Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

307 Otomatik Şanzıman Kilitleniyor

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 307
Forum Tanımlaması: Peugeot 307, 2001-2008 yılları arası üretilen küçük bir aile otomobilidir. 2002'de Yılın Avrupalı ​​Otomobili ödülü almıştır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=29875
Tarih: 15 Ağustos 2025 Saat 01:35
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: 307 Otomatik Şanzıman Kilitleniyor
Mesajı Yazan: Spectre968
Konu: 307 Otomatik Şanzıman Kilitleniyor
Mesaj Tarihi: 10 Temmuz 2013 Saat 14:41
Herkese merhabalar, 2004 model 1.6 otomatik şanzımanlı LPG'li bir araç sahibiyim.

2-3 gündür forumda yer alan otomatik şanzıman (AL4) sorunlarını inceliyorum ama tam olarak ne yapacağıma karar veremedim.

Yaklaşık bir aydan beri zaman zaman normal kullanım sırasında vites değişimlerinde sorunlarla karşılaşıyorum. Araç zaman zaman "D" modunda giderken tahminen 3. viteste kalıyor. Manuel'e çektiğimde de 1-2-3-4 yazması gereken yerde "D" ibaresi değişmiyordu. Vites değişimlerinin ortalama 2500-3000'lerde gerçekleşmesi gerekirken 5000-6000 arasında vites değişiyordu. Durmam gerektiğinde de neredeyse durma noktasına yakın 1. vitese biraz sarsıntılı bir şekilde geçiyordu. Bunun üzerine Ankara'da ABK'ya götürdüm aracımı. Derdimi anlattım ve bilgisayara bağladılar aracı.. Gerek "N" gerek "R" ya da "D" konumunda şanzımandaki basıncın 2,5 seviyelerinde olduğunu söylediler. Nizamisi "R" ya da "D" için 2, 7 - 2,9 olmalıymış. 

Malum olduğu üzere selenoid valfleri ve şanzıman yağı değişti. Artık vites değiştirirken o cızt sesi geliyor. Tüm ısrarlı sorularıma rağmen 2 lt Mobil ATF LT 71141 şanzıman yağının yeterli olacağı söylendi (forumda 3-4 lt konulduğundan bahsedenler de vardı). İşlemler tamamlandıktan sonra yazılım güncellemesi yapıldı ve nizami basınç seviyelerine ulaşıldı.

Bu işlemlerin ertesi günü aynı sorun yine tekrar etti ve ABK'ya geri gittim ve tekrardan pc'ye bağladılar aracı. "N" konumunda 2,40 - 2,50 basınç görünürken, "R" veya "D" konumunda 2,40 - 2,80 arasında çok oynak bir basınç elde edildi. Ustalar tecrübeye çıktı ama tüm zorlamalara rağmen hata vermedi.


Şimdi aklımdaki soruları sırasıyla soracağım, inşallah sizleri bunaltmamışımdır :)

1. Araç hatırladığım kadarıyla şimdiye kadar hiç otomatik şanzıman hatası vermedi, sadece kilitleniyor ya da kendini korumaya alıyor. 2 lt şanzıman yağı yeterli midir?

2. Aracın ön tekerleklerinin oradan diğer araçlarla kıyaslandığında oldukça yüksek bir ısı geliyor. Acaba radyatörle ilgili bir sorun olabilir mi? Eşanjör nedir? değiştirilmeli mi yoksa konuyla hiçbir ilgisi yok mu?

3. Fren Müşürü değişimi ile bu tip bir sorunun önüne geçilme ihtimali var mıdır?


kafanızı şişirmiş olabilirim ama şu sorunu çözersek kayınpederimin sen ne anlarsın bu işten bakışlarından kurtulur, duacınız olurum :)







-------------
2004 307 1.6 Benzin & LPG AL4 Otomatik



Cevaplar:
Mesajı Yazan: GANDALF
Mesaj Tarihi: 10 Temmuz 2013 Saat 14:45
firen müşürünü değiştir hepsi geçecek 20 lira gibi bir şey 10 dakikalık ta  bir iş bana dua edersin

-------------
2006 sw 1.6 16 valf otomatik


Mesajı Yazan: Spectre968
Mesaj Tarihi: 10 Temmuz 2013 Saat 15:14
valla hafta sonu onu değiştirmek zaten aklımda, "P" konumundayken kilitleme yapıyor ayrıca.. umarım dediğiniz gibi olur :)

-------------
2004 307 1.6 Benzin & LPG AL4 Otomatik


Mesajı Yazan: Spectre968
Mesaj Tarihi: 11 Temmuz 2013 Saat 13:43
bu fren müşürünü değiştirmek için fotoğraflı bir nasıl yapılır konusu var mı acaba?

