Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

MV Savarona

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT TURKEY FAN CLUB GENEL
Forum Adı: Atatürk
Forum Tanımlaması: Ulu Önder Atatürk hakkında herşey
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=33084
Tarih: 22 Kasım 2024 Saat 15:18
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: MV Savarona
Mesajı Yazan: Guests
Konu: MV Savarona
Mesaj Tarihi: 15 Ocak 2014 Saat 20:31
http://img203.imageshack.us/i/jsdt.jpg/" rel="nofollow"> http://img833.imageshack.us/i/mkan.jpg/" rel="nofollow">

http://img43.imageshack.us/i/jdwk.jpg/" rel="nofollow">

http://img822.imageshack.us/i/1frl.jpg/" rel="nofollow">

http://img41.imageshack.us/i/jkf3.jpg/" rel="nofollow">

MV Savarona, 28 Mart 1931'de denize indiğinde dünyanın en büyük yatı olan, günümüzde de en büyükler arasında bulunan Türkiye Cumhuriyeti'nin Ertuğrul yatı'ndan sonraki Cumhurbaşkanlığı yatı. Yatın sahibi Türkiye Cumhuriyeti Devleti'dir. 2038 yılına dek, 49 yıllığına armatör Kahraman Sadıkoğlu'na kiralanmıştır.

Tarihi

Adını Hint Okyanusu'nda yaşayan Afrika kuğusundan alan gemi, 1931 yılında Gibbs & Cox tarafından, Brooklyn Köprüsü'nün mühendisi Amerikalı John A. Roebling'in mirasçısı Emily Roebling Cadwallader için tasarlanmıştır. Gemi, Blohm & Voss tarafından Hamburg'da inşa edilmiştir. Geminin toplam maliyeti 4 milyon $ (2010 yılı eşdeğeri 57 milyon $) olmuştur.

Gemi, vergi sebepleriyle Cadwallader çifti tarafından ABD'ye sokulamayınca Hamburg'a geri döndü.

Savarona, 1938 yılında Türk hükümeti tarafından satın alınarak sağlığı gün geçtikçe kötüleşen Mustafa Kemal Atatürk'e hediye edilmiştir. Atatürk, ölümünden önce gemide sadece altı hafta vakit geçirmiştir.

Yat, İkinci Dünya Savaşı boyunca İstanbul Boğazı'nda Kanlıca Koyu'nda demirli kalmıştır. 1951'de Güneş Dil adıyla eğitim gemisine çevrilmiştir. Savarona, 3 Ekim 1979'da Heybeliada'da demirliyken makine dairesinde çıkan yangın sonucu büyük hasar aldı. Gölcük Tersanesi'nde 6 ay boyunca onarıldı ve tekrar eğitim gemisi olarak hizmet vermeye başladı, ancak bir süre sonra tekrar hizmetten alındı. Yangından kurtarılan bazı eşyaları 1986'da İstanbul Deniz Müzesi'ne devredildi.

1989 yılında gemi hurdaya çıkartıldı, ancak haberin basında yer alması sonrasında Savarona, 49 yıllığına Türk iş adamı ve armatör Kahraman Sadıkoğlu tarafından kiralandı.

Sadıkoğlu'nun firması, Tuzla tersanesinde üç yıllık onarım sürecinde 45 milyon dolarlık harcama ile gemiyi tamamen yeniledi. Orijinal buhar türbini motorları sökülerek, yerine modern Caterpillar dizel motorlar takıldı. Yenilenen gemi, ünlü ve önemli konukları ağırlamak ve Atatürk'ün anısını yaşatmak amaçlarıyla kullanıma alındı.

Donanımlar

Savarona'nın donanımları arasında yüzme havuzu, Türk hamamı, orijinal tasarımından beri korunan 86 metrelik altın işlemeli büyük merdivenler, sinema salonu ve Atatürk'ün şahsi eşyalarının yer aldığı kütüphane bulunmaktadır. Kiralama anlaşmasına göre gemi, mürettebat dahil ancak provizyonlar hariç olarak kiralanmaktadır.

Özellikler

Uzunluk: 1949: 349'6" su hattı - 408'6" toplam; 2010: 408 ft. su hattı – 446 ft. pupadan burun direğine
Genişlik: 1949 ve 2010: 53 ft.
Su çekimi: 1949: 20'6" ortalama; 2010: 20 ft.
Tonaj: 1949: 5,710 ton; 2010: 4,646 gross ton
Motorlar: 1949: 6 oranlanmış türbin, 2 şaft, 10,750 h.p.; 1993: 2 × 3,600 h.p. Caterpillar 3608 dizel motoru
Kazanlar: 1949: 4 su tülü, 400 lb. çalışma basınçlı, fuel oil kazanı
Hız: 1949: 18 knot (tasarımda 21); 2010: 15.5 knot seyir, 18 knot maksiimum
Menzil: 1949: 15 knot ile 9,000 mil
Mürettebat: 1949: 79; 2010: 44
Odalar: 2010: 17 duble suit
Silahlar: 1949: 2 3-pdr. deniz topu



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net