Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Akü Işığı Yanıp Sönüyor. Acil Yardım Lütfen!

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=34532
Tarih: 25 Haziran 2025 Saat 05:22
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Akü Işığı Yanıp Sönüyor. Acil Yardım Lütfen!
Mesajı Yazan: mhmttn
Konu: Akü Işığı Yanıp Sönüyor. Acil Yardım Lütfen!
Mesaj Tarihi: 08 Nisan 2014 Saat 09:27
Merhabalar,
Öncelikle biraz uzun bir yazı olacak ama umarım okuyup yardımcı olan olur inşallah.  (aracım Peugeot 206 hdi) 

Yaklaşık 6 ay kadar önce aküyü değiştirdim (Ankara Bosch Car Serviste), 72 A BOSCH taktılar ve bundan bir süre sonra akü ışığım yanıp sönmeye başladı. 

Yolda giderken ışık yanıyor, 3 kere uzun uzun  dıııt diye ses geliyor ve belli bir süre sonra sönüyordu. Aynı ustalara götürdüm aracı ve ışık yanıyorken gelmem gerektiği söylendi çünkü normalde arıza gözükmüyordu. 
Bir kaç ay sonra ışık yandı ve sönmeden ustaya gittim, yaptıkları ölçümlerle tembel şarj olduğunu ve şarj dinamosunun arızalı olabileceğini söylediler. Şarj dinamosu söküldü ve gözüken önemli bir problem yokmuş sadece rotor biraz zayıfladığını için  tedbir amaçlı değiştirdiklerini (140 tl), eğer sorun düzelmezse aracın beyninde problem olabileceğini söylediler.

    Şuan sorun devam ediyor ve tekrar sıklığı iyice arttı, hatta bazen stop edip yeniden çalıştırınca ancak düzeliyor. İşin en can sıkıcı yanı ise uğraşıp para harcayıp sonuç elde edememek.

Sonuç olarak böyle bir sorunla karşılaşan var mı? Arıza beyinde olabilir mi? 
Bazı sitelerde Konjektör arızasından bahsedilmiş birde onumu değiştirtsem diye düşünüyorum.

        Son olarak Ankara'da iyi ve dürüst bir oto Elektrikçi tavsiye ederseniz sevinirim.
Teşekkürler...




Cevaplar:
Mesajı Yazan: emrepunar
Mesaj Tarihi: 08 Nisan 2014 Saat 10:31
benim bildigim kadarı ile akü yanması akü sarj tutmaması yada arabada bir kaçak olması bu kaçaklar genelde teyp gibi aksamlardan oluyor bence ilk aracda kısa devre varmı diye bir baktır. yada akün bozuk olabilir bunları çözümünü iyi bir elektirikci bulabilir. birde aracına takılan akü amperi nedir oda önemli. 


Mesajı Yazan: ahmet_bjk
Mesaj Tarihi: 08 Nisan 2014 Saat 14:51
aküyü 72 Amper taktırmışsın orjinali 60 Amper olması lazım amper fazla olduğundan şarjda sıkıntı yaşıyor olabilir. 60 amperlik bir akü ile deneme imkanın varsa bence bir dene.


-------------
308 1.6 HDİ COMFORT PACK (90) 2009 SİYAH İNCİ


Mesajı Yazan: C@GL@R
Mesaj Tarihi: 08 Nisan 2014 Saat 16:23
elektrikçiye gidin ölçüm yapsın bi dengesizlik kaçak vs..olabilir


Mesajı Yazan: mhmttn
Mesaj Tarihi: 11 Nisan 2014 Saat 23:35
Dün aracımı İlk müdehaleyi yapan ustaya tekrar götürdüm ve arızanın şarj dinamosunda kaynaklanıp kaynaklanmadığını tespit etmek için sağlam bir şarj dinamosu taktılar ve para almadan bir kaçgün denememi istediler.
   Malesef arıza bu gün tekrarladı. benim modellerde (2006 model 206 hdi) şarj dinomosu farklıymış, şarj kesme işini beyin yapıyormuş bu yüzden arıza beyinde sanırım.
    Bu arıza ne kadara patlar bana, beyini tamir ettirmek mantıklımı yoksa yenisini mi alsam acaba?


