Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

AL4 şanzıman yağ valf değişim problemi acil öneri

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: Aracınız Hakkındaki Tüm Sorular
Forum Tanımlaması: Jant, Yay, Lastik Egzoz, Filtre, Ses Sistemi vb. araçlarınızla alakalı tüm sorunları paylaşabileceğiniz genel alandır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=31354
Tarih: 26 Temmuz 2025 Saat 16:06
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: AL4 şanzıman yağ valf değişim problemi acil öneri
Mesajı Yazan: mami202
Konu: AL4 şanzıman yağ valf değişim problemi acil öneri
Mesaj Tarihi: 07 Ekim 2013 Saat 21:06
AL4 DPO 4 ileri şanzımanımın elektrovalf ve yağ değişimi yaptırdım cumartesi günü servisteki arkadaş 3 litre benim aldığım mobil 71141 yağına 1 litrede kalınlaştırıcı yağ ekleyip yağ ve valf değişimini hallettik işlem bitince bir kaç tur attık sorun yok yani vites geçişleri rahatladı çekişde çok değişiklik olmadı fakat

pazar sabahı aracı çalıştırdığımda araç yerinden kalkamaz halde idi vites geçişleri iptal garajdan zar zor çıkartıp ( aklıma elektrovalfleri güncelletmek geldi çünkü arkadaşta makina yoktu )
bostancıda bi özel mekanik elektrikçi pejo servisinde aracı makinaya bağlatıp elektro valflerin güncellenmesini istedim

onlarda şanzıman yağını yeni ekleyince bi rakam düşürülüyormuş onu yaptılar vs. ama araç düzelmedi yani yeni elektrovalfler sisteme tanıtılmadı sanırım. riske girmek istememişde olabilir.

ilk servisi aradım dedim bu şanzıman bu kadar kötü değildi en azından 1- den 2 ye geçerken biraz vuruntu vardı araç orjinali kadar seri olmasada gebze dudullu arası otobanda oldukça iyi sayılabilecek düzeyde gidip gelebiliyordum ,

şanzıman sadece yüksek vites yüksek devirde çok zorlama durumu olursa hava aşırı sıcaksa arııza veriyordu dedim şimdiki hali berbat yerinden kalkmıyor. arkadaş trübün bitik kavramıyor diye tutturdu.

şimdi elimde 3 litre daha orjinal yağ var 1 litre daha alıp yağı tekrar boşalttırıp yenisini eklettirmek ve elektrovalflerin sisteme tanıtılmasını yaptırmak istiyorum hangi servise uğrasam yaparlar ilgilenirler ?

bi kaç yerii aradım otomatik şanzıman ayrı bi ustalık vs. deyip işin içinden çıkıyorlar sorsan otomatikte parmakla gösterilen en iyi kral ustalardır iş bu duruma gelince neden tepkileri olumsuz olur anlamış değilim.

şimdi bana yardımcı olucak bi servis lazım en azından benim şu düşündüğümü yapacak bi servis lazım 

tekrar yağ değişimi ve valflerin yazılımının güncellenmesi işimi çözeceği kanısındayım çünkü bir anda tork konvertörünün bu kadar kendini salacağını sanmıyorum 
şanzıman soğukken hiç tepki vermiyor ısındıktan sonra biraz düzeliyor ama sürekli vites kutusu arızalı uyarısı ile kontak aç kapa yalama oldu Gül1 anadolu yakasında bostancı ataşehir ümraniye neresi olursa uğrayabileceğim derdimi anlatabileceğim bi servis öneriniz varsa çok memnun olurum hayırlı akşamlar.



Cevaplar:
Mesajı Yazan: arachnid
Mesaj Tarihi: 07 Ekim 2013 Saat 22:16
geçmiş olsun inşallah güncelleme ile düzeltirsin. dediklerini yapacak bir yer tavsiye etmeyeceğim ama komple yaptırılacaksa (revizyon) adres verebilirim. daha önce forumda paylaşmıştım. diğer yorumlarıma bakabilirsin.

birde forumda daha önce yazılmıştı. yeni selenoidlerin yazılımları sadece yetkili servislerin elinde varmış. 




