Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

arızam bulunamadı

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=35087
Tarih: 03 Ağustos 2025 Saat 22:00
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: arızam bulunamadı
Mesajı Yazan: popeyes
Konu: arızam bulunamadı
Mesaj Tarihi: 12 Mayıs 2014 Saat 22:33
2005 model pego 206 1.4 benzinli aracım var. hiç lpg falan takılmadı.
sorunum şu;
arabam motor sıcaklığını hararet göstergesine ara ara iletmiyor. arabayı soğuk algıladığı için fazla yakıt gönderiyor araç boğulup stop ediyor. anlıcanız ısı müşürünü görmüyor.
 bu durum 10 günde bir bazen arka arkaya bazen sabahları bazen akşamları yani zamanı falan yok,
arıza tespit cihazına bağladık yeşil ısı müşürünü arızalı olarak görüyor. değiştiriyoruz 3 gün sonra yine  aynı arızayı veriyor. tam 3 kez ısı müşürü değişti,
ardından göstergeye bilgi ileten mavi müşür var motor bloğunda onuda değiştirdim 14 gün hiçbirşey olmadı şimdi yine yaptı.
aracımı yetkili servise dahil götürdüm bazısı beyin arızalı diyor. bazısı beyin arızalı olsa bir yapıp bir yapmamazlık yapmaz diyor. 
arabama yapılanlar.
3. kez yeşil ısı müşürü değişti , beyine giden tesisat kontrol edildi. sıkıntı yok
1 kez mavi müşür değişti
10 kez yeni sürüm versiyon yüklendi beyine
carbonclien uygulandı.
lütfen birisi yardımcı olsun artık kafayı yemek üzereyim


-------------
gelmiş geçmiş en iyi coupe 406 coupedir.



Cevaplar:
Mesajı Yazan: Serkan
Mesaj Tarihi: 12 Mayıs 2014 Saat 22:45
Servis nasıl çözemiyor anlamıyorum, Türkiyede peugeot servisleri cidden çok yetersiz, çıkma bi beyin bulup deneme şansınız varsa birde onu deneyin, en azından onuda elemiş veya sorunuz bulmuş olursunuz.


Mesajı Yazan: popeyes
Mesaj Tarihi: 12 Mayıs 2014 Saat 22:48
keşke  öyle bi imkanım olsaydı ama yok maalesef, pego servisi beyin değişir ama arıza gider diyemeyiz diyor. beyin 1 yıl değişim garantiliymiş, zaten mavi müşürü değiştirmeyi de yetkili servis yaptı. orjinal olanı atmadım çünkü orjinal olan bakır kaplı tahminimce o da bozuk değil. dünya paraya mal oldu bana 

-------------
gelmiş geçmiş en iyi coupe 406 coupedir.


Mesajı Yazan: herry
Mesaj Tarihi: 12 Mayıs 2014 Saat 22:59
geçmiş olsun, çok can sıkıcı bir durum. umarım en yakın zamanda hallolur. en son cagre istanbula getirin. saglam pejo ustaları var maslakta.


-------------
Peugeot 206 CC 1.6 (109 Hp)


Mesajı Yazan: Burak
Mesaj Tarihi: 12 Mayıs 2014 Saat 23:13
geçmiş olsun tekrardan peugeotdan anlayan ustalar nadir bulunmakta kanaatindeyim sizin işinizi çözebilecek bir ustada bulunur inşallah 

-------------
Zalım Quik Oyun Bozan ...


Mesajı Yazan: popeyes
Mesaj Tarihi: 12 Mayıs 2014 Saat 23:15
dürüst bir adama ihtiyacım var paradan önce deneye deneye arızamı bulacak ardından da diyecek ki arkadaş ben şu parayı istiyorum. ama bizim ustalar daha arabayı görür görmez para söylüyo
şimdilik herkese iyi geceler sabah olsun bakalım neyle karşılacağım


-------------
gelmiş geçmiş en iyi coupe 406 coupedir.


Mesajı Yazan: tprkozd
Mesaj Tarihi: 12 Mayıs 2014 Saat 23:27
ankarada aracı kime götürdünüz bilmiyorum ama abc peugeotun hemen arkasında nurettin usta var.


Mesajı Yazan: kuscu38
Mesaj Tarihi: 13 Mayıs 2014 Saat 10:41
Hocam termostat'ı hiç kontrol ettirdinizmi? Termostat sürekli açık olursa aracın motoru sürekli soğutulur ve yoğunlaşmış gaz pompalar...

