Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Otomatik Şanzuman AL4 Isınınca vuruntu ve boşa çı

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 307
Forum Tanımlaması: Peugeot 307, 2001-2008 yılları arası üretilen küçük bir aile otomobilidir. 2002'de Yılın Avrupalı ​​Otomobili ödülü almıştır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=34535
Tarih: 29 Mart 2024 Saat 03:03
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: Otomatik Şanzuman AL4 Isınınca vuruntu ve boşa çı
Mesajı Yazan: asirgumus
Konu: Otomatik Şanzuman AL4 Isınınca vuruntu ve boşa çı
Mesaj Tarihi: 08 Nisan 2014 Saat 10:56
merhaba Arkadaşlar ,
Peugeot 307 Tx (2004) sahibi olalı yaklaşık 2 ay oldu otomatik benzinli aracım 191000 km de aldım.
alırken sadece şanzumancıya götürüdüm ve şanzuman çok iyi durumda dediler bende gözü kapalı aracı aldım. 260 km benzinde bindim ve BRC marka lpg taktırdım. Lpg den sonra aracın otomatik şanzumanında garip şeyler olmaya başladı .
1. sabah ilk harekette sorun yok. ancak yarım saat kırkbeş dk sonra vites geçişleri sertleşmeye vuruntu yapmaya başladı.
2. devamında ışıkta durduğumda ayağımı frenden çekip gaz verdiğimde arac sanki boş konuma geçmiş gib yolun eğimine göre haraket ediyor gazı 2000 devre kadar verincede sanki arkadan çarpmışlar gibi büyük bir sarsıntı ile hareket ediyor.
3. 1 saatten sonra ise arac tamamen kontrolden çıkıyor manuele dahi geçmioyr sanki elektirkli araba gibi gaz verince ileriliyor amam sabit vitesde hızlanıp yavaşlıyor vites değiştirmiyor.
4. arıza giderek daha erken olmaya ve airbag  fault ve breaking fault  otomatic gear fault uyarıları vermeye başladı ekranda.
 
işte bu sorunlar ile 4-5 tane servis ve usta gezdim sıkıntılarımı aktardığımda 2000-2500 tl ye maal olur şanzuman inecek dediler. bi kaçı önce elektrovano ve yağ değiştirelim 500-750tl ye maal olur sorunun çözülme garantisi yok dediler bende sizin ustalığınızın .... deyip kendi çözümümü bulmaya koyuldum.
 
peki nasıl Çözdüm,
1. araca lpg takıldıktan sonra sonrunlar başladığından ve airbag ,abs  hata uyarılarını voltaj kaynaklı yaptığı yönünde duyumlarımdan yola cıkarak 60amper bosh akümü 75 amper inci ile değiştirdim. hata uyarıları kesildi. çünkü lpg sisteminin aküden ekstra akım çektiği için 60 amperin yetersiz kalabileceğini düşündüm. yanılmamışım.
2. aracın 30000 km önce şanzuman bakımından ve elektrovanaların yağın bu tarihde değiştirildiğini eski sahibinden ve eski usatsı ile görüşünce yağın eksilmiş olabileceğini düşünerek yağı ölçtürdüm. ve şanzuman yağının 500-600gr fazla olduğu anlaşıldı yağı azalttım.  araç rahatladı
 iki haftadır kullanıyorum eski şikayetlerimden eser yok o mağlum !ustalara uysak bi ton para harcayacaktık yada arabayı elden çıkarmak için kıvranacaktık. şuan aracımdan çok memunum şunu anladım kötü pejo yoktur kötü usta vardır :D umarım yazdıklarımın sizlere bir yararı dokunur.
Saygılarımla


-------------
Pejo 307 Xt Bva triptonik



Cevaplar:
Mesajı Yazan: Burak
Mesaj Tarihi: 08 Nisan 2014 Saat 11:24
Geçmiş olsun sorunun çözüldüğüne sevindim dediğiniz gibi kötü peugeot yada herhangi bir marka yoktur kötü usta vardır her zaman bunu savundum bende .

-------------
Zalım Quik Oyun Bozan ...


Mesajı Yazan: serkomser
Mesaj Tarihi: 08 Nisan 2014 Saat 17:42
Herşeyin bi ölçüsü vardır ben bunu bilirim. Benim araçta da bi anormallik var ama çözebilseydim rahatlıycaktım. Geçmiş olsun bu arada.


