Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Motor sogukken benzinde tekleme,yığılma(GÜNCEL)

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=30861
Tarih: 28 Nisan 2025 Saat 00:44
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Motor sogukken benzinde tekleme,yığılma(GÜNCEL)
Mesajı Yazan: kursat3006
Konu: Motor sogukken benzinde tekleme,yığılma(GÜNCEL)
Mesaj Tarihi: 31 Ağustos 2013 Saat 16:51
 oncelıkle yenı kayıt oldum herkese selamlar..1 yıllık 206 1.4 kullanıcısıyım.Aracım sabahları ılk calıstırdıgımda gz vermezsem stop edıyor gaza gecene kadar teklıyor gıtmıyor yer yer..ancak bı sure sonra gazdan benzıne ldıgımda bu sıkıntı olmuyor..sorunu bı turlu cozemedım kımılerı pompadan dıyor kımılerı ısı musurunden. Pompadan olsa sureklı yapar dıye dusunuyorum..ayrıca benzın de cok cabuk bıtıyor ve kontagı actıgımda benzıne pompasınından bı ses gelır ya bu ses aracı kılıtleyınce veya park halındeyken de gelıyor..Acıl yrdımlarınızı bklıyorum sımdıden tesekkurler..

-------------
ANGARA ASLANI (06 PJP 91)
ARABADA "EMEK" VAR !
ARAÇ LİNKİ ;
http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=32201&title=angara-aslani06pjp91



Cevaplar:
Mesajı Yazan: lifeexciting
Mesaj Tarihi: 31 Ağustos 2013 Saat 19:44
Hocam aynı sorun bende de vardır.Atiker sıralı sistem kullanıyorum. Geçenlerde gaz ayarı yaptırdım.Şikayetim sizinkiyle aynıydı.Gaz ayarından sonra artık motor sogukken sarsıntı ve tekleme yapmıyor.

-------------
2003 307 1.6 XR Benzin+LPG


Mesajı Yazan: kursat3006
Mesaj Tarihi: 31 Ağustos 2013 Saat 19:48
Ama benım sorunum gazdayken degıl benzındeyken yapması ve araba bıldıgınız yıgılıp kalıyo sonra bırde atılıyo anlamıyorum gaza gectıgınde problem yok..kımılerı role taktır dıyo kımıler taktırma sıkıntı oluyo dıyo


Mesajı Yazan: lifeexciting
Mesaj Tarihi: 31 Ağustos 2013 Saat 20:26
anlattığınız sorunun aynısını ben sadece lpg de yaşıyordum.Bence ateşleme elemanlarını bi kontrol ettirin derim.

-------------
2003 307 1.6 XR Benzin+LPG


Mesajı Yazan: kursat3006
Mesaj Tarihi: 31 Ağustos 2013 Saat 20:35
bu sadece araba 6 saaten fazla calısmadıgında oluyo sıkıntı orda. Ilgınıze tesekkurler


Mesajı Yazan: kuscu38
Mesaj Tarihi: 31 Ağustos 2013 Saat 20:53

buji, buji kablolarına baktır, boğaz kelebeğini temizlet  gaz ayarına git. sıkıntı ortadan kalkar...



-------------
206 XS Tu5 Motor...
*** σяιgιиαℓ ρяσfιℓє ® ***


Mesajı Yazan: kuscu38
Mesaj Tarihi: 31 Ağustos 2013 Saat 20:55
ayrıca aga benzin pompasını zorlamışsın en az kalana kadar benzin almamışsın tık tık die ses gelmesi pompadan pompayı zorlamadan 50 liralık bi kez benzin al o sesde kesilecek...

-------------
206 XS Tu5 Motor...
*** σяιgιиαℓ ρяσfιℓє ® ***


Mesajı Yazan: kursat3006
Mesaj Tarihi: 31 Ağustos 2013 Saat 21:13
soyledıklerının hepsını yaptım bılader arac 1 senedır ben de bu sorun da 1 senedır var 100 lıralık da benzın aldım yıne kesılmedı bujılerı falan zaten degıstı hem zaten arac gazdayken sıkıntı yok..


