Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

306 hararet Yardım lütfen

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 306
Forum Tanımlaması: 306, 1993'ten 2002'ye 309'u değiştiren küçük bir aile otomobilidir, ancak 2001'de 307 ile değiştirilmiştir.
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=30395
Tarih: 02 Ekim 2025 Saat 06:25
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: 306 hararet Yardım lütfen
Mesajı Yazan: hkn_dmrci
Konu: 306 hararet Yardım lütfen
Mesaj Tarihi: 03 Ağustos 2013 Saat 00:40
Merhaba arkadaşlar,
2 ay önce 2000 model 306 bva otomatik vites araç aldım. aracın hararet göstergesi rolantide çalışırken 90'da sabit kalıyor. ama yolda 100-110km/saat hızla giderken hararet 105'de kalıyor, yolda biraz yokuş varsa 110'a ramak kalıyor. aracımda herhangi bir uyarı ışığı yanmıyor. Formda benzer konuları inceledim ,arkadaşlar stop lambası yanıyor demişler ama bende hiç yanmadı. (nerde olduğunuda bilmiyorum)Aracımda herhangi bir su eksiltme olmadı ayrıca durmadan hararet göstergesi 105 de ikende 2 saat yol yaptığımda oldu.
ilk defa peugeot marka araba kullanıyorum bu hararet gösterge değerleri normalmidir? Ustaya gitmeden fikir sahibi olmak istiyorum siz değerlerli arkadaşlardan yorumlarınızı bekliyorum.
Haftaya tatile çıkacağız çoluk çocuk tüm aile yolda kalmak istemiyorum.
Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim,
 


-------------
SAĞDAN GİDELİM ÜZÜLMEYELİM...



Cevaplar:
Mesajı Yazan: ataman100
Mesaj Tarihi: 03 Ağustos 2013 Saat 00:51
Her güzelin kusuru olur ben hep peugeot nun devirli makinalarına bindim hepte yaşadım aynı şeyi ama hiç bir zaman zararını görmedim biraz deviri yükseltince oluyor hocam her şeyi değiştirdim yaza girerken radyatöre kadar ısınan yağ harareti yükselttiği düşüncesindeyim tecrübelerime dayanarak peugeot arabasını kısa koşularda devirli kullanılmalı onun dışında standart devirde hiç bir şey olmayacağını biliyorum tecrübelerimden


Mesajı Yazan: hkn_dmrci
Mesaj Tarihi: 03 Ağustos 2013 Saat 01:33

Cevabınız için teşekkürler. Bu durumda bu şekilde kullanamanın sorun çıkarmayacağını mı düşünmeliyim. Yağın harareti yaz aylarında yükseltebileceğini söylemişsiniz bunun için yağa katılan bir katkı malzemesi yokmudur?



-------------
SAĞDAN GİDELİM ÜZÜLMEYELİM...


Mesajı Yazan: ataman100
Mesaj Tarihi: 03 Ağustos 2013 Saat 09:27
Hocam siz takip ederseniz zarar vermez ben devamlı devirli kullandığımda gözüm yağ ve hararet göstergelerinde olur ama siz içinizin rahat etmesi için aracı bir ustaya göstermenizi tavsiye ederim ben sadece tecrübelerimi paylaşıyorum


Mesajı Yazan: kuscu38
Mesaj Tarihi: 03 Ağustos 2013 Saat 09:58
hararet müşürüne bi baktır. su eksiltmiyorsa müşürde sıkıntı olabilir....

-------------
206 XS Tu5 Motor...
*** σяιgιиαℓ ρяσfιℓє ® ***


Mesajı Yazan: hkn_dmrci
Mesaj Tarihi: 03 Ağustos 2013 Saat 19:02

bende müşür diye düşünüyorum ama hangisi olduğunu bilmiyorum tabi. bu tür mekanik sorunların ötesinde bir kaç yerde ''radyatör hava yapmıştır'' ve ''hortum tıkalıymış''gibi yorumlar okuyorum. bu tür yaklaşımlar bir dünya masraf yaptıktan sonra son çare olarak düşünülüyor . İlk olarak bilgisayara bağlatıp tüm müşürlerini eğer yapabiliyorsa kontrol ettirmek olacak. devir daim ve termostatı kontrol edebiliyorlar mı bilemiyorum. direk sök tak mı yapılması gerekir? Sonra sizlerle paylaşırım.