-------------
206 XS Tu5 Motor...
*** σяιgιиαℓ ρяσfιℓє ® ***


Mesajı Yazan: popeyes
Mesaj Tarihi: 13 Mayıs 2014 Saat 10:49
şimdi internetten bi firmayı aradım adam parçacı daha önce 307 lerde karşılaşmış fana giden kabloların ucunda fan rezitansı var siyah diyor. onu değiştir. birde onu dene dedi. 
senin söylediğin çok mantıklı , ustaya termostatdan yapacağını söyledim o da bana dedi ki su devirdaim yapıyor. ondan termostatı düşünme hiç dedi. ama şöyle bir durum var. motor bloğunda olan mavi müşürü değiştirdim 15 gün hararetim normal seviyedeydi 90-95 arası, mesela bu sabah ısıyı aglamadı 10 dk yol gittim normale döndü ısı 85 90 lara geldi. sonra bir anda 0 sıfırın altına düştü ve stop etti.



-------------
gelmiş geçmiş en iyi coupe 406 coupedir.


Mesajı Yazan: kuscu38
Mesaj Tarihi: 13 Mayıs 2014 Saat 10:57
Orjinalini yazan: popeyes popeyes Yazdı:

şimdi internetten bi firmayı aradım adam parçacı daha önce 307 lerde karşılaşmış fana giden kabloların ucunda fan rezitansı var siyah diyor. onu değiştir. birde onu dene dedi. 
senin söylediğin çok mantıklı , ustaya termostatdan yapacağını söyledim o da bana dedi ki su devirdaim yapıyor. ondan termostatı düşünme hiç dedi. ama şöyle bir durum var. motor bloğunda olan mavi müşürü değiştirdim 15 gün hararetim normal seviyedeydi 90-95 arası, mesela bu sabah ısıyı aglamadı 10 dk yol gittim normale döndü ısı 85 90 lara geldi. sonra bir anda 0 sıfırın altına düştü ve stop etti.


termostat arızası sadece devir dayım yapmamakla olmaz benim aracım ş.içi abart egzozda normalde 30 kuruş yakarken birden ne olduysa 45-50 kuruş arası yakmaya başladı çekişi artmadı aksine düştü birde. bazen normale dönüyor bazende abuk subuk hale geliyordu çare bulunamadı aksine herkes kendi hüsnü kuruntun dedi. Arkadaş aracımdaki sıkıntıyı anlamıyacak kadar aptal değilim diyorum yok bi sıkıntı diyolar. Bi gaz cıya gittik serkan abiyle oda bana aracın fazla yakması için sebebleri saydı hepsi okeydi ama birinde sıkıntı vardı arac termostatı. değiştirdim contasını filanda aldım sıkıntım ortadan kalktı. he bu nu yaparken hava filtresinide değiştirdim yakıtım normale döndü. termostatı açtırıp kontrol ettir sıkıntılıysa zaten çıkardığınızda belli eder merak etme sıkıntı yoksa çıkan termostat geri takılıyor sadece 7 liraya contasını alırsın. denemenizi öneririm karar sizin.


-------------
206 XS Tu5 Motor...
*** σяιgιиαℓ ρяσfιℓє ® ***


Mesajı Yazan: popeyes
Mesaj Tarihi: 13 Mayıs 2014 Saat 11:06
tamamdır. bugün ilk işim önce fan rezitansını değiştirmek olacak. daha sonraki işim ise termostatı açtırıp baktırmak olacak bakalım ne çıkacak

-------------
gelmiş geçmiş en iyi coupe 406 coupedir.


Mesajı Yazan: kuscu38
Mesaj Tarihi: 13 Mayıs 2014 Saat 11:08
Termostat nedir? Görev ve arızaları nelerdir?

Öncelikle şunu aklımıza iyice yerleştirmemiz lazım; termostat kesinlikle soğutma fanını çalıştırmaz…

Termostat kendi açma sıcaklığında (örneğin 87 derece) aktif olan, yani dediğimiz gibi açılan bir paçadır. Termostat kendi sıcaklığında açıldığında devir daim pompası aktif olur motordaki suyu radyatöre gönderir ve dolayısıyla da radyatördeki su da motora gelir ve termostat kapanır. Radyatöre giden su öncelikle hava sirkülasyonu ile su soğutulmaya çalışır eğer soğutulamazsa fan müşürü bunu algılar ve fan çalıştırılıp su soğutulur ve bu sürekli olarak bu şeklide devam eder.

