Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Silindir Contası, Motor suyunda yağlanma ????

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=33851
Tarih: 28 Nisan 2024 Saat 09:45
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: Silindir Contası, Motor suyunda yağlanma ????
Mesajı Yazan: By_Akademisyen
Konu: Silindir Contası, Motor suyunda yağlanma ????
Mesaj Tarihi: 27 Şubat 2014 Saat 18:00
Merhaba Arkadaşlar,

Peugeot 206 2006 model aracım var, Allaha şükür bugüne dek bir sorunu olmadı temiz bir araçtı bugün arabanın yağına ve suyuna baktırmaya gittiğimde suyunda jolemsi bir yaglanma var dedi usta sonra cıkarıp döktüğünde dibinde yağ birikmiş usta silindir contasından kaynaklandığını silindirin üst kısmının sökülüp oranın temizlenmesi gerektiğini ve contanında değişmesi gerektiğini söylediği yaklaşık 400 tl masrafı olur dedi. Sizce ne yapmalıyım? yaptırmasam sorun büyür mü? fiyat olarak nasıl sizce? ve güvenebilirmiyim? yani ince işcilik gerektiren bir problemmi sizce?

Yardımlarınıza ve fikirlerinize ihtiyacım var, şimdiden teşekkür ederim.

-------------
''Life is better without fear ''



Cevaplar:
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 27 Şubat 2014 Saat 18:10
arkadaşım öncelikle geçmiş olsun.
evet ustanın dediği doğru.
silindir kapak contası değişmesi lazım. conta 25 tl gibi bir fiyat ama işçiliği meşakkatlidir.
3 hafta önce arkadaşımın arabası da aynı sorunu yaşadı.
daha 40000 km de bir 207. 206 ile aynı motor bloğunu kullanıyor. 75 bg olanından.
malesef onunda yedek depoda tahinimsi bir tabaka vardı.
silindir kapak contası dedim ve öyle çıktı.
hararet yaptırdı heralde araca.
sizin işlemde motor yarısına kadar sökülüyor. pistonlar açığa çıkıyor.
kapak taşlanması gerekiyorsa taşlanıyor.
ondan sonra radyatörün sürekli olarak temiz su sirküle edilip temzilenmesine kalıyor.sisteme su konulup devirdaim yaptırılıyor. tekrar radyatör alt hortumdan kirli su boşaltılıyor.
ta ki içindeki yağlı tabaka temizlenene kadar.
daha sonra 3 litre antifiriz koyuluyor.tabii yağa su karıştığı için yağ ve yağ filtresi değişmesi gerekiyor.
tahmini 1 gün - 8 saat kadar sürer

***yaptırmazsan motor yatak sarar.


Mesajı Yazan: By_Akademisyen
Mesaj Tarihi: 27 Şubat 2014 Saat 18:14
Teşekkür ederim yardımınız için. Peki bana verdiği fiyat normal mi? Aracımı satarken bu yapılan işlemden dolayı bir problem yaşarmıyım? 



-------------
''Life is better without fear ''


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 27 Şubat 2014 Saat 18:31
Orjinalini yazan: By_Akademisyen By_Akademisyen Yazdı:

Teşekkür ederim yardımınız için. Peki bana verdiği fiyat normal mi? Aracımı satarken bu yapılan işlemden dolayı bir problem yaşarmıyım? 

gayet normal.
çünkü arkadaşımda 450 TL ye yaptırdı.
eğer işçiliği temiz ise...
bunu satarken sorun yaşayacağını zannetmiyorum. çünkü conta takılıp tekrar toplanacak.
belli olmaz.



Mesajı Yazan: By_Akademisyen
Mesaj Tarihi: 27 Şubat 2014 Saat 18:40
Kusura bakmayın ilk defa bu işlerle ilgilendiğim için soruyorum. Nasıl güvenebilirim sanayideki bir ustaya? tamir için bıraktığımda arabamdaki işine yarayan yeni parçaları elindekilerle değiştirip mahvetmesin sonra? yada başka bir arıza açmasın? tekrar para kazanmak için?

