Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

motor soğukken daha performanslı oluyor

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 407
Forum Tanımlaması: Peugeot 407, 2005'ten 2011'e kadar üretilen 406 serisinin yenilenmiş hali geniş bir aile otomobilidir.
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=33683
Tarih: 01 Ocak 2025 Saat 16:39
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: motor soğukken daha performanslı oluyor
Mesajı Yazan: mistercasper
Konu: motor soğukken daha performanslı oluyor
Mesaj Tarihi: 19 Şubat 2014 Saat 13:05
arkadaşlar meraba... 1.6 hdı 407 aracımın motor soğukken performansının daha iyi olduğunu gözlemledim ve motor ısındıktan sonra araçta bir miktar performans düşmesi yaşıyorum bu durum dizellerde normal mi? benden başka bu durumu gözlemleyen var mı acaba? 



Cevaplar:
Mesajı Yazan: herry
Mesaj Tarihi: 19 Şubat 2014 Saat 13:18
açık hava filtresi var mı aracınızda? motor ısınınca, sıcak hava çekiyorsa motora, çekiş düşebilir.


-------------
Peugeot 206 CC 1.6 (109 Hp)


Mesajı Yazan: mistercasper
Mesaj Tarihi: 19 Şubat 2014 Saat 13:23
Orjinalini yazan: herry herry Yazdı:

açık hava filtresi var mı aracınızda? motor ısınınca, sıcak hava çekiyorsa motora, çekiş düşebilir.
hayır açık hava filtresi yok ama 2 ay önce chip tuning yaptırdım gerçi bu olayı chip ten öncede gözlemliyordum...


Mesajı Yazan: Buğra
Mesaj Tarihi: 19 Şubat 2014 Saat 13:32
drag yarışlarında bile aracın motor ısısına dikkat ediyorlar bi proramda kalkış esnasında çok bekletildiği ve araç istenildiğinden çok ısındığı için adam yarıştan çekilmişti. ben benim hdi 206 değilde diğer araç olan c3 hdi de de gözlemledim belli bi harartten sonra çekiş düşüşünü ama çok az bir miktar oda devamlı kullanıyorsan anlayabileceğin bişey 

-------------
      2005 model
206 1.4 hdi panoramic


Mesajı Yazan: mistercasper
Mesaj Tarihi: 19 Şubat 2014 Saat 13:43
Orjinalini yazan: Buğra Buğra Yazdı:

drag yarışlarında bile aracın motor ısısına dikkat ediyorlar bi proramda kalkış esnasında çok bekletildiği ve araç istenildiğinden çok ısındığı için adam yarıştan çekilmişti. ben benim hdi 206 değilde diğer araç olan c3 hdi de de gözlemledim belli bi harartten sonra çekiş düşüşünü ama çok az bir miktar oda devamlı kullanıyorsan anlayabileceğin bişey 
evet çok bir fark yok ve dediğin gibi aslında herkesin hissedebileceği bir durum değil özellikle chip ten sonra daha belirgin hissetmeye başladım bu olayı... zaten bu olaya performan düşüklüğü demek yanlış olur aracımın performansından gayet memnunum ama soğukken biraz daha performanslı olduğunu gözlemliyorum...


Mesajı Yazan: ahmet_bjk
Mesaj Tarihi: 19 Şubat 2014 Saat 14:04

olabilir ama motor soğukken performans denemesi yapmak motor için sakıncalı olabilir. Ani ısınmalar motora zarar verebilir.



