Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Bırakmaya yakın debriyaj kavrıyor

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 307
Forum Tanımlaması: Peugeot 307, 2001-2008 yılları arası üretilen küçük bir aile otomobilidir. 2002'de Yılın Avrupalı ​​Otomobili ödülü almıştır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=33802
Tarih: 27 Temmuz 2025 Saat 12:18
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Bırakmaya yakın debriyaj kavrıyor
Mesajı Yazan: umutgny
Konu: Bırakmaya yakın debriyaj kavrıyor
Mesaj Tarihi: 25 Şubat 2014 Saat 10:35
Merhaba arkadaşlar aranıza yeni katıldı 2 gün önce aldığım peugeot 307 comfort 1.6 hdi 110  bg makyajlı kasa aracımda debriyajı bırakmaya yakın en üstten kavrıyor.Aldığım sahibi baskı balatayı ve triger kayışını yeni değiştirdim dedi.En üstten bırakmaya yakın kavraması bana baskı balatanın bitik olduğunu düşündürdü.peugeot 307lerin debriyajları çok hassas derler sizce bu normal mi ? araç 158 binde



Cevaplar:
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 25 Şubat 2014 Saat 10:39
Orjinalini yazan: umutgny umutgny Yazdı:

Merhaba arkadaşlar aranıza yeni katıldı 2 gün önce aldığım peugeot 307 comfort 1.6 hdi 110  bg makyajlı kasa aracımda debriyajı bırakmaya yakın en üstten kavrıyor.Aldığım sahibi baskı balatayı ve triger kayışını yeni değiştirdim dedi.En üstten bırakmaya yakın kavraması bana baskı balatanın bitik olduğunu düşündürdü.peugeot 307lerin debriyajları çok hassas derler sizce bu normal mi ? araç 158 binde

alcağın zaman zaten herzaman ağır bakımlar yeni yaptırılmıştır lastikler0' dır, araç yağ su eksiltmez, orasında burasında oynama yoktur, zerre masraf çıkarmaz derler.. Balataları değiştiriceksin dostum geçmiş olsun


Mesajı Yazan: umutgny
Mesaj Tarihi: 25 Şubat 2014 Saat 11:41
peki bu nasıl iş arasam adamı balatalar bitikmiş sen baskı balata yeni değişti demiştin desem.Aracın yakıtında soyun yok şehiriçi 100 kmde 5.5 yakıyor ama bu baskı balata işi canımı sıktı peki değiştirsem ne kadara patlar ?


Mesajı Yazan: mistercasper
Mesaj Tarihi: 25 Şubat 2014 Saat 12:57
dostum 2. el araç işi böyle malesef... sen adamın söylediklerini boş ver ilk iş olarak yağını suyunu filtrelerin tamamını değiştir (dizel araçta bakımlar önemli) sonra fren balata ve disklerini kontrol et baskı balata eğer bir ayarsızlık söz konusu değil ise bitmeye başlamış zaten kaçırmaya başlar yavaş yavaş farkedersin oda sanırım max 500 e işçilik dahil hallolur...


Mesajı Yazan: umutgny
Mesaj Tarihi: 25 Şubat 2014 Saat 13:23
teşekkürler cevaplarınız için peki bu peugeout 307 dizellerinin debriyajı çok hassa diyorlar baskı balatada çabuk bitebiliyormuş doğrumu ? sizin araçlarda debriyaj nerede kavrıyor ?


Mesajı Yazan: mistercasper
Mesaj Tarihi: 25 Şubat 2014 Saat 16:59
benim aracım 407 ama 307 ile pek fark olacağını sanmıyorum benim debriyaj ortalarda kavrıyor... evet sanırım pejoların genelinde baskı balata biraz erken bitiyor oda öyle çok hassas falan denemez en kötü koşullarda bile en az 50 bin km gider normal ortalaması ise 100 bin civarı diye düşünüyorum...