-------------
''Life is better without fear ''


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 27 Şubat 2014 Saat 18:48
tanıdığın usta değil mi?
eğer değilse arkadaşlarından usta tavsiyesi al.öyle git.
malzeme sorun değil. şahin peugeotdan al. yüzde bir milyon orjinal parça.
ben bile parçayı murattan alıyorum yetkili serviste taktırıyorum.
çünkü yetkili servis parçanın üzerinden de kar alıyor.
ama önce ustayı belirle.
yoksa aldığın parçalar heba olur.




Mesajı Yazan: E.B
Mesaj Tarihi: 27 Şubat 2014 Saat 23:04
benim sana tavsiyem dostum ne kadar güvendigin veya güvenmedigin ustan bile olsa arabanin basinda durman aslinda eger kapak taslama istemezse 3 saate bitebilicek bir iş parcalari kendin al eger uzun sürücek bile olsa elinden geldigince orada ol normalde 250 tl lik bir işcilik normaldir yani kapak taslama yoksa 400 tl biraz fazla olmus


Mesajı Yazan: dalgakıran
Mesaj Tarihi: 28 Şubat 2014 Saat 12:21
aaaayni sorun bende de var. bana 450 tl dendi. 150 de filtre yag vs. motor susuz kalmis ve conta yakmış.  o da suya yag karıştırmis. yakinda bende yaptıracam


Mesajı Yazan: kuscu38
Mesaj Tarihi: 28 Şubat 2014 Saat 13:06
arkadaşlar size şu kadarını söyleyeyim benim eski doğan conta yakmıştı sadece 350 lira fiyat çıktı yani size verilen fiyat normal " maverick " adlı arkadaşımızında dediği gibi sadece conta ve işçilikden ibaret değil. üst kapak söküldükden sonra üst kapak contası, devir daim ve contası, antifiriz, yağ yağ filtresi, rektefiyeciden üst kapağı taşlama, motorcu işçilik, rektefiyeci işçilik ve duruma göre çıkıcak masraflar... fiyat gayet normal piyasada bu fiyatlarda seyrediyor... yaptırmadınız taktirde radyatör sıcak su üretemiyeceği için arac çok yakmaya başlar ve zamanla blokta çatlaklar oluşur buda komple motora kadar gider geçmiş olsun...

-------------
206 XS Tu5 Motor...
*** σяιgιиαℓ ρяσfιℓє ® ***


Mesajı Yazan: aremtu
Mesaj Tarihi: 28 Şubat 2014 Saat 13:28
Hocam aynı sorun bende de oldu 2 hafta önce değiştirdik üst kapak contasını.
Aracın su deposunda yağ olduğunu farkettim üst kapak contası dediler öyle de çıktı.
Bu şekilde arabanı hiç kullanma hemen yaptır derim.
Parça bir şey tutmuyor ben kendim aldım conta 40 tl gibi bir şeydi sanırım.
Burada işçilik çok önemli hatta ve hatta motorcunun işçiliğinden ziyade kapakçının işçiliği önemli.
Ben araştırdım 150 tl' ye de motor açan var 250 tl' ye de var. 100-150 tl' de kapakçıya veriyorlar.
300 - 500 arası işçilik duyarsın piyasayı gezersen. Ben ustaya güvendim 450 tl verdim.
Şöyle de bir ayrıntı var, aracın kaç km de bilmiyorum ama ben trigeri de değiştirdim nasıl olsa işçilik veriyorsun aynı bölgede. Sadece trigeri değiştir diye gitsen 100-125 tl istiyorlar. 