-------------
308 1.6 HDİ COMFORT PACK (90) 2009 SİYAH İNCİ


Mesajı Yazan: mistercasper
Mesaj Tarihi: 19 Şubat 2014 Saat 16:57
Orjinalini yazan: ahmet_bjk ahmet_bjk Yazdı:

olabilir ama motor soğukken performans denemesi yapmak motor için sakıncalı olabilir. Ani ısınmalar motora zarar verebilir.

tavsiyen için sağol dikkat etmeye çalışıyorum zaten



Mesajı Yazan: herry
Mesaj Tarihi: 19 Şubat 2014 Saat 17:18
sizin icin soylemiyorum, lafım tamamen genel, zaten sizin kullanımınızla ilgili değil şuan diyeceğim. sıcaklık sogukluk degince aklıma geldi, gözlemlemem soyle benim; kış günü aracı çalıştırınca biraz bekliyorum 1 dk kadr sonra hareket ediyorum ne olur ne olmaz diye. başklarına bakıyorum, hava 0 derece araba gece yatmıs, sabah gelmis 7 de kontagı bastıgı gibi 1nci viteste 60 cıkarak kaldırıyorlar arabaları, sonra motor 100binde neden bitti derler.. benim bile icim acıyor..


-------------
Peugeot 206 CC 1.6 (109 Hp)


Mesajı Yazan: Buğra
Mesaj Tarihi: 19 Şubat 2014 Saat 18:11
Orjinalini yazan: herry herry Yazdı:

sizin icin soylemiyorum, lafım tamamen genel, zaten sizin kullanımınızla ilgili değil şuan diyeceğim. sıcaklık sogukluk degince aklıma geldi, gözlemlemem soyle benim; kış günü aracı çalıştırınca biraz bekliyorum 1 dk kadr sonra hareket ediyorum ne olur ne olmaz diye. başklarına bakıyorum, hava 0 derece araba gece yatmıs, sabah gelmis 7 de kontagı bastıgı gibi 1nci viteste 60 cıkarak kaldırıyorlar arabaları, sonra motor 100binde neden bitti derler.. benim bile icim acıyor..

aynen o tiplere bende ayar oluyorum. 

aslında onları sabahın köründe uyandırdığın gibi soğuk havada çıplak koşturmak lazım bakalım hoşlarına gitcekmi


-------------
      2005 model
206 1.4 hdi panoramic


Mesajı Yazan: herry
Mesaj Tarihi: 19 Şubat 2014 Saat 19:12
Orjinalini yazan: Buğra Buğra Yazdı:

Orjinalini yazan: herry herry Yazdı:

sizin icin soylemiyorum, lafım tamamen genel, zaten sizin kullanımınızla ilgili değil şuan diyeceğim. sıcaklık sogukluk degince aklıma geldi, gözlemlemem soyle benim; kış günü aracı çalıştırınca biraz bekliyorum 1 dk kadr sonra hareket ediyorum ne olur ne olmaz diye. başklarına bakıyorum, hava 0 derece araba gece yatmıs, sabah gelmis 7 de kontagı bastıgı gibi 1nci viteste 60 cıkarak kaldırıyorlar arabaları, sonra motor 100binde neden bitti derler.. benim bile icim acıyor..

aynen o tiplere bende ayar oluyorum. 

aslında onları sabahın köründe uyandırdığın gibi soğuk havada çıplak koşturmak lazım bakalım hoşlarına gitcekmi


LOL


-------------
Peugeot 206 CC 1.6 (109 Hp)


Mesajı Yazan: KenBlockJR
Mesaj Tarihi: 19 Şubat 2014 Saat 19:47
hava filtresi botularını ve baülantılarını kontrol edin. bir yerde deformasyon falan varsa motorun ısısını çekiyor olabilir.

-------------
206 Roland Garros 1,6 16V


Mesajı Yazan: mistercasper
Mesaj Tarihi: 19 Şubat 2014 Saat 20:50
Orjinalini yazan: KenBlockJR KenBlockJR Yazdı:

hava filtresi botularını ve baülantılarını kontrol edin. bir yerde deformasyon falan varsa motorun ısısını çekiyor olabilir.
evet hava filtresi ve intercooler a baktırmayı düşünüyorum muhtemelen bundan kaynaklı bir durum




Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net