Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

İllallah ettim bu arabadan

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 407
Forum Tanımlaması: Peugeot 407, 2005'ten 2011'e kadar üretilen 406 serisinin yenilenmiş hali geniş bir aile otomobilidir.
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=31966
Tarih: 29 Aralık 2024 Saat 02:25
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: İllallah ettim bu arabadan
Mesajı Yazan: capello
Konu: İllallah ettim bu arabadan
Mesaj Tarihi: 13 Kasım 2013 Saat 10:13
2007 model bir 407 aldım 4 ay önce.1.6 hdi. 112 bin km de aldım. gerek servis kayıtları gerekse tramer bilgileri km'yi doğruluyor.

sürekli bir depollution system faulty hatası veriyor bir yandan.açıklaması yüksek turbo basıncı.EGR valfi değişecek deniyor.

bu ön tekerleklerin sokulup yapılan testten 90 beygir ve 125 tork çıkıyor.Bu motor bitik mi bilemedim.

Usta baskı balata bitmiş volant ile beraber değişecek diyor.İkisi illa beraber mi değişecek.

toplam bana çıkartılıveren masraf yaklaşık 1700. bu kadar masraftan sonra bu sorunların giderilebileceği de garanti değil.

anlayacağınız arabadan çok ama çok dertliyim keşke almasaydım der oldum.

tecrübeli arkadaşlardan bir yol göstermelerini rica edicem



Cevaplar:
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 13 Kasım 2013 Saat 10:17
aracı alırken bir ustaya göstermemişmiydiniz?


Mesajı Yazan: capello
Mesaj Tarihi: 13 Kasım 2013 Saat 10:20
oto test merkezlerinden birine gittim. bir parça bile boyası yok dendi. bg 90 çıkıyor ancak motor sağlam herhangi bir yağ eksiltmesi falan yok hava filtresinden falan olabilir dendi.


Mesajı Yazan: mrtoknctn
Mesaj Tarihi: 13 Kasım 2013 Saat 10:25
volant temizlenerekte kurtarılabilir. yanlızca devirlerle ilgili bir parça. baskı balatayıda şu şekilde anlayabilrsiniz araç seyir halindeyken debriyaja yarım basın ve ayağınızı gaz kesmeden geri debriyajdan çeknin. araç toparlıyorsa eğer baskı balatada sıkıntı yok demektir

-------------
mrtoknctn


Mesajı Yazan: capello
Mesaj Tarihi: 13 Kasım 2013 Saat 10:26
baskı balata bitik diyorlar kaçırıyor debriyaj. volant da ne sorun var bilemedim.

bi de bu egr valfi illa değişmeli mi


Mesajı Yazan: mrtoknctn
Mesaj Tarihi: 13 Kasım 2013 Saat 10:33
onun hakkında bi bilgim yok ama tavsiyem farklı yerlerede baktırmanız konusunda olacaktır.

-------------
mrtoknctn


Mesajı Yazan: wlkn87
Mesaj Tarihi: 13 Kasım 2013 Saat 10:52
zaten kaçırmaya başladysa performansın düşük olması çok normal değiştirmeden pek anlama sansın yok bnce :( 


Mesajı Yazan: capello
Mesaj Tarihi: 13 Kasım 2013 Saat 10:54
peki onunla beraber volant değişmesi zorunlu mu. volant'ın arizalı olup olmadığını nasıl anlarız


Mesajı Yazan: berk2309
Mesaj Tarihi: 13 Kasım 2013 Saat 11:02
egr valfinı temızletmeyı deneyın temızletıp duzelenler var. volanda ne gıbı bı arıza gorulmuste degısılıyo volan okadar kolay bozulmaz  112 bındekı bı arabada volanın degısmesı ıcın  baskı balatanın sona gelıp volanı cızmesı zarar vermesı gerek 

-------------
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!


