Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Uygun Devir

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=31002
Tarih: 19 Temmuz 2025 Saat 03:20
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Uygun Devir
Mesajı Yazan: fthusl
Konu: Uygun Devir
Mesaj Tarihi: 10 Eylül 2013 Saat 23:18
Arkadaslar 2003 model  206 1.4 hdi arac aldım ilk defa dizel arac kullanıyorum  yakıt tasarrufu ve uygun sürüş koşulları için en uygun devir nedir yardımcı olurmusunuz ? ayrıca bir depo ile ortalama kaç km yapılabilir ... yorumlarınız için teşekkür ediyorum...



Cevaplar:
Mesajı Yazan: baroff
Mesaj Tarihi: 10 Eylül 2013 Saat 23:25
2bin ila 3bin devir arası kullanın. Bir depo ile ortalama hıza bağlı olarak şehir dışı 900-950 km arası yapabiliyor.


Mesajı Yazan: fthusl
Mesaj Tarihi: 10 Eylül 2013 Saat 23:40
günlük işe gidip gelirken 60 km yol yapıyorum 1 depo ile suana kadar 850 km gidebildim bazı kişiler 1000 km gidebileciğimi soylüyorlar o yuzden kafama takıldı ...Ermm


Mesajı Yazan: fthusl
Mesaj Tarihi: 10 Eylül 2013 Saat 23:43
ayrıca 2 gun once sabah aracı park ederken yarım depo yakıt gösteriyordu aksam is cıkısı aracı calıstırınca bir de baktım benim yakıttan ceyrek depo eksilmis yarımdan 1 çeyrek altta gösteriyordu Confused 


Mesajı Yazan: Alicilik
Mesaj Tarihi: 10 Eylül 2013 Saat 23:47
Dizel motor sıkışma patlamasıyla çalışan bir sisteme sahip. Ne kadar sıkışırsa o kadar performans. Bu sıkıştırmayı da en çok turbo desteklediği için turbonun çalışma devrini takip ederek en uygun sürüşü sağlayabilir motorun deformasyonunu engelleyebilrisniz.

Turbo normal bir araçta 1800dd da açar yaklaşık olarak 3800dd ye kadar tam performans gösterir 4500gibi artık devir ve sıkıştırma motora yetmez. Bu yüzden atmosferik araçlar gibi devri sona dayamanın ziyandan başka etkisi yoktur yakıt yakar boşuna.

Dizel araç vites değişimlerinde torku yükske olsada benzinli kadar tepki vermeyebilir birden abanmanın yine faydası yoktur. Oldukça vitesi düşürüp düşük devirde boğmaya engel olarak sürüş yapın.

Turbo lad dediğimiz siz devri düşürdüğünüzde turbonun öldüğü süre vardır O süreçte birden zorladığınızda araç yığılacak torbo motorun yüksek devrinde sıkıştırma yapacağı için size bir ivmelenme kazandıracatır ama bunu önermiyorum. Motora çok zararlı. Bir turbo rektefiyesi nerden baksanız 700-800tl.

İdeal kullanım 2000in altına pek düşmeden 3800ü de zorlamadan sakin kullanım.

Kalksın gitsin pati çeksin diye dip gaza dayanıp lagı devirsiz kapatmak bir süre sonra siz de sıkıntı yaratacaktır.


-------------
http://fb.me/hizimsabit" rel="nofollow - Hız sabitleme ve limitleme için
DiagBox v7.82
PP2000 v22
Lexia 3 v45
Sedre/Doc Backup 11.2013



Mesajı Yazan: faldov
Mesaj Tarihi: 10 Eylül 2013 Saat 23:47
Orjinalini yazan: fthusl fthusl Yazdı:

ayrıca 2 gun once sabah aracı park ederken yarım depo yakıt gösteriyordu aksam is cıkısı aracı calıstırınca bir de baktım benim yakıttan ceyrek depo eksilmis yarımdan 1 çeyrek altta gösteriyordu Confused 
Bazı durumlarda yokuş aşağı yada yukarı araba park halindeyken benzin göstergesinde anlık oynamalar olabiliyor.


-------------
Peugeot 206 HDİ Fever- 2006


Mesajı Yazan: Alicilik
Mesaj Tarihi: 10 Eylül 2013 Saat 23:57
Orjinalini yazan: betanor betanor Yazdı:

Orjinalini yazan: fthusl fthusl Yazdı:

ayrıca 2 gun once sabah aracı park ederken yarım depo yakıt gösteriyordu aksam is cıkısı aracı calıstırınca bir de baktım benim yakıttan ceyrek depo eksilmis yarımdan 1 çeyrek altta gösteriyordu Confused 
Bazı durumlarda yokuş aşağı yada yukarı araba park halindeyken benzin göstergesinde anlık oynamalar olabiliyor.


Evet olabilir şamadırlar biraz sıkıntı.

