Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

307 xt otomatik yüksek devirde vites değişiyor

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 307
Forum Tanımlaması: Peugeot 307, 2001-2008 yılları arası üretilen küçük bir aile otomobilidir. 2002'de Yılın Avrupalı ​​Otomobili ödülü almıştır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=30534
Tarih: 10 Mayıs 2024 Saat 12:54
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: 307 xt otomatik yüksek devirde vites değişiyor
Mesajı Yazan: mustafa9650
Konu: 307 xt otomatik yüksek devirde vites değişiyor
Mesaj Tarihi: 11 Ağustos 2013 Saat 16:44
Arkadaşlar pejo 307 xt otomatik vites aracım 6 ay önce şanzuman vanaları ve yağsı değiştirdim 6 aydır bir sorunum yoktu ama şimdi aracım normal giderken birden vites geçişleri 4000 - 4500 devir arasında geçiyor ve ayrıca triptoniğe alıyorum ekran da hala D simgesi devam ediyor vitesi bana değiştirmeme izin vermiyor bu arada hararekte çabuk yükselme yapıyor belli bir kilometre gidince tekrar normale dönüyor bu arızayla karşılaşan arkadaşlarımız varmı? sorun nedir acaba?



Cevaplar:
Mesajı Yazan: king58
Mesaj Tarihi: 13 Ağustos 2013 Saat 01:24
aynı sorun bendede var bide aracı ilk çalıtırdğımda ekranda p nin yanında s modu ve kar modu ışığı yanıyor 1 sn ye sonra sönüyor

-------------
Yanlış Ata Oynama.At Teper,Kupon Yatırtır.Baskalarının Gazına Gelme.Motoru Bogdurur,Piston Sardırır..!


Mesajı Yazan: Spectre968
Mesaj Tarihi: 13 Ağustos 2013 Saat 13:53
Bu şekilde aracı çok fazla zorlamayın ve vites kilitlendiğinde aracı kar moduna (*) alın. Kar modundayken araç yüksek devirlere çıkmıyor, en azından geçici bir çözüm :)

-------------
2004 307 1.6 Benzin & LPG AL4 Otomatik


Mesajı Yazan: deeps_blue
Mesaj Tarihi: 27 Ekim 2013 Saat 09:24
MERHABA MUSTAFA AYNI SORUN BENDEDE VAR ŞU AN NE YAPTIN NASIL ONLEM ALDIN YAPTIRDINMI BİLGİ VERİRSEN SEEVİNİRİM....


Mesajı Yazan: deeps_blue
Mesaj Tarihi: 27 Ekim 2013 Saat 09:25
Orjinalini yazan: mustafa9650 mustafa9650 Yazdı:

Arkadaşlar pejo 307 xt otomatik vites aracım 6 ay önce şanzuman vanaları ve yağsı değiştirdim 6 aydır bir sorunum yoktu ama şimdi aracım normal giderken birden vites geçişleri 4000 - 4500 devir arasında geçiyor ve ayrıca triptoniğe alıyorum ekran da hala D simgesi devam ediyor vitesi bana değiştirmeme izin vermiyor bu arada hararekte çabuk yükselme yapıyor belli bir kilometre gidince tekrar normale dönüyor bu arızayla karşılaşan arkadaşlarımız varmı? sorun nedir acaba?












NASIL ONLEM ALDIN AYNI SORUN BENDEDE CVP LARSAN SEVİRİM


Mesajı Yazan: serhat79
Mesaj Tarihi: 27 Ekim 2013 Saat 11:43

aynı sorun bendede olmaya başladı özellikle çok dur kalk yaptığımda oluyor bu kapatıp açınca araç düzeliyor sonra dur kalk aynı sorun ustaya götürdüm beyin ile alakalı olabilir diyor bir çözüme ulaşan varsa yazalım lütfen



-------------
bilgi paylaştıkça çoğalır önem kazanır..


Mesajı Yazan: deeps_blue
Mesaj Tarihi: 27 Ekim 2013 Saat 15:55
EVET BENİMİKİDE UZUN YOLDA YAPIYOR HARARET 90 GELİNCE DÜZELİYO KENDİLİGİNDEN.  ARACI KAPATIP AÇINCADA BİRAZ BEKLEDİKTEN SONRA DÜZELİYO ..... BU KONU HAKKINDA BİR BİLGİSİ OLAN PAYLAŞIRSA SEVİNİRİM...


