Bu yaylara ne dersiniz ??????lütfen bi bakınnn
Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=32533
Tarih: 27 Temmuz 2025 Saat 12:23 Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com
Konu: Bu yaylara ne dersiniz ??????lütfen bi bakınnn
Mesajı Yazan: kursat3006
Konu: Bu yaylara ne dersiniz ??????lütfen bi bakınnn
Mesaj Tarihi: 14 Aralık 2013 Saat 01:54
http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-aksesuar-tuning-otomobil-arazi-araci-peugeot-206-apexi-spor-yay-3-5-cm-helezon-146002974/detay/
Apex dandik bi marka değil diye biliyorum, sizce alınır mı ?
------------- ANGARA ASLANI (06 PJP 91) ARABADA "EMEK" VAR ! ARAÇ LİNKİ ; http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=32201&title=angara-aslani06pjp91
|
Cevaplar:
Mesajı Yazan: kuscu38
Mesaj Tarihi: 14 Aralık 2013 Saat 02:01
kullanmadım ama bi ara bende yay arıyordum o sıralar apexi de tavsiye etmişlerdi ama aracında sıkıntı çıkmasını istemiyorsan eibach yay tak en sağlamı " O " herkes o yayları tavsiye ediyor kalite açısından...
------------- 206 XS Tu5 Motor... *** σяιgιиαℓ ρяσfιℓє ® ***
|
Mesajı Yazan: kursat3006
Mesaj Tarihi: 14 Aralık 2013 Saat 02:05
kuscu38 Yazdı:
kullanmadım ama bi ara bende yay arıyordum o sıralar apexi de tavsiye etmişlerdi ama aracında sıkıntı çıkmasını istemiyorsan eibach yay tak en sağlamı " O " herkes o yayları tavsiye ediyor kalite açısından... |
eibach da cok pahalı :)Altı üstü bi yay ya niye o kadar para isterkerki :)
------------- ANGARA ASLANI (06 PJP 91) ARABADA "EMEK" VAR ! ARAÇ LİNKİ ; http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=32201&title=angara-aslani06pjp91
|
Mesajı Yazan: kursat3006
Mesaj Tarihi: 14 Aralık 2013 Saat 11:27
Yorum bekliyorum arkadaşlar yok mu hic kullanan ?
------------- ANGARA ASLANI (06 PJP 91) ARABADA "EMEK" VAR ! ARAÇ LİNKİ ; http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=32201&title=angara-aslani06pjp91
|
Mesajı Yazan: okan4037
Mesaj Tarihi: 14 Aralık 2013 Saat 12:45
üstadım 5 cm bile nerdeyse yetmiyor önde çok açık bırakıyor bence 3.5 cm alacağınıza hiç takmayın, bizim 307 lere uygun değil yani 3.5 cm çok yetersiz. eibach vogtlnd hr değil tabiki ama yeterlidir kullanmadım ama bi sorunla karşıalşacağınızı zannetmiyorum
------------- MEÜ... 2004 307 1.6 Cc
|
Mesajı Yazan: kursat3006
Mesaj Tarihi: 14 Aralık 2013 Saat 15:22
okan4037 Yazdı:
üstadım 5 cm bile nerdeyse yetmiyor önde çok açık bırakıyor bence 3.5 cm alacağınıza hiç takmayın, bizim 307 lere uygun değil yani 3.5 cm çok yetersiz. eibach vogtlnd hr değil tabiki ama yeterlidir kullanmadım ama bi sorunla karşıalşacağınızı zannetmiyorum |
Teşekkürler hocam 4 cm ama yaylar benim jantlar da 14 olduğundan yeterli gelir diye düşünüyorum. Ama sıkıntı cikar mi konforu asiri ni düşürür ondan sormak istedim
