Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

307 hdi çekiş sorunu

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 307
Forum Tanımlaması: Peugeot 307, 2001-2008 yılları arası üretilen küçük bir aile otomobilidir. 2002'de Yılın Avrupalı ​​Otomobili ödülü almıştır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=32862
Tarih: 25 Nisan 2024 Saat 14:57
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: 307 hdi çekiş sorunu
Mesajı Yazan: olcay034
Konu: 307 hdi çekiş sorunu
Mesaj Tarihi: 06 Ocak 2014 Saat 11:00
Merhabalar; 2004 model 307 hdi aracım var.Yaklaşık 2,5 yıldır bende. Aracı aldığımdan beri turboda yağ kaçağı vardı ama yağı içeri değilde dışarı attığından çokta önemli bir sorun oluşturmadığı için 2 yıldan fazla bu şekilde kullandım.Çekişinde gidişinde en ufak bir sıkıntıda yoktu zaten aracın. Bundan 3 ay önce k.k.k marka sıfır turbo taktırdım. 10-15 gün hiç bir sorun yaşamadım. 10-15 gün sonra yolda aniden araç gazı kesti ve teklemeye ve çok yoğun bir şekilde duman atmaya başladı.Ve bu arada çekiş ise %80 gibi bir düşüş oldu. Yani düz yolda bile bayılıyordu resmen. Ertesi gün turboyu taktırdığım ustaya gittim. Sibop kapağını açtı ve sibobu çalıştıran bir parçanın ( ismini tam olarak bilmiyorum. Şim miydi neydi adı böyle yaylı birşeydi ) yerinden çıktığını,bu sebeple sibobun birinin çalışmadığı için bu durumun oluştuğunu söyledi ve çıkan parçanın yenısını alıp taktı. Çıkan parçanın resmi 

Bu parçayı taktıktan  sonra araç teklemeyi ve duman atmayı kesti ama çekişte %50 gibi ciddi bir düşüş devam etti. Turbodan şüphelendik,turboyu söküp turbocuya baktırdık turbo sağlam çıktı. Daha sonrasında ise sırasıyla yapılan işlemler şöye; 

Hava akışmetre değiştirildi
Enjektörler söküldü test edildi ( sağlam çıktı )
Sibop kapağı ile birlikte manifolda geçen yerin contaları değiştirildi ( Hava almıyor ordan )
Egr valfi körlendi
Sente ayarı yapıldı ( sente sorunu yok)
Egr valfinin bağlandığı yerdeki kurumlar temizlendi
Mazot ,hava filtresi değiştirildi
Yağı ve yağ filtresi değiştirildi.

Buna rağmen çekiş sorunu halen devam etmekte :(  Aracı bilgisayara bağladığımızda,egr valfi,hava akışmetre ve enjektör ısıtıcıda  arıza gösterıyor ama onlarla alakalı yapılabilecek tüm işlemleri yaptık zaten.

Aracı altından kalkamayacağım bir masraf çıkartırlar diye yetkili servise götürmek istemıyorum. Zira addiyat kötü bu aralar :( 

Bu durum daha önce başına gelmiş bir arkadaşımız varmı aramızda ?  Yardımcı olursanız çok memnun olurum. Yapacak olduğunu yorumlar son derece değerlidir benim için. Saygılar




Cevaplar:
Mesajı Yazan: olcay034
Mesaj Tarihi: 06 Ocak 2014 Saat 11:02
Parçanın resmi yukarda çıkmamış o yüzden yenıden eklıyorum resmı 

http://www.peugeotmarket.com/modules/catalog/products/pr_01_1793_max.jpg?rev=1380235934" rel="nofollow - http://www.peugeotmarket.com/modules/catalog/products/pr_01_1793_max.jpg?rev=1380235934


Mesajı Yazan: qqyyxx
Mesaj Tarihi: 06 Ocak 2014 Saat 12:32
orjinal turbo kullansaydın keşke. turbo değişimi sonrası bu sorunlar yaşanıyor gerek işçilik gerek yan sanayi ürün kullanımından.  emiş hortumları ve intercoolerde sorun yoksa büyük ihtimal yine sorunun kaynağı turbodur.

-------------
206 hdi x-line
307 hdi desingtech 1,6 90bg
Focus ghia 2008    1,6 109 bg
Astra 2012       1,3 cdti 90 bg
2011 golf tdi 105bg


Mesajı Yazan: olcay034
Mesaj Tarihi: 06 Ocak 2014 Saat 12:53
Hocam k.k.k marka turbonun 307 lerin orjinal turbosu olduğu söyleniyor. Turboyu iki kere söküp test ettirdik. Turboda en ufak sıkıntı olmadığını söylüyorlar. Tabi bu bakımların yanı sıra, turbo hortumları,yağ borusuda değişti. 




