Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

RCZ HARARET SORUNU

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: RCZ
Forum Tanımlaması: Peugeot RCZ, 2011 yılında üretimine başlanmış spor coupe otomobildir.
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=32994
Tarih: 25 Nisan 2024 Saat 18:43
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: RCZ HARARET SORUNU
Mesajı Yazan: sibelozturk
Konu: RCZ HARARET SORUNU
Mesaj Tarihi: 11 Ocak 2014 Saat 21:03
Merhaba Bugun yolda giderken motor ısı arızası aracı durdurunuz diye bir yazı çıktı ve sonra yazı kayboldu devam ettşm yarım saat sonra aracı durdurdum tekrar çalıştırdığımda yine aynı uyarıyı verdi ve hararet çubuğu 90 dan 130 çıktı arabayı ilk çalıştırdığımda fanda çalışmaya başaldı bşraz bekledikten sonra fan durdu ve hararet 90 a inmeye başladı biraz gaza bastıktan sonra tekrar  fan çalışmaya başaldı bunlar olurken araba hareket halinde değildi  durmadan bana sorun çıkarmaya başladı 1 hafta önce servisten çıktı arabanın beyni değişmişti şuanki srounun nedeni nedir ve ne kadar sürede çözülür 3 aydır rcznin sorunlarıyla uğraşıyorum.
 yardımınız için şimdiden teşekkürler 



Cevaplar:
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 11 Ocak 2014 Saat 21:12
Aracınızın Motor Tipini Biliyormusunuz?


Mesajı Yazan: Alicilik
Mesaj Tarihi: 11 Ocak 2014 Saat 21:14
Büyük ihtimalle radyatör de hava var. Ya da termostat


-------------
http://fb.me/hizimsabit" rel="nofollow - Hız sabitleme ve limitleme için
DiagBox v7.82
PP2000 v22
Lexia 3 v45
Sedre/Doc Backup 11.2013



Mesajı Yazan: Turgay_66
Mesaj Tarihi: 11 Ocak 2014 Saat 21:18
Hocam bi yerde okumuştum,bu sorunu yaşayan çok kişi var,su ilave kapapını değiştirerek çözmüştü biri denemenizi öneririm kolay gelsin.

-------------
2000 206xt 1.6 90hp 200.000km


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 11 Ocak 2014 Saat 21:19
Aracınızın Motorunda Bulunan Müşürlerden Birisi Belli Bir Sıcaklığı Algılayınca Fanları Devreye Sokar (Fan Müşürü) Bir Diğeri İse İbredeki Hararet Oranını Gösterir.

Radyatör'de Sorun Var, Fan Zamanında Devreye Girmiyor Gibi Bir İzlenim Seziyorum, Nitekim En Kısa Zamanda Aracınızı Peugeot Servisine Götürüp Durumu Tekrar İzah Etmenizi Öneririm!


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 11 Ocak 2014 Saat 21:27
Aracın beyni neden degisti? Serviste antifiriz degisimi falan yapıldıysa radyatör hava yapmıs olabilir. Fan müsüründe ya da termostatta sıkıntı oldugunu sanmıyorum. 


Mesajı Yazan: sibelozturk
Mesaj Tarihi: 11 Ocak 2014 Saat 21:42
kaza geçirmişti,m sol köşeden o yüzden değişti bir çok parçası. 20.000 bakımına 700 km kaldı herhangi bir değişim oldumu bilmiyorum.


Mesajı Yazan: sibelozturk
Mesaj Tarihi: 11 Ocak 2014 Saat 21:43
Orjinalini yazan: Turgay_66 Turgay_66 Yazdı:

Hocam bi yerde okumuştum,bu sorunu yaşayan çok kişi var,su ilave kapapını değiştirerek çözmüştü biri denemenizi öneririm kolay gelsin.

 vallahi erkek olsam anlardım heralde açıp birşeyler yapardım arkadaşım su seviyesini kontrol etti suda eksilme yoktu.