-------------
2004 307 1.6 Benzin & LPG AL4 Otomatik


Mesajı Yazan: emin15
Mesaj Tarihi: 12 Temmuz 2013 Saat 14:40
sen o arabaya masraf yapma aracı bian önce sat çünkü şanzıman ellerinden öper komple revizyon gerekli 


Mesajı Yazan: Spectre968
Mesaj Tarihi: 17 Temmuz 2013 Saat 17:24
fren müşürünü henüz değiştiremedim ama 3 haftadır bir daha tekrarlamadı çok şükür.. arabayı değiştirmeyi ben de istiyorum ama evlilik arifesinde olduğum için öncelik sıralamasında oldukça altta yer alıyor bu istek :) 

-------------
2004 307 1.6 Benzin & LPG AL4 Otomatik


Mesajı Yazan: msertkol
Mesaj Tarihi: 17 Temmuz 2013 Saat 21:49
Aynı bulgular bende de var arkadaşım. Otobanda 120 km/sa ile 1 saat gidiyorum. Mola veriyorum. Araba 3-4 bin devire geldikten sonra 2. vitese geçiyor. 2 den 3 e de geçerken de aynı. Ama düşük gazda kullanınca kısa bir süre sonra geçiyor. Sabahları otomatik gearbox fault hatası alıyorum. Öğlen saat 2-3 gibi otoparktan çıkıyorum, rampaya yönelirsem yine otomatik gearbox fault hatası alıyorum. Şimdilik idare ediyorum ama seninkine benzer sorunlarım var.
Hatta ben de evlilik arifesinde sayılırım :)
Çözüme ulaştığımda bilgi veririm, selamlar.


-------------
307
2005 Model XR Otomatik 204500km - BRC Sıralı Sistem


Mesajı Yazan: mami202
Mesaj Tarihi: 18 Temmuz 2013 Saat 00:23
Orjinalini yazan: Spectre968 Spectre968 Yazdı:

valla hafta sonu onu değiştirmek zaten aklımda, "P" konumundayken kilitleme yapıyor ayrıca.. umarım dediğiniz gibi olur :)
< ="//www.facebook.com/attachments/messaging_upload.php?id=MessagingInlineComposer" style="width: 0px; height: 0px;">

park ederken aracınızı P ye almadan önce vitesi boşa alıp el frenini çekip ayağınızı fren pedalından çektikten sonra aracın yükünü balatalara 
yükleyiniz sonra P  ye alınız kilitlenme sorunun geçici olarak çözülecektir.



Mesajı Yazan: Spectre968
Mesaj Tarihi: 18 Temmuz 2013 Saat 20:26
@ mami202

park ederken bu alışkanlığı bu forumda okuduktan sonra yavaş yavaş kazanmaya başladım :) diğer arkadaşlara da hatırlatma olmuş oldu sayende

@ msertkol

şimdiden hayırlı olsun evliliğin :) ben şimdiye kadar hiç otomatik şanzıman hatası almadım enteresan şekilde.. sadece zaman zaman vites hareket halinde koruma moduna alıyor.. nişanlımdan arabayı çaldığımda ilk iş fren müşürünü değiştirmek ve lpg ayarlarını yaptırmak olacak..




-------------
2004 307 1.6 Benzin & LPG AL4 Otomatik


Mesajı Yazan: mertdemiray
Mesaj Tarihi: 31 Temmuz 2014 Saat 16:48
bu konuda çözüme ulaştıysanız yazar mısınız?



Mesajı Yazan: 206cc57
Mesaj Tarihi: 04 Ağustos 2014 Saat 17:58
Orjinalini yazan: msertkol msertkol Yazdı:

Aynı bulgular bende de var arkadaşım. Otobanda 120 km/sa ile 1 saat gidiyorum. Mola veriyorum. Araba 3-4 bin devire geldikten sonra 2. vitese geçiyor. 2 den 3 e de geçerken de aynı. Ama düşük gazda kullanınca kısa bir süre sonra geçiyor. Sabahları otomatik gearbox fault hatası alıyorum. Öğlen saat 2-3 gibi otoparktan çıkıyorum, rampaya yönelirsem yine otomatik gearbox fault hatası alıyorum. Şimdilik idare ediyorum ama seninkine benzer sorunlarım var.
Hatta ben de evlilik arifesinde sayılırım :)
Çözüme ulaştığımda bilgi veririm, selamlar.

Merhaba , revizyon yaptırırsanız paylaşırmısınız , sizin bulgularınızın aynısı bendede var :)


Mesajı Yazan: msertkol
Mesaj Tarihi: 10 Ağustos 2014 Saat 11:43
Merhaba. Yazınızı yeni farkettim, şurada yazdım:
http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=36198&PID=518041&#518041
 Umarım çözüm olur. Saygılarımla.


-------------
307
2005 Model XR Otomatik 204500km - BRC Sıralı Sistem


Mesajı Yazan: Spectre968
Mesaj Tarihi: 13 Şubat 2015 Saat 12:42
Aracı 2014 haziranda sattım ve başka bir araç aldım. Umarım bu sorunu yaşayan herkes çözüme ulaşır. Keyifli ve dikkatli sürüşler dilerim.

-------------
2004 307 1.6 Benzin & LPG AL4 Otomatik



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net