Mesajı Yazan: Serkan
Mesaj Tarihi: 27 Ekim 2013 Saat 17:04
Araçlarınız kaç model ve kaç km'de arkadaşlar, kendim için soruyorum, benim araçta Al4 şanzıman bakalım benim ne zaman başıma gelecek bu tür sıkıntılar.


Mesajı Yazan: deeps_blue
Mesaj Tarihi: 27 Ekim 2013 Saat 17:38
aracım 2004 model 1,6 benzinli XT PREMİUM 180.000 DE ... KİMSE ÇOZEMEDİ DURUMU HERKES BİR YERE YONLEDİRİYO AMA KİMSE TEŞHİS KOYAMADI ...



Mesajı Yazan: serhat79
Mesaj Tarihi: 28 Ekim 2013 Saat 10:22
benim aracım 2004 model xt 120.000 km de daha önce şanzımanda yapılan işlemler ; şanzıman indi 14 adet balata değişti. keçe değişti conta takımı değişti yağ filtresi değişti yağı 2 kere değişti. şanzıman arkasındaki soğutucu eşanjör büyük eşanjör ile değişti yetmedi radyatörü komple 0 taktım artık şanzımanı buz gibi soğutuyor ama bu problem hala devam ediyor beyin ile alakalı olabilir diyor ancak ben pek ihtimal vermiyorum hiç sonuca ulaşan olmadımı :((

-------------
bilgi paylaştıkça çoğalır önem kazanır..


Mesajı Yazan: deeps_blue
Mesaj Tarihi: 30 Ekim 2013 Saat 22:55
arkdaşlar bu soruna cozum bulan kimse yokmu ????


Mesajı Yazan: mami202
Mesaj Tarihi: 31 Ekim 2013 Saat 20:40
Orjinalini yazan: Serkan Serkan Yazdı:

Araçlarınız kaç model ve kaç km'de arkadaşlar, kendim için soruyorum, benim araçta Al4 şanzıman bakalım benim ne zaman başıma gelecek bu tür sıkıntılar.

hocam siz neyaptınız enson topkapıda bi servise vermiştiniz aracınızı otomatik şanzıman vites geçişleri iptal vs.. gibi problemler vardı son durum nedir şanzımanı yapabildilermi fiyat ne kadar tuttu hangi parçaları yenilemiş?.


Mesajı Yazan: serhat79
Mesaj Tarihi: 02 Kasım 2013 Saat 16:37
güncel ?

-------------
bilgi paylaştıkça çoğalır önem kazanır..


Mesajı Yazan: serhat79
Mesaj Tarihi: 05 Kasım 2013 Saat 02:58
malesef bu konu hakkında hiç kimsenin bilgisi yok sanırım durumumuz vahim koskoca peugeot ailesi bir sorunu çözemiyoruz :(

-------------
bilgi paylaştıkça çoğalır önem kazanır..


Mesajı Yazan: berk2309
Mesaj Tarihi: 05 Kasım 2013 Saat 12:15
hararet cok kolay yukselıosa yagda sıkıntı olabılır koyulan yag markaası rengı neydı

-------------
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!


Mesajı Yazan: Serkan
Mesaj Tarihi: 05 Kasım 2013 Saat 12:20
Orjinalini yazan: mami202 mami202 Yazdı:

Orjinalini yazan: Serkan Serkan Yazdı:

Araçlarınız kaç model ve kaç km'de arkadaşlar, kendim için soruyorum, benim araçta Al4 şanzıman bakalım benim ne zaman başıma gelecek bu tür sıkıntılar.


hocam siz neyaptınız enson topkapıda bi servise vermiştiniz aracınızı otomatik şanzıman vites geçişleri iptal vs.. gibi problemler vardı son durum nedir şanzımanı yapabildilermi fiyat ne kadar tuttu hangi parçaları yenilemiş?.