Mesajı Yazan: hsnsnl
Mesaj Tarihi: 06 Ocak 2014 Saat 13:02
garrett marka pejonun torbosu.. k.k.k degil

-------------
307 XT Premium, 307 XS Coupe, 407 Premium Edition, Seat Leon 1.6 Stylance


Mesajı Yazan: olcay034
Mesaj Tarihi: 06 Ocak 2014 Saat 14:53
hsnsnl çok teşekkür ederim öğrenmiş oldum :)

Orjinal turbo değilse bile sonuç itibarı ile iki kere turboyu söküp teste götürdük ve turboda en ufak bir sıkıntının bile olmadığını öğrendik.  Başka neden bu durum ortaya çıkabilir acaba ? 

Bu arada aracı enson bilgisayara bağlattığımızda çıkan arıza kodları ve açıklaması şunlar ; Bi ara çevirisini yapmıştım bu açıklamanın ama bulamadım şimdi. O yüzden ingilizcesini veriyorum) 

1 = kod : 001  Diesel hıgt Intermitt
                           Pressure ent
                           regulation 
                           circuit Rail
                           pressure below
                           minimum pressure

2= kod : 002     Flow sensor permanent
                         signal.Short
                         circuit  to
                         eart


3= kod : 003    Diesel high Intermitt
                        pressure ent
                        regulation 
                        circuit  
                        pressure below
                        reference value

4= kod: 004    Air  circuit  permanent
                       Quantity of air
                       measured loven (lover olabilir fiş silinmiş tam okunmuyor )
                       than the
                       reference value
                       ( EDC16C3 EURO3)
                      :Induction
                       circuit Air
                      flow higher
                      than
                      recommended

5 = kod: 005  Diesel
                      temperature
                      signal Short
                      circuit  to
                      positive or
                     open circuit

6= kod: 006  Pre/post Permanent
                     heating relay
                     controlled and
                     spark plugs not
                     supplied
                     ( EDC16C3 EURO3)
                    :Pre-heating
                     relay circuit.
                     Spark plugs
                    permanently
                    supplled

7= kod: 007  Ctutch switch Intermitt
                     signal no       ent
                     signal on 
                     signal not
                     coherent

Arkadaşlar bilgisayar çıktısını aynı şekilde aktardım. Yorumlarınızı esirgemeyin lütfen. Saygılar.


Mesajı Yazan: hsnsnl
Mesaj Tarihi: 06 Ocak 2014 Saat 17:53
turbo saglam olabılır testlerde hersey okdır ama aracına takınca bellıkı devreye gırmıyodur basınc sensoru var motorun arkasında ona bır baksalar.. sankı basıncla ılgılı bısı var.. aracını bosta 2000devire getırdıgınde borularda herhangı bır sısme var mı ve aracını 3000 devire getırdıgınde borular sısmesı gerekıyor bunu bı gozlemle bence  

-------------
307 XT Premium, 307 XS Coupe, 407 Premium Edition, Seat Leon 1.6 Stylance


Mesajı Yazan: olcay034
Mesaj Tarihi: 07 Ocak 2014 Saat 08:57
hsnsnl öncelikle vakit ayırıp ilgilendiğin için teşekkür ederim.

Aracı boşta çalıştırıp gaza yüklendiğimizde turbo açıyor ve boruyu şişiriyor.2000 devirdede 3000 devirdede sıkıntısız dolduruyor turbo. Turboyla alakalı denenebilecek herşeyi denedik şimdiye kadar ayrı vs  herşeyi yapıldı.Hangi ustaya gitsek turboda bişey olmadığını söylüyor. Hava akışmetre dediler değiştirdik,egr valfi dediler egr yi körledik. manifoldun ordan hava alıyor dediler söktük oringlerini vs herşeyini değiştirdik.Sentesi kaçmış olabilir dediler senteye baktırdık.Mazot,yağ,hava filtreleri değiştirildi.Araçta yağ yakma,terleme,üfleme,tekleme vs hiçbirşey yok. Komprosörü ölçtük komprösörü çok iyi. Yani görünüşe bakarsan hiçbir sorun yok. Ama buna rağmen çekiş yok deli oluyorum. Rampada bi kamyonu bile sollayamıyorum yani durum bukadar kötü :( 


Mesajı Yazan: technodex
Mesaj Tarihi: 22 Ocak 2014 Saat 16:53
Merhaba Hocam Benimde Başıma Aynı şey gelmişti,

Akışmetreye giren çatal hortum altında yırtılmış, bir kontrol et istersen.


