Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Motor Kulağı yada Takozu

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 207
Forum Tanımlaması: Peugeot 207, 2006-2012 yılları arasında üretilmiştir. JATO, 207'yi 2007'de Avrupa'daki en çok satan otomobil olarak adlandırdı.
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=32136
Tarih: 24 Nisan 2024 Saat 08:49
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: Motor Kulağı yada Takozu
Mesajı Yazan: efesbright
Konu: Motor Kulağı yada Takozu
Mesaj Tarihi: 20 Kasım 2013 Saat 16:58
Arkadaşlar aracım aşırı titreme yapıyor ve ses çıkarıyor vites geçişinden sonra ayagın debriyajdan cekildiği sırada titreme oluşuyor. ve sanki orda bi boşluk var gibi tam olarak anlatamıyorum ama vitesi değiştirdiğimiz sırada sanki biyerde boşluk var gibi araç tokozluyor. bunun sebebi şanzıman olabilirmi yada bu motor kulagı dedikleri parçanın mı değişmesi gerekir?

yani motor kulagı dedikleri parça şanzıman ve motor arasında ki parça ise vites geçişi sırasında titreme yaparmı yada motor sesinde artış sağlarmı ? bu titreme yokustaki kalkıslarda daha yogun oluyor sanki balatayı sıyırıyor gibi hissediyorum sizce motor kulagının mı değişmesi gerekir yoksa balatada mı bi sorun vardır ? balatayı değiştireli 20bin km oluyor.



Cevaplar:
Mesajı Yazan: impact
Mesaj Tarihi: 20 Kasım 2013 Saat 17:28
hah aynı sıkıntı bende de var balata da sıkıntı mı var diye korkuyordum..
yorumların takipçisiyim bende..


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 20 Kasım 2013 Saat 19:01
Ben öyle bir sey fark etmedim ama benzer bir sıkıntı var. Cogu kisi dizel, normal dese de bence degil. Aracımı söndürdügümde bazen silkeleme yapıyor ama bazen yapmıyor. Özellikle bundan dolayı normal gelmiyor. Arac 175 binde. 


Mesajı Yazan: impact
Mesaj Tarihi: 20 Kasım 2013 Saat 22:15
benm benzinli kapatırken silkeleme değilde diger sorun var


Mesajı Yazan: qqyyxx
Mesaj Tarihi: 20 Kasım 2013 Saat 22:46
vites degisimlerinde agirlikli yasaniyorsa arac modeline bagli olarak baskidan volanttan ve debriyaj merkezinden yapabilir. Motor kulagi oldugunu dusunmuyorum. Sanziman takozuda olabilir 

-------------
206 hdi x-line
307 hdi desingtech 1,6 90bg
Focus ghia 2008    1,6 109 bg
Astra 2012       1,3 cdti 90 bg
2011 golf tdi 105bg


Mesajı Yazan: okan77
Mesaj Tarihi: 21 Kasım 2013 Saat 13:17
araç nedir... Alt motor kulağı olabilir... Arkadaşın daha yeni değiştirdik. Vites geçişlerinde aracı silkeliyordu...Özellikle birden 2 ye atarken... Vibrasyonda azda olsa yapar ama değiştirildiğinde tam olarak geçmedi...
 
 


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 21 Kasım 2013 Saat 13:53
Orjinalini yazan: efesbright efesbright Yazdı:

Arkadaşlar aracım aşırı titreme yapıyor ve ses çıkarıyor vites geçişinden sonra ayagın debriyajdan cekildiği sırada titreme oluşuyor. ve sanki orda bi boşluk var gibi tam olarak anlatamıyorum ama vitesi değiştirdiğimiz sırada sanki biyerde boşluk var gibi araç tokozluyor. bunun sebebi şanzıman olabilirmi yada bu motor kulagı dedikleri parçanın mı değişmesi gerekir?

yani motor kulagı dedikleri parça şanzıman ve motor arasında ki parça ise vites geçişi sırasında titreme yaparmı yada motor sesinde artış sağlarmı ? bu titreme yokustaki kalkıslarda daha yogun oluyor sanki balatayı sıyırıyor gibi hissediyorum sizce motor kulagının mı değişmesi gerekir yoksa balatada mı bi sorun vardır ? balatayı değiştireli 20bin km oluyor.

Merhaba;

Ustanız var mıdır? yada bir ustaya sormuş muydunuz? Konuyla ilgili?


