Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Herşeyin fotosunu çektim hız sabitleme olur mu?

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: Aracınız Hakkındaki Tüm Sorular
Forum Tanımlaması: Jant, Yay, Lastik Egzoz, Filtre, Ses Sistemi vb. araçlarınızla alakalı tüm sorunları paylaşabileceğiniz genel alandır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=30199
Tarih: 08 Ekim 2025 Saat 16:04
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Herşeyin fotosunu çektim hız sabitleme olur mu?
Mesajı Yazan: murateest
Konu: Herşeyin fotosunu çektim hız sabitleme olur mu?
Mesaj Tarihi: 25 Temmuz 2013 Saat 16:41
Gaz pedalından debriyaja kadar hepsinin fotosunu çektim.

Rica ediyorum olucak mı olmayacak mı yardımcı olun.

Eğer kablo çekmek gerekiryorsa çekerim sorun değil.

Sadece nerden nereye çekicem onu tarif edin.

İlginiz için teşekkür ederim.

Fren müşürü ;



Debriyaj Müşürü ;


Gaz pedalı ;


Ecu ;





Cevaplar:
Mesajı Yazan: ulas111
Mesaj Tarihi: 25 Temmuz 2013 Saat 17:24
hocam benım aracımda 2 kablolu fren musuru var..hız sabıtleme yapılır ama ktesısat cekılmesı lazım fren musurundekı bosta olan 2 yere..kablolardan bırı beyne bırı bsi ye ..sitede üstadlar var onlardan ogrendıgım budur.siteden istanbullu3886 adlı arkadasımız aynı sekıldekı aracına zor da olsa yaptırdı dıye bılıyorum .ama bır arkadasımızda beyındekı işlemciyi yaktı sorun yasadı bırazcık masraflı oldu.iyi bır usta bulup yaptırmak gerektıgı soylenıyor.ilgli link
http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=8594&KW=307+h%FDz&PN=15&title=hz-sabitleme-sistemi-ve-307


Mesajı Yazan: murateest
Mesaj Tarihi: 26 Temmuz 2013 Saat 11:30
Anlaşılan önce Koliva hocama aracın bilgilerini verip şemasını istememiz gerekiyormuş.


Mesajı Yazan: errör
Mesaj Tarihi: 26 Temmuz 2013 Saat 13:08
hiç girme derim ben Nuke


Mesajı Yazan: Alicilik
Mesaj Tarihi: 26 Temmuz 2013 Saat 13:25
Orjinalini yazan: murateest murateest Yazdı:

Anlaşılan önce Koliva hocama aracın bilgilerini verip şemasını istememiz gerekiyormuş.


Ben yazıcaktım :D benden demeden önce öğrenmişsiniz. Aykut abi yoksa aziz abide bakabilir o da sedreyi indirdim kullanıyorum diyordu.


-------------
http://fb.me/hizimsabit" rel="nofollow - Hız sabitleme ve limitleme için
DiagBox v7.82
PP2000 v22
Lexia 3 v45
Sedre/Doc Backup 11.2013



Mesajı Yazan: fatihgg
Mesaj Tarihi: 26 Temmuz 2013 Saat 15:56
umarım hayal kırıklıgına ugramazsınız,çünkü gerçkten riskli bir iş bende çok heves ettim fakat kablo çektirme olayı,güvenlik açısından saglıklı gelmedi bana.kişisel düşüncem tabii ki bu.hayırlısı olsun sizin için :)

-------------
2003 307 1.4
2008 Leon


Mesajı Yazan: murateest
Mesaj Tarihi: 26 Temmuz 2013 Saat 18:52
Geçen gün direksiyon pompasından gelen ses için içini açtım rulmanı değiştirdim (rulmanlardan biri dağılmıştı) toplarken devir okuyan mıknatısı çatlatmışım sonuç itibari ile mıknatısın bütünlüğü bozulduğu için sanırım kutupları değişmiş oldu ve motor düzgün çalışmadı.

Neticede 100 tl daha harcadım motor kısmını bi pompacıdan aldım ve yerine taktım.

Sonuç olarak başladığım yere geri döndüm.

Ama pişmanmısın dersen çok değilim.

Bu hız sabitleme olayındada ilk yapan ben olmadığım için kendimi risk bakımından şanslı sayıyorum.


