Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

arabanın 90 km hızı ile otobüsün 90 ı aynımıdır???

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT TURKEY FAN CLUB GENEL
Forum Adı: Sohbet \ Muhabbet
Forum Tanımlaması: Sohbet ve Muhabbet alanı. Araç sorunları haricinde ki tüm konuları bu başlıkta paylaşabilirsiniz.
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=33135
Tarih: 27 Nisan 2024 Saat 20:27
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: arabanın 90 km hızı ile otobüsün 90 ı aynımıdır???
Mesajı Yazan: mistercasper
Konu: arabanın 90 km hızı ile otobüsün 90 ı aynımıdır???
Mesaj Tarihi: 18 Ocak 2014 Saat 17:09
evet arkadaşlar başlıktada belirttiğim gibi arabalarımızın 90 yada 110 gibi hızları otobüslerin 90 yada 110 gibi hızlarından daha mı azdır??? 



Cevaplar:
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 18 Ocak 2014 Saat 17:22
Abi bu insanların her zaman arada kaldıgı bir durum oldu sanırım. Ama senin sorun '1 kg demir mi daha agırdır yoksa 1 kg pamuk mu?' ile benzer bir soru. Yani evet hız oranları esit göründügü gibi hızlarıda aynı. Aynı olmasa ve otobüslerin daha hızlı oldugu düsünülerek 3/1 oranında fark olsa sen 90'la giderken otobüsün 120 ile gitmesi lazım. 


Mesajı Yazan: mustafa_nalcacioglu
Mesaj Tarihi: 18 Ocak 2014 Saat 17:24
Normalde butun kara tasitlarinin km/h cinsinden hiz olcumleri aynidir tabi + - 5 km kadar sapmalar cikabiliyor ama aracin lastik olculerindeki fabrika ebati disinda bi secim varsa ozaman olcumler bazi araclar icin yanlis olabiliyor ornek 1994 mazda 626 mesala arac patinaj cektiginde ibre yukseliyor ama mercedes 190e gibi araclar sanzimandan olcum yaptgindan lastik olcusunden bagimsiz deger elde ediliyor

-------------
Araba makinalarını seven bi adam işte...


Mesajı Yazan: mistercasper
Mesaj Tarihi: 18 Ocak 2014 Saat 17:31
farklı görüşlerinde olacağını düşünüyorum... beklemedeyim...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 18 Ocak 2014 Saat 17:47
Orjinalini yazan: mistercasper mistercasper Yazdı:

farklı görüşlerinde olacağını düşünüyorum... beklemedeyim...

Farklı görüs gelse de gercek su ki, fark yoktur. Bizlerin kadranda gördügü, aracın saatte katedecegi yol uzunlugudur. O yüzden fark yok. 


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 18 Ocak 2014 Saat 18:11
ben tırcı olarak sorunuza cevap vereyim. Hiçbir zaman aynı değildir. ebat farkından dolayı 89 km hız ile giden bir tırı ancak 110km ile sollarsınız veya 98 ile peşpeşe gidersiniz.


Mesajı Yazan: ahmed206
Mesaj Tarihi: 18 Ocak 2014 Saat 19:09
Aynıdır ya, ama orijinaliyle oynanan araçlarda farklılık gösterebilir.
En basidinden farklı olsaydı eğer Polis radarına hep otobüsçüler tırcılar yakalanırdı. her ne kadar takoğraf kullansalar da polisler hepsini radarla ölçüyordur.


-------------
https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=34293&title=gaffur" rel="nofollow - 206
https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=36667&title=yeni-gaffur" rel="nofollow - Focus


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 18 Ocak 2014 Saat 19:26
Abi ne yani tır 90 ile giderken saatte 98 kilometre yol mu alıyor? :) Sollama konusu her araç için geçerli ama arada 9 km hız varkı diye bir şey yok. Ağzımızla soyluyoruz ikiside 90 km hızla gidiyor diye, ama gidisinden fark bekliyoruz. Eğer göstergenin araca kalibrasyonu yapılmışsa ve lastik çapında bir değişiklik yoksa ne gösteriyorsa odur.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 18 Ocak 2014 Saat 20:03
Orjinalini yazan: dogancanguden dogancanguden Yazdı:


Abi ne yani tır 90 ile giderken saatte 98 kilometre yol mu alıyor? :) Sollama konusu her araç için geçerli ama arada 9 km hız varkı diye bir şey yok. Ağzımızla soyluyoruz ikiside 90 km hızla gidiyor diye, ama gidisinden fark bekliyoruz. Eğer göstergenin araca kalibrasyonu yapılmışsa ve lastik çapında bir değişiklik yoksa ne gösteriyorsa odur.


Cok basit bir yolu var. Test icin ihtiyac olan 1 tir 1 otobus 1 de dijital hiz gostergesi ve hiz sabitleyicisi olan binek otomobil.

Kendi tirimiz ile pes pese giderken tir 89 sabit iken ben onu pesine gelebilmek icin 107 veya 108 km ye cikiyorum. Ama arka arkaya giderken benim arabamin dijital gostergesi hiz sabitleyicide sabit 98km yi gosteriyordu. Soforum aradi sordu kac ile geliyorsun diye o da merak etmis bende dijitalim 98 gosteriyir dedim. Arabamin lastik ebadi 205-55-16 tirin ebatlari 315-60-22,5 . Yanliz hepinizin atladigi bir nokta var. Egerki cekici dorse takili + yukluyse sayet tir hizli gibi durur. Cunku dorse cekicinin yolda akmasini saglar agirliktan oturu. Sadece cekici giderse o zaman surat 1e1 dir.umarim aydinlatici olur.


Mesajı Yazan: Zagorka
Mesaj Tarihi: 18 Ocak 2014 Saat 20:12
Bende birçok kez otobüs sürmüş biri olarak kısa ve net bir şekilde söyleyeyim otobüs daha önde gider .. gerekli açıklamayı zaten Mondust Arkadaşımız Yapmış Üstüne Söylenecek Pek Birşey Yok .. Lastik ebatlarındaki fark nedeniyle 90 la giden bir otobüs ün hızı aslında 100 dür :)  İlk başta mantıksız geleceketir banada öyle geliyordu ama ..

