Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Sinir bozucu ve nedeni belirlenemeyen arıza (Yard

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=33713
Tarih: 29 Haziran 2025 Saat 01:39
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Sinir bozucu ve nedeni belirlenemeyen arıza (Yard
Mesajı Yazan: TuNeR_32
Konu: Sinir bozucu ve nedeni belirlenemeyen arıza (Yard
Mesaj Tarihi: 20 Şubat 2014 Saat 22:08
Merhaba arkadaşlar aracım 2.0 GTI 206 Aracımdaki arızayı 1 haftadır uğraşıyoruz ama sonuca ulaşamadık malesef Aracın genel arızası şu şekilde araç rölentide sorunsuz bir şekilde çalışıyor Arıza lambası yanmıyor. araç yüke bindiğinde yani viteste iken 1.800 ve 2.000dd arası sabit giderken araçta silkeleme ve tekleme sorunu oluşuyor. gaz açtığımda sorun yok roket gibi yürüyor ve boşa atınca rölenti normal yalnız silkeleme olurken aracı boşa attığımda direk stop ediyor ve kenera çekilp durup aracı çalıştırdığımda yarım marşta araç çalışıyor aracı pp2000 ile cihaza bağladığımızda silindir 1.göz sürekli arıza olarak gözüküyor bunun üzerine sıfır valeo orijinal bobin seti bujiler komple değişti ama sorun devam etti daha sonrasında başka bir aracın beynini taktık ama sorun değişmedi bunun üzerine bir arkadaşımın 206 gtisini aldım ve bütün parçaları denedik  ama sorun hep hüsran arkadaşımın aracında bir sorun yok en son aracın egr sini iptal ettik biraz düzeldi bu seferde rölenti acayip düştü 400dd ile 500 dd arası araç çalışıyor ama yine egzozdan patırdama sesi geldiğini duyuyorum bunun üzerine klimayı açayım dedim açtığımda araç direk stop etti ve açıkken gaz açtığımda ise rölenti acayip şekilde dalgalandı ayrıca aracın sentesine de bakıldı herhangibir sorun yok arkadaşlar bu durum hakkında bilgisi olanlar yardım ederlerse sevinirim son olarak tekrar pp2000 ile bağladığımızda sürekli 1.göz arızası veriyor bu sorundan kurtulamadım  ConfusedConfusedConfused

-------------
İmzam Yok Parmak Bassam..!!!



Cevaplar:
Mesajı Yazan: TuNeR_32
Mesaj Tarihi: 21 Şubat 2014 Saat 18:26
Güncel Arkadaşlar 

-------------
İmzam Yok Parmak Bassam..!!!


Mesajı Yazan: ozdennn
Mesaj Tarihi: 21 Şubat 2014 Saat 19:11
istanbulda olsaydın aracı gösterebileceğimiz iyi ustalar vardı ama şehir dışındasın görüldüğü üzere



-------------
aynadan bakılanlar..


Mesajı Yazan: TuNeR_32
Mesaj Tarihi: 21 Şubat 2014 Saat 20:57
Orjinalini yazan: ozdennn ozdennn Yazdı:

istanbulda olsaydın aracı gösterebileceğimiz iyi ustalar vardı ama şehir dışındasın görüldüğü üzere


Malesef bulunduğum şehirde pejodan anlayan pek yok malesef antalya bana yakın orada iyi ustalar varsa oraya gidebilirim.


-------------
İmzam Yok Parmak Bassam..!!!


Mesajı Yazan: ahmet_bjk
Mesaj Tarihi: 21 Şubat 2014 Saat 21:40

1. göz sürekli arıza ne arızası oluyor?

gaz açmak derken neyden bahsediyorsunuz?



-------------
308 1.6 HDİ COMFORT PACK (90) 2009 SİYAH İNCİ


Mesajı Yazan: TuNeR_32
Mesaj Tarihi: 22 Şubat 2014 Saat 21:31
Orjinalini yazan: ahmet_bjk ahmet_bjk Yazdı:

1. göz sürekli arıza ne arızası oluyor?

gaz açmak derken neyden bahsediyorsunuz?


1. göz silindir aracın bazen çalışmıyor yani araç 3 silindir ile çalışıyor bazende normal çalışıyor

silkeleme ile tekleme olurken gaza yüklendiğimde araç roket gibi fırlıyor 




-------------
İmzam Yok Parmak Bassam..!!!


