Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

1,6 HDI'de hararet göstergesinin sensörü nerede?

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 307
Forum Tanımlaması: Peugeot 307, 2001-2008 yılları arası üretilen küçük bir aile otomobilidir. 2002'de Yılın Avrupalı ​​Otomobili ödülü almıştır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=30258
Tarih: 14 Haziran 2025 Saat 01:42
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: 1,6 HDI'de hararet göstergesinin sensörü nerede?
Mesajı Yazan: eeccaa
Konu: 1,6 HDI'de hararet göstergesinin sensörü nerede?
Mesaj Tarihi: 28 Temmuz 2013 Saat 19:34
Sıkışık dur-kalk trafikte hararet göstergesinin kafasına göre sona dayanmasından gına geldi. 
"Engine Coolant Temp too High" STOP STOP" diye bağırıp duruyor. Bir süre sonra kendiliğinden, ya da motoru durdurup çalıştırınca düzeliyor. Bir kere 90-130 arası hızla dalgalandı. Motorun ve suyun aşırı ısındığı yok. Ama sanki 90'ı biraz geçer geçmez direk max'a dayanıyor. Yani 90 üzerindeki sıcaklıkları hiç okuyamıyoruz gibi geliyor. Bi arıza olsa göstergedendir deyip motoru yakıcaz.

Sorunu yaşayanlar var, kronikmiş. Ama çözen birini bulamadım. Hararet göstergesinin sensörü nerededir bilen var mı? Service box'ta da bulamadım. Yerini öğrenebilirsem bi çıkartıp temizlemeyi düşünüyorum. Yedek parça sitelerinden de tam parçayı çözemedim. Ucuz ise değiştirsek... Değişse de sorun düzelmiyor diyenler var gerçi. Bir de sensörü çıkarmaya kalkarsam su boşalır mı? Öyle olursa çıkaramam tabi. En azından soketini çıkarırsam, paslı mı falan bakıcam.


-------------
eeccaa
2008 Peugeot 307 1.6 HDI Feline



Cevaplar:
Mesajı Yazan: Carmania
Mesaj Tarihi: 28 Temmuz 2013 Saat 21:35
Motor soğukken çıkar ve bak(gevsedıkden sonra hızlı bı sekılde cıkart ve parmağını bas) ama sonuçda oda elektronikdir yuzeysel olmasada suyun sıcaklıgını okuyan bı elektronık parca vardır içinde bence temizlemekde çözüm olmaz ama denemekde fayda var tabi


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 28 Temmuz 2013 Saat 22:29
Hararet musuru termostat kutugunun uzerindedir. Motorun hemen sag tarafina baktiginizda radyatorden gelen kalin borularin motorun sagina girmeden once ugradigi yerin adidir termostat kutugu. Hemen uzerinde saniyorum yesil renkli bir musurdur. Saniyorum onu sokmeniz icin hava filtresini vs. sokmeniz gerekecek. O yuzden temizlemektense yenisinle degistirmeniz daha isabetli olur kanimca. Ancak bir ihtimal daha var. Aracinizin sogutma sisteminde hava olmus olabilir.


Mesajı Yazan: 000000
Mesaj Tarihi: 29 Temmuz 2013 Saat 01:09
belirttin sorun iki gün önce başıma geldi arabayı sabah çalıştırdım daha bir km gitmeden hararet 130a dayandı fançalışmaya başladı var gücüyle kaputu açıp soketleri kurcalarken mazot filitresinin altında tam yerine oturmamış bir soket gördüm aracı çalıştırdım soketi söktak yaptım soketi söktümde hararet gösterdini fanın açtını gördüm soketin tırnağı kopmuştu saglamlaştırınca sorun ortadan kalktı ikigün oldu bisorun çıkmadı  sanırım senin sorununda benimkiyle aynı


Mesajı Yazan: eeccaa
Mesaj Tarihi: 29 Temmuz 2013 Saat 02:00
000000, geçmiş olsun. Bizimki soğukken hiç olmadı. Hep iyice ısındıktan sonra rüzgar alamadan dur kalk giderken, işte 90'ı hafiften aşarken oluyor. Onun dışında normal çalışıyor. Motorun ısınmasında soğumasında hiç bir anormallik yok. Ondan hava olduğunu düşünmüyorum. Isı yükselince fan normal soğutuyor. Gösterge 130'a vurunca bizde fan çalışmıyor. Çok başıma geldi, çalışsa farkederdim. Sanırım ayrı düzenekler. Sadece göstergenin alıcısı, 90'ı geçince sapıtıyor gibi. Ama Mazot filtresinin oralara da bakayım. Koliva'nın tarifine göre de bulmaya çalışayım. Yalnız soketine bakarım. Nem, pas falan var mı diye, sökmeye girişmem. Değiştirmedikçe anlamlı değil Carmina'nın dediği gibi. Bilgi veririm sizlere de. hepinize teşekkürler.