Mesajı Yazan: sibelozturk
Mesaj Tarihi: 11 Ocak 2014 Saat 21:47
Orjinalini yazan: SerKan1923 SerKan1923 Yazdı:

Aracınızın Motorunda Bulunan Müşürlerden Birisi Belli Bir Sıcaklığı Algılayınca Fanları Devreye Sokar (Fan Müşürü) Bir Diğeri İse İbredeki Hararet Oranını Gösterir.

Radyatör'de Sorun Var, Fan Zamanında Devreye Girmiyor Gibi Bir İzlenim Seziyorum, Nitekim En Kısa Zamanda Aracınızı Peugeot Servisine Götürüp Durumu Tekrar İzah Etmenizi Öneririm!

  geçenlerde kaza geçirdim arabanın beyni değşti ama aracın fanı kaza yapmadan öncede giderken çalışıyordu hararet sorunu da vermemişti , servisten çıktı 1 hafta olmadı bugun sorun verdi hararet için fanda sürekli çalıştı biraz bekleyince durdu fakat gaza basınca hafif basınca yine çalışmaya başladı hararet çubuğuda sürekli oynuyordu . servisi arayıp sorduğumda da bana müşürde sorun vardır dediler  ne çıkar merak ediyorum. 3 aydır sorunla uğraşıyorum


Mesajı Yazan: sibelozturk
Mesaj Tarihi: 11 Ocak 2014 Saat 21:48
Orjinalini yazan: dogancanguden dogancanguden Yazdı:

Aracın beyni neden degisti? Serviste antifiriz degisimi falan yapıldıysa radyatör hava yapmıs olabilir. Fan müsüründe ya da termostatta sıkıntı oldugunu sanmıyorum. 

 kaza geçirmiştiim sol köşeden o yüzden değişti bir çok parçası. 20.000 bakımına 700 km kaldı herhangi bir değişim oldumu bilmiyorum


Mesajı Yazan: sibelozturk
Mesaj Tarihi: 11 Ocak 2014 Saat 21:49
Orjinalini yazan: Alicilik Alicilik Yazdı:

Büyük ihtimalle radyatör de hava var. Ya da termostat

 fanın sürekli çalışması normalmi arabayı çalıştırdığım an fan sesi geliyor hararet te bir sorun yokken ilk defa hararet sorunu verdi


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 11 Ocak 2014 Saat 21:50
Orjinalini yazan: sibelozturk sibelozturk Yazdı:

Orjinalini yazan: SerKan1923 SerKan1923 Yazdı:

Aracınızın Motorunda Bulunan Müşürlerden Birisi Belli Bir Sıcaklığı Algılayınca Fanları Devreye Sokar (Fan Müşürü) Bir Diğeri İse İbredeki Hararet Oranını Gösterir.

Radyatör'de Sorun Var, Fan Zamanında Devreye Girmiyor Gibi Bir İzlenim Seziyorum, Nitekim En Kısa Zamanda Aracınızı Peugeot Servisine Götürüp Durumu Tekrar İzah Etmenizi Öneririm!

  geçenlerde kaza geçirdim arabanın beyni değşti ama aracın fanı kaza yapmadan öncede giderken çalışıyordu hararet sorunu da vermemişti , servisten çıktı 1 hafta olmadı bugun sorun verdi hararet için fanda sürekli çalıştı biraz bekleyince durdu fakat gaza basınca hafif basınca yine çalışmaya başladı hararet çubuğuda sürekli oynuyordu . servisi arayıp sorduğumda da bana müşürde sorun vardır dediler  ne çıkar merak ediyorum. 3 aydır sorunla uğraşıyorum

En Kısa Zamanda Peugeot Bayii Mahalindeki Servise Götürün Aracınızı, Dışarıdaki Yetkili ''Peugeot Servislerine Değil!''

Sizi Yanıltmak İstemiyorum Tahmin Ettiğim Sorun Çıkacaktır Büyük İhtimal, Oda Çok Abartılacak Uzun Bir Süreçte Çözülecek Bir Problem Değil!