Mesajı Yazan: mehmethannn
Mesaj Tarihi: 08 Nisan 2014 Saat 17:50
geçmiş olsun üstat. problemi çözmene çok sevindim.

-------------
sevdiklerinize zaman ayırın yoksa zaman sevdiklerinizi sizden ayırır . . .


Mesajı Yazan: asirgumus
Mesaj Tarihi: 11 Nisan 2014 Saat 16:37

ustalara güvensizlik kalorifer peteğinden sürücü tarafındaki paspas altına su akıtma sorunundan sonra başladı  2 tl lık conta değişimi için 400 tl istediler ön konsol filan sökülecek petek değişecek dediler kendim söktüm ön konsolü sökmeden  sadece conta değiştiridim. form da bir arkadaşımız ayrıntılı olarak resmli anlatmış sağolsun, ondan sonra ustaları gezip aldığımm fikirleri derleyip yorumlayıp uyguluyorum :D peogeut  arabasıda pek bi nazik en ufak aksilikte sanki devasa sorunlar varmış gibi belirtiler veriyor.



-------------
Pejo 307 Xt Bva triptonik


Mesajı Yazan: lesath
Mesaj Tarihi: 11 Nisan 2014 Saat 19:48
Viteste takılma bende de var. 6 ay önce Ankara aydoğmuşta elektrovana ve yağı değiştirdim vuruntular kaybolmuştu ama bi kaç haftadır 3. Viteste takılıp kalıyor D konumundan cıkmıyor. Kontağı açıp kapatınca düzeliyor ama kısa süre sonra tekrar ediyor.. Bi garip durum..


-------------
2003 307 XT premium otm.


Mesajı Yazan: asirgumus
Mesaj Tarihi: 29 Nisan 2014 Saat 23:07
Arkadaşlar size kötü bir haberim var sorun bende de tekrar nüksetti :( 45 dk sonra hararet yükseliyor ve  "Automatic  Vites Gear Fault" uyarısı verip 3. vites te kendini korumaya alıyor.  ama benim yeni tezim sogutma sistemi şanzıman yağı soğutulamadığından selenoidler(elektrovana) görevini yapamıyor. bu hafta sonu radyotorumu süköp tüm soğutma sistemini elden geçirmeyi planlıyorum. duruma göre sizleri tekrar bilgilendiririm. 

-------------
Pejo 307 Xt Bva triptonik


Mesajı Yazan: aokaymaz
Mesaj Tarihi: 30 Nisan 2014 Saat 08:40
Orjinalini yazan: asirgumus asirgumus Yazdı:

Arkadaşlar size kötü bir haberim var sorun bende de tekrar nüksetti :( 45 dk sonra hararet yükseliyor ve  "Automatic  Vites Gear Fault" uyarısı verip 3. vites te kendini korumaya alıyor.  ama benim yeni tezim sogutma sistemi şanzıman yağı soğutulamadığından selenoidler(elektrovana) görevini yapamıyor. bu hafta sonu radyotorumu süköp tüm soğutma sistemini elden geçirmeyi planlıyorum. duruma göre sizleri tekrar bilgilendiririm. 
 
Ya madem bu sorunlar yağın çok ısınmasından kaynaklanıyor şöyle 70 derecede açan bir termostat yokmu (sıcaklık müşürü)
su sıcaklığı 70-75 dereceye gelince fan çalışır böylece su sıcaklığı fazla artmaz fazla armayınca da yağ fazla ısınmaz yanlış mı düşünüyorum


Mesajı Yazan: serkomser
Mesaj Tarihi: 30 Nisan 2014 Saat 10:22
Orjinalini yazan: aokaymaz aokaymaz Yazdı:

Orjinalini yazan: asirgumus asirgumus Yazdı:

Arkadaşlar size kötü bir haberim var sorun bende de tekrar nüksetti :( 45 dk sonra hararet yükseliyor ve  "Automatic  Vites Gear Fault" uyarısı verip 3. vites te kendini korumaya alıyor.  ama benim yeni tezim sogutma sistemi şanzıman yağı soğutulamadığından selenoidler(elektrovana) görevini yapamıyor. bu hafta sonu radyotorumu süköp tüm soğutma sistemini elden geçirmeyi planlıyorum. duruma göre sizleri tekrar bilgilendiririm. 
 