Mesajı Yazan: kuscu38
Mesaj Tarihi: 31 Ağustos 2013 Saat 21:38
ABİCİM ŞÖLE DİYİM SABAHLARI GEÇ ÇALIŞIYOR, GERİ GERİ GELİRKEN İSTOP EDİYOR NADİRENDE OLSA, GAZ KESİYOR PAT PAT PAT YAPIYOR SONRA BİRDEN ATILIYOR, VE KONTAĞI KAPATTIKDAN SONRA ARACIN SAĞ ARKA TARAFINDAN BENZİN DEPOSUNUN ALTINDA POMPADAN TIK TIK TIK DYE 2 SN DE BİR SES ÇIKARIYOR. BUNLAR BENM ARAÇDADA VARDI KENDİM GİTTİM BUJİ KABLO VE BUJİ ALDIM YAPTIM SORUN KALKTI :)

-------------
206 XS Tu5 Motor...
*** σяιgιиαℓ ρяσfιℓє ® ***


Mesajı Yazan: kursat3006
Mesaj Tarihi: 31 Ağustos 2013 Saat 22:09
eyvallah


Mesajı Yazan: erden1978
Mesaj Tarihi: 02 Eylül 2013 Saat 10:07
Anladığım kadarı ile aracınız soğuk motorda sıkıntı çıkartıyor.Motor ısınınca sorun ortadan kalkıyor.
İlk olarak rolanti valvi olabilir.
İkinci olarak ısı müşürü.
Arabayı sabah çalıştırmadan kaputu açın.Rolanti valvi sizin arabanızda nerede bilmiyorum.Eyer siz biliyorsanız bir arkadaşınız arabayı çalıştırsın sizde rolanti valvine bakım bir tepki veriyormu. Yani otamatik jikle devreye giriyormu.
Tabi  ısı müşürüde arızalı olabilir.Isı müşürünün görevi beyne motor sıcaklığı bilgisi veriyor.Çalışmıyorsa beyne bilgi gitmez.Forumda yazalınlar aracı cihaza bağlayınca motor sıcaklığı -40 derece gözüküyorsa müşür arızalı olabiliceğinden bahsetmişler.
Bende de bu sorun vardı. Ben rolanti motorunu değiştirdim.


Mesajı Yazan: _ali_
Mesaj Tarihi: 02 Eylül 2013 Saat 16:30
Aynı sorun benim araçta var ama biraz ısınınca sorun kalmadığı için üzerine düşmedim, her usta başka bir şey söyledi, deneme yamulma ile işi çözecekler diye de elletmedim hiç. Siz çözerseniz buraya yazın lütfen.


-------------
206 1.4 + LPG


Mesajı Yazan: kursat3006
Mesaj Tarihi: 03 Eylül 2013 Saat 14:25
 bana da ısı musrunden olabılecegını soylemıslerdı ama kesın degıl dedıler 100 lıraymıs ıı musru ben de degıstırmedım..arac 3 4 saat calısmayınca ılk calıstıdıgımda dedıgım gıbı baya sorun yasatıyo fakat gaza gecınce sıkıntı olmuyo..tam gazda araba gazı almıyo sarsıntılı calısmasıyla beraber stop edıyo sonra bırden alıyo hrekete gecınce yıne sıkıntı oluyo..


Mesajı Yazan: _ali_
Mesaj Tarihi: 03 Eylül 2013 Saat 15:52
Geçen sene gazda rölanti dengesizliği yapınca aracı bir süre benzinde kullanmamı önermişti birisi, gaz sistemini düğmesinden kapatıp dediğini yaptım ve hatırladığım kadarıyla bu başlıktaki sorun da azalmıştı galiba, emin değilim çünkü benim araç kısa sürede gaza geçtiğinden çok rahatsız etmiyor bu durum ve üzerine düşmedim hiç.