Mesajı Yazan: iso307
Mesaj Tarihi: 12 Nisan 2014 Saat 02:13
Bir ihtimal söyleyeyim.Aynı durum benim başıma da daha önce bu arızanın aynısı geldi.Sorun kutup başındaki kablo pabucunun içinde oksitlenme oluşmuş usta pabucu değiştirdi problem ortadan kalktı.Burada dikkat edilmesi gereken oksitlenme pabuçla kablo bağlantısı ndaydı.Yani kutupbaşıyla pabuç arasında değil.Bu bağlantıları kontrol ettirmeni tavsiye ederim.
Bunun yanı sıra şarj devresinin anahtarlamasını yapan röleyi de kontrol ettir.Röle kontakları akımı iletmiyor olabilir.Hemen beyin filan değiştirip arızayı en maliyetli çözüme gitme bence

-------------
ismail307


Mesajı Yazan: mhmttn
Mesaj Tarihi: 13 Nisan 2014 Saat 00:14
Orjinalini yazan: iso307 iso307 Yazdı:

Bir ihtimal söyleyeyim.Aynı durum benim başıma da daha önce bu arızanın aynısı geldi.Sorun kutup başındaki kablo pabucunun içinde oksitlenme oluşmuş usta pabucu değiştirdi problem ortadan kalktı.Burada dikkat edilmesi gereken oksitlenme pabuçla kablo bağlantısı ndaydı.Yani kutupbaşıyla pabuç arasında değil.Bu bağlantıları kontrol ettirmeni tavsiye ederim.
Bunun yanı sıra şarj devresinin anahtarlamasını yapan röleyi de kontrol ettir.Röle kontakları akımı iletmiyor olabilir.Hemen beyin filan değiştirip arızayı en maliyetli çözüme gitme bence


Aslında benim akü yenilendikten sonra başladı bu problem. Aküyü 72 amper bosch taktılar büyük akü sakıncalımıdır bilmiyorum ama söylediğiniz tavsiyeyi ustaya ileteceğim. Teşekkürler yanıtınız için...


Mesajı Yazan: ahmed206
Mesaj Tarihi: 13 Nisan 2014 Saat 01:04
Ben de aküden şüphelendim. Mümkünse 60 amper bir akü ile bir kaç gün deneyin. Nedir o hemen beyin de beyin...

-------------
https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=34293&title=gaffur" rel="nofollow - 206
https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=36667&title=yeni-gaffur" rel="nofollow - Focus


Mesajı Yazan: madblueblacksea
Mesaj Tarihi: 13 Nisan 2014 Saat 09:27
Benzer bi durum geçen hafta benim başıma geldi. Farklı olarak araçta voltaj dalgalanması oluyordu ve sonrasında akü şarj lambası yanıp üç kere ikaz sesi veriyordu. Şarj lambası yanınca şarj dinamosunun elektrik üretmediğini bildiğim için elektrik harcayan herşeyi kapatıp sanayiye gittim ve sorun düşündüğüm gibi şarj dinamosuydu. Rotor komple değişmeyip sadece konnektör değişip 50 tl işçilik 15 tl parça parasıyla sorun giderildi. (delinen klima rekoru +35 tl kdv) :)

Bildiğim kadarıyla araç nekadar elektronik olsada (ecu kontrolünde) şarj lambası manuel (dinamoya direk bağlı) olarak çalıştığı için sorunun beyinden değil şarj sisteminden olduğunu düşünüyorum. şarj dinamosuyla akü arasındaki bağlantıları ve akünü kontrol ettirmende fayda var. (şarj dinamosunu çalışan dinamoyla test etmişler diye listeden çıkardım)


Mesajı Yazan: mhmttn
Mesaj Tarihi: 14 Nisan 2014 Saat 09:58
Aslında dediğiniz mantıklı fakat Akü ışığı yandığında dörtlüleri yakamıyorum ve merkezi kilitte kilitlemiyor, bunu da son olarak arabanın şarj dinamosunu değiştirip deneme için verdiklerinde fark ettim.


