006 Pendik-İstanbul


Mesajı Yazan: 206cc57
Mesaj Tarihi: 04 Ağustos 2014 Saat 18:26
Orjinalini yazan: slhyldz slhyldz Yazdı:

Benim yaptıdığım şanzıman bakımı örneği;

İki adet 100 HZ lik selenoid değişimi ;
Beyin sökülüp temizliği yapıldı;
Dİğer selenoidler ölçüldü ve sağlam çıktı. Bozuksa tanesi 50 tl.
Yağ yanlış değilsem 4 lt. (Beyin söküldüğü için normalde 3 lt alıyor)
Benim araç makyajlı kasa olduğundan yazılım atılmadı ama gaz padalıda dahil boğaz kelebeği kalibrasyonu yaptırdım. Temizlettiğimden dolayı. Aracımın şanzımanı saat gibi çalışıyor.
Son olarak tüpten dolayı bazen bendede sorun oluyordu. 4 vitese atmama 1den ikiye geçişte vuruntu hissediyorum. Aracı iki-üç gün benzinde kullandım sorun falan kalmadı. Aracın şanzımanı saat gibi çalıştı ve hatta yakıtım bile azaldı.
Son olarak Şanzıman kontaktörümnüzüde bir kontrol ettirin. Bu şanzımanlarda çokça bozulan bir parçadır. Vitesin hangi konumda olduğunu ekrana yansıtır. Sİzin manueldeyken "D" göstermesi bundan olabilri.

merhaba nerede yaptırdınız ? 


Mesajı Yazan: msertkol
Mesaj Tarihi: 10 Ağustos 2014 Saat 11:40
Arkadaşlar merhaba.
Konuda bahsedilen her sorunu yaşadım. Ben aracımı 180000Km de aldım ve lpg taktırdım. Lakin 3000 km gittikten sonra bende de bu sorunlar baş gösterdi. Sorunlar:
i) Sabahları araç soğukken automatic gearbox hatası, güvenli moda alma (- *) işaretlerinin yanması.
ii) Otobanda sürekli yüksek devirde giderken (haliyle) bir anda vites değişiminin yüksek devirlerde gerçekleşmesi.
iii) Vuruntu: şehir içi hararetli kullanımda tespit ettim.

İlk önce Maslak'ta çok sevdiğimiz abimiz var O na gittim, durumu anlattım. Solenoid valf ve yağ değişimi yaparak işe başlayalım dedi. Dediği gibi yaptık. Lakin 1000 km sonra yine aynı sorunlar baş gösterdi.
Ben de aracımı revizyona soktum. Bu kararı usta ile beraber aldık.
Şanzıman indi, içinde iletimi sağlayan burçlar varmış bunlar aşınmış. Dolayısıyla bu parça tamir edildi. Bütçem kısıtlı olduğu için torna da buna diş açtırdık. Yenisi daha maliyetli olur diyerekten bu yolu seçtim. A dan Z ye her parça gözden geçirildi ve gerekiyorsa yenisi ile değiştirildi. Toplam  masraf 3000 TL küsür oldu.
Peki şimdi ne mi oldu derseniz, şimdi araç 199000 km de. Gayet sorunsuz. Çekişi vs yeni araçlara taş çıkartır. Ama bazı koşullara uymak gerekiyor:
i) Vites değişimlerinde aceleci davranmamak, R ile D arasında 3-4 sn beklemek.
ii) Şanzımanı N ye alıp el frenini çekmek , tekerleklerin yükünü el frenine aktardıktan sonra P ye almak.

