Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Depoolution Hakkında

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 407
Forum Tanımlaması: Peugeot 407, 2005'ten 2011'e kadar üretilen 406 serisinin yenilenmiş hali geniş bir aile otomobilidir.
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=33506
Tarih: 01 Ocak 2025 Saat 15:04
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Depoolution Hakkında
Mesajı Yazan: baris558
Konu: Depoolution Hakkında
Mesaj Tarihi: 09 Şubat 2014 Saat 20:01
Merhabalar. Yardımınızı rica edeceğim. 

Bende de 2007 pejo 1.6 dizel 407 var. Aracı yalaşık on gündür aldım. İlk depollution hatasında, ısıtma bujilerini değiştiler, egr kontrolü ve temizliği yapıldı, düzeldi. Şimdi gene verdi. Ama dikkatimi çeken ne zaman hız sabitleyiciyi devreye alsam bir kaç dakika geçmeden bu hatayı veriyor. Önce esp hatası veriyor sonra depollution hatası çokıyor. Sonra esp hatası bir daha çıkmıyor ama depol. hatası sürekli çıkıyor. Depol hatası ilk çıktığında devirden düşüyor ama sonrakilerde, devirde bir sıkıntı olmuyor. Sonra motor hatası söndü. Ben gene hız sabitleyiciyi devreye aldım bir dakika geçmeden gene motor arızası yandı ve depol. hatası verdi. Bir alakası var mıdır? Ya da volantla alakası olabilir mi?



Cevaplar:
Mesajı Yazan: baris558
Mesaj Tarihi: 14 Şubat 2014 Saat 22:51
İlginiz için çok teşekkür ederim Smile

Bilgilendirme için yazıyorum.

Sanayi de çok iyi dedikleri ustalara gittim. Kendimi kaptırsam aracın bir çok parçasını değiştireceklerdi. EGR den başlayıp hava debi metreye kadar.

Sonra Sivas Peugeot Yetkili servisine gittim. Bugüne kadar gördüğüm servislerden en iyisi. Kendimi evimde gibi hissettim. Hem işlerinde profosyoneller hem de esnaflar. Şunu bunu değiştirelim demediler. Komple kontrollerini yaptılar. Turbo selenoid valfinin arızalı olduğunu tespit ettiler. Sorun çözülmüş oldu. Araca genel bir bakımda yaptılar. Araç bambaşka bir araç oldu. Fişek gibi oldu.

Bence böyle bayileri teşvik etmek lazım. Başta teknik danışman Ahmet bey olmak üzere, Yusuf bey ve Bilal Beye, Damla Hanıma (ki sürecin her anında menuniyeti sorguladılar)  çok teşekkür ederim. Ahmet Bey genç ve yetenekli bir arkadaş. İşini özveriyle, bilim adamı edasıyla yapıyor.




Mesajı Yazan: mistercasper
Mesaj Tarihi: 15 Şubat 2014 Saat 10:45
geçmiş olsun hemşerim aynı arızayı bende almıştım ve bende rail basınç sensörü değişmişti bende sivas ofz pejo da değiştirdim gerçekten işini güzel yapan bir servis ama biraz pahalı :) 


Mesajı Yazan: oguzhan29
Mesaj Tarihi: 15 Şubat 2014 Saat 11:06
geçmiş olsunn bilgilendirmeler için teşekkürlerr iyi faydalııı böylee forumu yapana destek çıkana yardımcı olan herkese teşekkürler


-------------
PEUGEOT 206 SW HDİ X-LİNE(GRİ)2004 model


Mesajı Yazan: baris558
Mesaj Tarihi: 15 Şubat 2014 Saat 11:58
Esp asr hatası, depollution arızası verdiğinde, kendiliğinden çıkıyor. Aslında esp de bir sorun olduğundan değil. Motor save konumuna geçtiğinden, or da da hata görüyor ama esp sistemi çalışmaya devam ediyor. 

Motor hata konumuna geldiğinde, sorun devam ettiği müddetçe de hız sabitleyiciyi devreye alamıyorsunuz. Hız sabitleyici sistemi de hata veriyor. Eğer bir müddet sonra hız sabitleyiciyi devreye alabiliyorsanız, sorun geçmiş demektir. Yani kısa süreli bir hatadır. Ama motor arıza ışığı sönmeyebilir.

Yani hız sabitleyeci ile motor arızasının devam edip etmediğini kontrol edebilirsiniz.

Benim, hız sabitleyici ile hata başlıyor, öngörüm yanlışmış. Sadece tesadüf.

Hatayı anlamada sadece bilgisayar önemli değil. Aracı iyi tanımak, hataları iyi okumak ve ne yapacağını bilmek lazım. Mesela ben , bu hatada, aracımı, bir kaç yerde bilgisayara taktırdım. Hepsinin çözüm önerisi farklı oldu. Ama servide ki arkadaş, yaklaşık bir saat, bilgisayara takılı bir şekilde aracı inceledi. Değişik ekranları var. Orda değerleri süreli inceledi. Denemeler yaptı. Araştırmalar yaptı.

İşte bundan dolayı bence servis, bana çok daha ucuza geldi. Yani pahalı olması, bir noktada göreceli bir kavram. Mesela dışarıda ki arkadaşlara uysam, şimdiye kadar masrafım 4 bin tl yi bulabilirdi. Birde servisin garantisini de eklerseniz bence, en mantıklı kararım servisde yaptırmak oldu.

300 Tl ye, enjektörler hava kaçırdığından söküldü, oringleri vs değişti, turbo selenoid sensörü değişti artı hava filtresinin sekmanları gibi bazı malzemeler takıldı ( 4*7.5),  ve diğer motor ekipmanlarının, egr gibi kontrolleri, testleri yapıldı.

Diğer servislerden bende çok mağdur olduğum zamanlar oldu. Bu yüzden araç markamı bile değiştiğim oldu. Veya başka bir şehirde ki servise gittiğimde...Ama servis profeyonelse ve vicdanlıysa, korkmayın gidin derim.




Mesajı Yazan: baris558
Mesaj Tarihi: 06 Mart 2014 Saat 23:18
Merhabalar;

Bir şey sormak istiyordum.

Vacum elektrikli vana nedir. Bilen var mı arkadaşlar? elimde  9652997580 pejo ürün kodu var. Ama internetde bulamadım. Değişik ürünler çıkıyor.



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net