-------------
SAĞDAN GİDELİM ÜZÜLMEYELİM...


Mesajı Yazan: hkn_dmrci
Mesaj Tarihi: 04 Ağustos 2013 Saat 02:23
Arkadaşlar aynı sorunla karşılaşanlar yok mu?

-------------
SAĞDAN GİDELİM ÜZÜLMEYELİM...


Mesajı Yazan: ataman100
Mesaj Tarihi: 04 Ağustos 2013 Saat 21:27
Klima kapalıyken deneyin birde sanırım klima açık oluyor ben bugün özellikle denedim klima açıkken yükseliyor klima kapanınca normal değerlere düşüyor


Mesajı Yazan: hkn_dmrci
Mesaj Tarihi: 04 Ağustos 2013 Saat 21:53
Klima açikken denemiştim.ama benim bildigim iki adet fan bar ve klimayı açıkken diger fanında devreye giriyor olması gerekiyor. Sanırım soğutma sistemini kontrol.ettirmem gerekiyor. Normal gitmeyen burşeyler var. Cevabıniz icin tesekkur ederim
i

-------------
SAĞDAN GİDELİM ÜZÜLMEYELİM...


Mesajı Yazan: ataman100
Mesaj Tarihi: 05 Ağustos 2013 Saat 00:22
Hocam 306 gtı var bende iki fan var bendede ikiside aynı anda devreye giriyor ama klimayı açınca hararet yükseliyor özellikle denedim sizin için kapanınca düşüyor ben sizin klimayı açık haliyle denediğinizi bilmiyordum sadece deneyip gördüğüm ve kesin sizinde aynı şeyi bilmiyerek yaptığınızı düşünerek kapatın dedim bence bir sorun yok diye düşünüyorum aracınızda


Mesajı Yazan: hkn_dmrci
Mesaj Tarihi: 05 Ağustos 2013 Saat 23:55
arkadaşlar bugün özel peugeot servisine gittim. bana sorunun radyatörden kaynaklandığını çin malı kullanıldığı için düz yolda ve yokuşta peteklerin yeterli olmadığını ve sikülasyonu yapamadığını orjinali ile değiştirmek gerektiğini söylediler maliyeti 440 tl işlik ile 500tl dediler. sizin fikirlerinize ihtyiyazım var. aracım rolantide durduğu yerde 90'ı geçmiyor ama düz yolda 100 ile giderken 105 de sabit kalıyor. yokuş yukarı ise 110 a kadar dayanıyor. Tek yol radyatör değişimimidir. Aracı alalı 2 ay oldu ama ne zaman değişti daha önce böyle bir sorun varmıydı bilmiyorum. aracı aldığım adamda telefonunu açmıyor:(

-------------
SAĞDAN GİDELİM ÜZÜLMEYELİM...


Mesajı Yazan: kuscu38
Mesaj Tarihi: 06 Ağustos 2013 Saat 21:52
aga nerde ist.damısın bilmiyorum ama ist.daysan birde sanayiye sor fiyat için:) güngören sanayiye yada atatürke!

-------------
206 XS Tu5 Motor...
*** σяιgιиαℓ ρяσfιℓє ® ***


Mesajı Yazan: hkn_dmrci
Mesaj Tarihi: 07 Ağustos 2013 Saat 04:09
ya arkadaşlar dün sanayiye gittim. radyatör ,termostat devir daim hararet müşürü hepsini değiştirdim. ama sorun hala devam ediyor. Şimdi size bir soru soracağım. Sorun LPG'den kaynaklanıyor olabilirmi? Soğutma sistemi sorunsuz çalışıyor gibi görünüyor. LPG soğutma sisteminden kaynaklanıyor olabilir mi? benzinde çalıştırsam LPG soğutma sistemini iptal ediyormu su ordan geçermi?

-------------
SAĞDAN GİDELİM ÜZÜLMEYELİM...


