Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Beygir ve Tork düşüşü

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: Aracınız Hakkındaki Tüm Sorular
Forum Tanımlaması: Jant, Yay, Lastik Egzoz, Filtre, Ses Sistemi vb. araçlarınızla alakalı tüm sorunları paylaşabileceğiniz genel alandır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=31971
Tarih: 12 Haziran 2025 Saat 17:27
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Beygir ve Tork düşüşü
Mesajı Yazan: capello
Konu: Beygir ve Tork düşüşü
Mesaj Tarihi: 13 Kasım 2013 Saat 14:45
Neden olur

112 bin km'de bir dizel araç beygiri 90 toku 150 çıkıyor.

motor mu bitik.



Cevaplar:
Mesajı Yazan: capello
Mesaj Tarihi: 13 Kasım 2013 Saat 14:54
1.6hdi 407 işte.

bildiğim kadarıyla 110 bg 250 tork


Mesajı Yazan: alp2525
Mesaj Tarihi: 13 Kasım 2013 Saat 14:57
bendede aynı araç var hiç test falan yaptırmadım 105000 aracım bendede mi yoksa düşüktür???son hız falan kaç yapıyor sizinkisi?


-------------
407 1.6 HDI CONFORT


Mesajı Yazan: capello
Mesaj Tarihi: 13 Kasım 2013 Saat 14:59
yok 110 yazıyor zaten daha ufağı da yok.


Mesajı Yazan: capello
Mesaj Tarihi: 13 Kasım 2013 Saat 15:03
üfleme yok,yağ eksiltme yok aşırı yakıt yok

ustalar sür diyor anlamadım


Mesajı Yazan: VLKNYKSLN
Mesaj Tarihi: 13 Kasım 2013 Saat 15:44
aracı bence önce yetkili servise gösterin daha sonra emin olmak için dyno'ya sokturt derim.


-------------
NEW CAR - Alfa Romeo GIULIETTA
EX CAR - Peugeot RCZ


Mesajı Yazan: capello
Mesaj Tarihi: 13 Kasım 2013 Saat 15:53
dyno dediğiniz şey şu ön lastikleri sokarak yaptıkları şey dğeil mi

ondan 89 beygir çıkıyor


Mesajı Yazan: capello
Mesaj Tarihi: 13 Kasım 2013 Saat 16:05
volant egr ve baskı balata bu kadar fark yapar mı


Mesajı Yazan: samet206
Mesaj Tarihi: 13 Kasım 2013 Saat 16:12
En basitinden herkesin bildiği üzere hızın artmasına baskı balata etki eder ancak bu öyle motorun beygir ve tork gücüne yansırmı orasını bilemiyorum...


-------------
Peugeot Mod ''206'' 1.4 XR 2000
Asaleti Renginde Saklı...


Mesajı Yazan: capello
Mesaj Tarihi: 13 Kasım 2013 Saat 16:13
içinden çıkılamaz bir durum söz konusu hocam. arabayı satmak da dahil herşey düşünüyorum


Mesajı Yazan: alp2525
Mesaj Tarihi: 13 Kasım 2013 Saat 16:15

3000 devirde hız falan kaç gösteriyor 130-135 göstermesi gerekli



-------------
407 1.6 HDI CONFORT


Mesajı Yazan: alp2525
Mesaj Tarihi: 13 Kasım 2013 Saat 16:16
5.viteste


-------------
407 1.6 HDI CONFORT


Mesajı Yazan: hsnsnl
Mesaj Tarihi: 13 Kasım 2013 Saat 16:18
hocam 1.viteste bastırıp esp yaktı mı aracın ve devam edip aracı 2.vıtese aldıgında bastın mı, zorladın mı espye gırıyo mu? eger gırmıyosa baygın baygın gıdıp toparlıyosa aracın turbonda sorun var..

-------------
307 XT Premium, 307 XS Coupe, 407 Premium Edition, Seat Leon 1.6 Stylance


Mesajı Yazan: capello
Mesaj Tarihi: 13 Kasım 2013 Saat 16:18
ona yaklaşık bir rakam diye hatırlıyorum ne zamandır öyle bir sürate çıkacak fırsatım olmadı ama


Mesajı Yazan: capello
Mesaj Tarihi: 13 Kasım 2013 Saat 16:19
1.nci viteste hızlı kalkarsam esp yakıyor.2'yi denemedim bilmiyorum