------------- ANGARA ASLANI (06 PJP 91) ARABADA "EMEK" VAR ! ARAÇ LİNKİ ; http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=32201&title=angara-aslani06pjp91
|
Mesajı Yazan: kursat3006
Mesaj Tarihi: 14 Aralık 2013 Saat 15:42
Arkadaşlar dün yaylar hakkinda araştırma yaparken Renault forumda bi paylaşım gördüm. Yayları isitmadan kestirmeden, orjinal yaylariyla araci düşürdüğünü anlatmış. Usta bir amortisorcu tablayi asagi indirerek bu islemi yapmış. Ve orjinal halinden konfor olarak tek farki olmamamis. Yaziyi paylaşıyorum
------------- ANGARA ASLANI (06 PJP 91) ARABADA "EMEK" VAR ! ARAÇ LİNKİ ; http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=32201&title=angara-aslani06pjp91
|
Mesajı Yazan: kursat3006
Mesaj Tarihi: 14 Aralık 2013 Saat 15:47
rkadaşlar öncelikle sizlere yaptığım olayı başıma gelenleri sonrada ankarada şans eseri karşılaştığım amortisör ustasının yaptıklarını anlatıyım. Öncelikle aracım 2001 model 1.6 16v megane coupe.Sizlerinde bildiğiniz üzere meganeların çamurluk tekerlek arası mesafesi fazladır.Bunun için bursaya gittiğimde arkadaşlarımın gazıyla orjinal ön helezonlarımı 1bakla kestirdim.Görüntüsü süper oldu hatta forumda aracımın basık hali ile çekilmiş fotorafları mevcut.Konumuza dönelim.Helezonları 1 bakla kestiğimde araç aşırı derecede sertleşti ön taraftan binbir türlü ses gelmeye başladı kasislerden 20 km ve üstü geçişlerde sanki araba tekerin üstünde gidiyor gibi tepkiler veriyordu.Hızlandığım zaman viraj içinde yada yolda çukur esneklik varsa araç kendinden geçiyordu(bursadan ankaraya dönerken eskişehir-ankara yolunda aracım 200-210 km arası hızdayken araçta 2 kişi ve 100kg eşyamız olmasına rağmen araç yerden kesildi allahtan sıkıntısız yere indim:D)bu vurma,ses olayı aşırı derecede canımı sıkıyordu.Dün başkent sanayi'ye gittiğimde şans eseri 1 yıl garantili şekilde amortisör tamir eden bir yer buldum.Usta ile biraz muhabbet ettikten sonra aramızda şöyle bir dialog geçti:usta benim araç çok vurma yapıyor kasislerde amortisör boşa çıkıyor gibi oluyor dedim.onun sorduğu yayları ısıttırdın mı yoksa kestirdinmi dedi bence 1 bakla kestirdiğimi söylediğimde güldü.neden öyle bir saçmalık yaptın dedi.bende spor helezondan başka çözüm olmadığı için yayları kestirdiğimi söyledim.abicim olurmu hiç öyle şey ben 15 yıldır amortisör işi ile uğraşıyorum konforu bozmadan ses yapmadan arabayı basmanın yöntemi var dedi.Başladı anlatmaya yayın bakla sayısının öneminden esneme oranından vs vs ,ben orjinal amortisörünü tamir ediyorum.alt tablasını isteğine göre indiriyorum böylece araban hem basık oluyor hemde araç konfordan ödün vermiyor dedi.Dün akşam eve döndüğümde bu muhabbet kafama çok takıldı söylediklerini kendi mantık çerçevemde değerlendirdim ve ustanın dediği olayı yapmya karar verdim.Sabah 9,30 olduğunda başkent oto sanayideydim:D usta geldi benden orjinal kesilmemiş yay istedi.3-4 saat kadar sıfır yay aradım,çıkmacılardada bulamadım gene şans eseri ücra