Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

407 yol bilg. işaret in anlamı nedir?

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT TURKEY FAN CLUB GENEL
Forum Adı: Sohbet \ Muhabbet
Forum Tanımlaması: Sohbet ve Muhabbet alanı. Araç sorunları haricinde ki tüm konuları bu başlıkta paylaşabilirsiniz.
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=33012
Tarih: 01 Ekim 2025 Saat 12:30
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: 407 yol bilg. işaret in anlamı nedir?
Mesajı Yazan: mami202
Konu: 407 yol bilg. işaret in anlamı nedir?
Mesaj Tarihi: 12 Ocak 2014 Saat 18:16

en sağda  araç logosunun altında 27 kmh yazan işaretin anlamı nedir arkadaşlar 
bu işaretin rakamı kolay kolay değişmiyor 26  29 gibi rakamlara çıktığı zamanlar da oldu  aracın ortalama hızı mı nedir, neye göre değerlendirme yapıyor  merak ettim 


https://imageshack.com/i/15pkjrj" rel="nofollow">



Cevaplar:
Mesajı Yazan: Serkan
Mesaj Tarihi: 12 Ocak 2014 Saat 18:24
Yol bilgisayarı sıfırlandıktan sonra yaptığınız hızın ortalaması.


Mesajı Yazan: mami202
Mesaj Tarihi: 12 Ocak 2014 Saat 18:34
 sıfrırlamadan sonra bu zamana kadar yapılan  km ye kadar tüm kullanım hız değerlerinin 1 saat e bölündüğünde çıkan hız oranımı dır ?


Mesajı Yazan: Serkan
Mesaj Tarihi: 12 Ocak 2014 Saat 18:42
1454 km boyunca yapılan hızların ortalaması, şehir içinde düşük hızlarda kullanılmış genelde


Mesajı Yazan: mami202
Mesaj Tarihi: 12 Ocak 2014 Saat 19:11
hımm eyvallah hem işten hem maddiyattan dolayı şöyle 
uzun yola çıkamıyoruzki aslan kendine gelsin Big smile


Mesajı Yazan: Serkan
Mesaj Tarihi: 12 Ocak 2014 Saat 19:16
Bu arada şanzıman ne durumda revizyondan sonra sıkıntı çıkarmadı inşallah?


Mesajı Yazan: mami202
Mesaj Tarihi: 12 Ocak 2014 Saat 21:34
çok şükür iyi durumda  takip ettiğim kadarı ile  bu soğukken 2. vitesten 1. vitese geçme esnasında hissettirme durumu devam ediyor   

misal  motor sıcaklığı 90 a ulaşana kadar aşağı yukarı hep hissettiriyor  araç iyi ısındıktan sonra  yumuşayıp normalleşiyor   bunu normal karşılamam lazımmı bilemedim
  ben yine  havalar ısınsın normale döner düğşüncesindeyim, 

 bunun haricinde diğer vites geçişleri çok iyi  dün sanayiye uğramıştım ön lastik balon yapmıştı onu yeniledim balans vs. yaptırdım  daha zamanı vardı ama motor yağını filtresini yeniledim  hani derler -ya yağ gibi - oldu Big smile

esas bi sıkıntım var  bu v kayışı arabayı aldığımdan beri ( 1.5 yıl - yapılan km 20 bin) bu 3. değişim olucak   v kayışı + gergi rulmanı  neden bu kadar çabuk bozulur acaba ne zorluyor olabilir sence?


Mesajı Yazan: Serkan
Mesaj Tarihi: 12 Ocak 2014 Saat 21:46
2. vitesten 1. vitese mi? Yoksa tam tersimi? Bende soğuklarda 1. vitesten 2. vitese geçerken hafif vuruntu oluyor oda 1-2 sefer yapıyor yaklaşık 1 km sonra yumuşuyor ve hiç hissedilmiyor. Yazın hiç yapmıyordu sabahları soğukta yağ biraz katılaşıyormuş sanırım, normal olduğunu söyledi birkaç usyata sordum.

V kayışı ve gergi rulmanı konusunda bir fikrim yok ama gergi rulmanını orjinal almıyorsan orjinali dene birde.