Mesajı Yazan: efesbright
Mesaj Tarihi: 22 Kasım 2013 Saat 11:25
Orjinalini yazan: okan77 okan77 Yazdı:


araç nedir... Alt motor kulağı olabilir... Arkadaşın daha yeni değiştirdik. Vites geçişlerinde aracı silkeliyordu...Özellikle birden 2 ye atarken... Vibrasyonda azda olsa yapar ama değiştirildiğinde tam olarak geçmedi...
 
 


Aynen o sekilde 1 den ikiye atarken cok titreme yapiyor ve anki bir bosluk varmis hissi gbi tokozlama yapiyor. Sanziman dislileri yagi ve kecelerini degistirdigim sirada debriyaj i sanziman a baglayan bi motor kulagi var demisti ustam. Onu bir dahaki bakimda degistirmek gerekir demisti. Degistirmesek ne gibi sorun yapar dedigimde titreme yapar demisti. Ben ondandir diye dusunuyorum aslinda ama belki baska bir sebebi vardir diye sorma geregi duydum. Yogun olarak calistigimdan dolayi baktiramiyorum araci o yuzden burda sizin fikirlerinizi alma geregi duydum.


Mesajı Yazan: efesbright
Mesaj Tarihi: 22 Kasım 2013 Saat 11:28
Orjinalini yazan: qqyyxx qqyyxx Yazdı:

vites degisimlerinde agirlikli yasaniyorsa arac modeline bagli olarak baskidan volanttan ve debriyaj merkezinden yapabilir. Motor kulagi oldugunu dusunmuyorum. Sanziman takozuda olabilir 



Sanziman takozu dediginiz parca ortasinda elastik parca olan ve vites gecislerini sanzimana aktaran parca degilmidir? Titresimi en aza indirgemek icin ortasi elastik malzeme ile yapilmis. Herhangi bir durumda motor veya sanziman zarar gormesin diye kullanilan bir parca ve piyasada 45 liraya satiliyor dogrumudur?


Mesajı Yazan: efesbright
Mesaj Tarihi: 22 Kasım 2013 Saat 11:31
Orjinalini yazan: dogancanguden dogancanguden Yazdı:

Ben öyle bir sey fark etmedim ama benzer bir sıkıntı var. Cogu kisi dizel, normal dese de bence degil. Aracımı söndürdügümde bazen silkeleme yapıyor ama bazen yapmıyor. Özellikle bundan dolayı normal gelmiyor. Arac 175 binde. 




Akadaslar bu titremeyi veya motor sesinin artmasini dizel motor diye gecistiremeyiz. Cunku normalden fzla titresim ve ses cikariyor suan. Kontagi kapattigim siradada cok fzla silkeleme yapmaya basladi ve ilk calistigi sirada. Benim aracimda 170 binde. Triger vs bakimi yapmayi dusunuyorum ve o sira motor kulagini da degistiricem. Sizleri durumdan haberdar ederim.


Mesajı Yazan: sosyete_60
Mesaj Tarihi: 22 Kasım 2013 Saat 12:53
aynı sorun bendene var vites geçişleri arasında aracımda silkeleme var ve benzinli 307 gitmediğim usta kalmadı ama soru çözülmedi arıza tesbite bağlatıım aracaba bobinlerde bujilerde elektranik aksamsa bi sıkıntı varmı diye yok ama halen sıkıntı devam ediyor...


Mesajı Yazan: okan77
Mesaj Tarihi: 22 Kasım 2013 Saat 13:05
Orjinalini yazan: efesbright efesbright Yazdı:

Orjinalini yazan: dogancanguden dogancanguden Yazdı:

Ben öyle bir sey fark etmedim ama benzer bir sıkıntı var. Cogu kisi dizel, normal dese de bence degil. Aracımı söndürdügümde bazen silkeleme yapıyor ama bazen yapmıyor. Özellikle bundan dolayı normal gelmiyor. Arac 175 binde. 




Akadaslar bu titremeyi veya motor sesinin artmasini dizel motor diye gecistiremeyiz. Cunku normalden fzla titresim ve ses cikariyor suan. Kontagi kapattigim siradada cok fzla silkeleme yapmaya basladi ve ilk calistigi sirada. Benim aracimda 170 binde. Triger vs bakimi yapmayi dusunuyorum ve o sira motor kulagini da degistiricem. Sizleri durumdan haberdar ederim.
 
Özellikle fazla esnemeye mazur kalan alt motor kulağına baktırın... Sürüş keyfini sıfıra indiriyor.