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 26 Temmuz 2013 Saat 20:24
Merhabalar,
Bu olayda en onemli kriter hali hazirda var olan fren musurune gelen iki kabloya ek olarak ver olmasi gereken ekstra iki kablodur. Bu kablolar ayni musure girecek diye bir kayit yok, iki ayri musure de girebilirler. Ya da tek bir musure 4 kablo da girebilir. Yeni nesillerde hep tek musure tek kablo girer. Ornegin benim 2003 model aracimda sadece iki kablolu fren musuru vardi. Biraz arastirdiktan sonra kablolarin arka tarafta orjinal olarak bir bantla birlikte korlenip birakildigini farkettim. Ek bir musur alip taktim ve tanitma islemine gectim.

Eger cekilmis kablo yok ise kablo cekilmez degil, cekilir ancak ben sahsen pek girmenizi onermem. Hem cok ugrastirici hem de riskli bir is. Bu islemden once bu isi yapacak gonullu bir usta bulmaniz gerekir. Tabii birde PP2000 ya da diagBox.

Bende Sedre var ancak kurulu halde degil. Is yerindeki bilgisayarimda idi ve is degistirdigim icin o da oyle gitti. Bu konuda diger arkadaslarimiz yardimci olabilirler.


Mesajı Yazan: murateest
Mesaj Tarihi: 26 Temmuz 2013 Saat 21:26
Orjinalini yazan: koliva koliva Yazdı:

Merhabalar,
Bu olayda en onemli kriter hali hazirda var olan fren musurune gelen iki kabloya ek olarak ver olmasi gereken ekstra iki kablodur. Bu kablolar ayni musure girecek diye bir kayit yok, iki ayri musure de girebilirler. Ya da tek bir musure 4 kablo da girebilir. Yeni nesillerde hep tek musure tek kablo girer. Ornegin benim 2003 model aracimda sadece iki kablolu fren musuru vardi. Biraz arastirdiktan sonra kablolarin arka tarafta orjinal olarak bir bantla birlikte korlenip birakildigini farkettim. Ek bir musur alip taktim ve tanitma islemine gectim.

Eger cekilmis kablo yok ise kablo cekilmez degil, cekilir ancak ben sahsen pek girmenizi onermem. Hem cok ugrastirici hem de riskli bir is. Bu islemden once bu isi yapacak gonullu bir usta bulmaniz gerekir. Tabii birde PP2000 ya da diagBox.

Bende Sedre var ancak kurulu halde degil. Is yerindeki bilgisayarimda idi ve is degistirdigim icin o da oyle gitti. Bu konuda diger arkadaslarimiz yardimci olabilirler.

Bütün umudum sendin hocam ya :(

Ben bugün müşürü söküp baktım, hem müşür 4 pin li hemde soket 4 pinli.

İyice araştırdım oraları ancak hali hazırda çekili kablo bulamadım.

Ustaya vs. gerek yok hem elektronikçiyim hemde araba mekaniğinden vs. iyi anlarım.

Sökme takma işlerini kolayca yapabilirim.

Öyleki bir önceki aracıma alarm,geri vites sensörü,orjinal araç kiti, far ve yağmur sensörü gibi bir sürü donanım eklemiştim.

Trigerimi kendim söküp takabiliyorum.

Tek ihtiyacım olan kabloların nerden nereye çekileceği ve pp2000.

pp2000 olayınıda istanbullu hocam ile hallederiz diye umut ediyorum zira kendisi esenyurttaymış, çok yakın sayılmaz ama usta kahrı çekmektense bu işe bu kadar emek vermiş birinden yardım istemeyi tercih ederim.


Mesajı Yazan: ulas111
Mesaj Tarihi: 27 Temmuz 2013 Saat 10:40
hocam sen bu işi yaparsan bende ve belki birkac kişi de sana geliriz haberin olsun:))


Mesajı Yazan: murateest
Mesaj Tarihi: 27 Temmuz 2013 Saat 12:19
Orjinalini yazan: ulas111 ulas111 Yazdı:

hocam sen bu işi yaparsan bende ve belki birkac kişi de sana geliriz haberin olsun:))

Biri bana kabloyu nereden nereye çekeceğimi söylesin gerisini halledeceğiz inşallah.


Mesajı Yazan: riderzist
Mesaj Tarihi: 02 Şubat 2015 Saat 05:32
Orjinalini yazan: murateest murateest Yazdı:

Gaz pedalından debriyaja kadar hepsinin fotosunu çektim.

