Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

2 silindirde çalışan otomobil ?

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT TURKEY FAN CLUB GENEL
Forum Adı: Sohbet \ Muhabbet
Forum Tanımlaması: Sohbet ve Muhabbet alanı. Araç sorunları haricinde ki tüm konuları bu başlıkta paylaşabilirsiniz.
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=33384
Tarih: 18 Temmuz 2025 Saat 13:21
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: 2 silindirde çalışan otomobil ?
Mesajı Yazan: ahmet_bjk
Konu: 2 silindirde çalışan otomobil ?
Mesaj Tarihi: 01 Şubat 2014 Saat 02:46

Merhaba arkadaşlar...

4 silindirli bir aracın gerek duymadığı zamanlarda yani aracın zorlanmadığı zamanlarda 2 silindiri kapatıp kalan 2 silindirle yakıttan tasarruf ederek gidebildiğini duydum.

Bu konu hakkında bilgisi olan var mı ?

Hangi araçlarda var ?

Madem böyle bir teknoloji var neden yaygınlaşmıyor ?

Teşekkür ederim...



-------------
308 1.6 HDİ COMFORT PACK (90) 2009 SİYAH İNCİ



Cevaplar:
Mesajı Yazan: elsoberano
Mesaj Tarihi: 01 Şubat 2014 Saat 10:36
mercedesin s 500 lerinde benzer bir özellik duydum fakat onlar v8 4 silindiri kapatıp 4 le gidiyor ama kesin bi bilgi değil .

-------------
307 2.0 xsi BİZE HER YER TRABZON


Mesajı Yazan: mustafa_nalcacioglu
Mesaj Tarihi: 01 Şubat 2014 Saat 16:50
amerikan arabalarının bazılarında chrysler mesela bu sistem zaten yıllardır var hemi adında güç isteğine göre silindirleri açıp kapatabiliyor simdilerde volskwagen 1.4 tsi motorlarında ACT adında yine böle bi sistem uygulamaya başladı amaç yakıt tüketimini azaltmak normal bi arabada 2 silindirle çalışabiliyor babamın 1987 model 190e 2.0 da biz denedik buji kablolarını değiştirirken 2 tanesini takmadık motor yinede çalisıyor ama dikkat etmeniz gereken 4 silindirli motorlar genelde 1-4 2-3 prensibine göre çalişir 1-4 aynı anda 2-3 aynı anda yani örnek olarak 1 ve 3 silindirlerin buji kablosunu çekerseniz 4 ve 2 inci silindirler çalışmaya devam eder ama 1-4 veya 2-3 silindirleri iptal ederseniz motor çalısamaz cünkü en az bir silindir patlama zamanındayken diğeri sıkıştırma konumunda olması lazım yoksa motor çalışamaz.

-------------
Araba makinalarını seven bi adam işte...


Mesajı Yazan: xMEGANx
Mesaj Tarihi: 01 Şubat 2014 Saat 16:52
Bisiklettir o :D

-------------

AIRBUS 307
-Peugeot 307 1.6 HDI 2007 Alp Beyaz Makyajlı Kasa


Mesajı Yazan: tsgenc
Mesaj Tarihi: 01 Şubat 2014 Saat 23:26
arkadaşlar o valf olayının animasyon vidyosu: http://www.youtube.com/watch?v=yxjGTBF-dVY
almanlar yapmış 


Mesajı Yazan: ahmed206
Mesaj Tarihi: 02 Şubat 2014 Saat 06:42
Orjinalini yazan: tsgenc tsgenc Yazdı:

arkadaşlar o valf olayının animasyon vidyosu: http://www.youtube.com/watch?v=yxjGTBF-dVY
almanlar yapmış 
its brilliant! when toyota copies it i'll buy my next car. 
ben bu yoruma bayıldım. Toyota bunu kopyaladığımda arabamı değiştireceğim diyor emmi :)
Bluemotion'da yok mu peki bu özellik


-------------
https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=34293&title=gaffur" rel="nofollow - 206
https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=36667&title=yeni-gaffur" rel="nofollow - Focus


Mesajı Yazan: Buğra
Mesaj Tarihi: 02 Şubat 2014 Saat 09:11
öle şeymi olur yav pistonların hepsi aynı grank miline bağlı eğer bunlardan 2sinde yanma patlama olmazsa diğer ikisine yuk biner yani bi piston aşağı yukarı yaptığında mecburen ötekileride yapıyor.

-------------
      2005 model
206 1.4 hdi panoramic


Mesajı Yazan: C!N
Mesaj Tarihi: 03 Şubat 2014 Saat 22:53
Vw Golf 1.4 tsi act 140 hp.

-------------
Peugeot 206 Generation BVA



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net