Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

206 gti şöför koltuğunun alt kısmı ıslanmış :(

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=29936
Tarih: 07 Temmuz 2025 Saat 20:43
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: 206 gti şöför koltuğunun alt kısmı ıslanmış :(
Mesajı Yazan: OguzOzaydin
Konu: 206 gti şöför koltuğunun alt kısmı ıslanmış :(
Mesaj Tarihi: 13 Temmuz 2013 Saat 13:24
sabah arabaya bindim bi baktım ayak bastıgımız yer ıslanmış.baya bi ıslaklık olmuş hemde..nedendir ki bu :(

-------------
Peugeot 206 GTI



Cevaplar:
Mesajı Yazan: samet206
Mesaj Tarihi: 13 Temmuz 2013 Saat 14:06
kalorifer peteği patlamıştır hocam radyatör suyuna bak anlıcaksın demek ıstedığımı genelde dış etken bir sebep yoksa paspasın ıslanmasının başlıca nedeni peteklerın patlamasıdır.


-------------
Peugeot Mod ''206'' 1.4 XR 2000
Asaleti Renginde Saklı...


Mesajı Yazan: soner09
Mesaj Tarihi: 13 Temmuz 2013 Saat 15:39
kesınlıkle dogru yada kacırıo benım de basıma gelmıstı yanlardan kacırma yapıo



Mesajı Yazan: E.B
Mesaj Tarihi: 13 Temmuz 2013 Saat 18:11
resimlerden gördügüm kadari ile araban sunroof lu
Eger gece yagmur yagidi ise sunroof tan almıs olabilir suyu bendede 206 vardi sunroof lu bi tarafi acik kaliomus fark etmedim sabah kalktigimda tek bir bulut yoktu ama gece yagmur yagmis ve tüm paspas sular altindaydi hatta 2 parmak su vardi icinde desem yeridir :)


Mesajı Yazan: OguzOzaydin
Mesaj Tarihi: 15 Temmuz 2013 Saat 08:30
yok herhangi bi yağmur yağmadı.zaten tek bi tarafta olmaya başladı şöför koltugunun alt kısmı.komplede ıslanmış değil sadece belli bi kısmı..Soner ve samet çözüm nedir arkadaşlar :(

-------------
Peugeot 206 GTI


Mesajı Yazan: soner09
Mesaj Tarihi: 15 Temmuz 2013 Saat 09:55
su kacıran yerı bulabıldınmı pekı? resım ceksen 


Mesajı Yazan: OguzOzaydin
Mesaj Tarihi: 15 Temmuz 2013 Saat 09:57
ayak bastığım yerde oluyor sadece kenarlarda ıslaklık falan yok kesinlikle.birde arabayı düz yere çekince ıslaklık olmuyor hafif eğik bi yere çekeyim ıslanmış buluyorum.resmini çekip en kısa zamanda yollarım.

-------------
Peugeot 206 GTI


Mesajı Yazan: samet206
Mesaj Tarihi: 15 Temmuz 2013 Saat 12:43
Orjinalini yazan: OguzOzaydin OguzOzaydin Yazdı:

ayak bastığım yerde oluyor sadece kenarlarda ıslaklık falan yok kesinlikle.birde arabayı düz yere çekince ıslaklık olmuyor hafif eğik bi yere çekeyim ıslanmış buluyorum.resmini çekip en kısa zamanda yollarım.


Eğer sorun dedığım gibiyse su kaçıran biyer varsa tamiri var ama tavsiye etmem fazla uzun zaman götürmüyor petekler yıne aynı sorun ortaya çıkabilir.Petek değiştirmek en garantisi patlak varsa oda torpido sökülcek diyor ustalar zaten bir kısmı sökülüyor yalan yok o yuzdende fazla işçilik istiyorlar torpidoyu sökmek için orjinal bir petek takmak istersen 400 - 500 TL arası bir fiyatı var orjinal petek + işçilik . İthal bir petek takarsan ithal petek 100 TL diye hatırlıyorum  100 De işçilik 200 TL ye falan halledersın yan sanayi petek kullanırsan ki okadar dandık değil zaten ben yan sanayı taktırdım sıkıntı yok ımkanın varsa tabikide uzun surelı kullanım ıçın orjınal tercih etmekten yanayım . Eğer sorun peteklerdense çözümü bu şekılde oluyor.