Mesajı Yazan: capello
Mesaj Tarihi: 13 Kasım 2013 Saat 11:03
valla tamirci volanla baskı balata beraber değişiyor dedi. baskı balata bitikmiş ama bir aciliyeti yokmuş.

bu egr için kime sormalı


Mesajı Yazan: capello
Mesaj Tarihi: 13 Kasım 2013 Saat 11:09
turboda bir sorun yok zamanında devreye girip çıkıyor diyorlar.

aracın verdiği arıza uyarısı .depollution system olarak veriyor sisteme turbo basınç anlık yüksekliği olarak görünüyor.


Mesajı Yazan: berk2309
Mesaj Tarihi: 13 Kasım 2013 Saat 11:18
zamanında devreye gırıp cıkması deıl sorun pervanede tırbunde sıkıntı varsa yeterı kadar performans alamazsınız 

-------------
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!


Mesajı Yazan: capello
Mesaj Tarihi: 13 Kasım 2013 Saat 11:20
bunu bir turbocuya mı göstermeli neetmeli bir yol gösteriverin.


Mesajı Yazan: berk2309
Mesaj Tarihi: 13 Kasım 2013 Saat 11:23
ısını ıyı bılen somurmıcek bı usta lazım cevrenızde sıze tavsıye etcek bırı yokmu yada denızlıde yasayan forumdakı arkadaslar konuyu gorunce tavsıyelerde bulunurlar usta yada yer hakkında

-------------
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!


Mesajı Yazan: Alicilik
Mesaj Tarihi: 13 Kasım 2013 Saat 12:04
Hocam geçmiş olsun. İkinci elde çok dikkat gerekiyor.

2010 model sıfır alınan vw golf 1.2 tsi da hafif bir tokurtu geliyordu. Servise götürüldü ve volanla beraber baskıbalatanın değişmesi gerektiği söylendi. Servis kullanıcı hatası olarak gördü ve yüklü bir para istedi.  8000tl civarında.

Mahkemeye verildi ve kazanıldı. Araç şuanki değerinden para olarak iade edildi ve mahkemeden bu yana olan harcalamamalar alındı.

1700tl 407nin o tarz bakımı için fena bir rakakm değil. toyotada 10000km bakımı 400tl .

Debriyaj normal olabilir ama volan da bozulmaz diye bir kaide yok yanlış kullanım volanıda etkileyebilir. Performans değişecektir.

Şu 5tllik aletlerle boya kontrolü yapan saçma sapan yerlere gitmeyin. Birde araba test merkezi deniyor. NAsıl bir dyno yappıyorda o değerleri buluyorlar anlamıyorum ben. Kaportada istenirse tümden değişsin boyansın ama hiçbir zaman motorun maaliyetini bulmaz. Bizim millette bir boya hastalığı tutmuş gidiyor. Eğer gözle görülür bir fark yoksa (önden kazayı katmıyorum) aracın önemli olan kısmı motordur. 90 beygir çıkan 407yi keisnlikle almazdım ben nerdeyse %20lik bir motor kaybı var. o yaştaki bir araca göre çok yükske bir değer.Kmde öyle 200-300bin fln da değil.

Egr ve borusunu temizletin.

Eğer kullanmayı düşünüyırsanız yaptırın ama satmak istesenizde nasılsa o para kadar aşağı satacaksınız.


-------------
http://fb.me/hizimsabit" rel="nofollow - Hız sabitleme ve limitleme için
DiagBox v7.82
PP2000 v22
Lexia 3 v45
Sedre/Doc Backup 11.2013



Mesajı Yazan: capello
Mesaj Tarihi: 13 Kasım 2013 Saat 13:03
debriyaj bozukluğundan falan o kayıp olmaz mı. motor bitik mi diyorsunuz.

bunu satacak olursak ne kadara satabiliriz.


Mesajı Yazan: capello
Mesaj Tarihi: 14 Kasım 2013 Saat 08:40
dün gittim tamirciye.

dedi ki baskı balata ve volantı değiştirelim hareketli yerine sabit volant takalım çiçek gibi olur.Kuvvet kaybı da bundan olur.

egr valfini değiştirelim dedi.ama halen sorunun egr den kaynaklanıp kaynaklanmadığını bilmiyorum.

tüm bu işlemler için 1200 tl rica ettiler.

ne diyorsunuz.