Bu ara yine böyle bir şeyi denemek istiyorum ama benzine sürekli zam geldiğinden uzun yol yapacağım bir zamanı bekliyorum.


-------------
206 1.4 + LPG


Mesajı Yazan: EmreÖz
Mesaj Tarihi: 04 Eylül 2013 Saat 01:06
Bujilerin biri yorulmuş olabilir... :) Komple değiştirmekte fayda var.. işçilik içinde maxımum 40 TL bu sorunu çözebilirsin...Büyük ihtimal buji Gaz ayarına'da baktır yinede!

-------------
CNN18


Mesajı Yazan: _ali_
Mesaj Tarihi: 08 Ekim 2013 Saat 16:41
Geçen haftalarda LPG 10bin bakım zamanı geldiği için bakıma gittim, filtre değişimi ve kalibrasyon yapıldı ve bu sorun bayağı azaldı, çalıştırınca 3-5 sn. 1500-2000'de tutuyorum motoru ve sorun olmuyor.


-------------
206 1.4 + LPG


Mesajı Yazan: ufuk91
Mesaj Tarihi: 08 Ekim 2013 Saat 19:57
tıpkısının aynısı problemi benzin pompası değiştirerek çözdüm. Zaten gazda sıkıntı çıkarmayıp benzinde yapıyorsa sadece benzin sistemlerine odaklanmanız lazım. Sabah zor çalışma, ekstra gaz isteme, yolda yığılma, benzin olmasına rağmen arada bir yokmuş gibi davranmalar falan hepsini yaşadım 200 lira kadar sıkışmış benzin pompasına, şimdi tıkır tıkır çalışıyor çalışır çalışmaz kalkabiliyor tekleme titretme yığma hiçbişey yok

-------------
Roland Garros 2000 1.6 8v 90bg


Mesajı Yazan: kursat3006
Mesaj Tarihi: 12 Aralık 2013 Saat 01:28
Arkadaşlar 2 ay once isi musurunu de degistirdim(küçücük sey 70 tl), başta sorun çözülür gibi oldu , sonra tekrar eskisi kadar sert olmamakla beraber yine yapmaya başladı. Ust deponda pislik olabilir benzini sonuna kadar bitir sonra düzelir dedi. Yolda kalmak pahasına dediğini yaptım ve gerçekten duzelmisti.
Havalarin sogumasiyla beraber kabus yine başladı ve cok siddetli bi şekilde. Sabah arabayı calistiriyorum, gaza gecene kadar allah canımı alıyo. Araba hafif eğim görmesin rodeo yapiyoruz sanki nerdeyse camdan firlatcak o derece tekliyo sanki sürekli benzini bitiyo..

Sizce yeni takılan ısı musuru tekrar bozulmuş olabilir mi yok o değilse ben nasi cozcem bu sorunu artık harbi cildircam. Yardım allah rızası için

-------------
ANGARA ASLANI (06 PJP 91)
ARABADA "EMEK" VAR !
ARAÇ LİNKİ ;
http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=32201&title=angara-aslani06pjp91


Mesajı Yazan: ahmed206
Mesaj Tarihi: 12 Aralık 2013 Saat 04:54
Kaç yıldır LPG varmış araçta?
Benim 99 model astra'da da vardı benzer bir sorun, çözemeden gitti gerçi ama satana kadar arabaya her türlü temizliği bakımı yaptırmaya çalıştım...
Ufuk91 haklı olabilir benzin sistemlerinde aramak lazım, ilk akla gelen de pompa. Fakat benim teorim LPG uzun vadede aracın motorunu mahvediyor, tabi gerekli bakımları yapılmazsa. Ayrıca yüksek devirlerde yine LPG aşırı ısınmaya yol açıyormuş. eğer bu da doğruysa yavaş yavaş aracın motoru sona yaklaşıyor demektir. Karbon temizleme falan yaptırın bir ara. İnşallah kolay çözersiniz.