Mesajı Yazan: impact
Mesaj Tarihi: 22 Kasım 2013 Saat 14:28
Orjinalini yazan: okan77 okan77 Yazdı:

Orjinalini yazan: efesbright efesbright Yazdı:

Orjinalini yazan: dogancanguden dogancanguden Yazdı:

Ben öyle bir sey fark etmedim ama benzer bir sıkıntı var. Cogu kisi dizel, normal dese de bence degil. Aracımı söndürdügümde bazen silkeleme yapıyor ama bazen yapmıyor. Özellikle bundan dolayı normal gelmiyor. Arac 175 binde. 




Akadaslar bu titremeyi veya motor sesinin artmasini dizel motor diye gecistiremeyiz. Cunku normalden fzla titresim ve ses cikariyor suan. Kontagi kapattigim siradada cok fzla silkeleme yapmaya basladi ve ilk calistigi sirada. Benim aracimda 170 binde. Triger vs bakimi yapmayi dusunuyorum ve o sira motor kulagini da degistiricem. Sizleri durumdan haberdar ederim.
 
Özellikle fazla esnemeye mazur kalan alt motor kulağına baktırın... Sürüş keyfini sıfıra indiriyor.
aynen keyif 0 a indi haftada 1 gün kullanmaya başladım artık.. baskı balata diye korkuyordum.. o takoz ve kulak olayına baktırayım bi ara


Mesajı Yazan: furkanyakar
Mesaj Tarihi: 22 Kasım 2013 Saat 16:47
peki bayır çıkarken viteste titreme oluyor mu ? yada gaza çok yüklendiğinizde

-------------


Mesajı Yazan: efesbright
Mesaj Tarihi: 07 Aralık 2013 Saat 18:50
Vitesin kendisinde en ufak bir titreme yok


Mesajı Yazan: akantek
Mesaj Tarihi: 18 Aralık 2013 Saat 22:49
Orjinalini yazan: efesbright efesbright Yazdı:

Orjinalini yazan: okan77 okan77 Yazdı:


araç nedir... Alt motor kulağı olabilir... Arkadaşın daha yeni değiştirdik. Vites geçişlerinde aracı silkeliyordu...Özellikle birden 2 ye atarken... Vibrasyonda azda olsa yapar ama değiştirildiğinde tam olarak geçmedi...
 
 


Aynen o sekilde 1 den ikiye atarken cok titreme yapiyor ve anki bir bosluk varmis hissi gbi tokozlama yapiyor. Sanziman dislileri yagi ve kecelerini degistirdigim sirada debriyaj i sanziman a baglayan bi motor kulagi var demisti ustam. Onu bir dahaki bakimda degistirmek gerekir demisti. Degistirmesek ne gibi sorun yapar dedigimde titreme yapar demisti. Ben ondandir diye dusunuyorum aslinda ama belki baska bir sebebi vardir diye sorma geregi duydum. Yogun olarak calistigimdan dolayi baktiramiyorum araci o yuzden burda sizin fikirlerinizi alma geregi duydum.
 
bencede sorun bundan kaynaklanıyor. önceki aracımda motor takozunun biri dağılmış diğerininde kauçuk kısmı epey aşınmıştı gaza her sert bastığımda küt diye bir ses geliyordu. şimdiki araçtada takozların biri yine değişmek zorunda kaldı ondada rölantide ve giderken bir sarsıntı oluyordu ama vites geçişlerinde problem yoktu.
 


Mesajı Yazan: sosyete_60
Mesaj Tarihi: 19 Aralık 2013 Saat 17:35

ben şanzıman takazonu komple değiştirdim ama nafile halen aynı araca binesim gelmiyo



Mesajı Yazan: sosyete_60
Mesaj Tarihi: 20 Aralık 2013 Saat 13:09

yok mu başka yorum yapacak arkadaş



Mesajı Yazan: kuscu38
Mesaj Tarihi: 20 Aralık 2013 Saat 23:48
valla hocam kulaklardan olabilir motor alt kulağı sıkıntılı olduğunda ne tür sorunlar olucanı yazmışlar okudum bana mantıklı geldi birde sen oku bu  tarz sıkıntılar varsa bence kulaklara baktır!