Mesajı Yazan: capello
Mesaj Tarihi: 15 Kasım 2013 Saat 10:52
tamircilerinden dee.

dün biri debriyaj'da sorun yok motor kapağı sökülecek kurumlar kazınacak falan diyor.


hangisine uyacağımı şaşırdım


Mesajı Yazan: tokyo
Mesaj Tarihi: 15 Kasım 2013 Saat 11:01
servise götürün hasar tespiti yaptırın, illa tamir ettireceksiniz diye bişey yok, hastalığı teşhis edin, parçaları internetten araştırın sonra yapıtırsınız.

-------------
2005 Peugeot 307 SW


Mesajı Yazan: berk2309
Mesaj Tarihi: 15 Kasım 2013 Saat 11:45
hocam arabayı servise götürmeme konusunda neden ısrarcısınız :) gidin servis kaydını actırınca usta gelınce deneme surusune cıkın sorunlarınızı ıletın ne oldugunu ne bıttıgını soleyın elbet sıze  ne oldugunu  solıcektır en azından dısardakı usta gıbı parayı kendı cebıne koymıcagından daha ılgılı olacaktır 

-------------
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!


Mesajı Yazan: capello
Mesaj Tarihi: 15 Kasım 2013 Saat 11:49
hocam götüreceğim yarın.

ama şu var önceden zorladığımda depoluution hatası verirdi 2 gündür baya 3.500 devir üstüne çıktım hiç vermedi.

sebebi würth'ün yakıt katkısı olabilirmi


Mesajı Yazan: berk2309
Mesaj Tarihi: 15 Kasım 2013 Saat 11:51
hocam bızım arkadasın navarada da bu ısık yanmıstı usta dedıkı kalıtelı bı yerden mazotu al 5 dakıka kadar arabayı yuksek devırde sur bas bıraz dedı kurum bırıkmesı sonucuda bu hatayı verır dızel araba dedıgı gıbı aracı surdu bılgısayara bagladı sondurdu bıdaha yanmadı 

-------------
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!


Mesajı Yazan: capello
Mesaj Tarihi: 15 Kasım 2013 Saat 12:04
bende würth temizleyici kullanıp üstüne de bir süre devirli kullandım. hiç o lambayı yakmadı.acaba geçti mi diye düşünüyorum.


şimdi sorum şu bu dynometredeki beygir düşüşünü tork düşüşünü nasıl önlicez.

120 tork görünüyo


Mesajı Yazan: berk2309
Mesaj Tarihi: 15 Kasım 2013 Saat 12:37
normalı kac bu arabanın fabrıka cıkısı

-------------
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!


Mesajı Yazan: capello
Mesaj Tarihi: 15 Kasım 2013 Saat 13:04
110 bg 250 torq


Mesajı Yazan: berk2309
Mesaj Tarihi: 15 Kasım 2013 Saat 13:25
hocam sız arkadasların dedıgı gıbı turbonuza felan bı baktırın kapak contası baskı balata servıste kontrol etsınle kayıp baya yuksek kullanan adam motoru baya hırpalamıs herlde

-------------
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!


Mesajı Yazan: capello
Mesaj Tarihi: 15 Kasım 2013 Saat 13:29
acaba motor mu bitik diye düşünüyorum.

baskı balata bu kadar fark eder mi


Mesajı Yazan: berk2309
Mesaj Tarihi: 15 Kasım 2013 Saat 13:59
baska balata kacırma yaparda  bukadar yapmaz sanmam kapak contası felan sıkıntılımı suyu nasıl eksıltme varmı yada turbodan gelen ses varmı olagan ses dısında

-------------
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!


Mesajı Yazan: capello
Mesaj Tarihi: 15 Kasım 2013 Saat 14:23
turbo'da ses yok su eksiltme yağ eksiltme yok gbi.


Mesajı Yazan: berk2309
Mesaj Tarihi: 15 Kasım 2013 Saat 14:27
enjektorlere bakıldımı hıc fazla yada az puskurtme yapan varmı degerlerı nasıl bılıyomusunz

-------------
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!