Mesajı Yazan: sibelozturk
Mesaj Tarihi: 11 Ocak 2014 Saat 21:54
Orjinalini yazan: SerKan1923 SerKan1923 Yazdı:

Orjinalini yazan: sibelozturk sibelozturk Yazdı:

Orjinalini yazan: SerKan1923 SerKan1923 Yazdı:

Aracınızın Motorunda Bulunan Müşürlerden Birisi Belli Bir Sıcaklığı Algılayınca Fanları Devreye Sokar (Fan Müşürü) Bir Diğeri İse İbredeki Hararet Oranını Gösterir.

Radyatör'de Sorun Var, Fan Zamanında Devreye Girmiyor Gibi Bir İzlenim Seziyorum, Nitekim En Kısa Zamanda Aracınızı Peugeot Servisine Götürüp Durumu Tekrar İzah Etmenizi Öneririm!

  geçenlerde kaza geçirdim arabanın beyni değşti ama aracın fanı kaza yapmadan öncede giderken çalışıyordu hararet sorunu da vermemişti , servisten çıktı 1 hafta olmadı bugun sorun verdi hararet için fanda sürekli çalıştı biraz bekleyince durdu fakat gaza basınca hafif basınca yine çalışmaya başladı hararet çubuğuda sürekli oynuyordu . servisi arayıp sorduğumda da bana müşürde sorun vardır dediler  ne çıkar merak ediyorum. 3 aydır sorunla uğraşıyorum

En Kısa Zamanda Peugeot Bayii Mahalindeki Servise Götürün Aracınızı, Dışarıdaki Yetkili ''Peugeot Servislerine Değil!''

Sizi Yanıltmak İstemiyorum Tahmin Ettiğim Sorun Çıkacaktır Büyük İhtimal, Oda Çok Abartılacak Uzun Bir Süreçte Çözülecek Bir Problem Değil!


 servisi aradım fakat pazartesi bakıcaklar ancak bilgisayara bağlayıp dediler parça gelmesi gerekirmi hararet için bilmiyorum öyle birşey olursa uzayacak çünkü


Mesajı Yazan: Alicilik
Mesaj Tarihi: 11 Ocak 2014 Saat 21:58
Orjinalini yazan: sibelozturk sibelozturk Yazdı:

Orjinalini yazan: Alicilik Alicilik Yazdı:

Büyük ihtimalle radyatör de hava var. Ya da termostat

 fanın sürekli çalışması normalmi arabayı çalıştırdığım an fan sesi geliyor hararet te bir sorun yokken ilk defa hararet sorunu verdi


Motor sıcaklığını algılayan sensör beyne iletilir beyin belirli sıcaklık değerlerinde fanı kademeli olarak çalıştırr. mesela sizin aracınızın alıgalanan motor sıcaklığı 100derecenin sütünde ise fan 1. kademede düşük hızda aracın motor sıcaklığı 90 civarına düşene kadar çalışır. 100derecenin üstünde ise 130derece gibi rakamlarda daha seri çalışmaya başlar ki çabuk soğutabilsin. Siz aracınızı stop ettiğinizde fan durur. Motor sıcaklığı havanın sıcaklığına göre dengeye gelmeye çalışır o yüzden tekrar aracı çalıştırdığınızda motor sıcaklığı 90 derece sütünde algılanıyorsa fan yine çalışmaya devam eder bu normal bir durum.

Servise gitmenizi tavsiye ederim. Su seviyesi(buna antifiriz de dahil) normal ise sorun termostat veya motor sıcaklığını algılayan müşürden kaynaklı olabilir. 