Mesajı Yazan: mhmttn
Mesaj Tarihi: 13 Haziran 2014 Saat 08:46
Tekrar merhabalar;

öncelikler sorunum devam ediyor, son yazdıklarıma ilaveten konjektör ve diyot tablası değişti 20 gün kadar deneme sürecinden sonra sorun düzelmedi.
 daha sonra da komple Şarj dinamosunu değiştirdik (pahalı olan orjinal  ürünle 650 tl ye) malesef bu şekilde de düzelme olmadı.
son olarak beyinde oynama yapıldı ama sorun hala devam ediyor.

işin açıkçası ne yapacağımı bilmiyorum belki tavsiyesi olan birisi vardır diye umut ediyorum artık.


Mesajı Yazan: okaNStarss
Mesaj Tarihi: 13 Haziran 2014 Saat 12:12
kaptan servise sokup arıza kodlarına hiç baktırdın mı bence buna baktır ilk önce elektirikcilerde olmuyor genelde manuel kontrol ediyorlar ve hala 72 lik aküyümü kullanıyorsun  ?

-------------
2006 Model 206 HDI X-Desing 70bg   
Kum Gri


Mesajı Yazan: mustafa_nalcacioglu
Mesaj Tarihi: 13 Haziran 2014 Saat 12:39
Akunun 60 amper olmasi gerekli fabrika cikisi bu sekilde amper fazla oldugundan ecu farkli amper degerinden dolayi ariza gosteriyo olabilir ve yukarda arkadaslarin dedigi gbi aku kutup baslarinin pabuclarinida kontrol et tam gecirmiyo olabilir

-------------
Araba makinalarını seven bi adam işte...


Mesajı Yazan: Ali1905
Mesaj Tarihi: 13 Haziran 2014 Saat 15:16
Akunun buyuk olmasi arabanin fazla akim cekecegi anlamina gelmez ,yuksek amperli aku takmakla ariza lambasi yanmaz 

Akunuzun uretim tarihi yeni mi kontrol ettiniz mi ? Aku cokme yapmissa ve sarj dinamonuz arizali ise tam sarj edemiyor olabilir. 


Mesajı Yazan: Burak
Mesaj Tarihi: 13 Haziran 2014 Saat 16:16
Peugeot bu ona uyumlu olmayan birşey.varsa.hertürlü arızayı verebilir birde 60a akü ile deneyin

-------------
Zalım Quik Oyun Bozan ...


Mesajı Yazan: mhmttn
Mesaj Tarihi: 13 Haziran 2014 Saat 16:40
Orjinalini yazan: okaNStarss okaNStarss Yazdı:

kaptan servise sokup arıza kodlarına hiç baktırdın mı bence buna baktır ilk önce elektirikcilerde olmuyor genelde manuel kontrol ediyorlar ve hala 72 lik aküyümü kullanıyorsun  ?
Evet, hala 72 A (bosch) aküyü kullanıyorum. Bu arızanın aslında aküden olma olasılığı düşük fakat akü değişiminden sonra çıktığı için, aküyü 60 A ile değiştirip deneyeceğim. Bu gün ustayla konuştum onunda içine sinmese de çaresizlikten tamam dedi.
 Küçükte olsa bir ümidim var hayırlısı artık...


Mesajı Yazan: yavuz_0051
Mesaj Tarihi: 13 Haziran 2014 Saat 23:18
Benim araç yağmurlu havalarda yapıyor bi ötme sesi geliyor sonra sönüyor

-------------
yavuz 206


Mesajı Yazan: ahmed206
Mesaj Tarihi: 14 Haziran 2014 Saat 05:32
Orjinalini yazan: yavuz_0051 yavuz_0051 Yazdı:

Benim araç yağmurlu havalarda yapıyor bi ötme sesi geliyor sonra sönüyor
Sizinki yüksek ihtimalle v kayışından.