Mesajı Yazan: capello
Mesaj Tarihi: 15 Kasım 2013 Saat 14:32
enjektörlere bakılmadı


Mesajı Yazan: berk2309
Mesaj Tarihi: 15 Kasım 2013 Saat 14:44
enjektorlerede baktırın servıse soktugunuzda bılgasayara bagladıklarında herseyı ortaya cıkar buyuk ıhtımalle

-------------
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!


Mesajı Yazan: capello
Mesaj Tarihi: 15 Kasım 2013 Saat 14:51
daha önce bilgisayara bağlandığında motor kısmında hiç enjektörlerle alakalı bir sıkıntı göstermedi.


Mesajı Yazan: berk2309
Mesaj Tarihi: 15 Kasım 2013 Saat 14:57
baglattıgınız program orjınal pp2000 mıydı yoksa rasgele sanayıde bıyermıydı

-------------
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 15 Kasım 2013 Saat 15:11
Sen cok sinirlenmissin belli. Ana bayiye gideceksin tespit yaptıracaksın. Muhtemelen debimetre de falan da sıkıntı cıkabilir. Debimetre düzgün ayarlama yapmazsa araba performans kaybeder. Bunun yanında baskı balata da aynı sekilde, aracın yağ ve filtre bakımını yaptır. Turbo da duymadıgın bir ses olabilir gerekirse balans ayarı yaptır. Araban temiz bir sekilde cıkacaktır. Bizim arabalarımızın motoru cok saglamdır öyle kolay kolay sıkıntı yaratmazlar motor aksamı da öyle. Benim aracım 4 yıla yakın anahtar vurulmadan yattı ve aküyü taktıgımda tek marşta calıstı yani bu saglamlıgı emin olun gözlerimiz de büyüyen markalar da bile bulamazsınız. Arabana severek bin dedigim gibi ana bayiye git sorun tespiti yapsınlar eger verdikleri fiyat uygun gelirse orda hallettir cok gelirse iyi bir servis bul oraya cek ve orada yaptır. Ama parca fiyatlarını iyi arastır ve sen temin et her zaman daha uygununu bulursun. 


Mesajı Yazan: capello
Mesaj Tarihi: 16 Kasım 2013 Saat 00:10
pp2000 e baglattim bir sorun cikmadi. sorma dogan hocam nefret ettim arabadan.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 16 Kasım 2013 Saat 00:19
Sen arabaya bir güncelleme yaptır. Araba da sıkıntı görünmüyorsa elektronik degildir demek ki. Dedigim gibi ana bayi servisine gitmen lazım.


Mesajı Yazan: ahmed206
Mesaj Tarihi: 16 Kasım 2013 Saat 15:08
hocam siz henüz adam gibi bir ustaya uğramamış olabilirsiniz henüz, ya da güvenecek birisi yok. 
ben de ilk aldığımda illallah demiştim ustadan ustaya gezmiştim ama en son birini gösterdiler güvenebileceğim işini doğru yapan ama biraz paracı dediler. gittim dedikleri gibi çıktı şimdi çok şükür arabamdan da memnunum.
benim sorunum performans yakıt ve ısınma idi. usta sudaki yağdan conta değişecek dedi, taşlanacak ve sübap ayarı yapılacak dedi, yaptı da. 700 liraya mis gibi oldu. egr valfi önceki arabamda sıkıntılıydı, temizlettim ama yüzeysel temizlettim kısa sürede tekrar eski haline döndü.
kardeşinizden nacizane tavsiyeler:
1- bu işi adam akıllı arabayı bağırttıra bağırttıra yapanlar var yani egr valfini temizlediği 1 km öteden duman ses karışımıyla belli oluyor. temizletiyorsanız öyle bir yere temizletin ve bu işleme 50-100 liradan fazla bir şey ödemeyin.
2- aracı siz bi muayene edin, mesela benim artık aklıma ilk gelen aracın suyuna bakıp yağ karışmış mı diye bakmak olurdu.
3- usta teşhis koyarken yanında mutlaka bulunun gidip bir köşede benim gibi çay içerseniz kandırılırsınız. ve usta teşhis koyduğunda ona mutlaka nedenini anlattırın aklınıza yatıyorsa hemen yaptırın, pek bi şey anlamadıysanız gelin yine danışın derim.
4- kafanıza çok takmayın, arabaya doğru müdahale bence çoğu zaman daha ucuzdur ama çoğu usta gereksiz yere değiştirip kurtulur.