Mesajı Yazan: mami202
Mesaj Tarihi: 22 Şubat 2014 Saat 23:24
enjektörler i kontrol ettinizmi ?


Mesajı Yazan: tigerland
Mesaj Tarihi: 23 Şubat 2014 Saat 10:52
Gaz kelebeği, ateşleme bobini, rolanti motoru vs denediniz mi

-------------
206 RG 2000
206 GTI 2001
206 XS 2004
206 RC 2004
206+ 2012
206 GTI 2002
206 RED RC
207 GT
206 RC Black


Mesajı Yazan: adatuna
Mesaj Tarihi: 23 Şubat 2014 Saat 13:32
enjektörün biri çalışmıyordur.. çalışıyorken enjektörün üstünde ki bobinleri tek tek çıkar dene .. motorun sesi değişmesi gerekir eğer değişmiyorsa bitmiştir.. yenile kurtul derim .. ya da silindir kapak contasında sıkıtı vardır değişmesi gerekir.. buji ve buji kablolarını da orijinalini taktırhocam.. bir üçüncü ve diğerlerinde göre uzak olan ihtimalde ateşleme bobinidir yandıysa değiştir kurtul...


Mesajı Yazan: TuNeR_32
Mesaj Tarihi: 23 Şubat 2014 Saat 21:21
Orjinalini yazan: tigerland tigerland Yazdı:

Gaz kelebeği, ateşleme bobini, rolanti motoru vs denediniz mi

Evet başka bir GTI den hepsini söküp denedik bogaz kelebeği bobin bujileri egr sensörler beyin bir enjektörler kaldı ama pp2000 bağlayınca sürekli 1. göz arızası gösteriyor sente ayarlarına kadar bakıldı sorun yok bunlarda 


-------------
İmzam Yok Parmak Bassam..!!!


Mesajı Yazan: TuNeR_32
Mesaj Tarihi: 23 Şubat 2014 Saat 21:29
Orjinalini yazan: adatuna adatuna Yazdı:

enjektörün biri çalışmıyordur.. çalışıyorken enjektörün üstünde ki bobinleri tek tek çıkar dene .. motorun sesi değişmesi gerekir eğer değişmiyorsa bitmiştir.. yenile kurtul derim .. ya da silindir kapak contasında sıkıtı vardır değişmesi gerekir.. buji ve buji kablolarını da orijinalini taktırhocam.. bir üçüncü ve diğerlerinde göre uzak olan ihtimalde ateşleme bobinidir yandıysa değiştir kurtul...

Araç rölentide normal çalışıyor. enjektörün fişini çekitiğimde ise aracın direk sesi değişiyor. ayrıca 7 depo kadar würt enjektör temizleyici kullandım 

sentesine kapak contalarına bakıldı sorun yok bujiler servisten orijinali ile değişti yine aynı 


-------------
İmzam Yok Parmak Bassam..!!!


Mesajı Yazan: adatuna
Mesaj Tarihi: 23 Şubat 2014 Saat 22:48
hakikaten sinir bozucuymuş kardeşim .. Allah yardımcın olsun.. ilk mesajımda dedğim 3. ihtimale de bi baktır istersen.. benim bir önce ki aracım 2007 astraydı.. lpg li.. beni deli etti 4-5 aya bir ateşleme bobini değiştirdim ...


Mesajı Yazan: slhyldz
Mesaj Tarihi: 24 Şubat 2014 Saat 08:26
Orjinalini yazan: TuNeR_32 TuNeR_32 Yazdı:

