Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Peugeot 407 Motor Güçlendirmek

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 407
Forum Tanımlaması: Peugeot 407, 2005'ten 2011'e kadar üretilen 406 serisinin yenilenmiş hali geniş bir aile otomobilidir.
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=30587
Tarih: 19 Temmuz 2025 Saat 20:33
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Peugeot 407 Motor Güçlendirmek
Mesajı Yazan: Khalgir
Konu: Peugeot 407 Motor Güçlendirmek
Mesaj Tarihi: 14 Ağustos 2013 Saat 22:13
Öncelikle foruma yeni katıldım yani Merhabalar :)
Şu anda 407 kullanmaktayım bundan önce 508 kullanıyordum ama artık çoğu zaman 407 kullanacağım gibi gözüküyor,
Benim sorunum şu 508 156 benzinli olduğundan dolayı bunu tercih ettim iş için ekstra maliyet çıkarmak istemedim fakat 407 110 beygir olduğundan dolayı bana hantal geliyor :)
Yaptığım araştırmalarımda bu farkı kapatmanın en mantıklı yolu olarak tuning yada box uygulamaları olduğu gözüküyor.
Bununla alakalı bilgi almak istiyorum.
Farklı yapabileceğim durumlarda varmı yada bunlar mı yapılmalı?
Beni en çok ta endişelendiren ve araştırmalarımda düzgün bir cevap bulamadığım araca zarar verirmi?
Bu konuyu benden önce açanlar olmuştur muhakkak umarım mazur görürsünüz çünkü baktıklarımda yeterli bir sonuca ulaşamadım :)
Şimdiden herkeze teşekkürler :)



Cevaplar:
Mesajı Yazan: hsnsnl
Mesaj Tarihi: 14 Ağustos 2013 Saat 22:31
arkadaşım da 136bg dizel var chipli herhangı bır sorun yaratmıyor rıskı var mı dersen tabı var ama kac senedır kullanıyor aracı herhangı bır sıkıntı yaratmadı.. bende de 110luk 407 arabayı kullanınca gıtmıo bu araç dıyo 190km hızla gıderken soluyo bunu.. kendı aracı 210 rahat goruyo ara hızlanmaları daha ıı

-------------
307 XT Premium, 307 XS Coupe, 407 Premium Edition, Seat Leon 1.6 Stylance


Mesajı Yazan: Khalgir
Mesaj Tarihi: 14 Ağustos 2013 Saat 23:03
Anladım çok teşekkür ederim
peki tercih edeceğim taktirde olması gereken marka nedir ürün olarak bilgilendirmen mümkün mü :)


Mesajı Yazan: Khalgir
Mesaj Tarihi: 14 Ağustos 2013 Saat 23:05
Düşüncelerinizi,tavsiyelerinizi bekliyorum hala..
Bu konuda bilgilenmeden hareket etmek istemiyorum :)


Mesajı Yazan: Alicilik
Mesaj Tarihi: 15 Ağustos 2013 Saat 00:13
Hocam kavramlar çok karıştı artık. Eskinden çip vardı tuning vardı bunlar ayrıydı. Yeni neil araçlarda olaylar değişti.

Öncelikli şunda bir karar kılalım, araca sonradan yaptıracağınız her işlem doğru kullanılmadığı takdirde ciddi sorunlara yol acabilir. Bunu neden söylüyorum; fabrikalar gerek ar-ge gerek kullanıcı yorumları ile araçlarını optimize ediyorlar. 2 yıl mekanik garanti veriyorlar. Eğer siz bu mekaniğe bir değşim uygularsanız ve bunu doğru bir şekilde kullanmazsanız illaki bir noktada patlak verecek aracı zor durumda bırakacaktır.

Motor modifiyesinin yazılımsal kısmı vardır. Aracın yakıttan tutun yakılıp atılmasına kadar olan prosedürü ECu dediğimiz motor beyni sn sn ye kontrol eder. PArçalara uygun değerleri uygular yakıtı ayarlar havayı ayarlar sensörlerden aldığı verilerle aracın çalışmasını düzenler.

Önceden araların ecusuna müdehale çok zordu. Mevcut işlemci chiplerine eş değerde olan ve aracınızın bazı değerleri değiştirilişmiş olanlarla yer değiştiriyordu. Bu şekilde motorun parametrik ayarlarıyla oynanıyor bir nebze performans artışı oluyordu.

Sonradan common rail ve gelişen BSi-OBD teknolojisi ile bu işlem direk veri aktarımı ile olmaya başladı. Daha yüksek performanslar alınmaya başladı.

Box dediğiniz tuning aparatları common rail sensörüne takılan ve yakıt düzeneğini yanıltmaya yarayan bir parçadır. Bu aracın yakıt düzenğini yanıltarak tercihen turbo destekli motorlarda daha yüksek performans göstermesine destek oluyor. Alt devirleriniz güçleniyor.

Bunun yanı sıra asıl tuning dediğimiz yazılım olayı ise daha farklı. burada motorun ve çevresindeki aksamın kullandığı değerler v.s. belirli ölçülerde değiştiriliyor bu ahlde yine yüksek performans alıyorsunuz.

eksileri nedir dderseniz . Eksisi size bağlı. Bu yapılan işlemler düzgün kullanımda aracın normal aşınma endeksini çok küçük oranda artıracaktır. Ama sizin kullanımınız sert ve motoru stok haliylede zor durumda bırakacak ise siz stok motoru sardırdığınızda km misalen 200000binde ise uyazılım sonrası bu km 180000 belki 170000 dolaylarına düşecektir. Bu sayıları misalen herhangi bir ölçüye dayandırmadan söylüyorum.

Gaza çok basarsanız yakıtınız normalden fazla olacaktır. Bundan kaçış yok. yazılım olayı ekonomiden öte performans odaklıdır.

Eğer yazılım yapacaksanız mehmet gazihanı bir araştırın ben yaptıracaksam ona yaptırırm.



yazılım öncesi eğer imkanınız varsa;

-Katalizör ipatali (muayene sıkıntısı olacaktır atmayın)
-Manifolddan itibaren son susturucuya kadar daha geniş bir düz boru
-Performans susturucu
-Mümkünse intercoolerın büyütülmesi
 yapmanızı tavsiye ederim. bunlar araca hissedilmeyen bir güç katar ama bunlardan sonra chip yaptırdırdığınızda alacağınız verim daha iyi olacaktır.

Şu 106lara fln ciğerli diyorlarya aynen o hesap

yazım hataları için kusura bakmayın biraz hızlı yazdım


-------------
http://fb.me/hizimsabit" rel="nofollow - Hız sabitleme ve limitleme için
DiagBox v7.82
PP2000 v22
Lexia 3 v45
Sedre/Doc Backup 11.2013



Mesajı Yazan: Khalgir
Mesaj Tarihi: 15 Ağustos 2013 Saat 00:41
Hiç önemli değil ne demek,çok teşekkür ederim.
Çok faydalı bir cevap oldu :)




Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net