-------------
Ww Sharan (K0455BA)(BG)
BMW (CM6463AH) ( BG )
Opel İnsignia (16GP802) TR

EX CAR :

Peugeot 307 (16CSN72)


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 18 Ocak 2014 Saat 20:26

Türklere mahsus bazı özellikler vardır, malumunuz nette benzeri haberler duymuşsunuzdur. Mesele Amerika'lılar çekice Türk Tornavidası'derlermiş!!! Eh işte buna benzer bir şeyde yeni Türk Fizik Kuralı : TEKER FARKI!
 Buyrun efendim :

 Aylar önce, kocaman kamyonlarla insaat kumu tasiyan nakliyeci bir arkadasimla, bir konuda anlasamadik, diyor. “Agir tasitlar sehirlerarasi yollarda ne hiz yapabilir” diye konusurken, arkadasim : “En fazla 90 yapariz, ama bir kamyonun yaptigi 90 kilometre, normal bir arabanin 120-130 km hizi gibidir, çünkü agir vasitanin tekerlekleri daha büyüktür, yani daha yavas döner” dedi.

“Arabanin hizi bir saatte alinan yol degil, tekerlegin dönüs hizidir” demeye getirdi.

“Ben fizikçiyim, ama herkes fizikçi olmak zorunda degil, yanlis bir bilgiye sahip herhalde” diye düsündüm. Arkadasimin yaninda çalisan kamyon soförleri de patronlarini savunmaya baslayinca, susmayi tercih ettim, ne olur ne olmaz diye.

 Bu “Türk icadi fizik kuralina” güzel de bir isim takmislar : TEKER FARKI.

 Beni sarsan "teker farki teoremi"ni tam unutuyordum ki, Bolu-Istanbul yolunda basima gelenle hatirladim.

 Otoyolda azamî hizla, yani saatte 130 km ile gidiyordum. Dolu bir yolcu otobüsü beni, tam gaz, solladi. Halbuki 90’i geçmemesi gerekirdi.

 Bilinçli bir vatandas olarak sirketin adini, plakasini aldim ve 154 Alo Trafik’i aradim:

- Memur bey, Tuzla civarinda bir yolcu otobüsü beni solladi. En az 130 yapiyordu. Plakasini ve sirket adini vereyim.. derken, memur sözümü kesti:
- Beyefendi, dedi, asiri hiz yapiyordu dediginiz bir otobüsmüs. Otomobil olsa, plakasina ceza yazardim, ama otobüse yazamam.
 - Neden?
- Eh, otobüslerde teker farki vardir, yani o aslinda 130 yapmiyordur!

 Nefesim kesildi. Ama elden ne gelir...

 Aksam eve dönünce, bu “fizikî cehaletin” yaygin olup olmadigina takildi kafam. 154 ‘ü bir kez daha aradim ve ayni ihbari karsima çikan bir baska memura tekrarladim.

 Cevap mi? Sıkı durun :

- Ben yol üzerindeki ekiplere bildireyim, ama bir sey yapamazlar, TEKER FARKIDIR !

 Mehmet Bey “Benim açip sormam uygun olmaz, siz bir Emniyet’e sorsaniz, bu teker farki nereden çikmis?” diyor.

 Sorduk. Istanbul Bölge Trafik Denetleme Sube Müdürlügü yetkilisi, “gerçek bir trafikçinin böyle bir cevap vermesinin mümkün olmadigini” söyledi ve ekledi “Böyle sözler bizim de kulagimiza geliyor. Vatandaslari, sürücüleri uyariyoruz : TEKER FARKI DIYE BIRSEY YOKTUR.”

----------------------------
hürriyet gazatesinden alıntıdır.
http://arama.hurriyet.com.tr/arsivnewsmobile.aspx?id=101247" rel="nofollow - http://arama.hurriyet.com.tr/arsivnewsmobile.aspx?id=101247


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 18 Ocak 2014 Saat 20:47
Ya bisey dicem. Bir tir ile bir araba alin ve olcun. Benim dedigime geleceksiniz. Ben kendim denedim ve tecrubemi yazıyorum. Denemek basit. Bir tir en fazla max. Rampa assagiya sallandiginda 93 kmyi gecmez. Araclarin pompa ve gaz pedallari uzerinde limitor vardir ve roterdar veya eksoz freni otonatik devreye girer arac frenlemeye baslar. Otobuste boyle degil. Takograf cihazinin kagit kapagini actiginda 147km hiz ile tekirdag rampasini inen otobuste yolculuk yaptim.


Mesajı Yazan: xMEGANx
Mesaj Tarihi: 18 Ocak 2014 Saat 22:41
ne olursa olsun AYNIDIR. Değişmez kimin ne dediğine sakın aldanmayın lastiğin dönüş hızı size saatteki kat edeceği KM yi verir. Uçaklar Dahil !

-------------

AIRBUS 307
-Peugeot 307 1.6 HDI 2007 Alp Beyaz Makyajlı Kasa


Mesajı Yazan: Barut
Mesaj Tarihi: 18 Ocak 2014 Saat 23:54
Bencede aynıdır.

-------------
206 1.6 Quicksilver
206 1.6 Quicksilver
206 1.4 Feline
206 1.6 Xs
206 1.4 Bva Colorline


Mesajı Yazan: ahmet_bjk
Mesaj Tarihi: 19 Ocak 2014 Saat 00:15
teker farkı diye bir durum varsa uçakların havadayken hızı yoktur o zaman.
 
Şimdi bir otomobil ile bir tır yan yana aynı hizada ayrı iki radardan geçse tırın hızı ile otomobilin hızı farklı mı çıkacak? Bu fizik kurallarına aykırıdır. Fizikte (fizikçiler daha iyi bilir) hızın tanımı bir cismin bir saatteki yer değiştirme miktarıdır. Bir cisim (araç, uçak, taş, mermi, vb. ) bir saatte 100 km yol alıyorsa hızı 100 km/saat tir.


-------------
308 1.6 HDİ COMFORT PACK (90) 2009 SİYAH İNCİ


Mesajı Yazan: kursat3006
Mesaj Tarihi: 19 Ocak 2014 Saat 01:37
Yıllardır içinde oldugumuz bu ikileme bi nokta koymak isterimki. Tır ya da otobüs daha hızlıdır. Çünkü teker farkı denilen olay doğrudur . Gösterge de gördüğümüz saatte alınan yol değil tekerin hızidir. Dyno testlerinde aracın yer degistirmesin rağmen kilometrenin artması bunu desteklemektedir.