-------------
eeccaa
2008 Peugeot 307 1.6 HDI Feline


Mesajı Yazan: eeccaa
Mesaj Tarihi: 02 Ağustos 2013 Saat 18:31
Bugün motor soğukken bakabildim. Tarif ettiğiniz gibi Termostat kutugu denen parçanın üzerinde, yeşil hararet müşürü hemen görülebiliyor. Doğru yere bakmak işte, tekrar sağolun :) Ama ulaşıp çıkarmak için hava filtresinin ilk giriş borusunu çıkarmak gerekiyor. Sonra erişim çok rahat. Boruyu söktükten sonra müşürün soketini çıkardım, deformesiz ve sağlam görünüyordu. Tozunu falan sildim temizledim. Müşürü biraz sağ sol yaparak yavaşça çektim, vidalı değilmiş conta içine oturtulmuş. Rahatça dışa doğru kaydı. Devam edince su sızmaya başladı. Ben de çıkarmadan hemen yerine oturttum. 

Soket takılı değilken kontağı açınca ısıtma bujileri çalıştı. Güneş altında 30 C derece üstü sıcaklıkta süpriz oldu bana baya :) Kapatıp açmayı denedim bir kaç kere hep yanıyor ısıtma lambası. 8-10 sn bekledim sönmedi de. Ki kışın soğukta bile çok kısa yanar, zor yakalarsınız. Bu müşüre bağlıymış demek ki dedim. İşte o halde nedense marşa basmayı denemedim, şimdi pişmanım. Topladım parçaları kapattım. Sonra şu videoyu gördüm bu da ikinci süpriz oldu:
http://www.youtube.com/watch?v=49gr4_bxLpU" rel="nofollow - http://www.youtube.com/watch?v=49gr4_bxLpU
000000 takma adlı arkadaşın başına geldiği gibi, motor çalışırken o soketi çıkarınca fan çalışıyor. Şimdi o soket çıkınca araba çok soğuk mu algılıyor, çok sıcak mı? İkisinin de gereğini yapmasının mantığını anlamadım yani. 

Soruna dönersek, sıcak motorla dur-kalk trafikte hafta sonu deneyebileceğim. Yalandan tozunu almam büyük olasılık işe yaramayacak. Yine 130 çığlıkları olur olmaz, sağa çekip bakmaya çalışacağım. Fan çalışmıyor mu diye %100 emin olayım. Sonra da müşür fiyatını öğrenirim artık, değiştirmek üzere. 




-------------
eeccaa
2008 Peugeot 307 1.6 HDI Feline


Mesajı Yazan: 000000
Mesaj Tarihi: 03 Ağustos 2013 Saat 00:48
dogru sokete ulaşmışsınız inşallah soketteki ufakbir temessızlıktan kaynaklıdır seninde sorunun  ben onun temassızlından çok çektim ama şimdilerde bisorunum yok bizim araçlarda bi arıza yakmayı görsün peşpeşe diziyo hataları


Mesajı Yazan: eeccaa
Mesaj Tarihi: 13 Ağustos 2013 Saat 13:33
Bu aralıkta birkaç kez dur kalk trafiğe girdim, hiçbir sorun olmadı. 90 C iken durup rolantide beklettim, ibre 90'i bir tık geçti ve hemen fan devreye girdi. Fan 80'e kadar falan düşürüp duruyor. Gösterge hiç sapıtmadı. Aynı şikayeti olanları soketi çıkarıp müşürü birkaç tıklatıp yerinden oynatmayı,ve biraz temizlemeyi tavsiye edebilirim. Bende işe yaradı, uzun vadede de sıkıntı olmaz umarım.