Ya madem bu sorunlar yağın çok ısınmasından kaynaklanıyor şöyle 70 derecede açan bir termostat yokmu (sıcaklık müşürü)
su sıcaklığı 70-75 dereceye gelince fan çalışır böylece su sıcaklığı fazla artmaz fazla armayınca da yağ fazla ısınmaz yanlış mı düşünüyorum
 
Aarç 70 dereceye kadar çiğ yakar. Bende de ısınma problemi var arabam soğukken hiçbir sorun yok, ısınınca 3. viteste kaçırma, 2. viteste titreşim ve kaçırma, sarsıntılı geçiş ara ara vuruntu oluyor. Konuyu çok yakından takip ediyorum. Acaba soğutma kanalları mı tıkalı diye düşünüyorum? Yetersiz bir soğutma sistemi olduğunu düşünmüyorum.. Bakımsızdır sadece.


-------------
SEN GİDERKEN...


Mesajı Yazan: 206cc57
Mesaj Tarihi: 30 Nisan 2014 Saat 21:02
merhaba , 

Vuruntu ve üstüne atomatic gear fault arızası ve 3. viteste takılı kalma hatası sıklaşınca  , yetkili serviste şanzıman yağı değiştirdim .Vanalar sağlam dedi  usta ve ekledi , arıza vermeye devam ederse revizyon gerekir .. Vuruntu gitti yada çok aza indi , lakin bir kaç hafta sonra ilk hatayı verdi :( ,ve 400 km lik süreçte toplam 3 kere arıza verdi ,kontak açıp kapayınca düzeliyor dilerim bir daha olmaz bir daha hata vermez diye devam ediyorum ..  . Son günlerde havalar daha sıcak ,ve daha yoğun kullanıyorum aracımı ,buna rağmen bir hata vermedi , hata vermesinin sebebinin yağ sıcaklığı nedeniyle olduğunu düşünmemiştim, ben şanzıman içindeki yağ miktarıyla ilgili olabilirmi diye sormak istioyurum ? Fazlaysa veya eksikse vites değişimlerinde hata vermesi gibi ? ( eğer mekanik parçalarda aşınma kırılma görevini yerine getirememe gibi bir sorun yoksa ? 
Çünkü nerdeyse  her gün hata veren araç ,yağ değişiminden sonra hata ve vuruntu sayısını minumuma indirdi .. dilerim şu şanzıman sorunlarımızı en kısa sürede çözeriz .


Mesajı Yazan: serkomser
Mesaj Tarihi: 05 Mayıs 2014 Saat 11:55

Arkadaşlar bu Parça ne işe yarar? Vuruntu sebebi elektriksel sorun olamaz mı acaba?

http://www.peugeotmarket.com/PEUGEOT-307-OTOMVITES-KONTAKTOR-SALTER,PR-2425.html" rel="nofollow - http://www.peugeotmarket.com/PEUGEOT-307-OTOMVITES-KONTAKTOR-SALTER,PR-2425.html

Birde Renault Selenoid valfler Pejo uyumlu mudur? Aracıma takılan valf bunlardan..










-------------
SEN GİDERKEN...


Mesajı Yazan: Spectre968
Mesaj Tarihi: 08 Mayıs 2014 Saat 12:07
Araç 3. viteste kendisini koruma moduna aldıysa aracı stop edip yeniden çalıştırmaya gerek yok.. "KAR" moduna aldığınız takdirde vitesler geri gelmiş olur.. bu şekilde bir süre kullanıldığında tekrardan normal moda geçtiğinizde, arabanın koruma modundan da çıktığını görürsünüz. 

Aynı durumu geçtiğimiz yaz ben de yaşadım, ustalar öncelikle seleniod valf ve yağ değişimi önermişlerdi o da sonuç vermezse şanzıman değişikliği dediler. 1. seçeneğin sonucunda günde 4-5 defa olan kilitlenme olayı ilk önce haftada 1-2'ye sonra ayda 1'e indi ve azalmaya devam etti.. Ancak havaların ısınmasıyla ve yaklaşık olarak 30.000 km yapmış olmamdan ötürü kilitlenmeler özellikle rampa tırmanırken tekrardan başladı (Ankara'da oturanlar Konya yolunda Dikmen kavşağına çıkan rampayı bilirler). Mümkün olan en kısa zamanda yeniden şanzıman yağını değiştirmeyi planlıyorum ve umuyorum ki eskisi gibi düzelecektir.