Mesajı Yazan: kuscu38
Mesaj Tarihi: 28 Şubat 2014 Saat 15:29
Orjinalini yazan: aremtu aremtu Yazdı:

Hocam aynı sorun bende de oldu 2 hafta önce değiştirdik üst kapak contasını.
Aracın su deposunda yağ olduğunu farkettim üst kapak contası dediler öyle de çıktı.
Bu şekilde arabanı hiç kullanma hemen yaptır derim.
Parça bir şey tutmuyor ben kendim aldım conta 40 tl gibi bir şeydi sanırım.
Burada işçilik çok önemli hatta ve hatta motorcunun işçiliğinden ziyade kapakçının işçiliği önemli.
Ben araştırdım 150 tl' ye de motor açan var 250 tl' ye de var. 100-150 tl' de kapakçıya veriyorlar.
300 - 500 arası işçilik duyarsın piyasayı gezersen. Ben ustaya güvendim 450 tl verdim.
Şöyle de bir ayrıntı var, aracın kaç km de bilmiyorum ama ben trigeri de değiştirdim nasıl olsa işçilik veriyorsun aynı bölgede. Sadece trigeri değiştir diye gitsen 100-125 tl istiyorlar. 


bunda haklısınız eğer uzun bi zamandır triger değişmediyse gerçi km. ile alakalı ama olsun durumunuz varsa aracınızıda satmayı düşünmüyorsxanız bence trigerde değişmeli... 


-------------
206 XS Tu5 Motor...
*** σяιgιиαℓ ρяσfιℓє ® ***


Mesajı Yazan: aremtu
Mesaj Tarihi: 02 Mart 2014 Saat 13:59
Arkadaşlar merhaba.
Aracın su haznesinde yağ olduğundan üst kapak contası değişti, soğutma suyu hanesi temizlenmişti teslim aldığımda. Aradan 2-3 hafta zaman geçti bugün yedek su deposunu açtığımda çok aşırı olmasa da yağlanma gördüm suyu bulandırmış. Yarın tekrar götürecem ustaya.
Benim aklıma takılan soru şu, acaba soğutma suyu hattını nasıl temizlediler, hattın içinde kalan yağ tekrar mı hazneye geldi yoksa contayı iyi takamadı mı?
Soğutma suyu hattı nasıl temizlenmeli?
Bir taraftan basınçlı su veya çözücü bir sıvı verip alttan da boşaltarak sistem temizlenebilir mi?



Mesajı Yazan: oguzhan29
Mesaj Tarihi: 02 Mart 2014 Saat 14:06
geçmiş olsun abim aracın rutin kontrolleri her zaman gerekli yagı suyu bakımı eksik etmemek lazımm daha büyük sonuç olabilirdi yatak sarabilirdi motor şükür öyle bişe değill Allahtan tekrar geçmiş olsun.


-------------
PEUGEOT 206 SW HDİ X-LİNE(GRİ)2004 model


Mesajı Yazan: aremtu
Mesaj Tarihi: 02 Mart 2014 Saat 14:14
Eyvallah sağolasın.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 02 Mart 2014 Saat 15:11
Orjinalini yazan: aremtu aremtu Yazdı:

Arkadaşlar merhaba.
Aracın su haznesinde yağ olduğundan üst kapak contası değişti, soğutma suyu hanesi temizlenmişti teslim aldığımda. Aradan 2-3 hafta zaman geçti bugün yedek su deposunu açtığımda çok aşırı olmasa da yağlanma gördüm suyu bulandırmış. Yarın tekrar götürecem ustaya.
Benim aklıma takılan soru şu, acaba soğutma suyu hattını nasıl temizlediler, hattın içinde kalan yağ tekrar mı hazneye geldi yoksa contayı iyi takamadı mı?
Soğutma suyu hattı nasıl temizlenmeli?
Bir taraftan basınçlı su veya çözücü bir sıvı verip alttan da boşaltarak sistem temizlenebilir mi?

kafana takma. eski yağlı suyu radyatörden iyi temizlemedilerse o vardır.
ama sen bir kaç tahliye ettir onu.