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 07 Ağustos 2013 Saat 07:40
Acaba yanlis yag mi kullanilmis aracinizda? Kac numara oldugu hakkinda bilginiz var mi?


Mesajı Yazan: hkn_dmrci
Mesaj Tarihi: 07 Ağustos 2013 Saat 14:30
hocam onuda yeni değiştirdim. total quartz2000 10/40 kullandılar. triger kayısı ve yanındaki iki kayışda değişti. ben şaştım bu işe nasıl olurda o kadar ustanın elinden geçer ve sorun çözülmez. şimdi birde sadece benzinde kullanmayı deniyeceğim. Sorunun LPC soğutma suyu bağlantılarından kaynaklandığını düşünüyorum? artık başka yol kalmadı.

-------------
SAĞDAN GİDELİM ÜZÜLMEYELİM...


Mesajı Yazan: ataman100
Mesaj Tarihi: 08 Ağustos 2013 Saat 00:40
Aynı sorun devam edeceğini düşünüyorum size tavsiyem fanların aynı anda girecek şekilde oto elektrikçisine ayarlatmanız orijinalinde bildiğim kadarı ile ilk anda birinci fan belli bir süreyi geçinmede diğer fan devreye giriyor eğer öyleyse çift fan girmesini sağlayın TEKRAR BELİRTMEK İSTERİM Kİ ARACINIZDA SORUN OLMADIĞINI DÜŞÜNÜYORUM


Mesajı Yazan: ataman100
Mesaj Tarihi: 08 Ağustos 2013 Saat 00:42
Daha fazla yükselmemesini diğer fanın devreye girmesine yoruyorum ısının yükselmemesini


Mesajı Yazan: hkn_dmrci
Mesaj Tarihi: 08 Ağustos 2013 Saat 08:57
Ataman100 hocam yorumlariniz için çok teşekkür ederim. Ustaninda son degerlendirmesi aracinizda herhangi bir problem görünmüyor olmuştu. Peki şuan motor suyunun çoğu su yani antifiriz cok az sorun olurmu? Antifiriz miktarinin hararet üzerine nasıl bur etkisi var? Arttırırmı azaltır mı?

-------------
SAĞDAN GİDELİM ÜZÜLMEYELİM...


Mesajı Yazan: Bünyamin.Kar
Mesaj Tarihi: 08 Ağustos 2013 Saat 10:44
Orjinalini yazan: hkn_dmrci hkn_dmrci Yazdı:

arkadaşlar bugün özel peugeot servisine gittim. bana sorunun radyatörden kaynaklandığını çin malı kullanıldığı için düz yolda ve yokuşta peteklerin yeterli olmadığını ve sikülasyonu yapamadığını orjinali ile değiştirmek gerektiğini söylediler maliyeti 440 tl işlik ile 500tl dediler. sizin fikirlerinize ihtyiyazım var. aracım rolantide durduğu yerde 90'ı geçmiyor ama düz yolda 100 ile giderken 105 de sabit kalıyor. yokuş yukarı ise 110 a kadar dayanıyor. Tek yol radyatör değişimimidir. Aracı alalı 2 ay oldu ama ne zaman değişti daha önce böyle bir sorun varmıydı bilmiyorum. aracı aldığım adamda telefonunu açmıyor:(

Yansanayi radyatörden olsa bende de aynı sorun olurdu, yaklaşık 3 ay öncesinde radyatörü değiştirdim , orjinal radyatörümün sağ üst kazan kısmında çatlak vardı bayağıdır üzerine sun-fix adli yapıştırıcıdan sürüp öylece kullanmıştım sonunda radyatörü değiştirdim, şuan için hiç bir sıkıntısı yok önceden içinde su vardi radyatörü değiştirdikten sonra içine 2 lt antifiriz koydular üzerini suyla tamamladılar, havasını aldılar ama arabayı çalıştırdığımızda hararet 100 e gelip geçiyordu neredeyse ustaya dedim bunun 95 i geçmemesi lazım dedim sonra bi daha baktı  havasını aldı tabii eksilen kısmı yine suyla tamamladık, tekrar çalıştırdık hararet normale döndü, orjinal radyatördeykende yansanayi radyatördeykende hararetim 95 i geçmiyor, sizin radyatör borularında veya motor bloğundaki su kanallarında bi tıkanıklık olmasın yada havası tam olarak alınamamıştır başka türlü hararet o kadar çıkmaz