-------------
ANGARA ASLANI (06 PJP 91)
ARABADA "EMEK" VAR !
ARAÇ LİNKİ ;
http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=32201&title=angara-aslani06pjp91


Mesajı Yazan: kivanc
Mesaj Tarihi: 19 Ocak 2014 Saat 01:57
Benim görüşüm 2 side aynıdır. km saat den bahsediyoruz. Bi arabayla otobüsü karşılaştırıyorz ve dediğinize göre otobüs 90 la araba 110 giderse yan yana giderler. ama bi saat sabit hızla devam ederlerse otobüs 90 km , araba iste 110 km yol gitmiş olur. Nası yan yana gidiliyor? Kesinlikle aynı. saatte kaç km yol gideceğinizi belirtir o sayaç. 

-------------
308 1.6hdi auto6r İst/Zong


Mesajı Yazan: kivanc
Mesaj Tarihi: 19 Ocak 2014 Saat 01:58
Orjinalini yazan: ahmet_bjk ahmet_bjk Yazdı:

teker farkı diye bir durum varsa uçakların havadayken hızı yoktur o zaman.
 
Şimdi bir otomobil ile bir tır yan yana aynı hizada ayrı iki radardan geçse tırın hızı ile otomobilin hızı farklı mı çıkacak? Bu fizik kurallarına aykırıdır. Fizikte (fizikçiler daha iyi bilir) hızın tanımı bir cismin bir saatteki yer değiştirme miktarıdır. Bir cisim (araç, uçak, taş, mermi, vb. ) bir saatte 100 km yol alıyorsa hızı 100 km/saat tir.

Aynen katılıyorum. Böylede açıklanabilir


-------------
308 1.6hdi auto6r İst/Zong


Mesajı Yazan: ahmet_bjk
Mesaj Tarihi: 19 Ocak 2014 Saat 03:20

Orjinalini yazan: kursat3006 kursat3006 Yazdı:

Yıllardır içinde oldugumuz bu ikileme bi nokta koymak isterimki. Tır ya da otobüs daha hızlıdır. Çünkü teker farkı denilen olay doğrudur . Gösterge de gördüğümüz saatte alınan yol değil tekerin hızidir. Dyno testlerinde aracın yer degistirmesin rağmen kilometrenin artması bunu desteklemektedir.

Dyno testinde tekerleğin üzerinde döndüğü silindirin çevre uzunluğu bellidir. Bu silindirin dönme sayısıyla silindirin çevre uzunluğu çarpıldığında aracın hızı bulunmuş olur.

Yani lastik boyu fark etmez...



-------------
308 1.6 HDİ COMFORT PACK (90) 2009 SİYAH İNCİ


Mesajı Yazan: ahmed206
Mesaj Tarihi: 19 Ocak 2014 Saat 09:14
Bu teker farkının bu kadar ciddi savunulmasının arkasındaki gerçek, aracını daha hızlı kullanabilmek için ayarlama yapmış otobüsçü ve kamyoncuların üçkağıtçılığıdır.
Yani teker farkı Türk işidir dostlar. Ne de olsa takoğraf okuduğunu yazıyor, polisler de takoğraf verilerine bakarak işlem yapıyor.

90 km/saat saatte 90 km demektir ve bu otobüs için de kamyon için de araba için de aynı mesafedir.


-------------
https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=34293&title=gaffur" rel="nofollow - 206
https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=36667&title=yeni-gaffur" rel="nofollow - Focus


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 19 Ocak 2014 Saat 09:20
Arkadaşlar abiler yapmayın etmeyin gözünüzü seveyim. Yanlış düşünce içindesiniz. Kesinlikle tekerlek farkından dolayı sürat farkı oluşur. Siz otobanda 110 ile giderken o zaman sizi sollayan otobus 150 km süratmi yapıyor diyorsunuz. TIR için hesap yaparken lütfen,sebze taşıyan,damperli,kargo taşıyan veya yurtiçi nakliyesi yapan TIRları baz almayınız. Bunların çoğundaki limitörler yazılım ile iptal edilmiş oluyor veya 110/120ye çıkarılmış oluyor. Ama yine söylüyorum 89 ile giden çekici+dorse+yüklü bir araba ile 90 km ile giden otomobil hiçbir zaman aynı değildir. yine 89 ile giden yüklü olmayan çekici+dorse ile 90 ile giden araba aynı değildir. Ama sadece çekici ile gittiğinde durum değişir ve araç normale göre daha düşük kalır. (hadi bakalım bir tartışma konusuda burdan olsun ) . Ben bu konuya daha fazla yorum yamayacam çünkü bakışınız yanlış ve ben diyorumki tecrübe ettim insanlar halen daha diyorki  hayır fark yoktur. Ona bakarsanız midilli tekerlek diye tabir ettiğimiz tır ile normal büyük teker tır arasındada fark var. 89 ile giden büyük tekerlekli tır 89 ile giden midilli tekerlekli tırında ilerlemeleri bir değildir. Ama bu ikisi arasında sadece 3km/h fark ediyor. 86 ile giden büyük tekerlekli tır 89 ile giden küçük tekerlekli tırı geçebilmesi için o 3km/h ona yeterli olacaktır. Nedeni ise tırda kütle yere ne kadar yakın olursa o kadar yavaşlarsın. 

NOT: farkındaysanız hep 89 diyorum çünkü bütün tır ve otobüslerin fabrika çıkışlı ulusal karayolları güvenliği komisyonunun belirlediği limit 89km/h dir ve bunu iptal edenler yüklü miktarda cezai yaptırımlar ile karşı karşıya kalabilmektedir. Yurtdışı çalışan araçların hiçbiri her ne olursa olsun 89 km/h ı hiç bir zaman geçmezler. Avrupa birliğine girişte polis tako kontrolüne aldığında geriye dönük kontrol yaptığında ciddi cezaları vardır.