-------------
https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=34293&title=gaffur" rel="nofollow - 206
https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=36667&title=yeni-gaffur" rel="nofollow - Focus


Mesajı Yazan: Foxfire
Mesaj Tarihi: 14 Haziran 2014 Saat 12:13
Orjinalini yazan: ahmed206 ahmed206 Yazdı:

Orjinalini yazan: yavuz_0051 yavuz_0051 Yazdı:

Benim araç yağmurlu havalarda yapıyor bi ötme sesi geliyor sonra sönüyor

Sizinki yüksek ihtimalle v kayışından.


Nasıl yani yağmurlu havada akü ışığı yanıp söner se v kayisindanmi olur


Mesajı Yazan: ahmed206
Mesaj Tarihi: 14 Haziran 2014 Saat 12:26
Eğer aracınızda kısa devre yoksa v kayışı tam olarak görevini yerine getirmiyor yani şarj dinamosunu döndüremiyor ya da az döndürüyor olabilir.

-------------
https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=34293&title=gaffur" rel="nofollow - 206
https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=36667&title=yeni-gaffur" rel="nofollow - Focus


Mesajı Yazan: mertazor
Mesaj Tarihi: 31 Ekim 2014 Saat 12:46
Selamlar arkadaşlar,
Benzeri hatta hemen hemen aynı sorunu yaşamakta olduğum için, yeni konu açmadan önce, buradan bir son durumu sorayım istedim.

Ben de yeni aldığım 2006 model 206 aracımda aynı sorunu yaşıyorum. Aldığımda yoktu ancak arada bir çıkmaya başladı. Akü ışığı yanıyor; uyarı sesi eşliğinde; o esnada tavan lambası, dörtlüler ve kapı kilitleme tuşu vs çalışmamaya başlıyor, sonra ya kendi kendine; yada kapatıp açınca geçiyor. 
Hatta geçen gün durduk yerde akü bitiverdi dımdızlak kaldım. Ama örneğin akü bitmeden önce günboyu kullandım arabayı Akü ışığı hiç yanmamıştı.Hatta sanayideydim, gösterecektim, gösteremedim o yüzden. Sadece ölçümler yapılmıştı, kapalıyken 12,5 ; çalışırken 14 küsür çıkmıştı, iyi demişlerdi.
Sıfır akü taktım, 3-4 gün sonra tekrar yanmaya başladı.

Sizdeki durumlar nasıl oldu, halledebildiniz mi? Ona göre ben de doğru noktadan yaklaşmaya çalışacağım olaya. 

(Not : Bu problemleri yaşayan arkadaşlar, arabanızda farklı bir teyp var mı? O teyp beni çok kıllandırıyor da)


Mesajı Yazan: berk2309
Mesaj Tarihi: 01 Kasım 2014 Saat 18:21
hocam akü ışıgın yanıp sonuyosa bı ıhtımal aracın  krank kasnagından olur  bende olmustu ıcındekı kaucuk kacırma yapmaya basladıgı zaman sarj etmeyınce yanıp sonuyo bole bı kac kere yanıp sonmustu mersın otobanında yolda kalmıstım tabı 206 lardakı krank kasnagıyla 307dekı aynıysa  bundan dolayı kaynaklanıyo olabılır

-------------
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!


Mesajı Yazan: mertazor
Mesaj Tarihi: 23 Aralık 2014 Saat 12:03
ÇÖZÜLDÜ

Ark.lar, bu akü ışığı olayı birçok farklı sebepten kaynaklanabiliyor ama akü-şarj dinamosu-alternatör üçgeninde herşeyi deneyip bir türlü çözemeyen ark.lar bir de Kontak girişlerine ve Termiklerine baktırsınlar. 