Mesajı Yazan: mami202
Mesaj Tarihi: 07 Ekim 2013 Saat 22:44
Orjinalini yazan: arachnid arachnid Yazdı:

geçmiş olsun inşallah güncelleme ile düzeltirsin. dediklerini yapacak bir yer tavsiye etmeyeceğim ama komple yaptırılacaksa (revizyon) adres verebilirim. daha önce forumda paylaşmıştım. diğer yorumlarıma bakabilirsin.

birde forumda daha önce yazılmıştı. yeni selenoidlerin yazılımları sadece yetkili servislerin elinde varmış. 




özelden ustanın numarasını ismini gönderirmisin  sanırım otomatikçi volkan usta dan bahsediyorsun inşaallah yardımcı olur.     teşekkür ederim hayırlı akşamlar.


Mesajı Yazan: ataycan
Mesaj Tarihi: 07 Ekim 2013 Saat 23:20
selamlar,

Kalınlaştırıcı yağ niye kullandınız anlamadım. Orjinal yağ lt 71141 zaten yeterli. Bostancı oto sanayide Harun usta var. Yardımcı olur. Yağ ve yazılımsa olay fiyat olarak bir şey tutmayacaktır.


Mesajı Yazan: mami202
Mesaj Tarihi: 07 Ekim 2013 Saat 23:45
normalde kalınlaştırıcı yağı  katması benimde içim sinmedi  arkadaşı işine ilgili görünce bi bildiği vardır anlamında karışmak istemedim.

 bostancıdaki özel servisede söylediğimde oda aynı şekilde aracın km si yüzbin üzeri ise ve bugüne kadar şanzıman bakımı yapılmamışsa  kaılnlaştırıcı yağı  şanzımanın vites geçişlerini rahatlatması için  (vuruntuyu azaltıyormuş )  ekliyorlarmış.  ozaman bana makul geldi. 

harun ustayı duymuştum  dediğin gibi fazla bi miktar tutacak bi durum yok aslında yarın arayacağım  inşaalah eskisi gibide olsa hallederim sorunu. 


Mesajı Yazan: foresteng.
Mesaj Tarihi: 08 Ekim 2013 Saat 10:47
Dudullu da Can Otomotiv peugeot yetkili servis, orada çok iyi bir oto. şanzuman ustası var, zaten adam formen.. ancak adını hatırlayamıyorum.. Bana çok yardımcı olmuştu..

http://bayi.peugeot.com.tr/can" rel="nofollow - http://bayi.peugeot.com.tr/can




-------------
2006/206 Feline OV 1,4 (benzinli)
Kapkara


Mesajı Yazan: berk2309
Mesaj Tarihi: 08 Ekim 2013 Saat 18:43
hocam konvertordede sorun olabılır balatada olmasada  bende vanaları degıstım  yagını felan degıstırrtım orjınal servıste evın onune gıttım yokusta kalkamadım  gaza sonuna kadar bastım felan ama duz yolda gıdısınde sıkıntı yoktu  servısı aradım goturdum  konvertoru soktuk ıcındekı pervane parcaları kırılmıs sıfırına 1000 ıla 1500 dedıler bız cıkma 300 alıp taktık saglam tamır gormemıs  bı baktırın ama kalınlastırıcı yag nıye kullandınız anlamadım oda zarar vermıs olabılır 

-------------
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!


Mesajı Yazan: Serkan
Mesaj Tarihi: 08 Ekim 2013 Saat 20:15
Beyler bi soruda ben sorayım, kimi yağ ömürlük kimi de değişmesi gerekiyor diyo, benim araç 2008 model ve 26.000 km'de sizce yağ değiştirmelimiyim? Normalde vites geçişleri sorunsuz ama bazen tümseklerden geçerken falan gaza basıp çekip sonra tekrar basınca 2'den 1'e vuruntulu düşürüyor.


Mesajı Yazan: berk2309
Mesaj Tarihi: 08 Ekim 2013 Saat 20:18
beyinde sayac var dıyolar hocam 30 bınde bı degıstırın dıyolar ben her sene degısıyorum 

-------------
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!


Mesajı Yazan: Serkan
Mesaj Tarihi: 08 Ekim 2013 Saat 20:21
Kaç litre alıyor hocam şanzıman? Birde yağ değişiminden sonra güncellemeye gerek yok sanırım.