Mesajı Yazan: ahmed206
Mesaj Tarihi: 19 Ocak 2014 Saat 09:29
Aga ben sana tek bir şey söylüyorum bak benim babamda bir honda civic var adam 100 ile giderken ibre 104 gösteriyor. Bunu da hızınız: ... şeklinde hız bilgisi tabelalardan değil dyno testinden anladık. Yani bu ayarları bozmak mümkün. Kamyoncular da bunun tersini yapıyor yani 100 ile giderken 90 gösteriyor ibre. Ama bu teker farkının getirdiği bir şey değil ya adamlar kendisi yapıyor bunu. Kamyondan kamyona fark etmesinin de tek sebebi budur. Ben kamyonlarla otobüslerle çok haşir neşir oldum ondan biliyorum. Hiç kimse de kabul etmez aracın ayarlarıyla oynandığını bu da bir gerçek Smile

-------------
https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=34293&title=gaffur" rel="nofollow - 206
https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=36667&title=yeni-gaffur" rel="nofollow - Focus


Mesajı Yazan: elsoberano
Mesaj Tarihi: 19 Ocak 2014 Saat 11:00
2 aracında lastik ölçüleri vs orjinalse fabrika ayarlarında bir değişiklik yoksa ikisi de aynı olmalıdır . aksi halde trafik kurallarında  ikilik yaratmaz mı? 90 tabelesı olan bir yerde  110 la gidip ben otobüs 90 ı zannettim tabeleyı diyerek itiraz edebiliriz  .fizikçi arkadaş varsa aramızda daha açıklayıcı bilgiler verecektir. vakti zamanında bende aynı düşünüyordum ama teker farkı diye birşeyin bilimsel bir açıklaması yok .

-------------
307 2.0 xsi BİZE HER YER TRABZON


Mesajı Yazan: mistercasper
Mesaj Tarihi: 19 Ocak 2014 Saat 11:20
orjinal ayarlarıyla oynamadığı sürece hız farkı olması mümkün değildir... sadece otobüs tekeri büyük olduğu için 90 km/h a çıkmak için atıyorum 50 tur atıyorsa küçük tekerli araç aynı hıza ulaşmak için 70 tur atar... teker farkını savunan arkadaşlar fizik kurallarına aykırı yorum yapıyorlar ve komik bir durum oluyor (1 kg demir 1kg pamuktan daha ağır demiş oluyorlar :) test ettim diyen arkadaşın ise test ettiği tırın hız gösterge saati yanlış ölçüm yapıyor ...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 19 Ocak 2014 Saat 11:23
Orjinalini yazan: mistercasper mistercasper Yazdı:

orjinal ayarlarıyla oynamadığı sürece hız farkı olması mümkün değildir... sadece otobüs tekeri büyük olduğu için 90 km/h a çıkmak için atıyorum 50 tur atıyorsa küçük tekerli araç aynı hıza ulaşmak için 70 tur atar... teker farkını savunan arkadaşlar fizik kurallarına aykırı yorum yapıyorlar ve komik bir durum oluyor (1 kg demir 1kg pamuktan daha ağır demiş oluyorlar :) test ettim diyen arkadaşın ise test ettiği tırın hız gösterge saati yanlış ölçüm yapıyor ...

Acık konusmak gerekirse bunu kimsenin test ettigini sanmıyorum. Tamamen ezbere konusup, sacma sapan beyin fırtınaları yapıyorlar.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 19 Ocak 2014 Saat 11:46
Alıntı
Acık konusmak gerekirse bunu kimsenin test ettigini sanmıyorum. Tamamen ezbere konusup, sacma sapan beyin fırtınaları yapıyorlar.

Hayır olay konuyu tam okumamaktan kaynaklanıyor. Ben kendi TIRım ile denemiştim çok iyi hatırlıyorum ve denemesi çok basti bir tane tırın arkasına geçin aracınızın hız sabitleyicisini açın ve eğerki aracınızın dijital hız göstergesi var ise şayet dijital göstergeden bakın bakalım kaç km hız ile yol alnıyor görün. 


Mesajı Yazan: Alicilik
Mesaj Tarihi: 19 Ocak 2014 Saat 13:24
Bilim de birimler değişmez. Dünyanın neresinde olursanız olun 1 kmh her yerde aynıdır bu uzay da dahi aynıdır. Ama olay arkadaşların bashettiği gibi biraz tekerle alakalı.

Orjinal ebatlarda ve uygun lastik basıncında kadranda gördüğünüz değer ile sizin hızınız minimum seviyede farklıdır.

Her iki araç için aynı koşulu sağlarsanız ikisinin de kadranında gördüğünüz değer ile gerçek yer değiştirme değeri olabilidiğince yakın olacaktır.




-------------
http://fb.me/hizimsabit" rel="nofollow - Hız sabitleme ve limitleme için
DiagBox v7.82
PP2000 v22
Lexia 3 v45
Sedre/Doc Backup 11.2013



Mesajı Yazan: ahmet_bjk
Mesaj Tarihi: 19 Ocak 2014 Saat 14:51
Orjinalini yazan: ahmed206 ahmed206 Yazdı:

Bu teker farkının bu kadar ciddi savunulmasının arkasındaki gerçek, aracını daha hızlı kullanabilmek için ayarlama yapmış otobüsçü ve kamyoncuların üçkağıtçılığıdır.
Yani teker farkı Türk işidir dostlar. Ne de olsa takoğraf okuduğunu yazıyor, polisler de takoğraf verilerine bakarak işlem yapıyor.

90 km/saat saatte 90 km demektir ve bu otobüs için de kamyon için de araba için de aynı mesafedir.

Katılıyorum



-------------
308 1.6 HDİ COMFORT PACK (90) 2009 SİYAH İNCİ


Mesajı Yazan: dRhkn
Mesaj Tarihi: 19 Ocak 2014 Saat 14:56
bu nasıl soru arkadaşlar allah aşkına? Smile

90 km hızla giden bir araç 90'la gidiyodur. farklı bır hızla gıdıyorsa 90'la gitmiyordur.

ibre 90ı gösteriyo ama hız 90 degilse lastigi büyüktür veya küçüktür yada gösterge bozuktur başka bir açıklaması yok. Big smile


Mesajı Yazan: mistercasper
Mesaj Tarihi: 19 Ocak 2014 Saat 15:34
kardeş soruyu soran benim ve konuyu geyik bölümüne açtım... maksat geyik olsun :) ama görüldüğü gibi farklı düşünen ve hatta savunan bir çok kişi var ...