Şunu da bilmenizi isterim. LPG'siz aracım bu sabah 3-5 derecede biraz ısınana kadar bekletmek zorunda kaldım biraz ısınması gerekti, normaldir. Soğukta çalıştırır çalıştırmaz yürüyeceğiz diye bir şey yok biliyorsunuz. Eğer az beklemeyle sorun geçiyorsa kafaya takmayın derim.
Not: gece gece rodeo lafınız güldürdü hakkınızı helal edin Smile


-------------
https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=34293&title=gaffur" rel="nofollow - 206
https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=36667&title=yeni-gaffur" rel="nofollow - Focus


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 12 Aralık 2013 Saat 07:55
Lpg beyni ile arabanin kendi beynindr yakit degerleri cakisiyor ve bu teklemeye sebeb oluyor. Ne yaparsan yap istersen istanbuldaki butun lpgcileri tek tek gez 10 km sonra yine tekleme baslar. Yanliz merak ettigim birsey var. Bu tekleme oldugunda deponun icinde ne kadar benzin oluyor?


Mesajı Yazan: kursat3006
Mesaj Tarihi: 12 Aralık 2013 Saat 11:08
Orjinalini yazan: ahmed206 ahmed206 Yazdı:

Kaç yıldır LPG varmış araçta?
Benim 99 model astra'da da vardı benzer bir sorun, çözemeden gitti gerçi ama satana kadar arabaya her türlü temizliği bakımı yaptırmaya çalıştım...
Ufuk91 haklı olabilir benzin sistemlerinde aramak lazım, ilk akla gelen de pompa. Fakat benim teorim LPG uzun vadede aracın motorunu mahvediyor, tabi gerekli bakımları yapılmazsa. Ayrıca yüksek devirlerde yine LPG aşırı ısınmaya yol açıyormuş. eğer bu da doğruysa yavaş yavaş aracın motoru sona yaklaşıyor demektir. Karbon temizleme falan yaptırın bir ara. İnşallah kolay çözersiniz.

Şunu da bilmenizi isterim. LPG'siz aracım bu sabah 3-5 derecede biraz ısınana kadar bekletmek zorunda kaldım biraz ısınması gerekti, normaldir. Soğukta çalıştırır çalıştırmaz yürüyeceğiz diye bir şey yok biliyorsunuz. Eğer az beklemeyle sorun geçiyorsa kafaya takmayın derim.
Not: gece gece rodeo lafınız güldürdü hakkınızı helal edin Smile


Araba motoru 1 lpg de 1.5 yıllık. Bizimki cok aşırı derecede yapıyo ama sonra duzelmesi motor sicakligi 80 ne falan gelince benzine geçtiğimde ancak oluyor. O da tam degil

-------------
ANGARA ASLANI (06 PJP 91)
ARABADA "EMEK" VAR !
ARAÇ LİNKİ ;
http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=32201&title=angara-aslani06pjp91


Mesajı Yazan: kursat3006
Mesaj Tarihi: 12 Aralık 2013 Saat 11:18
Orjinalini yazan: Moondust Moondust Yazdı:

Lpg beyni ile arabanin kendi beynindr yakit degerleri cakisiyor ve bu teklemeye sebeb oluyor. Ne yaparsan yap istersen istanbuldaki butun lpgcileri tek tek gez 10 km sonra yine tekleme baslar. Yanliz merak ettigim birsey var. Bu tekleme oldugunda deponun icinde ne kadar benzin oluyor?