Mesajı Yazan: mami202
Mesaj Tarihi: 08 Ekim 2013 Saat 22:57
işler bayram yaklaşması nedeni ile yoğun  aracı herhangi bir yere götüremedimde  hafta sonu gibi otomatikçiye uğrayacağım.

kalın yağ olayını bi üstteki mesajımda belirttim.
serkan : şanzıman toplam 4 litre yağ alıyor.

berk2309 : o işlem halledildi makinada 32000 küsür bi rakam  yazıyordu ilk bağladığımızda her litre için 2500 gibi bi rakam düşülüyor  hatırladığım kadarı ile.

foresteng :  ben bu şanzıman la alakalı daha önce dudullu can otomotive uğramıştım bu sorun olmadan aylar önce derdimi anlattım şanzıman iyi değil bi bakın dedim ama servis abs sensörüm arızalı imiş onu yapalım sonra  bağlantılara bakalım deyince bide üstüne 80 lira arıza tespit ücreti verdiğim için gitmet istemiyorum.

sabah aracı tekrar kontrol ettim değişen bi durum yok  şanzıman manuel olarak çalışıyor tüm viteslere geçiyor  ekranda tüm vites geçşleri çıkıyor hatta vites değişimi yaparken hissediyorum  ( park halinde deneme yapıyorum )  fakat  yola çıkmak istediğimde araç yerinden zor kalkıyor  geri vitese takıyorum  vitese geçiyor  ama ilerleme yok  başka otomatikçileri aradım bilgi aldım. 

ve akşam üzeri öyleaklıma geldi bi deneyeyim dedim 
akü kutup başlarını söktüm yaklaşık 2 saat sonra tekrar taktım kontağı açtım bir iki deneme araç hareket etmeye başladı  5-6 km arabayı kullandım yüksek devir düşük devir dur kalk geri vs.  eski haline döndü en azından servise kadar gider durumunda şuan :)   şimdiki problemler  1-2 geçişte bazen küt diye vurma yapıyor  arasıra  arıza uyarısı çıkıyor  bazen şanzıman kararsız davranışlarda bulunuyor gazmı versem vitesmi değiştirsem diye kafasına göre taklılıyor  hafta sonuna kadar inşaalah bostancı yada kartal sanayiye uğrayacağım  komple revizyon yolu görünüyor anladığım kadarı ile.  herkese hayırlı akşamlar sorunsuz keyifli arızasız belasız sürüşler....


Mesajı Yazan: mami202
Mesaj Tarihi: 09 Ekim 2013 Saat 23:43
bu akşam itibari ile şanzıman arızası  tam olmasada giderildi  
aracı bilgs. bağladık basınç  ve kavramada problem çıktı  şanzımandaki yağı boşalttık  2 gün önce koyduğumuz yağ yine simsiyah olmuş  

yağ selonoid değişimi ve valflerin takılı olduğu parça iyi bir temizlikten sonra bilgisayardan tekrar ayarlarını yapıp şanzımana orjinal yağınıda koyduk  kalkışl çekiş eski haline döndü araç yürür vaziyete geldi 
şimdilik 3. vites biraz sıkıntılı bazen kavrama yapamıyor veya kaçırıyor ( tork konvertörü balatalar vs. ) onuda zaten daha sonra komple revizyonla halledeceğiz.
kartal oto sanayinde yaptırdım isteyen olursa özelden bilgileri gönderirim  işçilik fiyatı diğer servislerlerle aynı  kaliteli ve bilinçli işçilik var diyebilirim.  herkese kazasız belasız keyifli sürüşler  
bu arada  bi  mağdur vatandaş daha geldi 206 sı  vites kutusu arıza veriyormuş sert geçiş vs.  adam kara kara düşünüyor ilk defa otomatik aldım apıcam diye dert yanıyordu  .

bu fransızlardan alacağımız olsun al4 kadar kafalarına taş düşsün :)


Mesajı Yazan: mami202
Mesaj Tarihi: 23 Ekim 2013 Saat 21:07
 fikir oluşması açısından yazmak istedim bugün  yetkili servisi aradım

  sıfır AL4 otomatik şanzımana 14000 tl fiyat çekti. 
 sadece tork konverterini almak istersek onada  1000 lira istiyorlar.
 


Mesajı Yazan: Serkan
Mesaj Tarihi: 23 Ekim 2013 Saat 21:36
Arabanın kendisi kaç para ki şanzımana 14.000 TL istiyolar.


Mesajı Yazan: berk2309
Mesaj Tarihi: 23 Ekim 2013 Saat 23:16
kardesım bende konverotr degıstım kazalı arabadan saglam tamır gormemısını 300 tl ye aldım 

-------------
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!