Mesajı Yazan: ahmet_bjk
Mesaj Tarihi: 19 Ocak 2014 Saat 15:46

ben de konuyu görünce şaşırdım hatta cevap verildiğini görünce girip yorum bile yapmayacaktım ama durum kızıştı çok garip bir şekilde eşit olmadığını savunanlar var




-------------
308 1.6 HDİ COMFORT PACK (90) 2009 SİYAH İNCİ


Mesajı Yazan: furkanyakar
Mesaj Tarihi: 19 Ocak 2014 Saat 15:57
Orjinalini yazan: mistercasper mistercasper Yazdı:

orjinal ayarlarıyla oynamadığı sürece hız farkı olması mümkün değildir... sadece otobüs tekeri büyük olduğu için 90 km/h a çıkmak için atıyorum 50 tur atıyorsa küçük tekerli araç aynı hıza ulaşmak için 70 tur atar... teker farkını savunan arkadaşlar fizik kurallarına aykırı yorum yapıyorlar ve komik bir durum oluyor (1 kg demir 1kg pamuktan daha ağır demiş oluyorlar :) test ettim diyen arkadaşın ise test ettiği tırın hız gösterge saati yanlış ölçüm yapıyor ...
teker farkı dedikleri olay sanırım 185/60/14 olan lastik ebatını 205/50/16 yapıyor bu sefer ne oluyor hemen açıklayayım

60 olan yanak 50 olduğundan 1 cm yanak kısalıyor
14" olan jant 16 olduğunda 2*2.54 = 5.08 cm artıyor...
yani çap 4.08 artarken yarı çap 2.04 artıyor...
dairenin alanı 2πr olduğundan 12 cm artıyor.
yani her turda araç 12 cm daha fazla yol gidiyor, ama ibre orjinal gitmesi gereken yolu gösteriyor.

lastik veya hız farkı dediğimiz olay araçların lastiklerinin birbirinden farklı olması değil, orjinal ölçüde lastiklerin kullanılmamasından kaynaklanıyordur.

hala var mı bilmiyorum ama çoğu tırcı kaplama yaptırıyor. aynı mantık yarı çap ile çevre artıyor ve göstergeden gösterilen hız ile gerçek hız değişiklik gösteriyor.

umarım açıklayıcı olmuştur.


-------------


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 19 Ocak 2014 Saat 16:53
Kaplama yapmak buyuk aracta maaliyet dususdur. Ancak kaplama ile suratin ne alakasi var anlayamadi.??


Mesajı Yazan: mistercasper
Mesaj Tarihi: 19 Ocak 2014 Saat 17:23
Orjinalini yazan: furkanyakar furkanyakar Yazdı:

Orjinalini yazan: mistercasper mistercasper Yazdı:

orjinal ayarlarıyla oynamadığı sürece hız farkı olması mümkün değildir... sadece otobüs tekeri büyük olduğu için 90 km/h a çıkmak için atıyorum 50 tur atıyorsa küçük tekerli araç aynı hıza ulaşmak için 70 tur atar... teker farkını savunan arkadaşlar fizik kurallarına aykırı yorum yapıyorlar ve komik bir durum oluyor (1 kg demir 1kg pamuktan daha ağır demiş oluyorlar :) test ettim diyen arkadaşın ise test ettiği tırın hız gösterge saati yanlış ölçüm yapıyor ...
teker farkı dedikleri olay sanırım 185/60/14 olan lastik ebatını 205/50/16 yapıyor bu sefer ne oluyor hemen açıklayayım

60 olan yanak 50 olduğundan 1 cm yanak kısalıyor
14" olan jant 16 olduğunda 2*2.54 = 5.08 cm artıyor...
yani çap 4.08 artarken yarı çap 2.04 artıyor...
dairenin alanı 2πr olduğundan 12 cm artıyor.
yani her turda araç 12 cm daha fazla yol gidiyor, ama ibre orjinal gitmesi gereken yolu gösteriyor.

lastik veya hız farkı dediğimiz olay araçların lastiklerinin birbirinden farklı olması değil, orjinal ölçüde lastiklerin kullanılmamasından kaynaklanıyordur.

hala var mı bilmiyorum ama çoğu tırcı kaplama yaptırıyor. aynı mantık yarı çap ile çevre artıyor ve göstergeden gösterilen hız ile gerçek hız değişiklik gösteriyor.

umarım açıklayıcı olmuştur.
furkan aynı şetden bahsediyoruz... aracın orjinal lastik jant olayına müdahale edilmediği sürece kamyon, otobüs, tır, motor ne olursa olsun hız aynıdır... zaten hız göstergeleri tekerleklerin dönüş çapına göre hesaplanıp ayarlanıyor fabrikasyon olarak... ama sen 13 jantı gidip 18 yaparsan tabiki hız farkı olur ama biz orjinalini baz alarak konuşuyoruz...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 19 Ocak 2014 Saat 17:42
Bu konu kilitlense iyi olacak :) yoksa forumda kan çıkacak.


Mesajı Yazan: furkanyakar
Mesaj Tarihi: 19 Ocak 2014 Saat 18:41
Orjinalini yazan: Moondust Moondust Yazdı:

Kaplama yapmak buyuk aracta maaliyet dususdur. Ancak kaplama ile suratin ne alakasi var anlayamadi.??
kaplama yapılan lastiğin çapı artmış olduğu için bir tur döndüğünde gittiği yol miktarı artıyor. lastiğin orjinal ölçüleri ile kaplama sonrası olan çapını verirsen ne kadar fazla gittiğini de hesaplayabilirim sana.

Orjinalini yazan: mistercasper mistercasper Yazdı:

furkan aynı şetden bahsediyoruz... aracın orjinal lastik jant olayına müdahale edilmediği sürece kamyon, otobüs, tır, motor ne olursa olsun hız aynıdır... zaten hız göstergeleri tekerleklerin dönüş çapına göre hesaplanıp ayarlanıyor fabrikasyon olarak... ama sen 13 jantı gidip 18 yaparsan tabiki hız farkı olur ama biz orjinalini baz alarak konuşuyoruz...
aynı şeyi söylüyorsak sıkıntı yok ben biraz daha açıklayıcı olsun diye yazdım :)

Orjinalini yazan: dogancanguden dogancanguden Yazdı:

Bu konu kilitlense iyi olacak :) yoksa forumda kan çıkacak.
hiç gerek yok kilite bence herkes doğruyu yanlışı öğrensin doğru zannedenler de doğrusunun yanlış olduğunu öğrensin... benim düşündüklerim bile yanlış olabilir ama bir başkasının bunu kanıtlaması gerekli :)


-------------


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 19 Ocak 2014 Saat 20:23
Ne alakasi var , lastigin boyutu ne ise o ebatta kaplanir. Kaplamanin ne oldugunu ve nasil yapildigini biliyorsunuz degilmi? Bu konu gercekten kapatilsin cunku sacma seyleri savunuyorsunuz.