Mesajı Yazan: wlkn87
Mesaj Tarihi: 13 Kasım 2013 Saat 16:25
arkadaşa özelden de yazdım benim 1 ay önce başıma geldi baskı balata kaçırıyordu ama abartı değil ciddi olarak araç performans çok çok kötüydü ben kaçırdığını fark edene kadar direk aklıma felaket şansız biri olduğum için motor geldi aklıma ( bu aralar egzos patlasa motor gitti sanıcak durumdayım) neyse fark ettim son baskı balata olduğunu usta ilede keşife çıktık araç gitmek istemiyor ben zorluyordum resmen volan değişmedi zarar görmediği için baskı balata ile işi kıvırdık araç şuan aldığımdan daha iyi bir durumda bu zamanda kesinlikle motoru ölçme vss olmadı ama öncesi ve sonrası çok fark etti 


Mesajı Yazan: capello
Mesaj Tarihi: 13 Kasım 2013 Saat 16:27
peki bu baskı balata dandikliği beygir vee torkun düşük çıkmasına sebep olur mu


Mesajı Yazan: hsnsnl
Mesaj Tarihi: 13 Kasım 2013 Saat 16:38
valla benım dusnceme gore bu kmde bı araç balatası bıtmesı aracı aşırı derecede devırsız kullanmadan kaynaklanır.. 1.vıteste espyı yakıyosa 2.vıtesıde dene hocam bır, gucu burda bellı oluyo, turbo vıtesın durumuna gore 2000devıre doğru acıyo.. testte araç kac km hıza kadar cıktı.. kendı aracımda 5.vıtes 110km hız 2500devir .. 4.vıtes 77km hız 2100 veya 2200 devir olucak

-------------
307 XT Premium, 307 XS Coupe, 407 Premium Edition, Seat Leon 1.6 Stylance


Mesajı Yazan: capello
Mesaj Tarihi: 13 Kasım 2013 Saat 16:39
kaça kadar çıktığını bilmiyorum ben aracı yeni aldım dizel kullanmaya da alışık biriyim.

benim derdim şu dyno verileri. baskı balata değişince bunu düzeltir mi

bi de şu depollution bilmemne arızası bu düşüklüğü yaratıyor olabilir mi


Mesajı Yazan: hsnsnl
Mesaj Tarihi: 13 Kasım 2013 Saat 16:49

hatayı neden verdıgını görmek gerek, pc bağlantısı lazım.. baskı balatayı verdıgım vıtes degerlerınde km hızı yapıyo mu gözlemle bır..



-------------
307 XT Premium, 307 XS Coupe, 407 Premium Edition, Seat Leon 1.6 Stylance


Mesajı Yazan: sezar206
Mesaj Tarihi: 13 Kasım 2013 Saat 18:17
motor bitik demek aceleci olur. Aracın yürüyenini baskı balatasını da kontrol ettir. motor gücünü lastilere aktaramıyor olabilir.

-------------
2000 model 206 1.6 XT 5 Kapı
Atiker lpg


Mesajı Yazan: qqyyxx
Mesaj Tarihi: 13 Kasım 2013 Saat 18:34
dyno testine güvenmeni pek tavsiye etmem. öncelikle aracının muadilini kullanma  imkanın varsa bir karşılaştır. onun dışında baskı balata dan ziyade turbo ve intercooler civarı hortumları kontrol ettir.  aracın km sinin düşük olması önemli değil arızalı bir parçadan dolayı çekiş zayıflığı olabilir. turbo değişme durumu olmuşmu daha önce net bir bilgi olması lazım. yada öncelikli olarak aracın çekişi gerçekten düşükmü onu belirlemek lazım. baştada dediğim gibi dyno testi verisine göre hareket etmek eksik olur. volantın performansa bir etkisi yoktur. baskı balatanın etkisi ise devir-hız oranlarında düşüklüğe neden olur.

-------------
206 hdi x-line
307 hdi desingtech 1,6 90bg
Focus ghia 2008    1,6 109 bg
Astra 2012       1,3 cdti 90 bg
2011 golf tdi 105bg


Mesajı Yazan: capello
Mesaj Tarihi: 14 Kasım 2013 Saat 08:44
tamircim güç kaybının baskı balatadan ve volantdan kaynaklandığını söylüyor bi de sürekli tekrar eden bir depolution system bilmemne arızası var. bilgisayara bağladığımızda anlık turbo basınç yüksekliği çıkıyor.


bu arada 2.viteste esp'yi çalıştırmayı başaramadım ancak 1.viteste hemen devreye giriyor.hız testini de yaptım 5.viteste 3bin devirde 130 civarında idi.



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net