Lpg de bi sıkıntı yok zaten maşallah araba gazda canavar, benzinde masaj aleti :) ısı musurunu degistirip depoyu da tamamen bosaltip sonra benzin aldığımda sıkıntı bitmişti. Ama tekrar başladı iste benim aklıma musur geliyor ? Yine mi bozuldu acaba

-------------
ANGARA ASLANI (06 PJP 91)
ARABADA "EMEK" VAR !
ARAÇ LİNKİ ;
http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=32201&title=angara-aslani06pjp91


Mesajı Yazan: kursat3006
Mesaj Tarihi: 12 Aralık 2013 Saat 13:29
??????????????? Rodeo gunceli !!! bi akil verin değerli forumdaşlar

-------------
ANGARA ASLANI (06 PJP 91)
ARABADA "EMEK" VAR !
ARAÇ LİNKİ ;
http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=32201&title=angara-aslani06pjp91


Mesajı Yazan: kursat3006
Mesaj Tarihi: 12 Aralık 2013 Saat 18:06
Yok mu ya başına gelen başka mağdur ? Konuyu takip etmekten işime gücüme bakamaiyorum :) sonra hatun kızıyor birak su telefonu artik diye

-------------
ANGARA ASLANI (06 PJP 91)
ARABADA "EMEK" VAR !
ARAÇ LİNKİ ;
http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=32201&title=angara-aslani06pjp91


Mesajı Yazan: ahmed206
Mesaj Tarihi: 14 Aralık 2013 Saat 16:43
Rodeocu arkadaşımıza cevap verin yengeyle problem yaşamasın(bana da kızıyor hatun) Smile

-------------
https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=34293&title=gaffur" rel="nofollow - 206
https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=36667&title=yeni-gaffur" rel="nofollow - Focus


Mesajı Yazan: _ali_
Mesaj Tarihi: 10 Mart 2014 Saat 09:37
Keni aracım için çözüm benzinde kullanmak oldu.

LPG'yi düğmesinden kapattım, yarım depoya yakın benzin vardı ve hepsi bitirene kadar 5 gün kadar benzinde kullandım, ilk günlerde genelde çekiş düşüktü ve başlıktaki sorun vardı, bugün artık depo neredeyse boşaldı ve 2 gündür araç sabah çok rahat çalışıyor, hemen kalkıyor ve çekiş gayet güzel.

Bugün bir yarım depo daha benzin alıp onu da bitirdikten sonra LPG ayarı yaptırmaya gideceğim ve normal LPG kullanımına geçeceğim bakalım...


-------------
206 1.4 + LPG


Mesajı Yazan: kursat3006
Mesaj Tarihi: 10 Mart 2014 Saat 09:49
Onu da denedim ama geçici bir çözüm oldu :) Depoyu açıp temizletmek lazım sorun kesinlikle depoda veya borularda bence .

-------------
ANGARA ASLANI (06 PJP 91)
ARABADA "EMEK" VAR !
ARAÇ LİNKİ ;
http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=32201&title=angara-aslani06pjp91


Mesajı Yazan: okankrgz
Mesaj Tarihi: 10 Mart 2014 Saat 10:24
sorununu Oksijen sensöründen kaynaklanıyor. değiştirin sorununuz ortaan kalkacaktır.
 
Aracı çalıştırıp rölantide bıraktığınzda kendiliğinden söner yani stop eder, gaz verdiğinizde boğulur gibi patırdama yapar ve gaza tepki vermez.. bu nedenlerin kaynağı O2 sensörüdür, emin olmak için makinaya bağlatabilirsiniz ama %99 diyorum :)
rölanti sensör, ısı müşürü vs. ksinlikle değil 8 senedir pejoya biniyorum.


-------------
Koceli/İZMİT

1982


Mesajı Yazan: slhyldz
Mesaj Tarihi: 10 Mart 2014 Saat 12:13
Okan baya emin. Benim önerim bedava önce bunu bir dene istersen.
Benimde önceden kia marka bir aracım vardı aynı sorununuzdan bende yaşamıştım. Birçok temizlik ve bakım yaptırdım ancak düzelmemişti.
İnternetten araştıra araştıra sorunumu çözdüm. Sorun depoda oluşan yüksek basıncın benzin pompa motorunu etkilemesi sonucu yeterli debide (3 bar) benzin basamamasıymış. Bu sorun olduğunda Depo kapağını açınca pıss diye gaz çıkıyor. Sorun anında düzeliyordu. Bu işlem çok kolay bir dene istersen. Yada pompan bozuk olabilir.
Bunun sebebide aracında uzun müddet benzin bırakman veya sürekli ışık yanacak kadar az benzin bulundurman. Benzin pompa motorunda arızaya yol açıyor vs.