Mesajı Yazan: ahmet_bjk
Mesaj Tarihi: 19 Ocak 2014 Saat 20:31
teker ebatının değişimi ile sadece göstergede görünen hız değişir radara girdiğinde gerçek hızı neyse o çıkar...

-------------
308 1.6 HDİ COMFORT PACK (90) 2009 SİYAH İNCİ


Mesajı Yazan: furkanyakar
Mesaj Tarihi: 19 Ocak 2014 Saat 21:34
Orjinalini yazan: Moondust Moondust Yazdı:

Ne alakasi var , lastigin boyutu ne ise o ebatta kaplanir. Kaplamanin ne oldugunu ve nasil yapildigini biliyorsunuz degilmi? Bu konu gercekten kapatilsin cunku sacma seyleri savunuyorsunuz.
konuya daha bilimsel olarak yaklaşarak anlamanızı sağlayacağım

hız demek birim zamanda alınan yoldur.

km/h = km/s (hours saat demektir)

km/s demek ise bir saatte gidilen yol miktarı.

bir araç 100 km/s hızla gidiyorsa bu demek oluyordur ki 

Bu araç 1 saatte 100 km yol gider.

ibre neyi gösteriyor takılmayın. bir araç 100km/s hızla gidiyorsa 1 saatte 100 km gider bu dünyanın her yerinde her arabasında her ulaşım aracında yada her canlısında bu böyledir!!!

bir daha test yapacak olursanız araçlara bir gps hız ölçüm cihazı takarak ibreye bakmadan ölçüm yapın ki gerçek değerlere ulaşın.


-------------


Mesajı Yazan: ahmed206
Mesaj Tarihi: 19 Ocak 2014 Saat 23:57
Orjinalini yazan: furkanyakar furkanyakar Yazdı:

Orjinalini yazan: Moondust Moondust Yazdı:

Ne alakasi var , lastigin boyutu ne ise o ebatta kaplanir. Kaplamanin ne oldugunu ve nasil yapildigini biliyorsunuz degilmi? Bu konu gercekten kapatilsin cunku sacma seyleri savunuyorsunuz.
konuya daha bilimsel olarak yaklaşarak anlamanızı sağlayacağım

hız demek birim zamanda alınan yoldur.

km/h = km/s (hours saat demektir)

km/s demek ise bir saatte gidilen yol miktarı.

bir araç 100 km/s hızla gidiyorsa bu demek oluyordur ki 

Bu araç 1 saatte 100 km yol gider.

ibre neyi gösteriyor takılmayın. bir araç 100km/s hızla gidiyorsa 1 saatte 100 km gider bu dünyanın her yerinde her arabasında her ulaşım aracında yada her canlısında bu böyledir!!!

bir daha test yapacak olursanız araçlara bir gps hız ölçüm cihazı takarak ibreye bakmadan ölçüm yapın ki gerçek değerlere ulaşın.
kardeşim sen güzel anlatmışsın da bunu ben daha önce yazdım arkadaş anlamıyor. kaplama yapılınca lastiğin çevresi az da olsa genişler. Ama bunu nasıl anlatacağız bilemiyorum artık Tongue


-------------
https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=34293&title=gaffur" rel="nofollow - 206
https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=36667&title=yeni-gaffur" rel="nofollow - Focus


Mesajı Yazan: ahmet_bjk
Mesaj Tarihi: 20 Ocak 2014 Saat 00:56
otomobil 90 ı ile otobüs 90 ının eşit olmadığını savunan kaç kişi var?

-------------
308 1.6 HDİ COMFORT PACK (90) 2009 SİYAH İNCİ


Mesajı Yazan: ahmet_bjk
Mesaj Tarihi: 20 Ocak 2014 Saat 03:19
konuyu baştan sona okudunuz mu?

-------------
308 1.6 HDİ COMFORT PACK (90) 2009 SİYAH İNCİ


Mesajı Yazan: kivanc
Mesaj Tarihi: 20 Ocak 2014 Saat 03:28
Kısa net. km/saat. lastik ebatı önemsiz. ben 20 km hızla koşarım bacakları benden uzun adamda 20 km hızla koşar yanyana gideriz. bacak farkı var ama hız farkı yok. iq testi diyipte çok emin konşmayalm arkadaşlar sonunda mahçup olmak var.

-------------
308 1.6hdi auto6r İst/Zong


Mesajı Yazan: VLKNYKSLN
Mesaj Tarihi: 20 Ocak 2014 Saat 04:10
bi otobüs bulup size ispat etmek isterdim...

-------------
NEW CAR - Alfa Romeo GIULIETTA
EX CAR - Peugeot RCZ


Mesajı Yazan: ahmet_bjk
Mesaj Tarihi: 20 Ocak 2014 Saat 04:48
konuyu okursanız eşit olduğunu savunanlar güzelce bu durumu ispat etmişlerdir, siz direk eşit değildir deyip çıkıyorsunuz. Savunduğunuz fikri ispat etmelisiniz.


-------------
308 1.6 HDİ COMFORT PACK (90) 2009 SİYAH İNCİ


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 20 Ocak 2014 Saat 07:27
Hala kaplama tabani genisletir deniyor. Bir mm. bile degismez cunku kaplama icin konan desen eski desen ne ise o dur. Farkli bir genislikteki veya farkli bir ebattakini zaten kaplayamazein yerine oturmaz. Ornek olarak 15 jantn lastigine 17 jant sokabilirmisin?