Bir kaç ekleme daha yapayım;

Aracı ilk çalıştırdığınızda muhakkak yağlamayı bekleyin turbo yağlama ile çalışır. Kışın soğuk havaarda bu bekleme sürecini bira daha uzatın.

Aracı her zaman stop etmeden 30sn rölantide çalıştıırn. Uzun yoldan geldiğinizde ve ya yüksek devirli kullandığınızda bu süreci 1dk kadar tutun.

Sıkışık trafikte devir yükselmesi süreksli fan hareketlenmesi olur onun için klimayı bir süre açık tutun.

Bir de turbo dizel araçlar soğuk havayı sever soğuk yaz akşşamları çok tatlı bir performansları olur deneyin muhakkak.


-------------
http://fb.me/hizimsabit" rel="nofollow - Hız sabitleme ve limitleme için
DiagBox v7.82
PP2000 v22
Lexia 3 v45
Sedre/Doc Backup 11.2013



Mesajı Yazan: fthusl
Mesaj Tarihi: 11 Eylül 2013 Saat 19:14
tsk ediyorum yardımlarınız için.


Mesajı Yazan: oguzhan29
Mesaj Tarihi: 12 Eylül 2013 Saat 00:11
bilgilendirme için teşekkürler

-------------
PEUGEOT 206 SW HDİ X-LİNE(GRİ)2004 model


Mesajı Yazan: pt206
Mesaj Tarihi: 12 Eylül 2013 Saat 00:22
Orjinalini yazan: Alicilik Alicilik Yazdı:

Orjinalini yazan: betanor betanor Yazdı:

Orjinalini yazan: fthusl fthusl Yazdı:

ayrıca 2 gun once sabah aracı park ederken yarım depo yakıt gösteriyordu aksam is cıkısı aracı calıstırınca bir de baktım benim yakıttan ceyrek depo eksilmis yarımdan 1 çeyrek altta gösteriyordu Confused 
Bazı durumlarda yokuş aşağı yada yukarı araba park halindeyken benzin göstergesinde anlık oynamalar olabiliyor.


Evet olabilir şamadırlar biraz sıkıntı.

Bir kaç ekleme daha yapayım;

Aracı ilk çalıştırdığınızda muhakkak yağlamayı bekleyin turbo yağlama ile çalışır. Kışın soğuk havaarda bu bekleme sürecini bira daha uzatın.

Aracı her zaman stop etmeden 30sn rölantide çalıştıırn. Uzun yoldan geldiğinizde ve ya yüksek devirli kullandığınızda bu süreci 1dk kadar tutun.

Sıkışık trafikte devir yükselmesi süreksli fan hareketlenmesi olur onun için klimayı bir süre açık tutun.

Bir de turbo dizel araçlar soğuk havayı sever soğuk yaz akşşamları çok tatlı bir performansları olur deneyin muhakkak.


+1


Bir de turbo dizel araçlar soğuk havayı sever soğuk yaz akşşamları çok tatlı bir performansları olur deneyin muhakkak.

+206 Big smile




-------------
2005 206 1.4 HDİ XT


Mesajı Yazan: moonpark
Mesaj Tarihi: 12 Eylül 2013 Saat 00:24
hocam bu konuyu tum modellere yaysak benzıllı 1.4 .1.6 fln dıye


-------------
206 1.6xt 16v 110hp


Mesajı Yazan: fthusl
Mesaj Tarihi: 14 Eylül 2013 Saat 16:19
hocam dun aksam eve giderken ışık yandı ve 50 km daha gittim her zaman aynı yerden aldıgım shell istasyonundan aynı pompadan bugun sabah tekrar fulledim tabanca ilk atısta her zaman dolumu durdururum. daha once ısık yanıdığında fulleme yapınca 49- 49.5 lt yakıt alırdı bu kez 44 lt aldı ve 872 km gitti. sasırdım sanırım benim samandırada bir sorun olustu bu depo bitince tekrar bakıcam bakalım ne kadar yakıt alacak ne kadar km yapacak. ayrıca yakıtım shell v-power nitro plus ...


Mesajı Yazan: EmSul
Mesaj Tarihi: 14 Eylül 2013 Saat 17:55
Araçların en uygun devri max. torku verdikleri devir aralıklarıdır..Ancak en önemlisi devir saatinde gördüğünüz devir değil gaz pedalına basma oranınızla devir saatinizin oranını optimum seviyede tutturmaktır..Yoksa dip gazda bile 2000devirde gidebilir araç  bu da max. yakıt çekmesidir buna dikkat etmek önemli olan..
Ayrıca bir dip not turbo belli devirlerde çalışmaz yani direkt olarak devirle alakalı değildir şu devirde devreye girer gibi bir durum yok basınçla  alakalıdır 1000devirdede turbo devreye girebilir


-------------
"2001 Peugeot 206 GTI"
"2002 Peugeot 206 Roland Garros 1.6 16v"
"1998 Ford Mondeo 2.0 glx"
"2005 Peugeot Partner 2.0hdi"
"2004 Peugeot 307 1.6 bva"



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net