Ben de anlattığım gibi tepe lambası, dörtlü vs gibi çalışmayan aksamlar da oluyordu. Bunları müteakiben akü ışığı yanıyordu. Sonra farkettim ki, bu olaylar olduğunda anahtarı kontağın içinde hareket ettirince sağa sola, hepsi düzeliyordu. Tepe lambası yanıyor, akü ışığı sönüyordu anında.

Bir tamirciye götürdüm, kontağın girişinde fazla boşluk var dedi, ayrıca eski termiği söktü, yeni termik al dedi, yenisini bulamadım. Onlarda mecbur aynısını geri takcaz o zaman dediler. Aynısını taktı ama şu anda kontak girişi de çok daha sıkı durumda, muhtemelen orada eksik bir vida vs varsa onu da takmışlar, ve bütün problemler çözüldü.

Genelde insanlar sorularını soruyorlar,cevap almaya çalışıyorlar ama sorunlarını kendileri çözerse de asla paylaşmıyorlar.

Bari benzeri sorunu olan ark.lara yardımımız olsun.



Mesajı Yazan: serdaralısan
Mesaj Tarihi: 23 Aralık 2014 Saat 16:35
arkadaşım orjinalden yüksek amperli aküyü neden taktırdın 1 aracında ses sistemi flanmi kullanıyorsun gerek duydun 2 olarakta neon ve ekstadan zenon ışıklandırmalarmı yaptın yoksa fazla amper aracında arızalara neden olacaktır ve yüksek amper şarj dinamosunda bulunan diyotlarını yakmıştır bunun sonucunda lamban yanar ve kömürlerinde azaldıysa yatağına tam değmiyorsa şarjı keser ve aracının akü lambası tekrar yanacaktır arıza verir ve 140 tl alıp sorunun devam etmesi özellikle bosh ta gene canımı sıktı kaç kez diyorum adam gibi ilgilenmiyorlar sadece para gelsin diye bakıyorlar isime götürmeyin aracınızı anlayan bir ustaya götürün bursadaki arkadaşlar aracınızla ilgili bir soorununuz olduğunda elimden geldiği kadar yardımcı olurum tamir işlerini bıraktım ama bilgi ve deneyimlerimi tecrübelerimi sizlerle paylaşabilirim servise götürmeden önce göreyim ne gerekli derim size kaporta boya ön takım mekanik elektrik aksamlarıyla ilgili elimden geldiği kadar yardımcı olurum 12 yıldır hiç bir aracıma tamirci eli değirmedim kendim yaparım marka fark etmez bir gün olsun yolda kalıpta aracımı bırakmadım hiç bir yerde  sorunu olana yardımcı olurum arkadaşlar


-------------
change


Mesajı Yazan: nicolas
Mesaj Tarihi: 05 Kasım 2015 Saat 00:23
ARKADAS AYNI SORUNLA BENDE UGRASIYORUM AKU LAMBASI YANIP SONUYOR SARJ DİNAMOSU SUKULUO TEMIZLEN KOMPLE PARCALARI DEGİŞTİ CALISTIRIP YOLA CIKTIM 15 DK SONRA GINE YANDI ARKADASIN DEDIGI GİBİ KONTAK YERIYLE OYNADIM SÖNDÜ SONUNDA CÖZÜMÜ BULUNDU KONTAK ANAHTAR YERI GEVSEK OLUNCA ARABAYI KITLIP ELEKTRIK AKSAMLARI OFF KONUMA GETIRIYOR.


Mesajı Yazan: ahmed206
Mesaj Tarihi: 05 Kasım 2015 Saat 10:05
immobilizer ile ilgili sanırsam...


-------------
https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=34293&title=gaffur" rel="nofollow - 206
https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=36667&title=yeni-gaffur" rel="nofollow - Focus


Mesajı Yazan: kaan206
Mesaj Tarihi: 23 Ağustos 2020 Saat 12:20
Şarj role kontağı tam olarak nerede



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net