-------------
https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=34293&title=gaffur" rel="nofollow - 206
https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=36667&title=yeni-gaffur" rel="nofollow - Focus


Mesajı Yazan: karaca61
Mesaj Tarihi: 16 Kasım 2013 Saat 17:01
s.a aynı sorun benım aracımda var anadolu yakasında tavsıye edebılecegınız guvenilir usta tanıdıgınız varmı?


Mesajı Yazan: capello
Mesaj Tarihi: 22 Kasım 2013 Saat 15:58
gittik servise dedi ki turboda yağlanma  var.dedi git falanca turbocuya.

gittik turbocuya söküldü ses geliyomuş balans manevra yapıldı egr şudurr mudur hepsi temizlendi arabaya binildi.

sabahleyin yine aynı lamba depollution 

bilgisayara bağlandı yine aynı arıza yüksek turbo basıncı.


tamirciler salyangozda delik olabilir diyor




Mesajı Yazan: cerci07
Mesaj Tarihi: 22 Kasım 2013 Saat 18:58
gecmis olsun 
turbo basinc arizasi ile bende karsilastim katalizor fap pdf tikanmaya baslayinca arac isinmadan gaza asiri yuklenince, kat,fap, pdf iptallerinde bu arizayla karsilasiyor  turbo basinc sensorunude kontrol ettirmenizde fayda var motorun arka kisminda gorulmesi zor biyerde. debimetre arizasida yada enjektor arizasida guckaybina neden olabilir pp2000 lede anlamak herzaman mumkun olmaya biliyor
sizin aracta yayli volant denilen volanttan var omru 100-150 bin km arasidir kus gibi otmeye basladi ise yada kalkislar sarsintili ise bozuk demektir sabit volantla degistirince kalkislarda sarsinti yapmasi mumkun ama 30bg guc baybinin debriajla alakali olduguna inanmiyorum bozuk volantla 50 bin km yaptim ve debriajdan kaynakli guc kaybi yasamadim 
isin gercekten zor. kim ne derse desin psa nin urettigi en .oktan motor 1.6 hdi 150 binde nerdeyse motorun yarisini degistermek gerekiyor 


-------------


Mesajı Yazan: baris558
Mesaj Tarihi: 03 Mart 2014 Saat 22:08
Merhabalar

Ali Bey son durum nedir.


Mesajı Yazan: capello
Mesaj Tarihi: 28 Ağustos 2014 Saat 16:30
lamba yakma sorunu olmadı 10bin km'dir.

gel gelelim turboda 2-3bin arasında cıylama var.


Mesajı Yazan: Foxfire
Mesaj Tarihi: 29 Ağustos 2014 Saat 05:35
Orjinalini yazan: capello capello Yazdı:

lamba yakma sorunu olmadı 10bin km'dir.

gel gelelim turboda 2-3bin arasında cıylama var.


Turboya dikkat pahalı meret


Mesajı Yazan: Efe-Pöjo
Mesaj Tarihi: 30 Ağustos 2014 Saat 17:56
Orjinalini yazan: capello capello Yazdı:

lamba yakma sorunu olmadı 10bin km'dir.

gel gelelim turboda 2-3bin arasında cıylama var.

çözüldü mü çözülmedi mi yani? hepsini okudum, vaziyet ne alemde 10 bin km bu haliyle sürmediniz heralde çözümü neymiş daha doğrusu sorun neymiş bi yazarsanız bi zahmet.


Mesajı Yazan: capello
Mesaj Tarihi: 13 Kasım 2014 Saat 15:58
12 bin km sonra şu lambayı yine yaktı. ama rampayı yüksek viteste çıkmaya çalışıyordum ondan oldu



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net