-------------
Peugeot Mod ''206'' 1.4 XR 2000
Asaleti Renginde Saklı...


Mesajı Yazan: OguzOzaydin
Mesaj Tarihi: 15 Temmuz 2013 Saat 12:53
Umarım başka bi sıkıntısı çıkmaz..bakalım ne dicekler.ee peki şuan herhangi birşeye zarar verme gibi bi durumu varmıdır?

-------------
Peugeot 206 GTI


Mesajı Yazan: samet206
Mesaj Tarihi: 15 Temmuz 2013 Saat 13:00
Orjinalini yazan: OguzOzaydin OguzOzaydin Yazdı:

Umarım başka bi sıkıntısı çıkmaz..bakalım ne dicekler.ee peki şuan herhangi birşeye zarar verme gibi bi durumu varmıdır?


Yaz olduğu için sıkıntı biraz daha az benım kışın başıma geldi daha kötüydü ama yaz olsa bile aracın zeminine devamlı ıslaklık verdiği için çürümeye neden olabılır ve tabi radyatör suyunuz azalıyor radyatör suyu içeri akıyor hararet yaptırır aracı buda .İnşallah daha büyük sıkıntı çıkmaz geçmiş olsun...


-------------
Peugeot Mod ''206'' 1.4 XR 2000
Asaleti Renginde Saklı...


Mesajı Yazan: ErolSs
Mesaj Tarihi: 15 Temmuz 2013 Saat 13:02
abi bizzat patlattım :D biliyorum :)D  kalorifer peteği  gögüş ün altında

orjinal peteğe 180 tl verdim göğüs sökülmesine de 225 tl verdim aynı usta yaptı hepsini 2 gün sürdü baya sıkıntılı bir iş allah yardımcın olsun değiştikten sonrada hiç düzen tutmuyo senin ki yine kendi kendine patlamıs benim ki yolda giderken ayagıma patladı ayagım yandı :) :D


-------------
QWERTY


Mesajı Yazan: scorpions_64
Mesaj Tarihi: 19 Temmuz 2013 Saat 12:22
bende de ayn sorun olmuştu,antifirizi koyduktan sonra şoför koltuğunun ön kısmı hafif ıslanmalar vardı, sorun gaz pedalının üst kısmında (klima kontrolünün olduğu panelin hemen altında solunda, fotoğrafta yokki tam anlatsam ama büyük ihtimal o yeri göreceksiniz) orda bir fabrikasyon ek gibi bişi var genelde oranın civataları olmıyor ordan kaçırıyor. 2 somunlu civata alıp sıkmıştım o ek bağlantı yerini ve sorun çözülmüştü. 

-------------
206 gti 2.0 2000


Mesajı Yazan: umut_25
Mesaj Tarihi: 19 Temmuz 2013 Saat 12:35
Eğer sıkıntı petekse zaten hararette dengesizlikler göreceksin. Aynı şey benımde başıma geldi. Gaz pedalının yanından sızdırıyordu. 300-350 TL arası bir para verdim tüm ön konsol söküldü değiştirildi. Şİmdi hiç bir sıkıntı yok. Geçmiş olsun


Mesajı Yazan: snmertas
Mesaj Tarihi: 04 Kasım 2013 Saat 13:41
merhaba arkadaşlar su an aynı sıkıntı benim pejomda var 206 da. ön paneli acıcaz diyorlar. açtırayımmı yoksa civata ile hhalorlu bayan olduğum için korkuyorum da kazıklanıcam diye teşekkürler


Mesajı Yazan: zerzevat
Mesaj Tarihi: 04 Kasım 2013 Saat 16:52
forumda bir çok yerde konsol sökülmeden tamirden bahsediliyor? 206 biraz daha küçük olduğu için bu durum mümkün değil mi? illa konsol sökülecek mi?


Mesajı Yazan: snmertas
Mesaj Tarihi: 04 Kasım 2013 Saat 16:57
şu ana kadar konuştuğun bütün ustalar sökülmesi gerekiyor dedi. 


Mesajı Yazan: samet206
Mesaj Tarihi: 04 Kasım 2013 Saat 19:44
Orjinalini yazan: snmertas snmertas Yazdı:

şu ana kadar konuştuğun bütün ustalar sökülmesi gerekiyor dedi. 