Mesajı Yazan: umutgny
Mesaj Tarihi: 25 Şubat 2014 Saat 17:07
debriyajı hidrolik biliyorum 307lerin bu yüzden debriyaj ayarı yapılamıyor biliyorum doğrumudur.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 25 Şubat 2014 Saat 17:17
Orjinalini yazan: umutgny umutgny Yazdı:

peki bu nasıl iş arasam adamı balatalar bitikmiş sen baskı balata yeni değişti demiştin desem.Aracın yakıtında soyun yok şehiriçi 100 kmde 5.5 yakıyor ama bu baskı balata işi canımı sıktı peki değiştirsem ne kadara patlar ?

ilave olarak şunuda belirtmek isterim,  amcandan, dayından araba almıyorsan, aracı kimden alırsan al 10-30 bin tl arası araçlarda mutlaka 500 tl ile 1000 tl min. masraf çıkar


Mesajı Yazan: pusutr
Mesaj Tarihi: 25 Şubat 2014 Saat 17:49
Ben 206 yı ilk aldığımda da debiryaj üstten kavrıyordu.
Bir ara ustaya götürmüştüm ses çıkarıyor diye, krank kasnağından dedi. Krankı rulmanları ve kayışı komple değiştirdik.
Ses kesilmedi ama debriyaj normale döndü.
Abime sordum, bir yerde ayarı var onu ayarlamıştır dedi.
Artık ustam ne yaptıysa..


Mesajı Yazan: umutgny
Mesaj Tarihi: 25 Şubat 2014 Saat 17:58
Kullandığım araçlarda debriyajı ortada kavrardı ama benim 307de nerdeyse debriyajın sonuna kadar çekiyorum anca orda kavrıyor ve vitesi 1e takıp arabayı kavramada tutup frenden çektiğimde ayağımı geri kaçırıyor çok çok az bir yokuşta.En azından kavramada tuttuğumda aracı çok az eğimli yolda sabit tutması lazım hatta ileri atılması lazım.


Mesajı Yazan: barishrocker
Mesaj Tarihi: 25 Şubat 2014 Saat 18:36
Kavramada geri kaçırmaz hatta ileri atılır araba yavaş yavaş.. Clio ile kıyaslarsam daha ortalarda kavrıyor benimki. Çok yukarıda değil. Polodan yukarıda, cliodan aşağıda kavrıyor diyebilirim. Devriyajdan çekerken araba ileri doğru fırlıyorsa o da bir işarettir ama zaten seninki o safhayı bile aşmış sanırım.. Servise sor zaten onlar söyler sana..

Bu arada arabayı alırken servise göstermedin mi?

-------------
Peugeot 307SW 1.6hdi Comfort 92bg 2006
(Ses sistemi,detailing,izolasyon,aksesuar)
Araç linki http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=32535


Mesajı Yazan: umutgny
Mesaj Tarihi: 25 Şubat 2014 Saat 18:46
Motorcuya gösterdim sıkıntı yok dedi.Normal değil ama dimi bu kavrama noktası.307 dizel aracı olan arkadaşlarda bi yazarsa iyi olur onların debriyajı nerde kavradığını merak ediyorum.


Mesajı Yazan: pusutr
Mesaj Tarihi: 25 Şubat 2014 Saat 18:47
Orjinalini yazan: umutgny umutgny Yazdı:

Kullandığım araçlarda debriyajı ortada kavrardı ama benim 307de nerdeyse debriyajın sonuna kadar çekiyorum anca orda kavrıyor ve vitesi 1e takıp arabayı kavramada tutup frenden çektiğimde ayağımı geri kaçırıyor çok çok az bir yokuşta.En azından kavramada tuttuğumda aracı çok az eğimli yolda sabit tutması lazım hatta ileri atılması lazım.


O zaman baskı balatada sorun var hocam.