-------------
97 model 306 1.6 diamond


Mesajı Yazan: ataman100
Mesaj Tarihi: 11 Ağustos 2013 Saat 11:59
Orjinalini yazan: hkn_dmrci hkn_dmrci Yazdı:

Ataman100 hocam yorumlariniz için çok teşekkür ederim. Ustaninda son degerlendirmesi aracinizda herhangi bir problem görünmüyor olmuştu. Peki şuan motor suyunun çoğu su yani antifiriz cok az sorun olurmu? Antifiriz miktarinin hararet üzerine nasıl bur etkisi var? Arttırırmı azaltır mı?



Hocam suan için sorun olmaz ama size tavsiyem antifiriz tamamlamanız çünkü antifirizi kışa girerken koymanız sıkıntı yaratabilir şimdi koyarsanız iyi olur muhakkak kışa girerkende ölçtürün derecesini ;)


Mesajı Yazan: ataman100
Mesaj Tarihi: 11 Ağustos 2013 Saat 12:03
Bu arada antifiriz olması araçta suyun çabuk ısınmasını ve çabuk soğumasını sağlar diye hatırlıyorum yalnız bir konuda tereddütüm var çabuk ısınmasını sağladığına eminim ama çabuk soğudugu konusunda tereddütüm var


Mesajı Yazan: sezar206
Mesaj Tarihi: 11 Ağustos 2013 Saat 21:01
Antifirizle alakası yok peugeotlar yüksek ısıda çalışıyor zaten. Benim araba uzun yolda 90 ile 90 ın üzerindeki beyaz çizgi arasında gidip geliyor sürekli. Yokuşta o çizgiye geliyor inerken viteste ayağını gazdan çekersen 80 e kadar iniyor. Çok sıcak havalarda çok nadiren 90 ın üzerindeki beyaz çizginin de üzerinde bir beyaz çizgi daha var oraya da geldiği oluyor. 3 yıldır bu şekilde kullanıyorum yetkili yetkisiz bütün servislere göstrerdim bir sıkıntı çıkmıyor. Sende dert etme. Ben 30 000 km yol yaptım bu şekilde çok şükür bir sıkıntı yok. Pejolar yüksek sıcaklıkta çalışıyor yani.


-------------
2000 model 206 1.6 XT 5 Kapı
Atiker lpg


Mesajı Yazan: sezar206
Mesaj Tarihi: 11 Ağustos 2013 Saat 21:04
Aracına bin şehir içinde düzde yokuşta bir dene çevre yolu varsa oraya bir çık dene yokuşta sıkıştır bi bi de yokuşta yüksek viteste bi zorla bakalım nerelere gelecek hararet? Stop lambası gözükmez normalda yalnızca hararet aşırı yükselirse yanıp sönmeye başlar. 110 dediğin kısım o beyaz çizgilerin en üstünde olan mı?

-------------
2000 model 206 1.6 XT 5 Kapı
Atiker lpg


Mesajı Yazan: hkn_dmrci
Mesaj Tarihi: 12 Ağustos 2013 Saat 01:22

Fatih hocam evet kırmızının hemen altındaki beyaz çizgiye kadar çıkıyordu. Bayram dolayısıyla 250 km yol yaptım. Son durum ise şöyle; düz yolda 95'de sabit kaldı yokuş yukarı 100'e kadar çıktı çok sıkıştırdığımda 100'ün biraz üstüne çıktı ama düz yola geldiğinde tekrar 95'e geldi. bu arada benzin almak için istasyonda surduğumda ikinci fanında çalıştığını ilk defa duydum.  sanırım 2. kademe hareket esnasında çalışıyormuş ama ben duymamıştım şimdiye kadar. Şuan sorun çözülmüş gibi duruyor o zaman ,çünkü sizin arabanızın hararet göstergesi ile şuan benimki aynı görünüyor.tek soru işaretim haftaya tatile gideceğim, motor suyunda 1 litre kadar antifiriz var ve değerler normal olduğu için hiç dokundurmayım diye düşünüyorum. geldiğimde antifiriz ilave ettiririm. Antifirizin az olması hararet üzerine bir etki etmeyeceğini yazdıklarınızdan anlıyorum.