bi köşedeki dükkanın tekinde yay kalmış elinde yayları temin ettik(benim yaylar 3 bakla orjinal hali 4 bakla) sedan meganeların ise 5 bakladır yayaları bunuda bu gün tecrübe edinmiş oldum.Yaylar geldi usta ölçtü biçti hesap kitap yaptı amortisör tablalarını 5cm kadar aşşağıya indirdi kaynak yaptı.boyadı güzelce yaptı.Montaj yapıldı araç yere indi sonuç hüsran araç eskiden ke*** baklalı hali ile 2cm mesafe şimdi oldu 4-5 cm.usta dedim bunu için mi 4 saat uğraştık bana dedi bozuk yollara gir arabanın sesini dinle 10dk turla geldiğinde bir kes daha ölçelim dedi.bindim arabaya orjinal hali gibi ses,tıkırtı,vuruntu,sekme olayı kalkmadı.aklıma takılan aracın basık olmamasıydı yanaştım ustanın dükkanına indim arabadan tekrardan ölçtük aradaki mesafe 3cm:D dedimki usta gene istediğim seviye değil.dediki sen 3-4gün gez sonra gel karşıma:D gün içinde dolandım eve geldiğimde tekrardan ölçtüm 2.5cm:D araç bi kaç günü 2 cm düşücek.amortisör yağları yeni,yaylar yeni olduğundan normaldir dedi.Yayları babama aldırdım.Sıra geldi usta ile helalleşmeye :D ustaya dedim borcumuz ne kadar 150tl versen tamamdır dedi.Bu 150 tl nin içinde sökme,takma,amortisörlerin yağ kaçaklarının tamiri,yeni yağ dolumu,1 yıl garanti fiyata dahil.ben yaptığı işçilikten çok memnun kaldım.aracımda istediğim hizaya inmesi birkaç gün içinde kendiliğinden hallolmuş olucak.Helezon kestirip helezon ısıttırmaya hiç uğraşmayın benim yaptırdığım şekilde yaptırın böylece konforunuzdan ödün vermeden aracınıza zarar vermeden basık aracınızla rahatça gezinin:D
------------- ANGARA ASLANI (06 PJP 91) ARABADA "EMEK" VAR ! ARAÇ LİNKİ ; http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=32201&title=angara-aslani06pjp91
|
Mesajı Yazan: Burak
Mesaj Tarihi: 14 Aralık 2013 Saat 16:17
kursat3006 Yazdı:
rkadaşlar öncelikle sizlere yaptığım olayı başıma gelenleri sonrada ankarada şans eseri karşılaştığım amortisör ustasının yaptıklarını anlatıyım. Öncelikle aracım 2001 model 1.6 16v megane coupe.Sizlerinde bildiğiniz üzere meganeların çamurluk tekerlek arası mesafesi fazladır.Bunun için bursaya gittiğimde arkadaşlarımın gazıyla orjinal ön helezonlarımı 1bakla kestirdim.Görüntüsü süper oldu hatta forumda aracımın basık hali ile çekilmiş fotorafları mevcut.Konumuza dönelim.Helezonları 1 bakla kestiğimde araç aşırı derecede sertleşti ön taraftan binbir türlü ses gelmeye başladı kasislerden 20 km ve üstü geçişlerde sanki araba tekerin üstünde gidiyor gibi tepkiler veriyordu.Hızlandığım zaman viraj içinde yada yolda çukur esneklik varsa araç kendinden geçiyordu(bursadan ankaraya dönerken eskişehir-ankara yolunda aracım 200-210 km arası hızdayken araçta 2 kişi ve 100kg eşyamız olmasına rağmen araç yerden kesildi allahtan sıkıntısız yere indim:D)bu vurma,ses olayı aşırı derecede canımı sıkıyordu.Dün başkent sanayi'ye gittiğimde şans eseri 1 yıl garantili şekilde