Mesajı Yazan: umutgny
Mesaj Tarihi: 25 Şubat 2014 Saat 18:52
hay ben böyle işin su sıralarda çok sıkışık durumdayım bide bu baskı balata işi çıktı.önceki aracımda honda citydi çok yaktığı için sattım 2 gün sonra 307 aldım ama bundada bu masraf çıktı.


Mesajı Yazan: barishrocker
Mesaj Tarihi: 25 Şubat 2014 Saat 19:32
Benim araç 307 işte dizel.. Dediğim gibi polodan yukarıda, cliodan aşağıda kavrıyor kıyaslama yaparsak.. Kavramada geri kaçırmaması lazım eğer doğru yerde tutuyorsan.. Usta normal dediyse ona bir şey diyemem ama ezbere konuşuyoruz, görmeden..

-------------
Peugeot 307SW 1.6hdi Comfort 92bg 2006
(Ses sistemi,detailing,izolasyon,aksesuar)
Araç linki http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=32535


Mesajı Yazan: umutgny
Mesaj Tarihi: 26 Şubat 2014 Saat 16:03
2 tane ustaya gösterdim aracı.biri el freni çekik şekilde 1e takıp kaldırmaya çalıştı aracın arkası çöktü ilerlemeye çalıştı ve baskı balata bitik dedi değişmesi 600 tl toplam dedi.

2 ustada 4e taktı vitesi el freni çekik kaldırmaya çalıştı araba stop etti 2 defa.kaçırma yok dedi bunlar hidrolik olduğu için üstten kavrar dedi şuan değişmesi gerekmiyor dedi.

bide kavramada araç baya titriyor ondanda bahsettim o düzelebilir dedi ama baskı balatayı değiştirsekte bi süre sonra kavrama noktası yine üste çıkar dedi.


Mesajı Yazan: ahmet_bjk
Mesaj Tarihi: 26 Şubat 2014 Saat 20:57
308 de de ortada kavrıyor

-------------
308 1.6 HDİ COMFORT PACK (90) 2009 SİYAH İNCİ


Mesajı Yazan: koramiral
Mesaj Tarihi: 26 Şubat 2014 Saat 21:16
bbende206 var aynı sizinki gibi ustten kavrıyor herhangi bir sıkıntı yok atastırdım pejolar ustten kavrıyor ozelligi bu dediler pejolar boyle sıkıntı yok dediler yani devam takacak bisey yok


-------------
206 2000 1.4 lpg


Mesajı Yazan: umutgny
Mesaj Tarihi: 27 Şubat 2014 Saat 12:04
Bunun bi ayarı varmı arkadaşlar bu şekilde sürüşten hiç keyif almıyorum normal gelmiyo bana bu üstten kavrama.307 dizel kullan arkadaşlar debriyaj kavrama noktalarını yazarsa sağlıklı bi fikir edinmiş oluruz.


Mesajı Yazan: tadiyokartik
Mesaj Tarihi: 03 Mart 2014 Saat 16:14

Arkadaşım merhaba,

Bir kaç ihtimal var benim bugüne kadar karşılaştığım bu durumda.

1-Debriyaj telini kontrol ettin mi ? Bazen kopmaya yakın oluyor. Ondan uçta alıyor olabilir.

2-Debriyaj sıyırıyor mu ?Bunu anlamanın bir kaç yolu var. Zorlamada koku yapması, devri bulamama arabanın vitesi değiştirmene müsaade etmemesi, belli bir hızın üstüne çıkamaman gibi vs...ustalar zaten el freni yöntemiyle denemiş. Rampaya vurdun mu zaten arabanın ruhu belli olur.

3-Benzinli arabalar (city) gibi japon arabalarının debriyajları çok hassas 300.000 devirmiş bir japon arabamız olduğunu söyleyekten bunu diyorum.Pejolar biraz daha farklı debriyaj sistemine sahipler.Dizel olanları daha acayip.





Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net