Başkasıyla karıştırdın sanırım Hocam, ben aracı yeni aldım, daha problemler başlamadı çok şükür:)


Mesajı Yazan: serhat79
Mesaj Tarihi: 05 Kasım 2013 Saat 13:22
yağ mobil 71141 2 kere değişti bu başka bişey beyinden komut gelmiyor sanki ve o olunca kilitliyor triptonik e geçirmiyor d de takılı kalıyor motorun sesi bile değişiyor kapatıp açınca düzeliyor

-------------
bilgi paylaştıkça çoğalır önem kazanır..


Mesajı Yazan: serhat79
Mesaj Tarihi: 08 Kasım 2013 Saat 22:21

ustaya sorsak ?



-------------
bilgi paylaştıkça çoğalır önem kazanır..


Mesajı Yazan: SoSRiQuO
Mesaj Tarihi: 09 Kasım 2013 Saat 10:44
Arkadaşlar hız sensörünüze bi baktırım derim


Mesajı Yazan: foresteng.
Mesaj Tarihi: 09 Kasım 2013 Saat 13:12
hız sensöründe arıza olsa, bilgisayara bağlandığı zaman çıkmaz mı ?

-------------
2006/206 Feline OV 1,4 (benzinli)
Kapkara


Mesajı Yazan: serhat79
Mesaj Tarihi: 09 Kasım 2013 Saat 18:19
Orjinalini yazan: foresteng. foresteng. Yazdı:

hız sensöründe arıza olsa, bilgisayara bağlandığı zaman çıkmaz mı ?
+1

-------------
bilgi paylaştıkça çoğalır önem kazanır..


Mesajı Yazan: mami202
Mesaj Tarihi: 11 Kasım 2013 Saat 03:33
benim aracı servise bıraktık şanzıman abs sensör  v kayışı vs. hepsi gözden geçirilecek şanzıman zaten açılacak özellikle ustaya söyledim şanzımanı açınca haber ver bozuk olan parça  neymiş arıza nereden kaynaklanıyor vs.    bir  iki güne yazarım sonuçları


Mesajı Yazan: foresteng.
Mesaj Tarihi: 11 Kasım 2013 Saat 09:24
hadi hayırlısı...

-------------
2006/206 Feline OV 1,4 (benzinli)
Kapkara


Mesajı Yazan: serhat79
Mesaj Tarihi: 11 Kasım 2013 Saat 18:49
inşallah bulurlar sorunu mami kardeşim

-------------
bilgi paylaştıkça çoğalır önem kazanır..


Mesajı Yazan: deeps_blue
Mesaj Tarihi: 16 Kasım 2013 Saat 21:54
HOCAM HALA ÇOZEN EDEN YOKMU GEZMEDİGİM USTA KALMADI VALLA BENİM ... YAG DEŞİŞTİ .... SELENİDLER DEGİŞTİ.... BOGAZ KELEBEGİ BAKIM YAPILDI RADYOTOR BAKIM YAPILDI.... HERKES DENEME YANILMA USULU DUR DİYE ARABANIN ANASINI AGLATITILARR .... EN SON BİR USTA DEDİKİİ fren müşirini degiştir dedi... kesin duzelir dedi.... alcam takcam onuda duzelirse pek ihtimal deyıl ama ustaya arabayı bedava vercem onca şeyden sonra bir fren müşiri :)))


Mesajı Yazan: ramtas
Mesaj Tarihi: 17 Kasım 2013 Saat 11:04
aracın 3000 devirde 90ı geçmekte zorlanıyorsa vites kolu herzaman frene basınca mandalı attırmıyorsa fren müşürü bozuktur.benim bozukmuş aynı sorunlardan gitmediğim yer kalmadı en sonunda 15 tl lik bi müşürmüş tüm sorunlarım.