Mesajı Yazan: Crzmt
Mesaj Tarihi: 15 Eylül 2017 Saat 00:22
Orjinalini yazan: olcay034 olcay034 Yazdı:

hsnsnl öncelikle vakit ayırıp ilgilendiğin için teşekkür ederim.

Aracı boşta çalıştırıp gaza yüklendiğimizde turbo açıyor ve boruyu şişiriyor.2000 devirdede 3000 devirdede sıkıntısız dolduruyor turbo. Turboyla alakalı denenebilecek herşeyi denedik şimdiye kadar ayrı vs  herşeyi yapıldı.Hangi ustaya gitsek turboda bişey olmadığını söylüyor. Hava akışmetre dediler değiştirdik,egr valfi dediler egr yi körledik. manifoldun ordan hava alıyor dediler söktük oringlerini vs herşeyini değiştirdik.Sentesi kaçmış olabilir dediler senteye baktırdık.Mazot,yağ,hava filtreleri değiştirildi.Araçta yağ yakma,terleme,üfleme,tekleme vs hiçbirşey yok. Komprosörü ölçtük komprösörü çok iyi. Yani görünüşe bakarsan hiçbir sorun yok. Ama buna rağmen çekiş yok deli oluyorum. Rampada bi kamyonu bile sollayamıyorum yani durum bukadar kötü :( 

S a kardeşim bendede ayni şirin var deli olacam ne yaptıysam düzelmedi motoru değiştirmeyi bile düşündüm bu sorunu nasıl hallettiniz


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 15 Eylül 2017 Saat 09:13
Orjinalini yazan: Crzmt Crzmt Yazdı:

Orjinalini yazan: olcay034 olcay034 Yazdı:

hsnsnl öncelikle vakit ayırıp ilgilendiğin için teşekkür ederim.

Aracı boşta çalıştırıp gaza yüklendiğimizde turbo açıyor ve boruyu şişiriyor.2000 devirdede 3000 devirdede sıkıntısız dolduruyor turbo. Turboyla alakalı denenebilecek herşeyi denedik şimdiye kadar ayrı vs  herşeyi yapıldı.Hangi ustaya gitsek turboda bişey olmadığını söylüyor. Hava akışmetre dediler değiştirdik,egr valfi dediler egr yi körledik. manifoldun ordan hava alıyor dediler söktük oringlerini vs herşeyini değiştirdik.Sentesi kaçmış olabilir dediler senteye baktırdık.Mazot,yağ,hava filtreleri değiştirildi.Araçta yağ yakma,terleme,üfleme,tekleme vs hiçbirşey yok. Komprosörü ölçtük komprösörü çok iyi. Yani görünüşe bakarsan hiçbir sorun yok. Ama buna rağmen çekiş yok deli oluyorum. Rampada bi kamyonu bile sollayamıyorum yani durum bukadar kötü :( 

S a kardeşim bendede ayni şirin var deli olacam ne yaptıysam düzelmedi motoru değiştirmeyi bile düşündüm bu sorunu nasıl hallettiniz

peki hocam elektrovana kontrol edildimi?


-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: ggitaristt
Mesaj Tarihi: 15 Eylül 2017 Saat 17:06
Arıza kodundan gitmek en mantıklısı..

Örneğin yukarıdaki arıza kodlarına bakarsak arabada elektriksel bir sıkıntı var.. Turbo değiştirmeye manifolda ya da herhangi bir parça değişimine falan gerek yokmuş..

Benim tahminim birşeyleri sökerken ya kısa devre yaptırdılar ya da soketleri tam oturtmadan arabayı çalıştırdılar..

Benim araba da arada saçmalardı çekişten düşüp arıza verirdi.. Arıza koduna baktım.. Basınç sensörünün soketini çıkardım temizledim geri taktım.. Ta daaaa sıkıntı yok..


Mesajı Yazan: Crzmt
Mesaj Tarihi: 15 Eylül 2017 Saat 17:23
Elektro vana ve turbo değişti yine ayni hatta 110luk turbo takıldı yok arkadaş deli olacam haka şuan uğraşıyoruz sindi intercooler tikalumi diye iptal ettik yok dozer i iptal ettik gene yok aha simdi egr yi degistiriyorum sonuç ne olacak bilmiyorum fittiracam gayri


Mesajı Yazan: ggitaristt
Mesaj Tarihi: 15 Eylül 2017 Saat 19:10
Enjektörler ne durumda? Ya mazot pompası? MAF ve basınç sensörü duruma ne tepki veriyor?