Rica ediyorum olucak mı olmayacak mı yardımcı olun.

Eğer kablo çekmek gerekiryorsa çekerim sorun değil.

Sadece nerden nereye çekicem onu tarif edin.

İlginiz için teşekkür ederim.

Fren müşürü ;



Debriyaj Müşürü ;


Gaz pedalı ;


Ecu ;





2003 model xt aracıma hız sabitleme kolu aldım.. hiç araştırmadım bi araştırayım derken formumuzda bu konuyu gördüm. gittim fotoğreflarını çektim.. 

1. gaz soketi 4 kablolu
2. fren müşürü 4 kablolu
3. debriyaj için pek anlamadım ama uyuyor heralde sadece takıp açtırmam yetecek.

Fotoğraflara sizde bakarsanız daha önceden taktırmış olan arkadaşlar yada anlayan ustalar bi göz atarsa çok sevinirim

Ayrıyetten pp2000 yada diagbox u olan Tekirdağ yakınlarında varsa özelden mesaj atabilir mi? 

iyi forumlar şimdiden teşekkür ederim

fotoğraflar;

http://hizliresim.com/PpPla6

http://hizliresim.com/gnZOYZ

http://hizliresim.com/9R2mro

http://hizliresim.com/q3PGNB


-------------
EN İYİ TAMİR, BAKIMDIR ...


Mesajı Yazan: Alicilik
Mesaj Tarihi: 02 Şubat 2015 Saat 11:06
Beyler,

Onlarca basliga yazdim kendi basligimi da actim ama hala bir bilgi eksikligi dolasiyor.

Hiz sabitleme sistemi

Tum araclara olur ama aractan araca uygulanan sistemler degisir.

2003 ve sonrasi PSA araclarinda van ve can yapili sisteme gecildi ayni zamand. Elektronik gaz kelebegi ve beyin kontrollu alt yapiya gecildi.

2003 ve oncesi araclarda hiz sabitleme sistemi icin gaz kelebegini kontrol eden harici bir motor kullanilmasi ve bu motoru kullanacak bir devre olusturulmasi lazim. Bazi orjinal araclarda var ama bunun sonradan yapilmasi hem cok masrafli hem de tehlikeli.

2003 ve sonrasi cogu araclarda hiz sabitlemenin yazilimsal alt yapisi mevcut. Bazi araclarda beyin kombinasyonlarindan dolayi acilmayabiliyor veya musurlere bagli alt yapi eksiklikleri olabiliyor.

206 ve 307 araclarda kesin olur diyemiyorum. Bunu her zmaman bastira bastira soyluyorum. Bu araclarda ilk kontrol edilmesi gereken,

-gaz pedalinin potansiyometreli yani telsiz olmasi (4 yada 5 kabloli sokete sahip olmali]
-4 kablolu fren musuru (2 kablolu olanlarin uyarlanmasi kesin sonuc vermiyor.)
-2 kablolu debriyaj musurunun mevcudiyeti (zaten cogu aracta mevcut.)

Bunlarin olmasi kesin olur demek degil. Ve ya eksiklerin giderilmesi olumlu sonuc verecekte degil.

Bunlarin tam olmasi halinde arac beyinlerine baglanip gerekli parametrelerin aktif edilmesi gerekiyor. Aktif edilip beyin uyutulmasi operasyonundan sonra calismasi tamamen sans isi.

Kol olayina girecek olursak. Com2000 altyapisindali araclarda 6242.z9 (sabitleme) 6243.z8 (sabitleme + limitleme) kodlu kollar sorunsuz calisir. Sabitleme islemini iki kolda gerceklestirir. Limitlemeli kol gaz pedali konum sensorune sahip 2007 ve sonrasi araclarda Limitleme ozelligini de aktif ediyor tek farki bu.

Daha aklinizda ne var bilmiyorum suna bunabolur mu surekli soruluyor. Muneccin degilim aracin alt yapisini kontrol edin ve motor bilgilerini bana verin bende size olup olamayacagi hakkinda tahminde bulunuyum ama sunu ozellikle belirtiyorum 206 ve 307lerde hepsine oluyor diye birsey yok.



-------------
http://fb.me/hizimsabit" rel="nofollow - Hız sabitleme ve limitleme için
DiagBox v7.82
PP2000 v22
Lexia 3 v45
Sedre/Doc Backup 11.2013




Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net