-------------
Peugeot 307SW Automatic 2006 Pendik-İstanbul


Mesajı Yazan: okankrgz
Mesaj Tarihi: 10 Mart 2014 Saat 13:15
Bu dediğimi şu şekilde test edebilirsiniz. (O2 arızasını yani)
Aracınızı çalıştırın, motor bayılmaya başladığında (gaz yemede sorun olmuyorsa), gaz pedalına 6-6.500 rpm lere kadar basın gaz verin 1 kaç defa bunu tekrarlayın ve bırakın motor kendini toparlıcaktır.
Eğer motor bayılmaya başladığında gaza tepki vermiyorsa, aracı çalıştırın 3-4 saniye sonra dediğim şekilde deneme yapın. Motor normale dönecektir. Eğer bu şekilde oluyorsa O2 sensörünüzü değiştirebilirsiniz :)


-------------
Koceli/İZMİT

1982


Mesajı Yazan: selcuk335
Mesaj Tarihi: 15 Mart 2014 Saat 22:07
arkadaşlar aynı sorun bendede var severek aldım ama artık tiksindim. gaz kelebegi temizliği yaptım carbon clean attım depo ya benzinde kullandım bujı leri degiştirdm. ustalarla terbiye olacazz

-------------
selcuk


Mesajı Yazan: kursat3006
Mesaj Tarihi: 16 Mart 2014 Saat 10:35
Orjinalini yazan: selcuk335 selcuk335 Yazdı:

arkadaşlar aynı sorun bendede var severek aldım ama artık tiksindim. gaz kelebegi temizliği yaptım carbon clean attım depo ya benzinde kullandım bujı leri degiştirdm. ustalarla terbiye olacazz


Benim ilk mesajda yazdığım sorun varsa eğer ısı musru ( yalnız orjinal olsun ) değiştirin ve imkan varsa depoyu hortumları değiştirin. En olmadı depoyu bitirip sonuna kadar 2 3 defa kullanarak geçici çözümdür

-------------
ANGARA ASLANI (06 PJP 91)
ARABADA "EMEK" VAR !
ARAÇ LİNKİ ;
http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=32201&title=angara-aslani06pjp91


Mesajı Yazan: okankrgz
Mesaj Tarihi: 17 Mart 2014 Saat 10:25
Orjinalini yazan: okankrgz okankrgz Yazdı:

sorununu Oksijen sensöründen kaynaklanıyor. değiştirin sorununuz ortaan kalkacaktır.
 
Aracı çalıştırıp rölantide bıraktığınzda kendiliğinden söner yani stop eder, gaz verdiğinizde boğulur gibi patırdama yapar ve gaza tepki vermez.. bu nedenlerin kaynağı O2 sensörüdür, emin olmak için makinaya bağlatabilirsiniz ama %99 diyorum :)
rölanti sensör, ısı müşürü vs. ksinlikle değil 8 senedir pejoya biniyorum.


-------------
Koceli/İZMİT

1982


Mesajı Yazan: kursat3006
Mesaj Tarihi: 20 Mart 2014 Saat 02:56
Orjinalini yazan: okankrgz okankrgz Yazdı:

Orjinalini yazan: okankrgz okankrgz Yazdı:


sorununu Oksijen sensöründen kaynaklanıyor. değiştirin sorununuz ortaan kalkacaktır.
 