MOTOR KULAĞI: 

motordan gelen tüm titreşimleri ve sarsıntıları emen,  https://eksisozluk.com/?q=ala%c5%9f%c4%b1m" rel="nofollow - alaşım ı hususi olarak  https://eksisozluk.com/?q=motor+blo%c4%9fu" rel="nofollow - motor bloğu ndan ve  https://eksisozluk.com/?q=%c5%9fasi" rel="nofollow - şasi den daha dayanıksız yapılan  https://eksisozluk.com/?q=kau%c3%a7uk" rel="nofollow - kauçuk lu veya yağlı basit  https://eksisozluk.com/?q=s%c3%bcspansiyon" rel="nofollow - süspansiyon  sistemi.

çatladığında veya koptuğunda değiştirilir. özellikle süspansiyonsuz olan daha basit yapıdaki üst motor kulaklarının fiyatı daha ucuzdur ve bu parça eğer motor bloğu yada şasi kadar dayanıklı olsaydı bu sefer aşırı stress durumlarında motor kulaklarından  https://eksisozluk.com/?q=ziyade" rel="nofollow - ziyade , motor bloğunun veya şasinin çatlaması tehlikesini yaratırdı ki bu istenen birşey değildir.

özellikle  https://eksisozluk.com/?q=otomatik+vites" rel="nofollow - otomatik vites li otomobillerde vitesin sahip olduğu  https://eksisozluk.com/?q=tork+konvert%c3%b6r%c3%bc" rel="nofollow - tork konvertörü  yüzünden  https://eksisozluk.com/?q=emsal" rel="nofollow - emsal  motor gücüne https://eksisozluk.com/?q=hp" rel="nofollow - * sahip  https://eksisozluk.com/?q=manuel+%c5%9fanz%c4%b1man" rel="nofollow - manuel şanzıman lı otomobillere göre motor kulaklarına daha çok  https://eksisozluk.com/?q=stress" rel="nofollow - stress  ve yük biner, dolayısıyla bu tip araçlarda çatlaması veya kopması daha çok görülür. 

yağlı sistemle çalışan motor kulaklarının zamanla içindeki yağ sızıntı yaptığından dolayı gerektiği gibi çalışmamaya, içindeki süspansiyonun sertleşmesine neden olur. bu gibi durumlarda motor kulaklarını yağlamak gerekir.

otomatik vitesli bir aracın motor kulaklarında meydana gelen bir arıza aynı zamanda viteslerin sarsıntılı değişmesinden ötürü sanki otomatik viteste bir arıza veya aşınma varmış izlenimi de yaratır. manuel vitesli araçlarda da vites değiştirmesi esnasında aracı sarsarak sanki debriyajın aşınmış olduğu izlenimi yaratır.
bunun yanında gereğince görevini yerine getiremeyen motor kulakları aynı zamanda  https://eksisozluk.com/?q=egzoz+manifoldu" rel="nofollow - egzoz manifoldu nun da çatlamasına veya manifold vidalarının kırılıp motor bloğu içinde kalmasına da sebep olabilir.





-------------
206 XS Tu5 Motor...
*** σяιgιиαℓ ρяσfιℓє ® ***


Mesajı Yazan: efesbright
Mesaj Tarihi: 21 Eylül 2016 Saat 15:14
arkadaşlar ben bu sorunun da çözümünü buldum, başına gelen varsa yardımcı olayım diye yazıyorum,
 
sorun şudur : motorun çalıştığı sırada sasıntısı şaseye geliyor ve araba titriyor, buna vibrasyon deniyor.
 
1. vites değişimi sırasında gaza bastığınızda araba kendini tak diye ileri atıyorsa veya titreme meydana geliyorsa; şanzıman kulağına baktırın, alt şanzıman kulağı diye geçiyor.
 
2.düşük devirlerde hafif gazla veya çalıştırma sırasında yada stop etme sırasında araç titriyorsa, sağ üst motor kulağına baktırın. üst motor kulağı diye geçiyor, silecek suyunun orada motorun titreşimini alan bir parça, motor şanzıman arası bağlantı gibi bir şey,
 
3, bir de alt motor takozu diye bir şey var, üst motor takozunu değiştirirken bununda değiştirilmesini öneririm. aracınızda vibrasyon sıfıra inecektir. ben değiştirmedim, ama keşke değiştirseydim. kulaklar değişirken hepsinin değişmesi gerekiyor, çünkü biri bozukken biri düzgün olduğunda bozuk olan yeni takılanın daha çabuk bozulmasına sebep oluyor.
 
 


Mesajı Yazan: aykutbayram_
Mesaj Tarihi: 21 Eylül 2016 Saat 15:30
benim aracım 206 xr depriyajdan hafif cekince küt diye ses geliyor ustama sordum sanzuman kulagı dedi.fiyat istedim aksla birlikte satılıyomus varmı böyle bişey arkadasım banada yardımcı olurmusun.