Mesajı Yazan: Crzmt
Mesaj Tarihi: 15 Eylül 2017 Saat 20:04
Egr değişti değişen bisey olmadı ust kapağı sokuyorum iticiler yada enjektör bakacağız artik enjektörü yeni bakım yaptırdım ama genede başka bi takip deneyecegim ses çok gariplesmisti


Mesajı Yazan: Crzmt
Mesaj Tarihi: 15 Eylül 2017 Saat 23:29
Arızaların hepsi silindi bi tane bile kalmadı laki yine düzelmedi dediğim gibi üst kapagi soktum trigeri sökmeden senteye baktım birde ne gorem sente 2 diş atlamış sorun çözülmek üzere inşallah ama ben yinede eksantirikleri değiştircem hazır açmışken aksam oldu bıraktım gayri yarin isten fırsat bulursam aracın yanina geçip devam edeceğim bakalim


Mesajı Yazan: ggitaristt
Mesaj Tarihi: 16 Eylül 2017 Saat 00:42
sente nasıl kayar yahu?


Mesajı Yazan: Crzmt
Mesaj Tarihi: 17 Eylül 2017 Saat 02:55
Yok abi bugün gece 1.30 a kadar araçla uğraştım eksanririkleri degistirdim beyni güncel versiyona cevirdik senteyi hallettik az bi iyileşti ama hala essssek gibi ne bu ya
90 lik turbo alıp takacağım
Ha birde elektro valfe giren hortumlardan birisi eksoza deymis o yüzden emiş yapmıyordu onuda hallettik en azından artik turbonun sesini duymaya başladık lakin yeterli değil hala bi enteresanlık var bu iste arkadaş çözüm konusunda fikri olan varsa sevinirim
Bu arada hic ariza vermedi cihazda temiz gözüküyor dışarda berbat


Mesajı Yazan: ggitaristt
Mesaj Tarihi: 17 Eylül 2017 Saat 15:22
turbo basınç değeri ne oluyor yükte, ve boşta tam gaz yapınca?


Mesajı Yazan: Crzmt
Mesaj Tarihi: 18 Eylül 2017 Saat 00:49
Orjinalini yazan: ggitaristt ggitaristt Yazdı:

turbo basınç değeri ne oluyor yükte, ve boşta tam gaz yapınca?
1011                 rolanti
1150-1200        3000 devirde 
1500                 5000 devirde
yarın tekrar 90 lık turbo ile deneme yapacağız birde müthiş siyah duman atıyor yolda çok rahatsız ediyor beni arkamdan sövüyolar gibi geliyor biran evvel bu soruna çözüm bulmalıyım



Mesajı Yazan: ggitaristt
Mesaj Tarihi: 18 Eylül 2017 Saat 04:42
senin turbo mu basmıyor yoksa segmanlar mı ölü?


Mesajı Yazan: Crzmt
Mesaj Tarihi: 19 Eylül 2017 Saat 09:28
Allah â şükür nisbeten düzeldi sayılır en son turboyu degistirdim tekrar 90 lik taktim normal performansın %70 ine ulaştık hala 30 luk kısım kayıp yada bana öyle geliyor daha önce bu motoru kullanmamıştım


Mesajı Yazan: Crzmt
Mesaj Tarihi: 19 Eylül 2017 Saat 09:34
Orjinalini yazan: ggitaristt ggitaristt Yazdı:

senin turbo mu basmıyor yoksa segmanlar mı ölü?

segmanlar sağlam
turbo basmıyordu
egr kaçırıyordu
sente atlakdi
eksantrikler degisti
Elektro valf değişti
Bu işlemler öncesi aracın performansı %30 du işlemler sonrası 70 en fazla 80 e çıktı buda iyi simdilik arkadaşım biraz kullan carbon clean yapalım dedi bugün birde pompaciya gidip ayarlara baktirayim kara duman atmaya devam ediyor


Mesajı Yazan: ggitaristt
Mesaj Tarihi: 19 Eylül 2017 Saat 14:27
basınç sensörü doğru çalışıyor ve hava kaçağı yoksa bir tek enjektör ve mazot pompası kalıyor..