-------------
1.6 xt 307 2005 benzinli otomatik istanbul


Mesajı Yazan: ozy_67
Mesaj Tarihi: 19 Kasım 2013 Saat 21:45
arkadaşlar anlattığınız sorun benimde başıma gelmiş yüksek devirlerde geçiş yapıyodu hatta araç P de kilitlenip kalmıştı onu fren müşürini değiştirip hallettik ama asıl problem(otomatik vitesler için) vitesi görememe veya - işaretinden sonra gear fault vermesi.bunun nedeni;
1-vites geçişlerini sağlayan CFN denilen parçanın ayarının kaçması veya bozulması 
2-vites okuyucunun bu elektronik bir kart bunun bozulmasıdır.Bende her ikiside bir anda olmuş ne yazıkki Clap otomatik 206 parçaları (çıkma) ki bunlar cfn ve okuyucu 307lerimize birebir uyuyo bunlarla değiştirdik sorunumuz kısmen halloldu.Sadece D'yi biraz geç görüyo o kadar. 


Mesajı Yazan: deeps_blue
Mesaj Tarihi: 20 Kasım 2013 Saat 22:45
iyi akşamlar arkadaşlar tekrar 4 uncu kez servise gittim servis şanzumanu degiştir  boyle cozum bulamazsın dedi... allah aşkına bir çozum oneren yokmu kesin şundan diyen ???? arabadan sogudum artık 


Mesajı Yazan: deeps_blue
Mesaj Tarihi: 02 Aralık 2013 Saat 22:26
güncel


Mesajı Yazan: mami202
Mesaj Tarihi: 29 Aralık 2013 Saat 18:42
dostlar geç yanıtladığım için kusura bakmatın   biraz km yapıp tam sonucu yazmak istediğim için konuyu beklettim biraz.

şanzıman ı yaptırdım 2500 gibi bi rakam çıktı,

tork konverteri içi dağılmış
4. vites hariç diğerlerinin balataları bitmiş
yağ zaten doğal olarak kirlenmiş 
beyin dediğimiz  parça ( selenoidlerin takılı olduğu mekanizma )  oda artık  kafasına göre takılır olmuş değişmesi gereken parçalar değiştirldi

pistonlar,balatalar, trübün tamiri , beyin çıkma başka bi beyinle değişti yağ orjinali koyuldu,

sonuç :  1000 km kullandım halen devam ediyorum.

sadece hava çok soğukken 1-2 arası geçişleri hissediyorum 
el freni çekikken d gaza yüklensem pati çekecek durumda ki en çok bu durumdan şikayetçiydim çekiş çok düşmüştü
vites geçişleri çok iyi hata vs. hiçbişi yok dipgaz yapma gereği olduğunda şanzıman sağlam tepki veriyor.

ustanın önerileri.  kalkışlarda özellikle araç soğukken gaza fazla yüklenmeden vitesin hemen 2 ye geçmesini sağlamak iyi olacaktır.
ilk 15 bin km dolunca bi yağ değişimi devamında 30 binde olarak değişim yapılmasını öneriyor.
son olarakta gerkmedikçe dipgaz yapmamam konusunda öneride bulundu.


Mesajı Yazan: Serkan
Mesaj Tarihi: 29 Aralık 2013 Saat 20:43
Geçmiş olsun güle güle kullanın, soğuk havalarda dediğiniz gibi 1-2 geçişlerinde bende de hafif sarsıntı oluyor, 1-2 km sonra geçiyor. bende 27.000 km'de yağ değiştirdim, içinden çıkan yağ tertemizdi yeni yağ ile renk olarak hiçbir fark yoktu.


Mesajı Yazan: mami202
Mesaj Tarihi: 29 Aralık 2013 Saat 20:52
eyvallah. artık trafikte tedirgin değilim   sollama esnasında yaşadığım 3. viteste kalma problemi tarih oldu.  aracın kontrolu bende :)

altta ki resimler şanzıman arızalı iken çekmiştim   yağın rengi  zaten şanzımanın ne halde olduğunu açıklıyor.
 3. resimdeki şanzımanın dış gövdesinde kalan metal parça şanzımanın ısınma problemini biraz daha asgari seviyede kalmasını sağlamak için takılmadı.














Mesajı Yazan: deeps_blue
Mesaj Tarihi: 30 Aralık 2013 Saat 17:19
hocam allah razı olsun çok tşk ler çok iyi bir bilgi oldu tekrar tşk ederim....


