Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Otomatik Şanzıman ve hararet sorunu Okuyunuz

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: Aracınız Hakkındaki Tüm Sorular
Forum Tanımlaması: Jant, Yay, Lastik Egzoz, Filtre, Ses Sistemi vb. araçlarınızla alakalı tüm sorunları paylaşabileceğiniz genel alandır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=35272
Tarih: 30 Eylül 2025 Saat 06:16
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Otomatik Şanzıman ve hararet sorunu Okuyunuz
Mesajı Yazan: Foxfire
Konu: Otomatik Şanzıman ve hararet sorunu Okuyunuz
Mesaj Tarihi: 24 Mayıs 2014 Saat 20:36
Selam herkese. Hepimizin sorunları olabiliyor fikir olması açısından başıma gelenler ve edilen masraf.

(Kar ve spor ışıkları yanıp sönüyordu selenoid valf ve yag değişimi yaptırdım ama ışıklar sönmemişti gittğim otomatik şanzımancı tehsisat değiştirelim düzelir demişti ama aynı yere gitmedim.)

3 gün önce izmirden uşağa gidiyordum rampa çıkarken hararet göstergesinin kırmızıdan bir önceki beyaza geldiğini farkettim fan çalışıyordu ama stop yazısı yandı kenara çekip bekledim 5 dk sonra normale döndü.

Geri izmire geldiğimde daha önce peugeot yetkili serviste çalışan bir usta varmış ona götürdüm durumu anlattım çıktık beraber test ettik hararet normalden çok fazla yükseliyordu yine sonuç olarak radyatör kontrolü yaptı tamamen tıkalıymış su geçmesi çok az ve yan sanayi takıldığı için böyle olmuş dedi. vites ışıkları içinse şanzımanın üstünde şalter varmış o bozukmuş ayrıca şanzımanın altında bir yer varmış ordanda yağ kaçırıyormuş.

Yapılan işlemler:
1- Orjinal radyatör takıldı 350 TL
2- Şalter değişti 250 TL
3- şanzımanın altındaki parça yokmuş fransadan gelmesi gerektiği için tornacıdan yardım alındı ve eskisinden sağlam oldu. 75 TL
4- şanzıman yağı komple değiştirildi. 50 TL
5- Konuyla alakası yok ama sol dikiz aynası değişti 50 TL

775 TL malzeme 325 TL işçilik = 1100 TL ödedim

Şimdi arabam uçuyor desem yeridir.

Ustanın dediği o ışıklar yanınca hemen basınç hatası için selenoidler değişir mantığı var piyasada ama bazen sadece yağı değiştirmek sorunu düzeltiyor. Normalde yağ değişmesi 80,000 km den aşağı ve sorun olmadıkça önerilmiyor. Yetkili servis bloguyla birlikte değiştirir ama sanayide sadece valfleri değiştrirler aynı parayı alırlar dedi.

aklıma gelenler bunlar arkadaşlar



Cevaplar:
Mesajı Yazan: 65serdal58
Mesaj Tarihi: 24 Mayıs 2014 Saat 22:06
paylasim icin tesekkurler



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net