Mesajı Yazan: Crzmt
Mesaj Tarihi: 20 Eylül 2017 Saat 00:24
Bugün itibariyle bitti sayılır daha oynamayacağım yeter gayri, en son egr contası kaçırmış onu değiştirdik kullandıkça sanki daha iyi oluyor gibi gayet memnunum pug tamircisi arkadaşım sağolsun çözdü sorunu sadece biraz kara duman atması kaldı oda biraz kullanınca bakılacak uzun süre turbosuz kullanılmış araç
Allah â şükür motor isim bitti


Mesajı Yazan: ggitaristt
Mesaj Tarihi: 20 Eylül 2017 Saat 03:25
Kardeş geçmiş olsun.. Ne EGR varmış sende bütün kötülüklerin anası gibi.. Benim EGR KAT falan tertemiz hiç aklıma gelmez oralardan sıkıntı çıkacağı..


Mesajı Yazan: Crzmt
Mesaj Tarihi: 20 Eylül 2017 Saat 08:24
Teşekkür ederim kardeşim sagolasin neyseki sorun çözüldü onemli olanda bu zaten


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 20 Eylül 2017 Saat 09:40
Probleminizin çözüldüğüne sevindim hocam inşallah problemsiz kullanırsınız bundan sonra

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: Crzmt
Mesaj Tarihi: 21 Eylül 2017 Saat 23:19
Orjinalini yazan: sonerkyl sonerkyl Yazdı:

Probleminizin çözüldüğüne sevindim hocam inşallah problemsiz kullanırsınız bundan sonra

Teşekkür ederim
İnşalalh


Mesajı Yazan: Crzmt
Mesaj Tarihi: 23 Eylül 2017 Saat 19:42
Orjinalini yazan: ggitaristt ggitaristt Yazdı:

Kardeş geçmiş olsun.. Ne EGR varmış sende bütün kötülüklerin anası gibi.. Benim EGR KAT falan tertemiz hiç aklıma gelmez oralardan sıkıntı çıkacağı..

bu arada peformans bugün itibariyle %90 üzerine çıktı araba sahlaniyo maşallah araçtan acayip soğumuştum bugün varya eve dönüş bitmesin istedim


Mesajı Yazan: ggitaristt
Mesaj Tarihi: 23 Eylül 2017 Saat 21:15
bir de yazılım attınmı tadından yenmez Wink Benim araba da güzel gidiyo ama rampada kalkışı iyi olmuyor, ya patinaj ya da motor stop.. Yazılımla onu düzeltirim satmazsam..


Mesajı Yazan: Crzmt
Mesaj Tarihi: 24 Eylül 2017 Saat 09:59
Yazılım isi yapıyordum lakin firma ile irtibatım kesildi başka bi yazılım destek buldum oda isi bıraktı sonra bende bıraktım ama elimde bazı araçların yazılımı var bi bakayım benim aracın varmi


Mesajı Yazan: Ömer çetin
Mesaj Tarihi: 10 Mayıs 2018 Saat 23:22
slm alyk arkadasim ne olursun siyah dumanı nasıl coşsun Banada anlat intihar edeceğim 


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 11 Mayıs 2018 Saat 10:12
Orjinalini yazan: Ömer çetin Ömer çetin Yazdı:

slm alyk arkadasim ne olursun siyah dumanı nasıl coşsun Banada anlat intihar edeceğim 

öncelikle aramıza holgediniz. siyah dumanı sürekli mi atıyor yoksa dip gazdamı atıyor hocam.


-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: Ömer çetin
Mesaj Tarihi: 11 Mayıs 2018 Saat 12:17
merhaba arkadasim.1500 devirden itibaren basliyor.enjektir turbo intercol emme manifoldu hava akismetre hepsine baktik kesmedi


Mesajı Yazan: Ömer çetin
Mesaj Tarihi: 11 Mayıs 2018 Saat 12:20
hava dozorunden suphem var olabilirmi?benimkinin hortumunu sokup baktim araba calisirkende stop halinde ikende ve gaza basarkende surekli acik...ariza lambasida yakmiyor.


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 11 Mayıs 2018 Saat 13:44
peki egr baktınımız hocam. doldu ise oda sebep olur duman olayına. debimetre olsa aracın çekişi felan düşer yakıt artar. 

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: Ömer çetin
Mesaj Tarihi: 11 Mayıs 2018 Saat 13:53
egr iptal.yakit fazla duman cooook


Mesajı Yazan: Ömer çetin
Mesaj Tarihi: 12 Mayıs 2018 Saat 14:39
siyah duman sorununu cozen arkadaşım lütfen sen bır cevap yaz 



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net