Aracı çalıştırıp rölantide bıraktığınzda kendiliğinden söner yani stop eder, gaz verdiğinizde boğulur gibi patırdama yapar ve gaza tepki vermez.. bu nedenlerin kaynağı O2 sensörüdür, emin olmak için makinaya bağlatabilirsiniz ama %99 diyorum :)
rölanti sensör, ısı müşürü vs. ksinlikle değil 8 senedir pejoya biniyorum.




Yalnız benim aracim bunu sürekli yapmıyor. Benzin miktarı yarım depodan fazla olduğunda veya az da olsa motor ısındıktan sonra genelde bu sorunu tekrarlamiyor. Eğer oksijen sensöru olsa sürekli yapması lazım değil mi ?

-------------
ANGARA ASLANI (06 PJP 91)
ARABADA "EMEK" VAR !
ARAÇ LİNKİ ;
http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=32201&title=angara-aslani06pjp91


Mesajı Yazan: ahmed206
Mesaj Tarihi: 20 Mart 2014 Saat 08:57
Orjinalini yazan: kursat3006 kursat3006 Yazdı:

Onu da denedim ama geçici bir çözüm oldu :) Depoyu açıp temizletmek lazım sorun kesinlikle depoda veya borularda bence .
Kürşat bence sorun arabayı lpg'de kullanmaktan kaynaklanıyor. bir kaç gün benzinde kullanmayla düzeliyorsa
yazılımsal,
boruların tıkanması,
paslanma gibi problemler olabilir.
benzin katkılarını bir dene derim deopdan borulara kadar temizleyeninden.


-------------
https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=34293&title=gaffur" rel="nofollow - 206
https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=36667&title=yeni-gaffur" rel="nofollow - Focus


Mesajı Yazan: _ali_
Mesaj Tarihi: 25 Mart 2014 Saat 08:37
Orjinalini yazan: kursat3006 kursat3006 Yazdı:

Onu da denedim ama geçici bir çözüm oldu :) Depoyu açıp temizletmek lazım sorun kesinlikle depoda veya borularda bence .


Evet bende de geçici oldu.

Sonra en ucuz parçadan başlayarak yakıt besleme sistemini değiştirme kararı aldım ve benzin filtresini değiştirdim (değiştirmişken hava ve yağ filtresi de değişti), benzin filtresini söküp içindeki benzini akıtınca mat gri renkli bir sıvı aktı. 4 Gün oldu sorun kalmadı şimdilik. İnşallah bu geçici olmaz.



-------------
206 1.4 + LPG


Mesajı Yazan: _ali_
Mesaj Tarihi: 29 Eylül 2014 Saat 09:14
Bir yerde gaza geçiş ısısını düşük ayarlamanın zaman içinde bu sorunu yapacağını yazmış bir arkadaş, bu bedava çözümü denemek isedim.

Gazı kapatıp sorun kalmayıncaya kadar (benim araçta 2 gün sonra hiç sorun kalmadı) benzinde kullandım, sonra gaza geçiş sıcaklığı için servise gittim, 35 miş, 50 istedim eleman abi çok olur 40 yapalım dedi, pazarlıkla anlaştık 45 yaptık, şimdilik sorun yok.


-------------
206 1.4 + LPG


Mesajı Yazan: eeRR
Mesaj Tarihi: 08 Haziran 2015 Saat 16:27
herkese merhaba ;
bende 2001 model 1.4 benzin ve atiker sıralı sistem pejo 206 var.tüpte araç çok rahat çalışıyor hiç bir sıkıtısı yok ama benzinde çekiş düşüklüğü ve geç çalışma var.arabayı stop edip 2 3 saat sonra çalıştırmak istediğimde marş alıyor çalışacak gibi oluyor ama stop ediyor.ustaya götürdüm benzin sisteminde arızayı aradık benzin pompası değişti olmadı,rölanti motoru dedik sağlam çıktı. benzin filtresine baktık sorun yok. sonra usta 1.6 pejo nun 4 delikli enjektörlerini denemiş araba cok iyi çalıştı dedi.bunun üzerine enjektör bozuk dedik gittim enjektör aldım orjinal hali tek delikli olduğu için parçacı tek delikli enjektör verdi taktık çalışmadı yine geç çalışma ve çekişte düşüş devam ediyor yokuşları tüpte 80-90 la çıkıyorum benzinde 30-40 la çıkıyorum anlamadım gitti.
   bir de atikere gittiğimde benzinde yüksek değerler veriyor demişti.oksijen sensörün arızalı olabilir demişti.oksijen sensörüne baktırmadım açıkcası oksijen sensörü çalışmamazlık yaptırmaz dedi usta.