Mesajı Yazan: ahmed206
Mesaj Tarihi: 20 Ocak 2014 Saat 09:42
Ya biraz sert olabilir ama arkadaş anlatamıyoruz galiba, fabrika çıkış iki araç düşünüyoruz burada. Birisi Tır olsun hem de tekerleri en büyüğünden, diğeri de fiat bis olsun. Ama fabrikadan çıktığı gibi olsun. Bunların ikisinin de km saatinde gösterilen hız değerleri birbirine eşittir. Örnek olarak da ikisi de 1 saat boyunca 100 km/sa hızla giderse ikisi de 1 saatte tam 100 km alırlar. Ama tırın tekeri bisin tekerinden bilmem kaçbin tur daha az tur dönmüş olur tek fark bu. İşte buna teker farkı diyebilirsiniz, anlarım. Hadi buna bir hata payı koyalım -+%1; yani biri 99 gitsin biri 101.
bundan daha fazlası eksiği araçların tekerleri jantları değişmedikçe, ayarlarıyla oynanmadıkça pek mümkün değil daha neyin tartışmasını yapıyoruz ya. Bunu ben kendi kafamdan uydurmuyorum ki fizik kuralları söylüyor. Başka bir örnek verecek olursak kıvançın dediği gibi iki adam var biri uzun biri kısa ikisi beraber yürüyorlar. Ama birisi diğerine yetişmek için fazladan adım atıyor. Şimdi bana diyebilir misiniz uzun olan daha hızlı yürüyor diye sonuçta yan yana yürüyorlar. İkisi de aynı hızla gidiyor ama birisi az adım atıyor diğeri çok adım atarak bunu sağlıyor. Buna da bacak farkı diyebiliriz sizin tabirinizle ama gördüğünüz gibi hıza etki etmiyor. On defa açıklandı birini okuyun ya.

"Alma camla taharet yırttırırsın, etme cahille muhabbet fıttırırsın."
Kusura bakmayın artık.


-------------
https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=34293&title=gaffur" rel="nofollow - 206
https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=36667&title=yeni-gaffur" rel="nofollow - Focus


Mesajı Yazan: rkalkan
Mesaj Tarihi: 20 Ocak 2014 Saat 10:30
90 km/saat demek araca göre değişmez. eğer araç fabrika değerleri dışına çıkmadı ise 90=90
Şöyle düşünün radara girdiniz, radar aa kamyon geliyor kesin 90=85 dir hesabı mı yapıyor :D


Mesajı Yazan: furkanyakar
Mesaj Tarihi: 20 Ocak 2014 Saat 11:05
Orjinalini yazan: VLKNYKSLN VLKNYKSLN Yazdı:

Orjinalini yazan: ahmet_bjk ahmet_bjk Yazdı:

otomobil 90 ı ile otobüs 90 ının eşit olmadığını savunan kaç kişi var?
eşit olduğunu savunan varsa bence IQ testi yaptırmalı.
Ben atıyorum toyota yaris aracımla 165/70R14 ebatta lastikle yolu ceviricem yanımda aynı hızda 385/65R22.5 luk bi tır falan lastik ceviricek buna nasıl eşit diyen olabilir ki...Bu resmen 1.90 boyun 2 gencin aynı hızda adım atmasına rağmen birinin bacaklarının uzun olmasından dolayı bi süre sonra öne geçmesiyle eş değerdir.
ozaman senin mantığına göre traktörün arka tekerinin ön tekeri geçmesi gerekiyor öyle değilmi?
nasıl oluyorda o büyük teker hep arkada kalıyor ön tekerin 90 km hızı ile arka tekerin 90 km hızı eşit değilse ;) buyrun işin içinden çıkın. ben istediğiniz fizik kitabını kullanarak size bunu hesaplayabilirim istediğiniz gibi ispat ederim :)


-------------


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 20 Ocak 2014 Saat 11:17
Yahu ortada ispat edilecek bir sey yok. Ne kadar bos muhabbetler dönmeye basladı. IQ testi yaptırmalı ne demek hocam. Sen burada düsüncesini savunan insanlara gerizekalı mı demek istiyorsun ben anlamadım? Kaldı ki bizim söylediklerimiz dogru. Senin önüne bu kadar formül ve örnekle geliyorken sen gelmis bana iki insandan örnek veriyorsun. Böyle kelimeler insanların sinirlerini bozar, kaldı ki kimse sakin davranmak zorunda degil ama, sosyal paylasım sitesi ve herkes saygı cercevesi icinde görüslerini paylasıyor. Kısa vadeli degil, burada ki yardımlasma uzun vadeye yayılır ve buradan cıkan dostluklar var. Kimseye böyle hitap edemezsin, saygını korumak zorundasın. 


Mesajı Yazan: KILIÇ
Mesaj Tarihi: 20 Ocak 2014 Saat 14:19
Denemeye gerek yok arkadaşlar benim düşüncem şudur örnek bir otomobilin göstergesine baktığınızda 10 km ve 20 km hız arası yaklaşık 0.50 cm dir. ancak bir tırın veya otobüsün göstergesine baktıgınızda rakamlar arasında mesafe 1cm den fazladır yani tekerlek büyükdükçe gösterdeki km arasındaki mesafede artar. bu nedenle otomobilde 90km hız neyse tırda da aynısıdır. 
ama aradaşların dediğine şu noktada katılıyorum 89 ile seyreden bir tırı en az 105 ile sollayabilirsiniz ki buda cok normal.


-------------
2011 Clio SW Gümüş
2010 207 Millesim Opsiden Siyah
2005 Opel Corsa Lila
2000 Clio sümbül Gri
2003 307 XT Lacivert
2004 Palio Go Kırmızı
2005 307 XR Gri
2006 206 Desing Kum gri
2003 c3 Kırmızı


Mesajı Yazan: volkanC2
Mesaj Tarihi: 20 Ocak 2014 Saat 14:40
arabanın 90 km hızı ile otobüsün 90 km hızı aynı mıdır? 

otobüs bir arabadır.

o halde arabanın 90 km hızı ile otobüsün 90 km hızı aynıdır.  Hadi bakalım :D


-------------
Citroën C2'm..''yakışıkLı'' 2004 SX 1.4i


Mesajı Yazan: elsoberano
Mesaj Tarihi: 20 Ocak 2014 Saat 15:36
tırla otomobilin hızı aynı diyenler  IQ  testi yaptırsın diyen arkadaş ilköğretim 7. sınıf öğrencisi birini bul hızın nasıl hesaplandığını  fen bilgisi dersinde öğrendiği kadarıyla anlatsın . hız=yol/zaman  bu formül otobüs içinde aynı tır içinde otomobil içinde.