Mesajı Yazan: muratca58
Mesaj Tarihi: 24 Ekim 2013 Saat 16:36
sizin bahsettiğiniz sorunun benzeri benim 406 dada vardı al4 şanzıman selenoid valflarını ve yağlarını değiştiridiğimde sorun çözülmedi bu gün kafana takıldı gittim şanzımanı indirttim aracın sorunu şanzımanın yağ filtresinden kaynaklı zorlanma ve gaza yüklenildiğinde vuruntu yapması yağ filtresinin şişmesinden kaynaklı bir problem benim masrafım 2.000-2.500 TL civarında çıkıyor şanzımanın inmesi yağ değişimi contaların ve bilyaların değişmesi türbinin ankaraya gidip kontrollerinin yapılıp gelmesi şanzıman kasnağının değişmesi.  eğer aracını bu şekilde zorlamaya devam edersiniz şanzıman dişilerine zarar verirsiniz ve masrafının 4.000 TL civarında çıkar bana kalırsa en kısa sürede şanzımanınızı indirtip yağ filtrelerini ve tirbün kontrollerini yaptırın derim.

-------------
2003 Peugeot 406
2.0 HDİ ST BVA
110 HP 250 NM Tork


Mesajı Yazan: mami202
Mesaj Tarihi: 26 Ekim 2013 Saat 20:16
Orjinalini yazan: muratca58 muratca58 Yazdı:

sizin bahsettiğiniz sorunun benzeri benim 406 dada vardı al4 şanzıman selenoid valflarını ve yağlarını değiştiridiğimde sorun çözülmedi bu gün kafana takıldı gittim şanzımanı indirttim aracın sorunu şanzımanın yağ filtresinden kaynaklı zorlanma ve gaza yüklenildiğinde vuruntu yapması yağ filtresinin şişmesinden kaynaklı bir problem benim masrafım 2.000-2.500 TL civarında çıkıyor şanzımanın inmesi yağ değişimi contaların ve bilyaların değişmesi türbinin ankaraya gidip kontrollerinin yapılıp gelmesi şanzıman kasnağının değişmesi.  eğer aracını bu şekilde zorlamaya devam edersiniz şanzıman dişilerine zarar verirsiniz ve masrafının 4.000 TL civarında çıkar bana kalırsa en kısa sürede şanzımanınızı indirtip yağ filtrelerini ve tirbün kontrollerini yaptırın derim.

kuvvetle ihtimal benim şanzımanda aynı parçadan  dolayı arızaya bağlıyor.  ısınınınca şişme yapma olayı  mantıklı geldi.  teşekkür ederim. bu arada siz aracı nerede yaptırıyorsunuz hangi servise verdiniz  eğer  ustanızla görüşebilirsem  bende zaten sıfır aldığım filtre var onu bi değiştiririz. bide yeniden yağ koydukmu benim şanzıman düzelir  ama işçilik ne kadar tutar bilmiyorum. 




Mesajı Yazan: mami202
Mesaj Tarihi: 26 Ekim 2013 Saat 20:26
Orjinalini yazan: berk2309 berk2309 Yazdı:

kardesım bende konverotr degıstım kazalı arabadan saglam tamır gormemısını 300 tl ye aldım 

eyvallah  revizyon olayına girersem  büyük bi ihtimal konverterin sıfırını almayı düşünüyorum sitemizin sponsoru yedek parçacısı  500 liraya satıyor bu daha mantıklı geliyor açıkcası.


Mesajı Yazan: mami202
Mesaj Tarihi: 26 Ekim 2013 Saat 20:35
Orjinalini yazan: Serkan Serkan Yazdı:

Arabanın kendisi kaç para ki şanzımana 14.000 TL istiyolar.

ben şanzımanın yağ değişimi için ilk gittiğim servise  bi tane  2000 motor dizel 407 geldi  onunda şanzımanının modeli  ZF  kolay kolay parçası bulunmuyormuş vs. sıfırına yetkili servis 23 bin lira istemiş  arkadaşda aynen sizin gibi
- yanında arabada veriyormusunuz diye çıkışmış.

acaip bi ülkede yaşıyoruz.  millet 3000 euro ya  audi  quattro alırken biz o paralara sadece araçların masraflarını karşılamaya çalışıyoruz.




Mesajı Yazan: seduray
Mesaj Tarihi: 27 Ekim 2013 Saat 00:36
Youtu'dan konuyla ilgili bir video ; 


-------------
2004 Peugot 307 XR 1,6 Otomatik (LOVATO LPG)



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net