Buna ek olarak şunları da göz önünde bulundurun bence.
1) Çok sıcak havalarda hala vuruntu oluyor, bu normal arkadaşlar. Yağ inceliyor, gerekli basınç karşılanamıyor bi şeyler oluyor. Ama bundan kesinlikle eminim.
2) Motor koruma saçı var aşağıda altta. Eğer bu takılı ise kesinlikle sıcaklık artıyor, bu da vuruntu sebebi. Ama ben çıkarmadım, çıkarmayı da istemiyorum. Sanırım bundan dolayı da sıcaklık artıyor.
3) Klima açıkken örneğin 4 gün kullandınız, hava 31° de gittiniz diyelim. Eve geldiniz park ettiniz. Ertesi günü yağmur yağdı sıcaklık 21° ye düştü di mi. Sabah arabayı çalıştır git, 700m sonra automatic gear box hatası alınabiliyor. Ben yaşadım. Böyle de tuhaflıkları var. Yani arabada termodinamik bir hata oluyor, beyin de bunu yakalıyor. Bunda LPG sisteminin de etkisi var.
4) Kesinlikle tekerlekler dönerken vites değiştirme yapmayın, mesela evinizin sokağına geldiniz, sapacaksınız. N ye falan almayın. Bu da etkili. 
5) Diyelim hava çok çok çok sıcak nem hararet herşey var. O zaman LPG yi bi beş dk kapatırsanız araba rahatlıyor. Sanırım bu da LPG nin yanma ısısının yüksekliğinden kaynaklanıyor. Benzinde kullandığınız zaman şanzımana soğuması için olanak tanımış oluyorsunuz. Bende örneğin 5° düşüyor hararet. Fan duruyor mesela.
6) Bu benim arabaya özel: Ben hiçbir zaman orjinal yağ filtremi takamıyorum. Benim filtre normalden biraz daha uzun, ve sanırım bu da soğumayı bir nebze de olsun sağlıyor. Yani yağınız filtrasyona girdiğinde kat ettiği mesafe arttığından bu da pozitif bir yarar sağlıyor araca.

Yararlı olacağını düşündüğümden paylaşmak istedim.
Saygılarımla, kazasız belasız sürüşler dilerim.


-------------
307
2005 Model XR Otomatik 204500km - BRC Sıralı Sistem


Mesajı Yazan: Celalll
Mesaj Tarihi: 03 Eylül 2014 Saat 10:41
Hocam bu ustalar kimlerdir. En iyisi hangisi? Birde Bostancı'da önerenilleceğiniz Peugeot servisi var mı?
Bu arada Araç 2005 model. Bilgisayara bağlandığında verdiği hata "abs hızı doğru okuyamadı" gibi birşey.

-------------
2005 Model 307 1.6XT PREMİUM AT. BRC MY11 LPG KİT


Mesajı Yazan: msertkol
Mesaj Tarihi: 07 Eylül 2014 Saat 16:13
Maslak sanayide Mahir Usta. 24. Kısım da.

-------------
307
2005 Model XR Otomatik 204500km - BRC Sıralı Sistem


Mesajı Yazan: slhyldz
Mesaj Tarihi: 09 Eylül 2014 Saat 08:10
Orjinalini yazan: msertkol msertkol Yazdı:

Arkadaşlar merhaba.
Konuda bahsedilen her sorunu yaşadım. Ben aracımı 180000Km de aldım ve lpg taktırdım. Lakin 3000 km gittikten sonra bende de bu sorunlar baş gösterdi. Sorunlar:
i) Sabahları araç soğukken automatic gearbox hatası, güvenli moda alma (- *) işaretlerinin yanması.
ii) Otobanda sürekli yüksek devirde giderken (haliyle) bir anda vites değişiminin yüksek devirlerde gerçekleşmesi.
iii) Vuruntu: şehir içi hararetli kullanımda tespit ettim.