-------------
http://fb.me/hizimsabit" rel="nofollow - Hız sabitleme ve limitleme için
DiagBox v7.82
PP2000 v22
Lexia 3 v45
Sedre/Doc Backup 11.2013



Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 11 Ocak 2014 Saat 22:00
Orjinalini yazan: Alicilik Alicilik Yazdı:

Orjinalini yazan: sibelozturk sibelozturk Yazdı:

Orjinalini yazan: Alicilik Alicilik Yazdı:

Büyük ihtimalle radyatör de hava var. Ya da termostat

 fanın sürekli çalışması normalmi arabayı çalıştırdığım an fan sesi geliyor hararet te bir sorun yokken ilk defa hararet sorunu verdi


Motor sıcaklığını algılayan sensör beyne iletilir beyin belirli sıcaklık değerlerinde fanı kademeli olarak çalıştırr. mesela sizin aracınızın alıgalanan motor sıcaklığı 100derecenin sütünde ise fan 1. kademede düşük hızda aracın motor sıcaklığı 90 civarına düşene kadar çalışır. 100derecenin üstünde ise 130derece gibi rakamlarda daha seri çalışmaya başlar ki çabuk soğutabilsin. Siz aracınızı stop ettiğinizde fan durur. Motor sıcaklığı havanın sıcaklığına göre dengeye gelmeye çalışır o yüzden tekrar aracı çalıştırdığınızda motor sıcaklığı 90 derece sütünde algılanıyorsa fan yine çalışmaya devam eder bu normal bir durum.

Servise gitmenizi tavsiye ederim. Su seviyesi(buna antifiriz de dahil) normal ise sorun termostat veya motor sıcaklığını algılayan müşürden kaynaklı olabilir. 

Araç Her Stop Ettiğinde Fan Durmayabilir!


Mesajı Yazan: sibelozturk
Mesaj Tarihi: 11 Ocak 2014 Saat 22:01
Orjinalini yazan: Alicilik Alicilik Yazdı:

Orjinalini yazan: sibelozturk sibelozturk Yazdı:

Orjinalini yazan: Alicilik Alicilik Yazdı:

Büyük ihtimalle radyatör de hava var. Ya da termostat

 fanın sürekli çalışması normalmi arabayı çalıştırdığım an fan sesi geliyor hararet te bir sorun yokken ilk defa hararet sorunu verdi


Motor sıcaklığını algılayan sensör beyne iletilir beyin belirli sıcaklık değerlerinde fanı kademeli olarak çalıştırr. mesela sizin aracınızın alıgalanan motor sıcaklığı 100derecenin sütünde ise fan 1. kademede düşük hızda aracın motor sıcaklığı 90 civarına düşene kadar çalışır. 100derecenin üstünde ise 130derece gibi rakamlarda daha seri çalışmaya başlar ki çabuk soğutabilsin. Siz aracınızı stop ettiğinizde fan durur. Motor sıcaklığı havanın sıcaklığına göre dengeye gelmeye çalışır o yüzden tekrar aracı çalıştırdığınızda motor sıcaklığı 90 derece sütünde algılanıyorsa fan yine çalışmaya devam eder bu normal bir durum.

Servise gitmenizi tavsiye ederim. Su seviyesi(buna antifiriz de dahil) normal ise sorun termostat veya motor sıcaklığını algılayan müşürden kaynaklı olabilir. 

 araba soğumayı gerekmediği halde fan çalışıyor 1 saat durduktan sonrs bile çalışıyor kontağı açtığımda


Mesajı Yazan: Alicilik
Mesaj Tarihi: 11 Ocak 2014 Saat 22:08
Orjinalini yazan: SerKan1923 SerKan1923 Yazdı:


Araç Her Stop Ettiğinde Fan Durmayabilir!


Abi yeni nesil araçlarda fan duruyor direk kontağa bağlı. O eski tofaş şahinlerde kaldı stop edince fanın çalışması.

HAdi tutki sıcaklık müşürü ya da termostat arızalı fan sürekli çalışıyor bıraktın arabayı sabaha kadar çalıştı ne olur o akü Smile fabrika bu riske girmiyor pek.


-------------
http://fb.me/hizimsabit" rel="nofollow - Hız sabitleme ve limitleme için
DiagBox v7.82
PP2000 v22
Lexia 3 v45
Sedre/Doc Backup 11.2013



Mesajı Yazan: Alicilik
Mesaj Tarihi: 11 Ocak 2014 Saat 22:10
Orjinalini yazan: sibelozturk sibelozturk Yazdı:


 araba soğumayı gerekmediği halde fan çalışıyor 1 saat durduktan sonrs bile çalışıyor kontağı açtığımda


Servisin dediği gibi bahsetiğiniz hata teknik inceleme ve hata arama ilgilendiriyor. Burdan ne desek boş. Servisin hata arayıp sorunun nerde olduğunu bulması lazım.