Değişim için sökülmesi gerekiyor görünen kadarıyla sökülmedende mümkün ama çoğu usta bunu bılmıyor yada ışlerıne gelmıyor torpıdo sokulmesının sıze bır zararı olmaz ışı bılenler tarafından yapılırsa sadece fazla işçilik ödersiniz okadar bir zararı yok ben zamanında bılmıyordum sökülmeden olduğunu sökcez dedıler yaptırdım sıkıntı yok yanı korkulcak bişey değil .


-------------
Peugeot Mod ''206'' 1.4 XR 2000
Asaleti Renginde Saklı...


Mesajı Yazan: yavuz_0051
Mesaj Tarihi: 04 Kasım 2013 Saat 21:55
petek değilse söktürmeyin orlinglerden kaçırıyorsa kendiniz bile yapabilrsiniz ben kendim yaptım 



-------------
yavuz 206


Mesajı Yazan: zerzevat
Mesaj Tarihi: 05 Kasım 2013 Saat 09:18
piyasada kare ring bulmak mümkün mü? elim tornavida tutar.
ayrıca şunu merak ediyorum. benim araç sürekli kaçırmıyor. sadece kalorifer düğmesini sıcak konumuna getirince - kış aylarında kaçırıyor. BU ARAÇLARDA KALORİFER MUSLUĞU VAR MI? YOKSA PETEK SÜREKLİ SICAK, SICAK HAVA AYARI RENAULT'TA OLDUĞU GİBİ KAPAKLA MI AYARLANIYOR?


Mesajı Yazan: bysarsıntı
Mesaj Tarihi: 05 Kasım 2013 Saat 09:52
daha 1 hafta öncesine kadar değiştirdim konsol fln sökülmedi. 60 tl petek 50 lira işçilik ile beraber 110 tl ye hallettim işimi. konsolun komple sökülmesi takılması ilerde size sıkıntı yaratacaktır. ustalar söktükleri gibi takamıyorlar biyerler illa ki yanlış takılıyo yada tam oturmuyor. kesinlikle konsolu söktürmemeni tavsiye ederim...

-------------
2001 206 XT 1.6 16V
Önünü Görmeden Sollama Eve Acı Haber Yollama...


Mesajı Yazan: zerzevat
Mesaj Tarihi: 05 Kasım 2013 Saat 09:57
Orjinalini yazan: bysarsıntı bysarsıntı Yazdı:

daha 1 hafta öncesine kadar değiştirdim konsol fln sökülmedi. 60 tl petek 50 lira işçilik ile beraber 110 tl ye hallettim işimi. konsolun komple sökülmesi takılması ilerde size sıkıntı yaratacaktır. ustalar söktükleri gibi takamıyorlar biyerler illa ki yanlış takılıyo yada tam oturmuyor. kesinlikle konsolu söktürmemeni tavsiye ederim...
 
teşekkürler.


Mesajı Yazan: halilefe
Mesaj Tarihi: 05 Kasım 2013 Saat 22:19
Kalorifer peteği su kaçıran arkadaşlar videoyu izleyin belki faydalı olur   http://www.youtube.com/watch?v=S8s7DrcegDQ" rel="nofollow - http://www.youtube.com/watch?v=S8s7DrcegDQ

-------------
halilefe


Mesajı Yazan: blacke4gle
Mesaj Tarihi: 06 Kasım 2013 Saat 00:08
Hay maşallah göğsü filan komple dağıttı video'da :) Benim arabamda da yaklaşık 1 ay öncesinde bu kaçak sorunu vardı. şoför kolduğunun paspası su dolu bir vaziyette karşılaştım. Kalorifer peteğindeki kılcal delikleri tıkamada bir müddet faydalı olan Talaşlı gibi sıvı karışımı 8 TL'ye aldım.  Antifirizin koyulduğu yere 1 kutuyu boşalttım, arabanın fanı açmasını bekledim. O günden bu tarafa ne kaçak var ne birşey çok şükür. Eğer ki geçirmeseydi, bende göğsü söktürmeyi düşünüyordum fakat siteden de bu mağduriyeti çok kişinin olduğunu gördüm ve çoğu kişi göğsün sökülmeden yapıldığını belirtti. 307'nin göğsünün sökülmeden kalorifer peteğinin değiştiğini videolu olarak sitede gördüm ve 206'da arkadaşlarda söylüyorlar. Bizim sanayideki ustalarımızda kısa işçilik için 50 TL alana kadar uzun yoldan yaparım 300 TL alırım hevesinde (hepsi için geçerli değil tabi :) ) kendi sorunum tekrar başlarsa yaptıracak olursam gerçekten göğsü söktürmeyi düşünmüyorum. Bence sizde alternatifleri değerlendirin derim :))