Mesajı Yazan: mami202
Mesaj Tarihi: 30 Aralık 2013 Saat 19:50
Orjinalini yazan: deeps_blue deeps_blue Yazdı:

hocam allah razı olsun çok tşk ler çok iyi bir bilgi oldu tekrar tşk ederim....

cümlemizden..  yardımcı olabildiysem nemutlu bana  sizede kolay gelsin şimdiden.


Mesajı Yazan: masoksian
Mesaj Tarihi: 14 Ekim 2014 Saat 16:40
Orjinalini yazan: mustafa9650 mustafa9650 Yazdı:

Arkadaşlar pejo 307 xt otomatik vites aracım 6 ay önce şanzuman vanaları ve yağsı değiştirdim 6 aydır bir sorunum yoktu ama şimdi aracım normal giderken birden vites geçişleri 4000 - 4500 devir arasında geçiyor ve ayrıca triptoniğe alıyorum ekran da hala D simgesi devam ediyor vitesi bana değiştirmeme izin vermiyor bu arada hararekte çabuk yükselme yapıyor belli bir kilometre gidince tekrar normale dönüyor bu arızayla karşılaşan arkadaşlarımız varmı? sorun nedir acaba?


Belli bir km sonrası vitesin D de kalması triptonikte bile D göstermesi sorununun kaynağı 1 tane değildir. Bu sorunun kaynağını ancak Peugeot Planet PP2000 programına bağlanılarak hata kayıtlarına bakılarak belirlenebilir.

programa bağlanamıyorsanız deneyebileceğiniz çözümler.

Aracın hız sensörü (otomatik vites output sensor - çıkış hız sensörü) değişimi veya soketlerinin kontrolü *** Genelde bundan oluyor **** TongueThumbs Up

Hata kaydı: 
remote intermittent fault.vehicle speed transmitted by the ABS (CAN).NO SIGNAL



Diğer hata kayıtları :

1- remote intermittent fault.engine speed signal.no signal
2-intermittent fault  http://motors.shop.ebay.com/i.html?_nkw=multi-function+switch" rel="nofollow - multifunction switch  signal fault.inconsistant postion
3-remote intemittent fault.CAN engine torque information .no signal
4- remote intermittent fault.vehicle speed transmitted by the ABS (CAN).NO SIGNAL
5-REMOTE INTERMITTENT FAULT. right front wheel speed information.no signal

yukarıdaki hatalar otomatik şanzıman beyninin aracı koruma moduna (limp-home mod) almasına neden olur. Aşırı hız yapmanız engellenir. Şanzıman sadece D gösterir Triptonik sürüş engellenir. 

Umarım yardımcı olur bence deneyin. Başka sorununuz yok ise %90 çözülür.




Mesajı Yazan: serdaralısan
Mesaj Tarihi: 14 Ekim 2014 Saat 18:00
arkadaşım 3 parça yağ içerisinde biriken parteküllerin alt tabakada kalmasını sağlamak içindir belki biraz daha soğuyacak olabilir ama zararlı birşeydir yapmanız gereken tavsiye edilen yağı kullanın bakım zamanlarını aksatmayın hatta biraz erkende yaptırabilirsiniz kanallar tıkandığında yağdan ve parteküllerden yani yağ içindeki alaşım tozlardır bunlardan dolayı tıkanma söz konusu olur ve ısınma olur viteslerin geçişleri görmemesi kart okuyucularından kaynaklanır yapılacak sey basit doğru yağ seçimi ve işin ustası olan bir kişinin bakım yapmasıdır audi a3 araç almıştım vitesler çalışmıyor temizlik ve bakım yaptım ve filmler var elektrik uyarısını sağlayan vites geçitlerinde o parça bozulmuş yaptım ucuza araç sahibi oldum

-------------
change


Mesajı Yazan: Ali1905
Mesaj Tarihi: 14 Ekim 2014 Saat 21:52
Araba sogukken vites gecileri normal ,sicakken uzama oluyorsa MAP sensorunu kontrol edin bunu buradaki cogu kisi bilmiyor ama yabanci bir Peugeot forumunda okurken rastlamistim hakikaten MAP sensoru vites gecislerini cok etkiliyor , icerisinde emme hava sicakligini olcen sensorde oldugu icin zamanla kirlenip sapittigi da oluyor