Merhaba arkadaşlar aracım 2.0 GTI 206 Aracımdaki arızayı 1 haftadır uğraşıyoruz ama sonuca ulaşamadık malesef Aracın genel arızası şu şekilde araç rölentide sorunsuz bir şekilde çalışıyor Arıza lambası yanmıyor. araç yüke bindiğinde yani viteste iken 1.800 ve 2.000dd arası sabit giderken araçta silkeleme ve tekleme sorunu oluşuyor. gaz açtığımda sorun yok roket gibi yürüyor ve boşa atınca rölenti normal yalnız silkeleme olurken aracı boşa attığımda direk stop ediyor ve kenera çekilp durup aracı çalıştırdığımda yarım marşta araç çalışıyor aracı pp2000 ile cihaza bağladığımızda silindir 1.göz sürekli arıza olarak gözüküyor bunun üzerine sıfır valeo orijinal bobin seti bujiler komple değişti ama sorun devam etti daha sonrasında başka bir aracın beynini taktık ama sorun değişmedi bunun üzerine bir arkadaşımın 206 gtisini aldım ve bütün parçaları denedik  ama sorun hep hüsran arkadaşımın aracında bir sorun yok en son aracın egr sini iptal ettik biraz düzeldi bu seferde rölenti acayip düştü 400dd ile 500 dd arası araç çalışıyor ama yine egzozdan patırdama sesi geldiğini duyuyorum bunun üzerine klimayı açayım dedim açtığımda araç direk stop etti ve açıkken gaz açtığımda ise rölenti acayip şekilde dalgalandı ayrıca aracın sentesine de bakıldı herhangibir sorun yok arkadaşlar bu durum hakkında bilgisi olanlar yardım ederlerse sevinirim son olarak tekrar pp2000 ile bağladığımızda sürekli 1.göz arızası veriyor bu sorundan kurtulamadım  ConfusedConfusedConfused
MErhaba;
Bendede aynı sıkıntı olmuştu. (arıza kodu) Ustam bujileri söküp baktığında bujilerde birinin altında yağ olduğunu gördü. Benimkinde subop sesi de vardı tabi. Sonra motor üst kapağı söküldü subap takımı ve ve contaları değişti. Bu arada ateşleme bobinide arızalıymış. Oda değişti. Sorun çözüldü. Bunula beraber bujileri değişti boğaz kelebeği temizlenip adaptasyon yapıldı vs.
Yanlız burada dikkat etmen gereken tek şey orjinal peugeot parçalarını kullanman
Orjinal bobin budur. ( 597098206ORJ ) HAni Valeo da kalitelidir ama orjinal mi bilmiyorum. Bir arkadaşım yan sanayi taktırmıştı yine aynı sıkıntıyı yaşadı. Motor kısmında orjınal kullanmak gerekiyor.
Tabi ben konuyla alakalı başıma geleni anlattım. Belki sıkıntın başkadır.


-------------
Peugeot 307SW Automatic 2006 Pendik-İstanbul


Mesajı Yazan: ismailkaya
Mesaj Tarihi: 24 Şubat 2014 Saat 13:36

EĞİKLİK:

Eğiklik ve çarpıklık şeklinde beliren silindir kapaklarındaki şekil bozukluğudur.

- Yağ içinde su.

- Su içinde yağ.

- Kompresyon kaçağı.

- Düzensiz rölanti ve tekleme.

- Kapak contasının yanması.

Bunlarda silindir kapağının şekil değiştirdiğini bozulduğunu gösterir



-------------
KÖTÜ İNSANLARIN HER YERDE OLMASININ TEK SEBEBİ İYİ İNSANLARIN HİÇBİRŞEY YAPMAMASINDANDIR.


Mesajı Yazan: herry
Mesaj Tarihi: 24 Şubat 2014 Saat 14:18
geçmiş olsun, can sıkıcı bir durum gercekten, enjektör diye düsündüm ben ama bilen bi usta bakmalı tabi. sana antalya yolu gozuktu gibi. umarım yolda kalmadan götürür araban.


-------------
Peugeot 206 CC 1.6 (109 Hp)


Mesajı Yazan: TuNeR_32
Mesaj Tarihi: 24 Şubat 2014 Saat 21:39
Yolda kalsam da sorun değil yol yardımım var :)  ama enjektörleri bir söktürüp carbon clean yaptıracağım olmadı RC enjektörü takarım zaten bu yaz atmosferik olarak yükleyeceğim arabayı 

-------------
İmzam Yok Parmak Bassam..!!!


Mesajı Yazan: TuNeR_32
Mesaj Tarihi: 24 Şubat 2014 Saat 21:45
Orjinalini yazan: ismailkaya ismailkaya Yazdı:

EĞİKLİK:

Eğiklik ve çarpıklık şeklinde beliren silindir kapaklarındaki şekil bozukluğudur.

- Yağ içinde su.

- Su içinde yağ.

- Kompresyon kaçağı.

- Düzensiz rölanti ve tekleme.

- Kapak contasının yanması.

Bunlarda silindir kapağının şekil değiştirdiğini bozulduğunu gösterir


Teşekkür ederim Araç rolentide düzgün çalısıyor yagına suyuna baktırdım motor ustasıda baktı mekanik olarak bir sorun yok dedi birde enjektörleri carbon clean ile temizleteyeceğim yakıt borularıda da dahil olmak üzere bakalım ne çıkacak 


-------------
İmzam Yok Parmak Bassam..!!!



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net