Termostat Arızaları:

1. Termostat hiç açılamazsa:

Isınan motor suyu termostat açılmadığından radyatöre gönderilemez ve aracın harareti yükselir.

2. Termostat sürekli açık kalırsa:

Motor suyu sürekli olarak devir daim maruz kalır ve hararet hiç yükselmeyebilir. Yükselmeyebilir diyorum çünkü bu hava sıcaklığına ve araba seyir durumuma göre değişir. Yani ortam çok soğuksa hiç yükselmez, ortam sıcaklığı fazla ise 70 dereceye kadar çıkabilir ama daha fazla yükselemez.

3. Termostat gerekli derecesinde açılır ama açıldıktan sonra kapanmazsa (en çok karşılaşılan termostat arızasıdır)

Termostat açılma derecesinde herhangi bir problem olmadığından araç harareti 90 dereceye kadar normal bir şekilde çıkar ama termostat bundan sonra sürekli açık kaldığından hararet ortama göre 70 derecenin bile altına düşebilir.

Şunu unutmamak lazım: Araç harareti 90 dereceye geldiğinde hiçbir şekilde düşmemelidir.

Nacizane Tavsiyem: Termostatı yetkili serviste değiştirmeniz. Çünkü piyasada olan termostatlar orijinal olsa bile büyük bir oranda sorunlu çıkabiliyor. Eğer yetkili serviste böyle bir durumla karşılaşılırsa onlar sorumlu olduğundan çok iyi bir şeklide test edip aracı teslim ediyorlar…


Belki işine yarar ustalardan aracın için söylenenler ile kıyaslarsan işine yarıyacağından emiynim!!! :) geçmiş olsun. Bunu bi dene 30 dk'lık bir işlem bile değil çare olmaz sırayla basit ama işlevi güclü olan seçenekleri ben ve arakdaşlarım sana sunarız. inşallah sorun ortadan kalkar...



-------------
206 XS Tu5 Motor...
*** σяιgιиαℓ ρяσfιℓє ® ***


Mesajı Yazan: Aziz
Mesaj Tarihi: 13 Mayıs 2014 Saat 14:28
yorumları okumadım ama, Benim 306 sedan da da vardı öyle bişey, beyindenmiş değiştik düzeldi, çıkma bulmuştuk 280 tl ye, o arada termostat kapağı, hararet müşiri, Devirdayim hortumları, 2 fan yenilendikten sonra bulduk :))

-------------
[pasaklıKontes]hy206 GTI


Mesajı Yazan: popeyes
Mesaj Tarihi: 13 Mayıs 2014 Saat 14:34
nasıl yani sizin de mi arızanız 15 günde 1 yada ara ara yapıyor du. şimdi bir ustayla görüştüm termostatın civası bitmiştir. dedi bu yüzden yapabilme ihtimali var dedi. yada yeşil ısı müşürünü şasesine göre takmadınız dedi.
şimdi önümde 4 seçenek var

1- yeşil ısı müşürünü fae marka almak
2- termostat
3- fan rezistansı ve siyah fan soketi
4- beyin


-------------
gelmiş geçmiş en iyi coupe 406 coupedir.


Mesajı Yazan: kuscu38
Mesaj Tarihi: 13 Mayıs 2014 Saat 14:44
Orjinalini yazan: popeyes popeyes Yazdı:

nasıl yani sizin de mi arızanız 15 günde 1 yada ara ara yapıyor du. şimdi bir ustayla görüştüm termostatın civası bitmiştir. dedi bu yüzden yapabilme ihtimali var dedi. yada yeşil ısı müşürünü şasesine göre takmadınız dedi.
şimdi önümde 4 seçenek var

1- yeşil ısı müşürünü fae marka almak
2- termostat
3- fan rezistansı ve siyah fan soketi
4- beyin

en ucuz ve yapımı en basit çabık sonuç vericek olan ile soruna başlarsanız sizin için daha iyi olucaktır. 


