AMORTİSÖR KULE GERGİLERİ
Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT TÜRKİYE MODİFİYE PLATFORMU
Forum Adı: Modifiye ve Tuning Bilgileri
Forum Tanımlaması: performans arttırıcı işlemler ve parcalarla ilgili gerekli bilgiler
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=3213
Tarih: 27 Temmuz 2025 Saat 12:22 Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com
Konu: AMORTİSÖR KULE GERGİLERİ
Mesajı Yazan: Guests
Konu: AMORTİSÖR KULE GERGİLERİ
Mesaj Tarihi: 16 Kasım 2008 Saat 13:30

|
|
Modifiyeli bir otomobilde sık yapılan bir diğer uygulama da amortisör kule gergisi montesidir. Kule gergileri, amortisör kulelerini karşılıklı olarak tek bir parça halinde birleştirmek için kullanılırlar.
Kule gergilerinin amacı, özellikle sert girilen virajlarda amortisör kulelerinde meydana gelen esnemeleri minimize etmektir. Viraj alınırken amortisör kuleleri normalde esnerler, ve bu da bir miktar çekiş kaybına (ya da yol tutuşta bir miktar zaafiyete) yol açar. Kule gergileri amortisör kulelerinde meydana gelen esnemeleri önlemek üzere dizayn edildiklerinden, viraj alımı sırasında enerjiyi gücün yüklendiği tek bir kuleden alıp diğer kuleye de iletmek suretiyle paylaştırırlar. Bu, jantları yere paralel tutmaya, o da lastiklerin yere daha iyi temas etmesine yardımcı olur. Sonuçta, viraj sırasındaki çekiş ve yol tutuş iyileşir.
AMORTİSÖR KULE GERGİLERİ NE ZAMAN MONTE EDİLMELİDİR ?
Montaj sonrasında elde edilecek performansın otomobiliniz üzerindeki kilometreyle ilgisi olmamakla birlikte, eğer spor bir otomobil sahibi iseniz otomobilinizi aldığınız ilk gün en azından ön amortisör kule gergilerini monte etmenizi öneririm. Ancak, biraz da isteğe bağlı olan bu durum haricinde amortisör kule gergilerinin muhakkak uygulanması gerekli durumlar da vardır.
Kule gergileri ön veya arka olsun farketmez, sonradan daha büyük jant/lastik kombinasyonlarına geçildiğinde muhakkak uygulanmalıdır. Daha sert ve kısa olan spor yaylar, daha sert ve kısa spor amortisörler veya büyük çaplı janta (dolayısıyla daha ince profilli lastiklere) geçilmesi gibi süspansiyon sistemini etkileyecek modifikasyonlar sonuçta amortisör kuleleri ve hatta tüm şasi üzerindeki yükü arttırırlar. Tüm bu uygulamaların sonunda şaside esneme eskiye oranla çok daha fazla olacaktır. İşte bu modifikasyonların ardından uygulanacak kule gergileri sadece şasiyi desteklemek ve esnemeyi azaltmakla kalmayacak, aynı zamanda direksiyonunuz daha hassas olacak ve verdiğiniz komutlara daha çabuk cevap verecektir.
VİRAJ ÇUBUKLARI NE İŞE YARAR ?
Viraj sırasında fizik kuralları gereği otomobiler sadece tek bir tarafa (virajın dış tarafına doğru) yatarlar. Viraj çubukları virajın iç tarafında kalan (aynı aks üzerindeki karşı taraftaki) tekerleği de yere bastırmak sureti ile tüm otomobilin yol tutuşunu iyileştirmeye yardımcı olurlar. Böylelikle önden ve arkadan kaymalar daha az yaşanır.
Özellikle yüksek hızda girilen virajlarda amortisör kule gergileri ile tam uyum içerisinde çalışırlar. Ancak, arazi kullanımında tek bir lastiğin havada kalması şeklinde dezavantajları vardır. |
|
Cevaplar:
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 16 Kasım 2008 Saat 15:25
bu güzel paylaşım için sağol Melih ellerine sağlık
|
Mesajı Yazan: sinan-s
Mesaj Tarihi: 16 Kasım 2008 Saat 17:57
paylaşım için teşekkürler
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 11 Aralık 2008 Saat 21:22
Kule Gergisinin Yararları
Modifiyeli bir otomobilde sık yapılan bir diğer uygulama da amortisör
kule gergisi montesidir. Kule gergileri, amortisör kulelerini
karşılıklı olarak tek bir parça halinde birleştirmek için
kullanılırlar.