Mesajı Yazan: mami202
Mesaj Tarihi: 12 Ocak 2014 Saat 22:06
şimdi aklıma geldi aracı çalıştırıp hareket etmeden önce 
motor biraz ısınsın kendine gelsin  mantığıyla beklerken (acelem yoksa ortalama 1-2 dakika ) bu arada  şanzıman da  ( ısınsın yada çalışmaya hazır olsun mantığıyla )
 elfreni çekik vaziyette  kontrol amaçlı  manuel moda alıp  sırasıyla aralarında biraz zaman bırakarak 1-2-3 yapıp tekrar geri geliyorum 3-2-  bire geçerken hissettirme  oluyor     hareket halinde iken  normal 1 den 2 ye hissettirme var diğerleri  iyi hatta yol yapınca araba vites değiştirdimi belli bile olmuyor devirden  sesinden vitesin değiştiğini algılıyorum bu da zaten gayet normal ve güzel  bi olay

duyarsız bi usta ya denk geldim ilk aldığım zamanlar pekde anlamıyorum banada söylemiyor  kardeş bunun v kayışını rulmanını değiştir yıpranmış  daha 2. ayda rulmanın üstündeki plastik bölüm komple erimişti 

o zaman yolda kalmıştım çok aceleye geldi hem servise uzaktayım hem  işe gitmem gerekiyordu acil sipariş verip hemen takıp işe gittim. bu takılan set muhtemelen orjinal değildi

2. de  şanzıman bozulmaya yakın 1 hafta felan öyle kullandım  o ara aracı zorlamış olabilirim hani araba gitmiyo ben basıyorum  ondan dolayı olabilirmi?  

buda 3. set olucak daha takmadım bu hafta yenilerim 


Mesajı Yazan: Serkan
Mesaj Tarihi: 12 Ocak 2014 Saat 23:18
Kardeşim ne desem doğru olmaz şimdi, ama orjinal parça takıldığından emin ol inşallah bir dahada sorun çıkarmaz.


Mesajı Yazan: kursat611
Mesaj Tarihi: 13 Ocak 2014 Saat 00:17
gergi rulmanında yay olması lazım amortisör gibi görünüyor baktıgında rulmanı ucgen parçaya takıyosun alttan tek vidası var rulman üçgen parçaya yay vasıtası ile baglanıyor (benim 206 da öyl e) senin yay çok sert olablirmi aşırı gerdirmeden kayışı yıpratıyor olabilir


-------------
2001 206 xt 110 beygir abs klima sunroof 205 40 17


Mesajı Yazan: mami202
Mesaj Tarihi: 13 Ocak 2014 Saat 01:26
hocam durum şöyle  
 1 ay önce takozlar motor kulağı sensör vs gibi yenilenmesi gereken parçalar için istemeyerekde  aracı aldığımızda üstte  duyarsız usta diye belirttiğim şahsa aracı gönderdim  ben konuşmuyorum bu şahısla patron aramızda köprü misali :)
( aracı patrondan aldım onun devamlı götürdüğü servis )  ki bu adamın araca iyi bakmadığını 1 yıldır söylüyorum bu son olay zaten bunu ispatladı)

bu şahsa v kayışınnın rulmanının bozuk olduğunu yenilenmesi gerektiği  yazan bi not da yazdım hatta enjektör lerin birinde sıkıntı olduğunu bile ben söyledim yine yapmadı  araç arıza verince geri gönderdim   hepsini yenilemek zorunda kaldı   bujileri bile kendim alıp gönderdim  değişime gerek yok demiş söktükten sonrada aslında bujilerin yenileme zamanı gelmiş diyede patrona itiraf etmiş. üstelik peugeot servisinden ayrılma felan diye  baya met ederdi bizim patron neyse

 araç servisden geldiğnde v kayışı da rulmanı da değişmemiş 
 patron un canı sıkılmasın masrafları o karşıladığı için bid üstüne gitmeyeyim diye birşey söylemek istemedim  
fakat geçen hafta v kayışının olduğu bölümden fena ses gelmeye başladı araç ısınınca ses bayaa azalıyordu  bu hafta sonuda sanayiye uğradım aracı lifte kaldırıp kontrol ederken farkettik  gergi rulmanı hem kendi bağlandığı yuvayı kırmış hemde karşı tarafta büyük metal bi parça var onun yuvasınıda kırmış  işte esas sıkıntı burda başlıyor  yarın patrona vericem aracı göndericem bakalım neolucak  
 gergi rulmanının kulağının kırılması önemli değil esas sıkıntı  araç üzerindeki büyük metal parçanın gergi rulman setini tutmasını sağlayan yerin kırılmış olması 

benim aklıma gelen çözümler  orası komple sökülüp döküm kaynağı yapılacak yada çıkma bulunacak tabi bizim malum usta ne cevap verecek oda yarın belli olucak

bu arada asıl kırık olan parçanın resmi şuan çekemedim  sadece gergi setinin kırılan resimleri var en alttaki resimde solda ufak kırık parça var işte o ana gövdeye ait  küçücük bi parça ama bakalım bu işin sonu ne olucak bu adam aslan katili desem yeridir :)
https://imageshack.com/i/g9ocf1j" rel="nofollow">




https://imageshack.com/i/0jzftpj" rel="nofollow">



https://imageshack.com/i/0bb2z3j" rel="nofollow">



https://imageshack.com/i/my9w92j" rel="nofollow">



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net