Mesajı Yazan: aremtu
Mesaj Tarihi: 02 Mart 2014 Saat 16:46
Orjinalini yazan: maverick maverick Yazdı:

Orjinalini yazan: aremtu aremtu Yazdı:

Arkadaşlar merhaba.
Aracın su haznesinde yağ olduğundan üst kapak contası değişti, soğutma suyu hanesi temizlenmişti teslim aldığımda. Aradan 2-3 hafta zaman geçti bugün yedek su deposunu açtığımda çok aşırı olmasa da yağlanma gördüm suyu bulandırmış. Yarın tekrar götürecem ustaya.
Benim aklıma takılan soru şu, acaba soğutma suyu hattını nasıl temizlediler, hattın içinde kalan yağ tekrar mı hazneye geldi yoksa contayı iyi takamadı mı?
Soğutma suyu hattı nasıl temizlenmeli?
Bir taraftan basınçlı su veya çözücü bir sıvı verip alttan da boşaltarak sistem temizlenebilir mi?

kafana takma. eski yağlı suyu radyatörden iyi temizlemedilerse o vardır.
ama sen bir kaç tahliye ettir onu.

Hocam bende öyle tahmin ediyorum, iyi temizleyemedi herhalde. Birkaç kez tahliye ettir derken mesela 2 ayda bir boşalttırıp yenisini mi doldurayım. Kalıcı çözümü yok mu bunun sonuçta ustanın ihmali bu gidip anahtarı üstüne atacam adam gibi temizlesin. 


Mesajı Yazan: kuscu38
Mesaj Tarihi: 03 Mart 2014 Saat 12:10
Orjinalini yazan: aremtu aremtu Yazdı:

Orjinalini yazan: maverick maverick Yazdı:

Orjinalini yazan: aremtu aremtu Yazdı:

Arkadaşlar merhaba.
Aracın su haznesinde yağ olduğundan üst kapak contası değişti, soğutma suyu hanesi temizlenmişti teslim aldığımda. Aradan 2-3 hafta zaman geçti bugün yedek su deposunu açtığımda çok aşırı olmasa da yağlanma gördüm suyu bulandırmış. Yarın tekrar götürecem ustaya.
Benim aklıma takılan soru şu, acaba soğutma suyu hattını nasıl temizlediler, hattın içinde kalan yağ tekrar mı hazneye geldi yoksa contayı iyi takamadı mı?
Soğutma suyu hattı nasıl temizlenmeli?
Bir taraftan basınçlı su veya çözücü bir sıvı verip alttan da boşaltarak sistem temizlenebilir mi?

kafana takma. eski yağlı suyu radyatörden iyi temizlemedilerse o vardır.
ama sen bir kaç tahliye ettir onu.

Hocam bende öyle tahmin ediyorum, iyi temizleyemedi herhalde. Birkaç kez tahliye ettir derken mesela 2 ayda bir boşalttırıp yenisini mi doldurayım. Kalıcı çözümü yok mu bunun sonuçta ustanın ihmali bu gidip anahtarı üstüne atacam adam gibi temizlesin. 


hocam tazzikli su verildikten sonra hava tuttur bir kaç defadan sonra tertemiz olur istersen eğer en son balata spreyiylede iyice temizlemiş olursun...


-------------
206 XS Tu5 Motor...
*** σяιgιиαℓ ρяσfιℓє ® ***


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 03 Mart 2014 Saat 16:49
Orjinalini yazan: aremtu aremtu Yazdı:

Orjinalini yazan: maverick maverick Yazdı:

Orjinalini yazan: aremtu aremtu Yazdı:

Arkadaşlar merhaba.
Aracın su haznesinde yağ olduğundan üst kapak contası değişti, soğutma suyu hanesi temizlenmişti teslim aldığımda. Aradan 2-3 hafta zaman geçti bugün yedek su deposunu açtığımda çok aşırı olmasa da yağlanma gördüm suyu bulandırmış. Yarın tekrar götürecem ustaya.
Benim aklıma takılan soru şu, acaba soğutma suyu hattını nasıl temizlediler, hattın içinde kalan yağ tekrar mı hazneye geldi yoksa contayı iyi takamadı mı?
Soğutma suyu hattı nasıl temizlenmeli?
Bir taraftan basınçlı su veya çözücü bir sıvı verip alttan da boşaltarak sistem temizlenebilir mi?

kafana takma. eski yağlı suyu radyatörden iyi temizlemedilerse o vardır.
ama sen bir kaç tahliye ettir onu.