-------------
206 XS Tu5 Motor...
*** σяιgιиαℓ ρяσfιℓє ® ***


Mesajı Yazan: Aziz
Mesaj Tarihi: 13 Mayıs 2014 Saat 14:50
benim durum daha içler acısıysı, arada bir yaklaşık 60-70 km gittikten sonra, hararet sıfıra düşüyordu, kısa süre sonrada hareket halindeyken stop ediyordu, hemen ardından çalıştırınca 98 falan gösteriyordu 3-5 km gittikten sonra bu sefer hararet tavan yapıp stop lambası yakıyordu, müşir dediler değiştik orjinal aldık 110 tl, aynı, termostat dediler kapağı 98 derecelikti 95 derecelik aldık 90 tl + 220 tl 2 gün sonra yine aynı, fanlar dediler 2 yeni fan aldık,200 tl  yine aynı, devir daim hortumlarınıda değiştir bari elimiz değmişken dedim 80 tl de onlar, en son beyin dediler, sakaryada çıkma buldum 280 tl değiştirdik, düzeldi. fii tarihiydi 2012 :) 

beyin alğılama sorunu yaratıyor olabilir bence ama pejo öle bişey ki, anlamak imkansız :))) ufak 1 soketten bile yapabilir bu durumu


-------------
[pasaklıKontes]hy206 GTI


Mesajı Yazan: kuscu38
Mesaj Tarihi: 13 Mayıs 2014 Saat 14:55
aynen aziz abi sana katılıyorum bazen atlanılmış en ufak detay bile bizi bi dünya masrafa sokuyor. Biz pejocuların ihtiyacı olan direk değiştirelim diyicek usta değilde deneyip uyguladıktan sonra bunu alalım, bunu yapalım diyicek usta lazım :)

-------------
206 XS Tu5 Motor...
*** σяιgιиαℓ ρяσfιℓє ® ***


Mesajı Yazan: popeyes
Mesaj Tarihi: 13 Mayıs 2014 Saat 14:55
hocam aynı sorundan bahsetmişsiniz, direk beyin alıp taktırmak çok daha mantıklı geldi bana en iyisi daha fazla para harcamadan beyin araştırmalıyım, zaten bu 206 benim son kez peugeota binişim olacak inanın bundan sonra kapıya bile koymam. bugüne kadar 6. aracım, ama bu kadar bunaldığım başka araç olmadı. ilginize teşekkür ederim. 
hafta sonu yine de fan rezistansına bakacağım 


-------------
gelmiş geçmiş en iyi coupe 406 coupedir.


Mesajı Yazan: popeyes
Mesaj Tarihi: 13 Mayıs 2014 Saat 14:58
aynen üstadm, ustalar maalesef paradan başka dertleri yok. Angry değiştirelim hemen yapalım. arıza tekrar yapınca da abi ben yaptım senin arızan farklıymış diyo, o zaman desene kardeşim ilk baştan abi ben yapıyım ama bi deneyelim ondan sonra para ver. maalesef bizleri para olarak gören ustalar utansın bundan sonra zaten işlerimi kendim yapmaya çalışacağım

-------------
gelmiş geçmiş en iyi coupe 406 coupedir.


Mesajı Yazan: serkomser
Mesaj Tarihi: 13 Mayıs 2014 Saat 15:55
Orjinalini yazan: kuscu38 kuscu38 Yazdı:

aynen aziz abi sana katılıyorum bazen atlanılmış en ufak detay bile bizi bi dünya masrafa sokuyor. Biz pejocuların ihtiyacı olan direk değiştirelim diyicek usta değilde deneyip uyguladıktan sonra bunu alalım, bunu yapalım diyicek usta lazım :)
 
Aynen John Whaynen :)
 
Orjinalini yazan: popeyes popeyes Yazdı:

aynen üstadm, ustalar maalesef paradan başka dertleri yok. Angry değiştirelim hemen yapalım. arıza tekrar yapınca da abi ben yaptım senin arızan farklıymış diyo, o zaman desene kardeşim ilk baştan abi ben yapıyım ama bi deneyelim ondan sonra para ver. maalesef bizleri para olarak gören ustalar utansın bundan sonra zaten işlerimi kendim yapmaya çalışacağım
 
Aslında garanti istemek lazım "Ya düzelmezse?" seçeneğini ortaya koymak lazım. Başıma çok geldi, önde ki lakırtı yüzünden şanzıman revizyondan döndüm. Sonunda hava filtresi girişi yerinden çıkmış yani uafcıcık bir tırnak yerinden çıkmış ve ses yapıyor diye koskoca direksiyon pompasını söktürdüğümü bilirim!