Mesajı Yazan: mertdemiray
Mesaj Tarihi: 01 Aralık 2014 Saat 12:26
Arkadaşlar benim aracımda da aynı problem oluştu. Uzun yol gittikten sonra 80-90 km mesafe aldıktan sonra. Araç birden vitesleri geç atmaya (yuksek devirde 4000-4500) başlıyor. Durup kontak kapatıp açınca düzeliyor sonra tekrarlıyor. PP2000 ile aracı analiz ettiğimde otomatik şanzımanda bir hata gösteriyor.

hata: otomatik şanzıman hesaplayıcısı : Uzak Sürekli Hata: ABS tarafından verilen araç hızı ( Can ) Sinyal yok.

hata: remote intermittent fault. vehicle speed transmitted by the ABS (CAN).NO SIGNAL 

Hata detayında kod:87 yazıyor.

87 hata kodu  ile ilgili bir şey bulamadım ancak yukarıdaki yabancı dildeki hatayı aratınca detaylı bilgilere ulaştım. Anladığım şudur: Otomatik şanzıman beyni vitesi ayarlamak için araç hızı bilgisine ihtiyaç duyuyor. Benim aracım da (2003 Sw Pack Al4 1.6 benzinli) araç hızı ABS sensörleri tarafından ABS Beynine oradan BSI beynine iletiliyor. Otomatik Şanzıman beyni de BSI den bu bilgiyi almaya çalışıyor.
(Yani CAN Network Sistemi). Bu bilgiyi alamayınca aracı koruma moduna sokuyor (Triptonik iptal olup ondada D gözüküyor).
Bu bilgi yabancı sitelerdeki AL4 şanzımanın çalışma prensiplerinde yazıyor.

Anlamadığım husus ise  bunu neden her zaman (kısa mesafe yolda) yapmıyor da uzun yolda yapıyor.

Bu konuda bilgi paylaşacak üstad biri var mı?

Ankarada Peugeotların elektronik aksamlarını Beyinlerini CAN sistemini iyi bilen bir usta tanıdığınız var mı?
 





Mesajı Yazan: mertdemiray
Mesaj Tarihi: 17 Aralık 2014 Saat 10:50
+1


Mesajı Yazan: Lazo55
Mesaj Tarihi: 22 Mayıs 2018 Saat 19:39
aynı sorun benim basımda şuan yaklaşık 20 km uzun yolda gittikten sonra araç vitesleri 4500 5000 devire kadar çıktıktan sonra değişiyor devamlı yapmıyor şehir içinde kullanıyorum hiç bir şey yok yardımcı olacak arkadaşlara sesleniyorum başına gelen varsa paylaşırsa sevinirim şimdiden teşekkürler.


Mesajı Yazan: Sukru ozkan
Mesaj Tarihi: 02 Temmuz 2018 Saat 19:45
Merbahalar ben 2004 307otomatik aldim ve sizin anlattiginiz sorunu yasiyorum siz bir cozum bulabildinizmi acaba eski bir konu ama yardimci olabilirmisiniz 


Mesajı Yazan: hozer33
Mesaj Tarihi: 04 Temmuz 2018 Saat 10:12
bendede vardı bu problem, ama sadece uzun yolda yapıyordu, kenara çekip kontagı aç kapa yapınca geçiyordu, uzun zamandır uzun yola gitmiyorum uzun zamandırda yapmıyor, hararetle alakası olduğunu düşünmüyorum. ama şunuda bilyorum hararet kıritik seviyeye geldiği zaman beyin vitesi kendisi kontrol ediyor, sen müdahale edemiyorsun bu normal ,
 bu durumda ben çok yavaş gidiyorum veya çalışır vaziyette bekliyorum hararet inince düzeliyor.


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 04 Temmuz 2018 Saat 10:25
bunun sebebi şazuman yağ soğutucusunun yetersiz kalması hocam makyajlı kasalarda sogutucu büyültülerek bunun önüne geçmişlerdi.

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: cnaykut
Mesaj Tarihi: 18 Ekim 2022 Saat 13:16
Bu sorun bende de vardi: Kesin olarak bakilmasi gereken parcalar fren musuru + krank sensoru. 



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net