amortisör tamir eden bir yer buldum.Usta ile biraz muhabbet ettikten sonra aramızda şöyle bir dialog geçti:usta benim araç çok vurma yapıyor kasislerde amortisör boşa çıkıyor gibi oluyor dedim.onun sorduğu yayları ısıttırdın mı yoksa kestirdinmi dedi bence 1 bakla kestirdiğimi söylediğimde güldü.neden öyle bir saçmalık yaptın dedi.bende spor helezondan başka çözüm olmadığı için yayları kestirdiğimi söyledim.abicim olurmu hiç öyle şey ben 15 yıldır amortisör işi ile uğraşıyorum konforu bozmadan ses yapmadan arabayı basmanın yöntemi var dedi.Başladı anlatmaya yayın bakla sayısının öneminden esneme oranından vs vs ,ben orjinal amortisörünü tamir ediyorum.alt tablasını isteğine göre indiriyorum böylece araban hem basık oluyor hemde araç konfordan ödün vermiyor dedi.Dün akşam eve döndüğümde bu muhabbet kafama çok takıldı söylediklerini kendi mantık çerçevemde değerlendirdim ve ustanın dediği olayı yapmya karar verdim.Sabah 9,30 olduğunda başkent oto sanayideydim:D usta geldi benden orjinal kesilmemiş yay istedi.3-4 saat kadar sıfır yay aradım,çıkmacılardada bulamadım gene şans eseri ücra bi köşedeki dükkanın tekinde yay kalmış elinde yayları temin ettik(benim yaylar 3 bakla orjinal hali 4 bakla) sedan meganeların ise 5 bakladır yayaları bunuda bu gün tecrübe edinmiş oldum.Yaylar geldi usta ölçtü biçti hesap kitap yaptı amortisör tablalarını 5cm kadar aşşağıya indirdi kaynak yaptı.boyadı güzelce yaptı.Montaj yapıldı araç yere indi sonuç hüsran araç eskiden ke*** baklalı hali ile 2cm mesafe şimdi oldu 4-5 cm.usta dedim bunu için mi 4 saat uğraştık bana dedi bozuk yollara gir arabanın sesini dinle 10dk turla geldiğinde bir kes daha ölçelim dedi.bindim arabaya orjinal hali gibi ses,tıkırtı,vuruntu,sekme olayı kalkmadı.aklıma takılan aracın basık olmamasıydı yanaştım ustanın dükkanına indim arabadan tekrardan ölçtük aradaki mesafe 3cm:D dedimki usta gene istediğim seviye değil.dediki sen 3-4gün gez sonra gel karşıma:D gün içinde dolandım eve geldiğimde tekrardan ölçtüm 2.5cm:D araç bi kaç günü 2 cm düşücek.amortisör yağları yeni,yaylar yeni olduğundan normaldir dedi.Yayları babama aldırdım.Sıra geldi usta ile helalleşmeye :D ustaya dedim borcumuz ne kadar 150tl versen tamamdır dedi.Bu 150 tl nin içinde sökme,takma,amortisörlerin yağ kaçaklarının tamiri,yeni yağ dolumu,1 yıl garanti fiyata dahil.ben yaptığı işçilikten çok memnun kaldım.aracımda istediğim hizaya inmesi birkaç gün içinde kendiliğinden hallolmuş olucak.Helezon kestirip helezon ısıttırmaya hiç uğraşmayın benim yaptırdığım şekilde yaptırın böylece konforunuzdan ödün vermeden aracınıza zarar vermeden basık aracınızla rahatça gezinin:D |
iyiymiş bu ya ustaya okutturucam bu yazıyı lazım olunca :))
------------- Zalım Quik Oyun Bozan ...
|
Mesajı Yazan: Alicilik
Mesaj Tarihi: 14 Aralık 2013 Saat 16:49
Ben de çok merak ettim bu usta kimse aurisi alıp götürcem.
