Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

marş neden geç alır 1.4 hdi çözüldü

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=31492
Tarih: 07 Ağustos 2025 Saat 02:07
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: marş neden geç alır 1.4 hdi çözüldü
Mesajı Yazan: 206 ersan
Konu: marş neden geç alır 1.4 hdi çözüldü
Mesaj Tarihi: 20 Ekim 2013 Saat 09:56
arkadaşlar memlekete gitmiştim dün de geri döndüm bizim oranın yolları gayet kötü araba baya bi hırpalanıyo dün yola çıktığımda farkettim arabayı çalıştırırken normalde tek çevirmede çalışan araba marş çeviriyo ama uzun sürede alıyo nerdeyse çalışmıyçak şarj dinamosu sağlam marş motoru sağlam çeviriyo ama motor ateşlemiyor hava çok fazla soğuk değil ama yinede kızdırma bujileri olabilirmi veya başka ne olabilir acaba bi fikriniz varmı
arkadaşlar mazot hortumu çatlamış hava yaptığından geç alıyomuş pompacıya gittim enjektörleri ölçtürmeye pompacı buldu manuel mazot pompasına el attı baktı boş hava var dedi ve dediği gibide hava filtre kazanını söktü hemen altında hortumun kıvrıldığı yerde küçü bçatlak gördü kesip ek yap bütün sorun düzeldi


-------------
peugeot 206 sw 1.4 hdi



Cevaplar:
Mesajı Yazan: 206 ersan
Mesaj Tarihi: 20 Ekim 2013 Saat 10:09
yazın servis kızdırma bujileri ve ısıtma kutusu değişmesi lazım demişti ben değiştirmedim şimdiye kadarda bi sorun çıkmadı havda soğuk değil ama umarım daha başka bi sorun değildir arabanın çalışmasında gidişinde sesinde hiç bi sıkıntı yok sadece çalışırken

-------------
peugeot 206 sw 1.4 hdi


Mesajı Yazan: 206 ersan
Mesaj Tarihi: 20 Ekim 2013 Saat 11:38
Orjinalini yazan: onurazgin onurazgin Yazdı:

kızdırma bujisi her zaman işe yarar yakıt tasarufu sağlar enjektörleri korur. araç çalıştıgı sürece çalışır. sebebine gelince; bu bujilerin görevi yakıtı ısıtarak viskozitesini düşürüp daha akışkan hale getirmektir. bu sayede mazot enjektörlerde daha ince hale gelip patlama olayının verimini arttırır. eğer sorun kızdırma bujisindeyse aracınız duman atabilir, yakıtı artar ve gürültülü çalışır. 

eger araçta silkeleme su eksiltme titreşimli çalışma varsa üst kapak contasından olabilir. inşallah böyle değildir. 
arabada çok az bi titreşim var vede ayda 1 cm su eksiltiyor kime sorduysam normal dedi ama daha önceden beri var bu ufak titreşim ve az su eksiltme ama marş geç alması dün oldu yazında srviste bilgisayara bağlamışlardı hafif bi duman atma vardı enjektörlere falan bakmışlardı bujiler ve ısıtma kutusu dediler değiştirmemiştim umarım daha fazla b sorun açmamıştır bu sebepten bayramdan önce komple bakım yaptırıp yola çıkacaktım fakat benimde tamircininde son dakikaya sıkıştığı için vakit olmadı sadece yağ değiştirme zamanına daha 3500 km vardı yağını ve filtrelerini değiştirip yola çıktım


-------------
peugeot 206 sw 1.4 hdi


Mesajı Yazan: 206 ersan
Mesaj Tarihi: 20 Ekim 2013 Saat 11:40
daha önce benzinli bi kaç aracımda üst kapak contası değiştirmiştim ama pek külfetli bi sorun değildi basit ve ucuz bi sorundu dizelde aynımıdır acaba

-------------
peugeot 206 sw 1.4 hdi


Mesajı Yazan: dahi
Mesaj Tarihi: 20 Ekim 2013 Saat 19:10
Bir ihtimal de mazot filtresi olabilir bilginiz olsun


Mesajı Yazan: qqyyxx
Mesaj Tarihi: 21 Ekim 2013 Saat 00:44
aracin gec calismasina sorunlu enjektorde sebep olur. En sagliklisi iyi bir ustaya gostermek.

-------------
206 hdi x-line
307 hdi desingtech 1,6 90bg
Focus ghia 2008    1,6 109 bg
Astra 2012       1,3 cdti 90 bg
2011 golf tdi 105bg



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net