-------------
aykutbayram


Mesajı Yazan: madblueblacksea
Mesaj Tarihi: 21 Eylül 2016 Saat 19:02
Aks la beraber satılmıyor da orjinali takmak için sağ aks çıkması lazım. Bunun yerine sadece takozun orta göbeğini alıp değişebilirsin.

-------------
206 1.4 HDI Look 2004


Mesajı Yazan: aykutbayram_
Mesaj Tarihi: 21 Eylül 2016 Saat 19:38
ustam fiyatda bi bilginiz varmı acaba. yardımcı olurmusunuz

-------------
aykutbayram


Mesajı Yazan: madblueblacksea
Mesaj Tarihi: 22 Eylül 2016 Saat 16:13
Ben sadece göbeği değiştirdim 30 lira gibi bişeydi 25 lirada parça. Komple değişirse 250 tl yi bulur

-------------
206 1.4 HDI Look 2004


Mesajı Yazan: alierdal0335
Mesaj Tarihi: 13 Ekim 2016 Saat 13:37
Arkadaşlar ben aynı sorunu yaşadım 40 Tl ye alt şanzman takozunu değiştirdim 30 tl ye enjektör temizleyicisi alıp kullandım %70 oranında azaldı stop ederken titreme mevzusu.

-------------
Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti
207 1.4 HDI Trendly
Sağ Dümen


Mesajı Yazan: baybaba
Mesaj Tarihi: 13 Ekim 2016 Saat 19:54
Motor kulağı ile şanzuman takozu farklı şeyler mi? çünkü geçen hafta Eskişehir de aracın motor

bölümünden özellikle ilk viteslerde ses gelmeye başladı, dönmeden yetkili servise gösterdim,

motor kulağı kopmuş, usta çıkarttığı kulağı bana verdi, yolda sorun çıkmayacağını ama  gittiğim

yerde değiştirmem gerektiğini söyledi, hafta sonu sanayiye gidip değiştireceğim ,


Mesajı Yazan: boruc
Mesaj Tarihi: 22 Mayıs 2018 Saat 17:49
Orjinalini yazan: efesbright efesbright Yazdı:

arkadaşlar ben bu sorunun da çözümünü buldum, başına gelen varsa yardımcı olayım diye yazıyorum,
 
sorun şudur : motorun çalıştığı sırada sasıntısı şaseye geliyor ve araba titriyor, buna vibrasyon deniyor.
 
1. vites değişimi sırasında gaza bastığınızda araba kendini tak diye ileri atıyorsa veya titreme meydana geliyorsa; şanzıman kulağına baktırın, alt şanzıman kulağı diye geçiyor.
 
2.düşük devirlerde hafif gazla veya çalıştırma sırasında yada stop etme sırasında araç titriyorsa, sağ üst motor kulağına baktırın. üst motor kulağı diye geçiyor, silecek suyunun orada motorun titreşimini alan bir parça, motor şanzıman arası bağlantı gibi bir şey,
 
3, bir de alt motor takozu diye bir şey var, üst motor takozunu değiştirirken bununda değiştirilmesini öneririm. aracınızda vibrasyon sıfıra inecektir. ben değiştirmedim, ama keşke değiştirseydim. kulaklar değişirken hepsinin değişmesi gerekiyor, çünkü biri bozukken biri düzgün olduğunda bozuk olan yeni takılanın daha çabuk bozulmasına sebep oluyor.
 
 


3. Maddede yazdiginiz sol üst motor takozu diye geçen parça degil mi? Akünün alt tarafinda kaliyor sanirsam


-------------
2002 / 206 Roland Garros 1,6 / 110HP


Mesajı Yazan: ismailkaya
Mesaj Tarihi: 23 Mayıs 2018 Saat 08:41
 debriyaj setinin değiştiğini söylüyorsün okan77 nin yorumuna katılıyorum ilk kalkışta silkeleme yapıyorsa motor alt tokozunun ömrünün bittiğini düşünüyorum aracını kana sok dikkatlice incele tokozun lastiğinin durumunu gözle görürsün araç hareket halindeyken vites geçişlerindede bu silkelemeyi hissedersin 

-------------
KÖTÜ İNSANLARIN HER YERDE OLMASININ TEK SEBEBİ İYİ İNSANLARIN HİÇBİRŞEY YAPMAMASINDANDIR.



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net