------------- http://fb.me/hizimsabit" rel="nofollow - Hız sabitleme ve limitleme için DiagBox v7.82 PP2000 v22 Lexia 3 v45 Sedre/Doc Backup 11.2013
|
Mesajı Yazan: kursat3006
Mesaj Tarihi: 14 Aralık 2013 Saat 18:58
Sasmaza gidip aricam tek tek , 2010 da renoya bu işlemleri yaptiniz mi diye :)
------------- ANGARA ASLANI (06 PJP 91) ARABADA "EMEK" VAR ! ARAÇ LİNKİ ; http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=32201&title=angara-aslani06pjp91
|
Mesajı Yazan: kursat3006
Mesaj Tarihi: 18 Aralık 2013 Saat 23:36
Yok mu duyan yaptıran ?????
------------- ANGARA ASLANI (06 PJP 91) ARABADA "EMEK" VAR ! ARAÇ LİNKİ ; http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=32201&title=angara-aslani06pjp91
|
Mesajı Yazan: Barut
Mesaj Tarihi: 19 Aralık 2013 Saat 04:12
Bu usta kimse erzincandan kalkıp giderim valla.
------------- 206 1.6 Quicksilver 206 1.6 Quicksilver 206 1.4 Feline 206 1.6 Xs 206 1.4 Bva Colorline
|
Mesajı Yazan: Barut
Mesaj Tarihi: 19 Aralık 2013 Saat 04:16
Eski 206 aracımda da spor yay vardı hiç memnun değildim... Şimdiki 206 ma aibach 5 lik taktırdım çok memnunum bence aibach tan şaşma.
------------- 206 1.6 Quicksilver 206 1.6 Quicksilver 206 1.4 Feline 206 1.6 Xs 206 1.4 Bva Colorline
|
Mesajı Yazan: cagdascicen
Mesaj Tarihi: 19 Aralık 2013 Saat 08:40
Eibach marka 3.5'luk yay aldım ama daha taktıramadım.
|
Mesajı Yazan: herry
Mesaj Tarihi: 19 Aralık 2013 Saat 20:30
kursat3006 Yazdı:
http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-aksesuar-tuning-otomobil-arazi-araci-peugeot-206-apexi-spor-yay-3-5-cm-helezon-146002974/detay/
Apex dandik bi marka değil diye biliyorum, sizce alınır mı ? |
apex alıcağına FK alabilirsin, aynı fiyatlardalar. FK apex e gore daha yaygın kullanılan bir yay ben kullanıyorum 5cm memnunum. 3.5 yay ön tarafı düşürmez, orjinal yaylarına yakın durur, amaç düşürmekse 5 cm al. bütcen yüksekse eibech gibi daha kaliteli yaylar düsünebilirsin. 5cm ve üzeri yay takacaksan da yakın zamanda amortisorleri de degistirmeni tavsiye ederim. uzun vadede orjinal amortisorlerin 5cm yaya uygun olmadıgından patlayabilir.
|
Mesajı Yazan: kursat3006
Mesaj Tarihi: 19 Aralık 2013 Saat 21:03
herry Yazdı:
kursat3006 Yazdı:
http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-aksesuar-tuning-otomobil-arazi-araci-peugeot-206-apexi-spor-yay-3-5-cm-helezon-146002974/detay/
Apex dandik bi marka değil diye biliyorum, sizce alınır mı ? |
apex alıcağına FK alabilirsin, aynı fiyatlardalar. FK apex e gore daha yaygın kullanılan bir yay ben kullanıyorum 5cm memnunum. 3.5 yay ön tarafı düşürmez, orjinal yaylarına yakın durur, amaç düşürmekse 5 cm al. bütcen yüksekse eibech gibi daha kaliteli yaylar düsünebilirsin. 5cm ve üzeri yay takacaksan da yakın zamanda amortisorleri de degistirmeni tavsiye ederim. uzun vadede orjinal amortisorlerin 5cm yaya uygun olmadıgından patlayabilir.
|
Teşekkürler
------------- ANGARA ASLANI (06 PJP 91) ARABADA "EMEK" VAR ! ARAÇ LİNKİ ; http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=32201&title=angara-aslani06pjp91
|
|