Hocam bende öyle tahmin ediyorum, iyi temizleyemedi herhalde. Birkaç kez tahliye ettir derken mesela 2 ayda bir boşalttırıp yenisini mi doldurayım. Kalıcı çözümü yok mu bunun sonuçta ustanın ihmali bu gidip anahtarı üstüne atacam adam gibi temizlesin. 
arkadaşım o yağı sadece su ve hava ile gideremezsin. onun yağ çözücü bir solusyonu oluyor. radyatörün içini temizleyen bir solusyon. bunu içine boşaltıp üstüne su ekleyeceksiniz.
daha sonra araba termostat açtıktan sonra, kontağı kapatacaksınız.bi 10 dakika sonra radyatör alt boruyu çıkartacak o suyu boşaltacaksınız. bu işlem ta ki içinde yağ artığı kalmayıncaya kadar yapılacak.


Mesajı Yazan: aremtu
Mesaj Tarihi: 03 Mart 2014 Saat 18:00
Orjinalini yazan: maverick maverick Yazdı:

Orjinalini yazan: aremtu aremtu Yazdı:

Orjinalini yazan: maverick maverick Yazdı:

Orjinalini yazan: aremtu aremtu Yazdı:

Arkadaşlar merhaba.
Aracın su haznesinde yağ olduğundan üst kapak contası değişti, soğutma suyu hanesi temizlenmişti teslim aldığımda. Aradan 2-3 hafta zaman geçti bugün yedek su deposunu açtığımda çok aşırı olmasa da yağlanma gördüm suyu bulandırmış. Yarın tekrar götürecem ustaya.
Benim aklıma takılan soru şu, acaba soğutma suyu hattını nasıl temizlediler, hattın içinde kalan yağ tekrar mı hazneye geldi yoksa contayı iyi takamadı mı?
Soğutma suyu hattı nasıl temizlenmeli?
Bir taraftan basınçlı su veya çözücü bir sıvı verip alttan da boşaltarak sistem temizlenebilir mi?

kafana takma. eski yağlı suyu radyatörden iyi temizlemedilerse o vardır.
ama sen bir kaç tahliye ettir onu.

Hocam bende öyle tahmin ediyorum, iyi temizleyemedi herhalde. Birkaç kez tahliye ettir derken mesela 2 ayda bir boşalttırıp yenisini mi doldurayım. Kalıcı çözümü yok mu bunun sonuçta ustanın ihmali bu gidip anahtarı üstüne atacam adam gibi temizlesin. 
arkadaşım o yağı sadece su ve hava ile gideremezsin. onun yağ çözücü bir solusyonu oluyor. radyatörün içini temizleyen bir solusyon. bunu içine boşaltıp üstüne su ekleyeceksiniz.
daha sonra araba termostat açtıktan sonra, kontağı kapatacaksınız.bi 10 dakika sonra radyatör alt boruyu çıkartacak o suyu boşaltacaksınız. bu işlem ta ki içinde yağ artığı kalmayıncaya kadar yapılacak.
Sıcak su ile hattı temizledi, yedek su deposunu da tinerle temizledi, simsiyah su çıktı. Biraz daha iyi hale geldi şimdi. Bir sonraki bakımda tekrar tahliye edip doldururum.
Doğru söylüyorsun yağ bu sonuçta hava ile su ile çıkmaz kolay kolay.



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net