Bir de soketini ayırdıktan sonra hararet müşürünü dışa doğru çekebilmek için yuvası üzerindeki U şeklindeki segmanı sağa doğru çekip çıkarmak gerekiyor. Zaten onu da yeşil yapmışlar. Parçayı yerine bu kilitliyor, onu önceden yazmayı unutmuşum, eklemiş olayım.


-------------
eeccaa
2008 Peugeot 307 1.6 HDI Feline


Mesajı Yazan: eeccaa
Mesaj Tarihi: 30 Eylül 2013 Saat 14:55
İlk zamanlar normal çalışan gösterge bir süre sonra aynı şeyi yapınca ben de müşürü değiştirdim. Sonra seyahate çıktık. Uzun yolda sorun yok, geldik şehir içine ilk trafikte, dik yokuş tırmanmada motor ısınınca aynı şey. Hararet göstergesi bir anda sonda, bip bip yanıyorsun dur! İbre bu halde iken indim baktım çalışması gereken fan da çalışmıyor. Yani ısıtmaya devam etsek motoru, gerçekten yanacağız. Çok can sıkıcı. Müşürü parçacının ısrarı üzerine yan sanayi almıştım. İkisi de elinde vardı ama aynı kalite pahalısını almaya gerek yok diye çok bastırdı. Hep yan sanayi veriyorlarmış hiç problem olmuyormuş. Ben de genelde orjinalci olmama karşın burada arızayı parçaya bağlayamıyorum. Orjinal kadar dayanmaz da takar takmaz ilk ısınmada gümlemez diye düşünüyorum. Gidip orjinalini alıp taksam da yine olacak gibi geliyor. Acaba bu müşürü yanıltan başka bir parça olabilir mi? Aynı sorunu yaşayıp çözmüş olan yok mu ki aramızda? 

-------------
eeccaa
2008 Peugeot 307 1.6 HDI Feline


Mesajı Yazan: eeccaa
Mesaj Tarihi: 25 Eylül 2015 Saat 00:03
Orjinalini yazan: eeccaa eeccaa Yazdı:

Sıkışık dur-kalk trafikte hararet göstergesinin kafasına göre sona dayanmasından gına geldi. 
"Engine Coolant Temp too High" STOP STOP" diye bağırıp duruyor. Bir süre sonra kendiliğinden, ya da motoru durdurup çalıştırınca düzeliyor. Bir kere 90-130 arası hızla dalgalandı. Motorun ve suyun aşırı ısındığı yok. Ama sanki 90'ı biraz geçer geçmez direk max'a dayanıyor. Yani 90 üzerindeki sıcaklıkları hiç okuyamıyoruz gibi geliyor. Bi arıza olsa göstergedendir deyip motoru yakıcaz.

2 yıldır yaşadığım bu sorunu Fan Rezistansı'nı değiştirerek çözmüş bulunuyorum. 1 aydır sıcakta, trafikte test ediyorum. Artık gösterge 90'ı hiçbir şekilde geçmiyor. Bir anda hararet göstergesinin en sona dayanması sorununu yaşayanlara önerim önce bu parçaya yönelsinler, değişimi ile büyük olasılık çözülecektir.

http://s296.photobucket.com/user/erkincan/media/fan-rezistansi-peugeot-partner-16-hdi-307-_zpselbr5k19.jpg.html" rel="nofollow">

Üzerinden çıkan bu şekilde idi. Ama bana aynı parça numarası ile gönderilen parçanın şekli biraz farklı, bunun soketleri aşağıya bakıyor. Eskisinde soket üzerini örten bir muhafaza var, yenisinde bunu kullanmıyorsunuz. Önden bakınca fanın solundaki yuvasına sorunsuz oturuyor, tek vida ile sabitleniyor. Eski tipte önden arkaya doğru taktığınız soketleri bunda aşağıdan yukarıya doğru takıyorsunuz. Tamponu üst vidalarından söküp aşağıya doğru sarkıttığınızda, önden kolayca değiştirebiliyorsunuz (tabi makyajlı 307 için konuşuyorum). 



-------------
eeccaa
2008 Peugeot 307 1.6 HDI Feline


Mesajı Yazan: ggitaristt
Mesaj Tarihi: 08 Şubat 2016 Saat 22:52
Sensör nerede bilmiyorum.

Ama o resim rezistansa ait.

Senin sorunundan bende yaşadım. Rezistansım bozulmuş. Termostatın üzerindeki müşir de bozulmuş. Ama araba her nasılsa harareti algılayabiliyordu Confused.



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net