 sizce arıza ne olabilir. ustanın dediği 4 delikli enjektörleri takmak mantıklı mı . bu arabanın tek delikli enjektörle çalışması gerekmez mi. ne yapacağımı bilmiyorum yardım edersiniz sevinirim.


Mesajı Yazan: ahmed206
Mesaj Tarihi: 09 Haziran 2015 Saat 16:03
Bujileri değiştirirken Bosch lpg için olanlarıyla değiştirin. Aracı arada kendiniz benzine alın öyle sürün, LPG'ye tamamen alıştığında bu dediğiniz oluyor. Aslında bozukluk ama hemen hemen bütün lpg'lilerin kaderi bu. Oksijen sensörü değişir düzelir sonra bir iki hafta sonra aynı olur. Bakımları aksatmayın, güvendiğiniz yerden lpg alın ve gaz ayarını yaptırıp devam edin.


-------------
https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=34293&title=gaffur" rel="nofollow - 206
https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=36667&title=yeni-gaffur" rel="nofollow - Focus


Mesajı Yazan: _ali_
Mesaj Tarihi: 21 Eylül 2015 Saat 10:53
ÇÖZÜM: LPG REGÜLATÖRÜ VE GAZ KESİCİ DEĞİŞİMİ

Benim araçta sorun son aylarda bayağı artınca çözüm aramaya başladım. Lpg montaj yapan bir usta lpg deposundaki vanadan gazı kapattı ama gaz sistemi çalışır vaziyette 3 gün kullandım. Araç gaza geçeceği zaman gaz basıncı olmayınca uyarı veriyor benzinde devam ediyor. Bunun amacı lpg beyhini test etmek. 3 gün hiç sorun olmayınca ustaya gittim ve beyinde sorun yok regülatör ve kesici değişecek bekledikçe ya su yada gaz kaçırıyor bu da ilk çalışmada motoru boğuyor hatta enjeksiyon zamanlamasını da tam uygulayamaz motor sesli veya sarsıntılı çalışır dedi.

Neyse değişimi yaptı hatta borular ve bazı tesisatı da yeniledi. Sonuçta bu sorun bitti ve aracın gaz yemesi sesi gidişi değişti rahatladı.

-------------
206 1.4 + LPG


Mesajı Yazan: tsufrankwoli
Mesaj Tarihi: 22 Eylül 2015 Saat 09:10
Arkadaşlar bende aynı sorun oluştu yine peugeot a en uygun tüp hangisidir. 


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 22 Eylül 2015 Saat 10:30
valla tabi kalite farkaları lpg sistemlerinde ama öncelikle iyi bir usta ben yaklaşık 3 ay önce lpg taktırdım atiker obd 2 sistemi hiç bir sorunla karşılaşmadım nazar degmesin şehir için 46 tl lpg ile 300-330 km arası gidiyorum trafik yogunluguna baglı olarak. 

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: wtr
Mesaj Tarihi: 20 Nisan 2018 Saat 09:38
Burda da enteresan bi çözüm var ne alaka ki
https://www.bilgipiramidi.com/forum/otomobil/citroen-c4-motor-sogukken-tekliyor-cozuldu" rel="nofollow - https://www.bilgipiramidi.com/forum/otomobil/citroen-c4-motor-sogukken-tekliyor-cozuldu



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net