-------------
http://fb.me/hizimsabit" rel="nofollow - Hız sabitleme ve limitleme için
DiagBox v7.82
PP2000 v22
Lexia 3 v45
Sedre/Doc Backup 11.2013



Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 11 Ocak 2014 Saat 22:11
Orjinalini yazan: Alicilik Alicilik Yazdı:

Orjinalini yazan: SerKan1923 SerKan1923 Yazdı:


Araç Her Stop Ettiğinde Fan Durmayabilir!


Abi yeni nesil araçlarda fan duruyor direk kontağa bağlı. O eski tofaş şahinlerde kaldı stop edince fanın çalışması.

HAdi tutki sıcaklık müşürü ya da termostat arızalı fan sürekli çalışıyor bıraktın arabayı sabaha kadar çalıştı ne olur o akü Smile fabrika bu riske girmiyor pek.

Hyundai Coupe Genesis, VW Scirocco R'de Kaç Defa Şahit Oldum! ve Bir Çok Diğer Yeni Model Araçlarda Nitekim Uzun Süreli Değil! :)


Mesajı Yazan: sibelozturk
Mesaj Tarihi: 11 Ocak 2014 Saat 22:17
Orjinalini yazan: Alicilik Alicilik Yazdı:

Orjinalini yazan: sibelozturk sibelozturk Yazdı:


 araba soğumayı gerekmediği halde fan çalışıyor 1 saat durduktan sonrs bile çalışıyor kontağı açtığımda


Servisin dediği gibi bahsetiğiniz hata teknik inceleme ve hata arama ilgilendiriyor. Burdan ne desek boş. Servisin hata arayıp sorunun nerde olduğunu bulması lazım.

 teşekür ederim


Mesajı Yazan: Turgay_66
Mesaj Tarihi: 11 Ocak 2014 Saat 23:24
Orjinalini yazan: sibelozturk sibelozturk Yazdı:

Orjinalini yazan: Turgay_66 Turgay_66 Yazdı:

Hocam bi yerde okumuştum,bu sorunu yaşayan çok kişi var,su ilave kapapını değiştirerek çözmüştü biri denemenizi öneririm kolay gelsin.

 vallahi erkek olsam anlardım heralde açıp birşeyler yapardım arkadaşım su seviyesini kontrol etti suda eksilme yoktu.
Su seviyesini kontrol ettiğiniz yerin kapapı işte dediğim parça,fazla pahalı olacağını sanmıyorum ama deneseniz iyi olur bence.

-------------
2000 206xt 1.6 90hp 200.000km


Mesajı Yazan: sibelozturk
Mesaj Tarihi: 11 Ocak 2014 Saat 23:29
Orjinalini yazan: Turgay_66 Turgay_66 Yazdı:

Orjinalini yazan: sibelozturk sibelozturk Yazdı:

Orjinalini yazan: Turgay_66 Turgay_66 Yazdı:

Hocam bi yerde okumuştum,bu sorunu yaşayan çok kişi var,su ilave kapapını değiştirerek çözmüştü biri denemenizi öneririm kolay gelsin.


 vallahi erkek olsam anlardım heralde açıp birşeyler yapardım arkadaşım su seviyesini kontrol etti suda eksilme yoktu.
Su seviyesini kontrol ettiğiniz yerin kapapı işte dediğim parça,fazla pahalı olacağını sanmıyorum ama deneseniz iyi olur bence.
    