Mesajı Yazan: zerzevat
Mesaj Tarihi: 06 Kasım 2013 Saat 06:26
gerçekten çok ilginç. dün akşam video ararken ben de bu videoyu bulmuştum. paylaşmak için şimdi buraya gelince paylaşılmş olduğunu gördüm :) aynı video üstelik.

bu kadar vida bu kadar kablo.. söktürmek hiç mantıklı gelmiyor - bu videoyu da izleyince. kendim yapayım sağlam olsun desem... bir hafta sürer.. :)

lakin videoya bakınca - 307 gibi çok kolay olmadığını düşünmeye başladım. bizim 206 ların yeri biraz dar gibi...

tamir talaşı - solüsyonu uygulamalrında aracı fan açana kadar değil en az sıcak motorla kırkbaş dakika kullanmak gerek. hatta biraz da devirli kullanmak gerek. 

ben de yaz başında garnier sanırım markası solüsyon aldım. ama kullanmadım. son çare olarak belki kullanırım. zaten kare ringlerden kaçırıyorsa pek faydası olmaz. ama

 eski skokdada uzun yıllar antifreeze kullanılmayan araca ilk kez antifreeze ekleyince ana radyatör günde yarım litre kaçırmaya başlamıştı. o talaş gibi şeyden koyduk. ve tamamen kesti. tam dört yıl o şekilde sorunsuz kullanmaya devam ettik. sattığımda halen sorun yoktu...


Mesajı Yazan: enginden
Mesaj Tarihi: 09 Kasım 2013 Saat 14:25
acaba bu talaşlı sıvının bir markası modeli varsa yazarmısiniz acilen bana da lazım olacak.


Mesajı Yazan: zerzevat
Mesaj Tarihi: 11 Kasım 2013 Saat 13:19
talaşlı sıvıyı bilmiyorum ama ben bu kalorifer sorunu nerede araştırmadan önce - radyatörcüde garnier marka bir sıvı bulup aldım. kullanmadım. Fiyat 30 demişti-25 e almıştım.

yukarıda bahsettiğim araca 6-7 sene önce sadece talaş halinde satılan üründen koymuştum (yukarıda bahsettiğim olay). o da yaklaşık 6-7 tl gibi birşeydi o zamanlar.

unutulmaması gereken; motor sıcakken koyun, ve 45 dk. kadar 3000 devir civarı kullanının. eriyip iyice yapışsın-tıkanma yapmasın.


Mesajı Yazan: zerzevat
Mesaj Tarihi: 21 Nisan 2017 Saat 17:49
herkese merhaba, aracı sattım ama okuyanın işine yarasın:

şoför tarafında süngeri kaldırıp kalorifer borularını bulun. burada 3 vida deliğinden sadece birinde vida var. (fabrika çıkışı ayıbı)

ben buraya bir tarafı kelebek somun (elle tutabilmek için- hatta boruya dayansın diye) olan ince bir alyan (allen) civata taktım. güzelce kırılmayacak kadar sıktım. sorunum çözüldü. 

benim sızıntı çok azdı. çok soğuk havalarda oluyordu. bir kışta bir iki çay bardağı kadardı. iki sene böyle idare ettim ama geçen kış bunu yaptım. siz de deneyin mutlaka. koltuğu geriye itin, dizinizin altına da bir karton koyun, biraz uzun sürebiliyor. :) ben tek civata koydum. sorunu büyük olan ikinciyi de taksın.


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 24 Nisan 2017 Saat 14:29
Valla hocam ben direk iki vadada atmama rağmen kesmedi mecburan oringleri değiştirdim. Bazen işe yarasada genelde oring değiştirmeden kesmiyor malesef siz şanslıymışsınız ben 3-4 kere sökmüşümdir kalorifer peteğini kendim. :)

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net