İlk önce Maslak'ta çok sevdiğimiz abimiz var O na gittim, durumu anlattım. Solenoid valf ve yağ değişimi yaparak işe başlayalım dedi. Dediği gibi yaptık. Lakin 1000 km sonra yine aynı sorunlar baş gösterdi.
Ben de aracımı revizyona soktum. Bu kararı usta ile beraber aldık.
Şanzıman indi, içinde iletimi sağlayan burçlar varmış bunlar aşınmış. Dolayısıyla bu parça tamir edildi. Bütçem kısıtlı olduğu için torna da buna diş açtırdık. Yenisi daha maliyetli olur diyerekten bu yolu seçtim. A dan Z ye her parça gözden geçirildi ve gerekiyorsa yenisi ile değiştirildi. Toplam  masraf 3000 TL küsür oldu.
Peki şimdi ne mi oldu derseniz, şimdi araç 199000 km de. Gayet sorunsuz. Çekişi vs yeni araçlara taş çıkartır. Ama bazı koşullara uymak gerekiyor:
i) Vites değişimlerinde aceleci davranmamak, R ile D arasında 3-4 sn beklemek.
ii) Şanzımanı N ye alıp el frenini çekmek , tekerleklerin yükünü el frenine aktardıktan sonra P ye almak.

Buna ek olarak şunları da göz önünde bulundurun bence.
1) Çok sıcak havalarda hala vuruntu oluyor, bu normal arkadaşlar. Yağ inceliyor, gerekli basınç karşılanamıyor bi şeyler oluyor. Ama bundan kesinlikle eminim.
2) Motor koruma saçı var aşağıda altta. Eğer bu takılı ise kesinlikle sıcaklık artıyor, bu da vuruntu sebebi. Ama ben çıkarmadım, çıkarmayı da istemiyorum. Sanırım bundan dolayı da sıcaklık artıyor.
3) Klima açıkken örneğin 4 gün kullandınız, hava 31° de gittiniz diyelim. Eve geldiniz park ettiniz. Ertesi günü yağmur yağdı sıcaklık 21° ye düştü di mi. Sabah arabayı çalıştır git, 700m sonra automatic gear box hatası alınabiliyor. Ben yaşadım. Böyle de tuhaflıkları var. Yani arabada termodinamik bir hata oluyor, beyin de bunu yakalıyor. Bunda LPG sisteminin de etkisi var.
4) Kesinlikle tekerlekler dönerken vites değiştirme yapmayın, mesela evinizin sokağına geldiniz, sapacaksınız. N ye falan almayın. Bu da etkili. 
5) Diyelim hava çok çok çok sıcak nem hararet herşey var. O zaman LPG yi bi beş dk kapatırsanız araba rahatlıyor. Sanırım bu da LPG nin yanma ısısının yüksekliğinden kaynaklanıyor. Benzinde kullandığınız zaman şanzımana soğuması için olanak tanımış oluyorsunuz. Bende örneğin 5° düşüyor hararet. Fan duruyor mesela.
6) Bu benim arabaya özel: Ben hiçbir zaman orjinal yağ filtremi takamıyorum. Benim filtre normalden biraz daha uzun, ve sanırım bu da soğumayı bir nebze de olsun sağlıyor. Yani yağınız filtrasyona girdiğinde kat ettiği mesafe arttığından bu da pozitif bir yarar sağlıyor araca.

Yararlı olacağını düşündüğümden paylaşmak istedim.
Saygılarımla, kazasız belasız sürüşler dilerim.
ŞAnzıman bakımları Bostancı sanayi sitesinde Automaticcenter'da.
Normal bakımları Ümraniye sanayi sitesi kalender otoda(PEugeot ustası) Bu ustayı siteninde sponsoru olan ŞAhinoto tavsiye etti.


-------------
Peugeot 307SW Automatic 2006 Pendik-İstanbul


Mesajı Yazan: slhyldz
Mesaj Tarihi: 09 Eylül 2014 Saat 08:14
Kusura bakma yanlış alıntı oldu veya sistemsel birşey.
206cc57 ye cevap yazmıştım.
 
Şanzıman bakımları Bostancı sanayi sitesinde Automaticcenter'da yaptırdım. 
Normal bakımları Ümraniye sanayi sitesi kalender oto'da(PEugeot ustası) Bu ustayı siteninde sponsoru olan Şahinoto tavsiye etti. (peugeotmarket.com)


-------------
Peugeot 307SW Automatic 2006 Pendik-İstanbul



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net