En uzun ne kadar surer acaba baska soun varda


Mesajı Yazan: ertanakar
Mesaj Tarihi: 12 Ocak 2014 Saat 02:56
selam arkadaşlar öncelikle bu olay benim pejo 206 x desing modelinde başıma geldi seninki de aynısı ise herhangi bir hararet problemi yok fan açtigi anda ibre yukarı ilerliyor ise ve stop ışığı yanıyor ve fan suyu soğutun da geri ibre normal yerine döndüğünde stop yazısında gidiyor ise fan rolesi arızalı fan roleside ön pejo ambleminin üstundeki plastik kapak çıkartılarak radyatörün ön tarafında motor tarafında değil ön tarafında cep telefonu büyüklüğünde bir kapak var onu açarak içerisindeki yeşil role değiştirilerek düzeltiliyor.toplam maliyeti 10 lira.servise gidersen eğer hem sorunu bulamazlar hem değiştirdikleri parçalar sana masraf olarak geri döner. eğer dediğim gibi ise mutlaka kendin ön ızgara yi çıkartarak dedigim kapağı bul ve içini açarak yeşil ufak kutu şeklinde bul onu değiştir 10 lira dan zarar gelmez. benden bin 100 lira istemişlerdi elektrikçi buldu ve toplam 30 liraya değiştirmişti.yazıyı cepten sesli yazdığımdan biraz karışık olabilir ama faydalı olacağına eminim

-------------
206 mı?şiddetle tavsiye ederim...


Mesajı Yazan: sibelozturk
Mesaj Tarihi: 12 Ocak 2014 Saat 03:23
Orjinalini yazan: ertanakar ertanakar Yazdı:

selam arkadaşlar öncelikle bu olay benim pejo 206 x desing modelinde başıma geldi seninki de aynısı ise herhangi bir hararet problemi yok fan açtigi anda ibre yukarı ilerliyor ise ve stop ışığı yanıyor ve fan suyu soğutun da geri ibre normal yerine döndüğünde stop yazısında gidiyor ise fan rolesi arızalı fan roleside ön pejo ambleminin üstundeki plastik kapak çıkartılarak radyatörün ön tarafında motor tarafında değil ön tarafında cep telefonu büyüklüğünde bir kapak var onu açarak içerisindeki yeşil role değiştirilerek düzeltiliyor.toplam maliyeti 10 lira.servise gidersen eğer hem sorunu bulamazlar hem değiştirdikleri parçalar sana masraf olarak geri döner. eğer dediğim gibi ise mutlaka kendin ön ızgara yi çıkartarak dedigim kapağı bul ve içini açarak yeşil ufak kutu şeklinde bul onu değiştir 10 lira dan zarar gelmez. benden bin 100 lira istemişlerdi elektrikçi buldu ve toplam 30 liraya değiştirmişti.yazıyı cepten sesli yazdığımdan biraz karışık olabilir ama faydalı olacağına eminim

Sagolun anllattiginiz gibi sanırım , erkek olsam uğraşırdım ama suan pek birsey yapamam mecburen servise gidecek gibi duruyor


Mesajı Yazan: Turgay_66
Mesaj Tarihi: 12 Ocak 2014 Saat 11:41
Orjinalini yazan: sibelozturk sibelozturk Yazdı:

Orjinalini yazan: Turgay_66 Turgay_66 Yazdı:

Orjinalini yazan: sibelozturk sibelozturk Yazdı:

Orjinalini yazan: Turgay_66 Turgay_66 Yazdı:

Hocam bi yerde okumuştum,bu sorunu yaşayan çok kişi var,su ilave kapapını değiştirerek çözmüştü biri denemenizi öneririm kolay gelsin.


 vallahi erkek olsam anlardım heralde açıp birşeyler yapardım arkadaşım su seviyesini kontrol etti suda eksilme yoktu.
Su seviyesini kontrol ettiğiniz yerin kapapı işte dediğim parça,fazla pahalı olacağını sanmıyorum ama deneseniz iyi olur bence.
    
En uzun ne kadar surer acaba baska soun varda
Sürecek bişey yok ya :) Kola kapağı gibi çevirip çıkaracaksınız yenisini takacaksınız,o kapak termostatlıymış galiba ondan yapıyor diye duymuştum .

-------------
2000 206xt 1.6 90hp 200.000km



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net