-------------
SEN GİDERKEN...


Mesajı Yazan: popeyes
Mesaj Tarihi: 29 Mayıs 2014 Saat 09:29
arkadaşlar an itibariyle 15 gündür aracımda hiçbir problem yok , 
sadece beyni söktüm içini açtım silikonlu olduğu için içine mudahele yapamamıştım. 
silikonu görünce zaten geri kapattım. beyni geri yerine taktım 15 gündür. hiçbir problem yapmadı. ama yapmayacağı anlamına gelmez araştırmaya devam. 



-------------
gelmiş geçmiş en iyi coupe 406 coupedir.


Mesajı Yazan: Burak
Mesaj Tarihi: 29 Mayıs 2014 Saat 09:41
inşallah yapmaz geçmiş olsun tekrardan

-------------
Zalım Quik Oyun Bozan ...


Mesajı Yazan: popeyes
Mesaj Tarihi: 29 Mayıs 2014 Saat 09:47
eyvallah burak, aklıma birşey daha geliyor yagmurlu havalardan sonra oralara biriken sular zamanla içeri bir şekilde sızıp arızayamı sebep oluyor diye aklıma gelmiyor değil

-------------
gelmiş geçmiş en iyi coupe 406 coupedir.


Mesajı Yazan: kuscu38
Mesaj Tarihi: 29 Mayıs 2014 Saat 11:17
Orjinalini yazan: popeyes popeyes Yazdı:

eyvallah burak, aklıma birşey daha geliyor yagmurlu havalardan sonra oralara biriken sular zamanla içeri bir şekilde sızıp arızayamı sebep oluyor diye aklıma gelmiyor değil

hocam bu forumda bi yerde ön ızgara altlarında temizlik diye bi konu vardı yada ona benzer bi başlık altında konu vardı. Neyse orası twemizlenmediğinde bi takım arızalara yol açtığını nasıl temizlendiği ve temizlenmezse çıkıcak arızaları yazmışlardı. belki dediğinde haklısındır bi konuyu araştırmak lazım.

** bazen söküp kurçalayıp, hiç bir şey yapmadan geri yerine takmak bile çözüm oluyor bu pejolarda :)LOL


-------------
206 XS Tu5 Motor...
*** σяιgιиαℓ ρяσfιℓє ® ***


Mesajı Yazan: blazes06
Mesaj Tarihi: 29 Mayıs 2014 Saat 13:04
Aracın az-çok-kötü yakıt vermiş olsaydı beyin Catalitic Convert Fault hatası verirdi. Oksijen Sensörleri içinde aynı kural mevcut. Aracının Benzin Pompası sendeyken yada senden önce değişimi oldumu ?


Mesajı Yazan: Burak
Mesaj Tarihi: 29 Mayıs 2014 Saat 13:04
en büyük tamir kapat açtır abi bilmiyomusun :)

-------------
Zalım Quik Oyun Bozan ...


Mesajı Yazan: kuscu38
Mesaj Tarihi: 29 Mayıs 2014 Saat 13:05
Orjinalini yazan: Burak Burak Yazdı:

en büyük tamir kapat açtır abi bilmiyomusun :)

AYNENLOLLOLLOL


-------------
206 XS Tu5 Motor...
*** σяιgιиαℓ ρяσfιℓє ® ***


Mesajı Yazan: popeyes
Mesaj Tarihi: 29 Mayıs 2014 Saat 13:09
Orjinalini yazan: blazes06 blazes06 Yazdı:

Aracın az-çok-kötü yakıt vermiş olsaydı beyin Catalitic Convert Fault hatası verirdi. Oksijen Sensörleri içinde aynı kural mevcut. Aracının Benzin Pompası sendeyken yada senden önce değişimi oldumu ?

benden önce değiştimi bilmiyorum ama benzin pompasına baktırdım sıkıntı yok, zaten benim sıkıntımın en büyük sebebi 250 500 km arası yapması yani 10 15 gün arası yapıyor. keşke her zaman yapsa çok daha güzel olur bulunur giderilir


-------------
gelmiş geçmiş en iyi coupe 406 coupedir.