Bu sorunun çözümünde yağın durumu ve yağ sıcaklığının önemli olduğunu düşünmekteyim.


-------------
2004 307 1.6 Benzin & LPG AL4 Otomatik


Mesajı Yazan: 206cc57
Mesaj Tarihi: 10 Mayıs 2014 Saat 15:01
Merhaba bende deniycem , bizim burada istanbul kartalda bir yokuş var ben ordan inerken vuruntu oluyor ve korumaya alıyor ,:)  hatta bu gün oradan geçip deniycem hata verirse kar moduna alıcam .


Mesajı Yazan: murat_206
Mesaj Tarihi: 10 Mayıs 2014 Saat 17:26
aynı problem bendede var kardeş ama yağmur yağdıgında oluyo altına falan baktırdım bişey yok kafayı yicem artık nerden olabilir?

-------------
murat vatansever


Mesajı Yazan: layuhti
Mesaj Tarihi: 02 Temmuz 2021 Saat 23:38
2007 model symbol al4 şanzıman aracım var. LPG takıldıktan sonra aynı sorunları aynı sıra ile yaşadım. 7-8 Bin TL arası masraf çıkarttılar. Bu yazıyı okuduktan sonra denemeye karar verdim. Denemek amaçlı Komşumun aracındaki 75A aküyü aracıma taktım ve tüm sorunlar düzeldi. Yıl 2021. Yıllar önce ki bu bilgilendirmeniz için çok çok teşekkür ederim. 


Mesajı Yazan: ralf_fb
Mesaj Tarihi: 27 Temmuz 2021 Saat 10:11
Merhabalar , aracım 2004 307 otomatik LPG li , 2014 te aşağıdaki parça ne işe yarar diye bir arkadaş sormuş , ben aracı alalı 4 yıl oldu , son 1 yıldır araç P de çalışmıyor N de çalışıyordu ve aynı zamanda örneğin trafik veya ışıklarda durduğumda kalkış yaparken frenden ayağımı çektiğimde araç kalkış yapmıyor , sanki arkadan bir çarpmış gibi küt diye bir ses gelerek sonra kalkış yapıyordu , bu durumu ustalara sorduğumda birçok farklı nedenden bahsettiler ben de her bir işlemi yaptıramayacağım için kararsız kaldım ve o sıra uzun yola çıktım , araç artık N de de çalışmamaya başladı ve yolda kaldım , vites ile oynarken şans eseri çalıştı ve daha sonra yine çalışmayınca vitesi N ve R arasında bir yere ittirince çalıştığını çözdüm bu durumda işlerimi halledip istanbula geri döndüm bir kaç şanzımancı ile görüştükten sonra linkteki parçadan kaynaklandığını öğrendim bir peugeot elektronikçisine gidip parçayı değiştirdikten sonra hem çalışmama durumu hem de ışıklarda durduğunda gaz yemiyor gibi ve arkadan biri küt diye çarpmış gibi oluşan problem ortadan kalktı , 1 ay boyunca aracı temmuz ve ağustos sıcaklarında birçok kez kullandım bir sorun yaşamadım , belki başkalarına da faydası olabilir diye buraya ekledim.

http://www.peugeotmarket.com/PEUGEOT-307-OTOMVITES-KONTAKTOR-SALTER,PR-2425.html" rel="nofollow - http://www.peugeotmarket.com/PEUGEOT-307-OTOMVITES-KONTAKTOR-SALTER,PR-2425.html


Mesajı Yazan: ralf_fb
Mesaj Tarihi: 27 Temmuz 2021 Saat 10:21
Bu arada , bu otomatik vistes kontaktör veya konum şalteri diye geçen parça nın ayarı da şu şekilde yapıldı ek bilgi olsun ki işini bilmeyen bir ustaya denk gelirseniz siz öğretebilirsiniz , araç stop edildikten sonra vites N konumunda kalmalı , parça değişimi yapıldıktan sonra parça üzerinde bulunan 2 adet uç var ve o uçların her birine ölçü aleti probları bağlanıp BİP ses moduna alınıyor , vites D veya R ye alındığında ölçü aletinden BİP sesinin çıkması gerekiyor , bunu da şalter vidalarını hafif boşluk bırakıp yerinden oynatarak ayarlıyorlar , her iki (D ve R) viteste de ötüyorsa o ayarda kalarak vidaları sıkılıyor ve işlem tamamlanıyor.



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net