-------------
307 2.0 xsi BİZE HER YER TRABZON


Mesajı Yazan: herry
Mesaj Tarihi: 20 Ocak 2014 Saat 15:49
bence otobusle arabanın 90 km hızı ikiside aynıdır. ibrede 90 sa ikisi de aynı hızda gidiyorlardır. otobus daha hızlı gidiyorsa, radar olan yerde ibrede 90 yazdıgı halde 110la gidiyorsa ceza yer zaten, bu da sacma bir durum olur ozman 90 yazmaz 110 yazar km saatinde.


-------------
Peugeot 206 CC 1.6 (109 Hp)


Mesajı Yazan: ahmet_bjk
Mesaj Tarihi: 20 Ocak 2014 Saat 16:56
 
Orjinalini yazan: furkanyakar furkanyakar Yazdı:

ozaman senin mantığına göre traktörün arka tekerinin ön tekeri geçmesi gerekiyor öyle değilmi?
nasıl oluyorda o büyük teker hep arkada kalıyor ön tekerin 90 km hızı ile arka tekerin 90 km hızı eşit değilse ;) buyrun işin içinden çıkın. ben istediğiniz fizik kitabını kullanarak size bunu hesaplayabilirim istediğiniz gibi ispat ederim :)
 
çok güzel tespit eşit olmadığını savunanlar bunu açıklasınlar bakalım...


-------------
308 1.6 HDİ COMFORT PACK (90) 2009 SİYAH İNCİ


Mesajı Yazan: Zagorka
Mesaj Tarihi: 20 Ocak 2014 Saat 16:59
Orjinalini yazan: ahmet_bjk ahmet_bjk Yazdı:

konuyu okursanız eşit olduğunu savunanlar güzelce bu durumu ispat etmişlerdir, siz direk eşit değildir deyip çıkıyorsunuz. Savunduğunuz fikri ispat etmelisiniz.

İspat edilmiş Bir Durum Yok Ortada İspat Etmenin Tek Yolu Denemektir ..


-------------
Ww Sharan (K0455BA)(BG)
BMW (CM6463AH) ( BG )
Opel İnsignia (16GP802) TR

EX CAR :

Peugeot 307 (16CSN72)


Mesajı Yazan: Mesut48
Mesaj Tarihi: 20 Ocak 2014 Saat 19:00
Fabrika Standartında olan tır ve otomobil hızı aynıdır bence.2side 90ı gösterir.
Kurcalanmış standart dışına çıkılmış araçları kıyaslamayalım.


-------------
__B0DRUMLU__


Mesajı Yazan: Serkan
Mesaj Tarihi: 20 Ocak 2014 Saat 19:29
Binek araçlarda bile fark ediyor kadran sapması, bu yaz kayınbirader ile peşpeşe çok seyehat ettik, ben C3 ile 99'a sabitlediğim zaman o 308 ile 104'e sabitliyordu ve ara açılmadan kapanmadan gidiyorduk. İkimizde de fabrika çıkışı 16 jantlar var. İkimizde 99'a sabitlediğimiz zaman arkada kaybolup gidiyordu.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 20 Ocak 2014 Saat 20:09
Ya ben size denediğim bir olayı söylüyorum ispatı var diyorum halen daha aynı diyorsunuz. Ben bu konuyu artık takip etmeyecem. Çünkü çok boş şeylerin peşinde koşuluyor. Saçma fikirler dönüyor. 

Sevgili yönetici bu konu çok fazla uzadı ve artık insanlar birbirini gerizekalılıkla suçlamaya başladı. Görevinizi yapıp konuyu kilitlemenizi rica ederim.


Mesajı Yazan: Serkan
Mesaj Tarihi: 20 Ocak 2014 Saat 20:15
Açıkçası ben konuda ki mesajları okumadım, başlığa göre yaşadığımız bir olayı anlattım, 3 sayfa konuyu da takip edemedim, uygunsuz ve hakaret içeren mesajları mesaj seçeneklerinden şikayet ederseniz gereken işlemi yaparız. Saygılar...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 20 Ocak 2014 Saat 22:24
Salih özür dileyerek meraklı arkadaşlar için yardımcı olacak bilgi paylaşmak istedim.. Hesaplayın arkadaşlar.. Kolay gelsin..

Hız = Tekerlek yuvarlanma dairesi x tekerleğe aktarılan devir x 60

Tekerlek yuvarlanma dairesi = [(inch türünden jant çapı*25,4)+(lastik genişliği*yanak yüksekliği/10*2)]*Pi sayısı

Tekerleğe aktarılan devir = (Motor devri(rpm)/son dişli oranı/hangi vitesdeysek o dişlinin oranı/1000)

Görüldüğü gibi hızımızı bulmak için tekerlek yuvarlanma dairesi ve tekerleğe aktarılan devri bulmamıza ihtiyaç var. Örnek olarak kendi aracımı anlatmak istiyorum. Aracımın 15 jant ve lastiklerimin ebadıda 195/65/15. Şanzıman oranları ise:
1-3.63
2-1.863
3-1.321
4-0.966
5-0.794
geri-3
Son Dişli-4.066

Şimdi tekerlek yuvarlanma dairesini ve tekerleğe aktarılan devri hız formülünde yerine koyup 3000 devir için hızımızı bulalım:

Tekerlek yuvarlanma dairesi = [(15*25,4)+(195*0,60*2)]*3,14=1931mm=1,931mt

1. viteste >> 1.931 x (3000/4.066/3.63/1000) x 60 = 23.54 km/h

2. viteste >> 1.931 x (3000/4.066/1.863/1000) x 60 = 45.88 km/h

3. viteste >> 1.931 x (3000/4.066/1.321/1000) x 60 = 64.71 km/h

4. viteste >> 1.931 x (3000/4.066/0.966/1000) x 60 = 88.49 km/h

5. viteste >> 1.931 x (3000/4.066/0.794/1000) x 60 = 107.66 km/h

geri vites >> 1.931 x (6000/4.06/3/1000) x 60 = 21.05 km/h

Eğer aracınızın şanzıman oranlarını biliyorsanız istediğiniz devir ve vitesde hızınızın ne olacağını bulabilirsiniz.

Görüldüğü gibi dişli oranları ile oynanarak aracımız daha çabuk ivmelenebilen bir araç yada daha tasarruflu bir araç olabiliyor. Tabi bu seçimleri bizim adımıza aracımızı tasarlayan mühendisler yapıyor.

Edit : Konu kilitlenmiştir tekrar..



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net