Mesajı Yazan: popeyes
Mesaj Tarihi: 29 Mayıs 2014 Saat 13:09
Orjinalini yazan: Burak Burak Yazdı:

en büyük tamir kapat açtır abi bilmiyomusun :)


hahahah :D :D :D aynen Big smileBig smileBig smileBig smile


-------------
gelmiş geçmiş en iyi coupe 406 coupedir.


Mesajı Yazan: blazes06
Mesaj Tarihi: 29 Mayıs 2014 Saat 13:23
Peki aracın gaz pedalı tellimi yoksa elektronik mi?


Mesajı Yazan: popeyes
Mesaj Tarihi: 29 Mayıs 2014 Saat 13:28
Orjinalini yazan: blazes06 blazes06 Yazdı:

Peki aracın gaz pedalı tellimi yoksa elektronik mi?

telli


-------------
gelmiş geçmiş en iyi coupe 406 coupedir.


Mesajı Yazan: popeyes
Mesaj Tarihi: 04 Haziran 2014 Saat 13:10
arkadaşlar çok uzun süren araştırmalar sonucu çözümü kendim buldum.
aracın arızasının ugraşlar sonucunda yağmur suyu yüzünden olduğunu düşündüm. ve yağmurlu bir günde kaputu açtım birde ne görüyüm kaputun havalandırma deliklerinden damla damla suyun beyin tesisatına  gittiğini gördüm. ve bu suyu beyin tesisatında şase yapma ihtimaline karşı heryerini güzelce sardım. sonuç 21 gündür aracımda sıkıntı yok çok şükür resimleri paylaşmaya çalıştım fakat olmadı yeni bir konuyla herkese paylaşım yapacağım


-------------
gelmiş geçmiş en iyi coupe 406 coupedir.


Mesajı Yazan: madblueblacksea
Mesaj Tarihi: 04 Haziran 2014 Saat 15:27
Hocam bu geçici bi çözüm. Senin ECU nun yapısını bilmiyorum ama hdi lerde kullanılan Bosch edc serisi ECU ların üzerinde atmosferik basınç sensörü var. Dışarıdaki havanın basınç ve yoğunluğunu takip edememesi anlamına geliyor

-------------
206 1.4 HDI Look 2004


Mesajı Yazan: ahmed206
Mesaj Tarihi: 04 Haziran 2014 Saat 15:59
Hocam konuyu baştan sona kadar okudum okurken de sizinle beraber çözmüş kadar oldum. Bence de beyinde arıza falan yok ama arada ufak bir yalıtım ya da şase hatası var. Sorunu başka bir yerde aramaya gerek kalmamış ne güzel aç içine bi üfle kapat işi çözmüşsünüz Smile

-------------
https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=34293&title=gaffur" rel="nofollow - 206
https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=36667&title=yeni-gaffur" rel="nofollow - Focus


Mesajı Yazan: popeyes
Mesaj Tarihi: 01 Şubat 2016 Saat 17:19
Arkadaşlar Merhaba,
2 sene sonra konuya yeniden birşey yazmak iyi olurmu bilmiyorum fakat bu konuda aydınlatılması gereken birçok şey olduğunu düşünüyorum.
Peugeot 206' da beyin sorununu yaşayan biri olarak üzerinde 8 ay gibi bir süre çalıştım. siteye girip konuyu okuyan kişilerden sıkça telefon ve mesaj aldım. cok uzun zamandır forumdan uzak kalmıştım fakat bu konu üzerinde uzmanlaşacak kadar süre geçti 206 mı sattım fakat halen bir sevgi duyuyorum. bu arada 2 arkadaşıma 206 aldırdım. onlarda şuan çok memnun 

Konunun özüne gelirsek;
beynin arıza yaptığını düşünerek yola çıkmıştık fakat yagmurlu ve soguk havalara denk geldiği için sıkıntının yağmur suyundan olduğunu düşünüyordum fakat öyle değilmiş, 
beyne giren soketlerin içinde tellerde çatlak var olduğu uzun bir çaba sonrası tespit ettim. soguk havada tellerdeki kasılma nedeni ile arıza ile çok sık karşılaşıyordum. voltmetre ile ölçüm yaparak sıcaklık sensörünün kablolarını  (yeşil sensör) soketlerde birliştiği deliklerde tespit ettim. bu deliklerden içeri bakır kablo iterek (lehim vs birşey yapmadım)  akımın ve bilginin dogru düzgün iletilmesini sağladım. ve böylece sorunumu kendim çözmüş oldum. ve şunu ögrenmiş oldum beyin arıza yapar ama aracı kapatıp açtığında vs aküyü söktüğünde tekrar düzelmez. arızalı ise arızalıdır.