Kule gergilerinin amacı, özellikle sert girilen virajlarda amortisör
kulelerinde meydana gelen esnemeleri minimize etmektir. Viraj alınırken
amortisör kuleleri normalde esnerler, ve bu da bir miktar çekiş kaybına
(ya da yol tutuşta bir miktar zaafiyete) yol açar. Kule gergileri
amortisör kulelerinde meydana gelen esnemeleri önlemek üzere dizayn
edildiklerinden, viraj alımı sırasında enerjiyi gücün yüklendiği tek
bir kuleden alıp diğer kuleye de iletmek suretiyle paylaştırırlar. Bu,
jantları yere paralel tutmaya, o da lastiklerin yere daha iyi temas
etmesine yardımcı olur. Sonuçta, viraj sırasındaki çekiş ve yol tutuş
iyileşir.
Amortisör Kule Gergileri Ne Zaman Monte Edilmelidir?
Montaj sonrasında elde edilecek performansın otomobiliniz üzerindeki
kilometreyle ilgisi olmamakla birlikte, eğer spor bir otomobil sahibi
iseniz otomobilinizi aldığınız ilk gün en azından ön amortisör kule
gergilerini monte etmenizi öneririm. Ancak, biraz da isteğe bağlı olan
bu durum haricinde amortisör kule gergilerinin muhakkak uygulanması
gerekli durumlar da vardır.
Kule gergileri ön veya arka olsun farketmez, sonradan daha büyük
jant/lastik kombinasyonlarına geçildiğinde muhakkak uygulanmalıdır.
Daha sert ve kısa olan spor yaylar, daha sert ve kısa spor amortisörler
veya büyük çaplı janta (dolayısıyla daha ince profilli lastiklere)
geçilmesi gibi süspansiyon sistemini etkileyecek modifikasyonlar
sonuçta amortisör kuleleri ve hatta tüm şasi üzerindeki yükü
arttırırlar. Tüm bu uygulamaların sonunda şaside esneme eskiye oranla
çok daha fazla olacaktır. İşte bu modifikasyonların ardından
uygulanacak kule gergileri sadece şasiyi desteklemek ve esnemeyi
azaltmakla kalmayacak, aynı zamanda direksiyonunuz daha hassas olacak
ve verdiğiniz komutlara daha çabuk cevap verecektir.
Viraj Çubukları Ne İşe Yarar?
Viraj sırasında fizik kuralları gereği otomobiler sadece tek bir tarafa
(virajın dış tarafına doğru) yatarlar. Viraj çubukları virajın iç
tarafında kalan (aynı aks üzerindeki karşı taraftaki) tekerleği de yere
bastırmak sureti ile tüm otomobilin yol tutuşunu iyileştirmeye yardımcı
olurlar. Böylelikle önden ve arkadan kaymalar daha az yaşanır.
Özellikle yüksek hızda girilen virajlarda amortisör kule gergileri ile
tam uyum içerisinde çalışırlar. Ancak, arazi kullanımında tek bir
lastiğin havada kalması şeklinde dezavantajları vardır.
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 11 Aralık 2008 Saat 22:42
BENİM AÇTIGIM KONUNUN AYNISINI AÇMIŞSIN BİLGİNE EMRAH 
|
Mesajı Yazan: gokhansari_1
Mesaj Tarihi: 12 Aralık 2008 Saat 07:20
paylaşım için teşekkürler.fakat kullananlar bi iyi diyolar bi gereksiz kararsız bırakıyorlar insanı.aracında kullanan biri fikrini yazarsa sevinirim
|
Mesajı Yazan: iLLeGaL
Mesaj Tarihi: 12 Aralık 2008 Saat 10:09
paylaşım için teşekkürler...
------------- Bugünü unut, dün geçti, acaba yarın var mı?
Gençliğine güvenme, ölen hep ihtiyar mı?
Ya İslam'da erirsin, ya inkar'da çürürsün.
Yol Mezar'da bitmiyor,
GİRDİĞİNDE GÖRÜRSÜN
|
|