aynı sorunu yaşıyan arkadaşlar için yapmış olduğum değişikliler başlık içersinde bahsettiklerimdir. Sorun nasıl çözüldü bilmiyorum ama şuan yaklaşık 10oC 'lik bir düşme olmudu hararet göstergesinde.


-------------
SAĞDAN GİDELİM ÜZÜLMEYELİM...


Mesajı Yazan: sezar206
Mesaj Tarihi: 12 Ağustos 2013 Saat 22:39
zaten 90 da pek durmaz pejo 90 - 100 arasında gidip geliyorsa sorun olmaz. Ben binlerce km yaptım zaten normali de buymuş hangi servise ssorsam bunu söyledi bana. Bende bi radyatörü felan söküp temizletmeyi düşünüyorum bayadır ama sonuç yine böyle olacak galiba :) Bi de sistem hava yapıyorsa da hararet yükselir. Benim kalorifer peteğinde su kaçağı vardı bir ara haava yaptırıyordu arabaya.
Geçmiş olsun.


-------------
2000 model 206 1.6 XT 5 Kapı
Atiker lpg


Mesajı Yazan: hkn_dmrci
Mesaj Tarihi: 12 Ağustos 2013 Saat 22:49
Fatih hocam cevabınız ve yorumlarınız için teşekkürler,çok yardımcı oldunuz.

-------------
SAĞDAN GİDELİM ÜZÜLMEYELİM...


Mesajı Yazan: Yabanci26
Mesaj Tarihi: 31 Mayıs 2020 Saat 01:49
Arkadaslar bende peugeot 306 platinium var 2001 model ve hararet bendede basladi 2 gun icinde fark edebildim herzaman 92 lerde filan fan acan araba harareti 105 ten sonra acmaya basladi 108 lere dogru arada bi 90 larda nadir aciyodu baktigimda fanlardan teki calisiyo teki duruyo gibi oluyodu normalde 2 fani birden aciyo bu arabalar bilginiz olsun ve ilk 90da actiginda dusuk devirle donuyo fanlar hararet yukseldiginde cift fani yuksek devirde zor zamanlarda aciyo diyeyim benim sıkintisi herseyi söktuk ve plakanin ust kisminda rolelere baktik calisiyordu fanlara baktik teki calisiyor tekide elimizle dondurunce devreye giriyo yani fan takinti yapiyor tetiklemiyo gibi takiliyo gibi fanin motoru sikintiliydi galiba yani arac tek fanla calistigindan hararet 108lere cikiyodu fani sokup yerine yan sanayisi olan fani 220 tl ye aldik taktik bir adet fani orjinaline 900 tl diyolar tek fana bunu taktik ve hararet normalde 90lara dustu ve fanlarin ikiside gayet guzel devreye giriyor bilginiz olsun basina gelen olursa yardimim olsun diye dedim


Mesajı Yazan: Pejjj0.206
Mesaj Tarihi: 03 Ocak 2021 Saat 18:23
Peugeot 206 2001 model 1.4 LPG'li otomatik vites aracım da Aynı sıkıntıyı bende yaşadım tofaş fan müşürü taktırdım bir nebze düzeldi hareret şimdi 95.100 geçmiyor 


Mesajı Yazan: HIZIR Elektronik
Mesaj Tarihi: 09 Ocak 2021 Saat 12:17
S.A Led Stop Arızanız Varsa Bizimli İletişime Geçebilirsiniz. Led Stopunuzu Tamir Edebiliriz.

 İletişim Bilgileri:

Uğur Oto Elektrik-Elektronik , Kartal Oto Sanayi Sitesi KARTAL / İSTANBUL GSM: 0535 255 96 40 E-Mail: cenmax@gmail.com





Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net