Bugüne kadar yaptıklarım neler onlara bir göz gezdirelim.

1- 2 orjinal 1 çakma ısı sensörü değiştirdim. (150 TL)
2- 1 testmostat değiştirdim. (100 TL)
3- şase kablolarını değiştirdim. (50 TL)
4- şase kablolarını güçlendirmek için kalın bakır kablolar taktım. (25 TL)
5- Fransadan beyin getirttim. (100 € ) eski hatayı verdiği için arıza olmadığı anlaşıldı.
6- motor suyu genleşme kapağı değiştirdim (20 TL)
7- Isı müşürü soketlerini değiştirdim (ısı müşürü üstüne takılan 2 li soket) istanbuldan getirttim. (20 TL)
8- serviste arıza tespiti için 2 kez ücret ödedim (bulamadılar) 100 TL
9- Ön tamponu söküp tüm fan tesisatını elden geçirdim. fan rezistanını sıfır alıp kendim taktım (50 TL)
10- fan müşürlerini değiştirdim (kademe müşürlerini) ( 50 TL)
11- Radyatör değiştirdim. (250 TL)
12- yeni alınan beyne yazılım immo kırma işlemi yapıldı. usta ücreti (100 TL)
bu işlemler için usta ücreti olarak 250 TL civarı bir ücret ödedim.  Toplamda 1365 TL gibi bir rakama mal oldu. o arabayı o şekilde de satabilirdim fakat sattığım kişide çok ugraşacağı için vicdanım el vermedi. Arıızasını tespit ettim. arızasını giderdim aracı 5 ay arızasız olarak kullandım ve arıza yapmayacağından emin olduktan sonra sattım.
alan kişi hayrını görsün.
Bir konuyu da burada bitirmenin mutluluğunu yaşadığımı belirtmek istedim.
yine buralardayım I love peugeotturkey !!!!


-------------
gelmiş geçmiş en iyi coupe 406 coupedir.


Mesajı Yazan: ssakyel
Mesaj Tarihi: 01 Şubat 2016 Saat 19:58
Geçmiş olsun,benzer bir sorunu bende yaşıyorum.1,4 XR LPG'Lİ.Aracı ilk çalıştırmamda rolanti 3000 devirlere fırlıyor.Geçen fanı kontrol eden kahverengi müşürü değiştirdim,ondan sonra oldu ne olduysa.Motora çok fazla yakıt gidiyor ve motor boğuluyor.4. viteste hiç gaz pedalına basmadan araç kendi kendine gidiyor.Motor ısınınca ancak kendine geliyor.Çok can sıkıcı bir durum.Bugün de yeşil müşürü değiştirdim deneme amaçlı.Akşam kontrol edeceğim,inşallah düzelmiştir.Beyinde bir problem çıkmasından korkuyorum.


Mesajı Yazan: popeyes
Mesaj Tarihi: 02 Şubat 2016 Saat 08:37
Orjinalini yazan: ssakyel ssakyel Yazdı:

Geçmiş olsun,benzer bir sorunu bende yaşıyorum.1,4 XR LPG'Lİ.Aracı ilk çalıştırmamda rolanti 3000 devirlere fırlıyor.Geçen fanı kontrol eden kahverengi müşürü değiştirdim,ondan sonra oldu ne olduysa.Motora çok fazla yakıt gidiyor ve motor boğuluyor.4. viteste hiç gaz pedalına basmadan araç kendi kendine gidiyor.Motor ısınınca ancak kendine geliyor.Çok can sıkıcı bir durum.Bugün de yeşil müşürü değiştirdim deneme amaçlı.Akşam kontrol edeceğim,inşallah düzelmiştir.Beyinde bir problem çıkmasından korkuyorum.

beyin arada sırada arıza yapmaz. yaparsa herzaman yapar
kahverengi müşürü neden değiştirdin orasını hiç bilmiyorum. fakat senin sıkıntın yeşil ısı müşürü ile alakalı ısıyı algılamadığı için de fazla yakıt gönderiyor. yeşil ısı müşürünü değiştirdiğin için büyük ihtimalle düzelecektir.


-------------
gelmiş geçmiş en iyi coupe 406 coupedir.



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net