Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

406 2.0 hdi automatic şanzıman arızası

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 406
Forum Tanımlaması: Peugeot 406, 1995'ten 2004'e kadar üretilen geniş bir aile otomobilidir.
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=29785
Tarih: 24 Kasım 2024 Saat 12:03
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: 406 2.0 hdi automatic şanzıman arızası
Mesajı Yazan: onder
Konu: 406 2.0 hdi automatic şanzıman arızası
Mesaj Tarihi: 05 Temmuz 2013 Saat 12:35
Değerli forum kullanıcıları hepinize merhaba.

Sizin değerli görüşlerinize ihtiyacım var.
2003 model 406 dizel otomatik aracımın orta konsolunda automatic gear failed. yazısı geliyor.Bu konuda sizin görüşlerinizi talep ediyorum.
Aracı yeni aldım.Size arızanın ne şekilde yaptığını kısaca anlatmak istiyorum.

Sabahları yokuş tırmanırken 4.vitese yeni geçtiğinde tekrar şanzıman kendini 3.vitese alarak arıza lambası yakıyor.Bunu yaptığı zaman spor mod ve karda sürüş modu lambaları yanıp sönüyor.Araç gidiyor ama 3.viteste takılı kalıyor.Şanzıman yeni yaptırıldı selenoidler ve otomatik vites durum şalteri değiştirildi.

Geçenlerde istanbul-enez arası 250 km.gidiş ve 250 km. dönüş bir yol yaptım.Giderken 250 km. bu arızayı hiç yapmadı.Dönüşte ise 200 km.den sonra bir aracı sollamak istediğimde gaza haddinden fazla bastım.O an dikkatimi çeken şu oldu.Gösterge lambaları aşırı şekilde ferli yanmaya başladı daha sonrada yanıp sönüyor gibi yanmaya başladı ve o anda arızayı verdi. KONJEKTÖR DİYE BİR PARÇA VARMIŞ ONDAN ŞÜPHELENİYORUM.

Bu sabah ise avcılar trafiğini bilen bilir.Devamlı dur-kalk gidilir.orda yokuş aşağı olduğu için aracı N konumuna alıp kendi ağırlığı ile yokuş aşağı bıraktım.Aynı otomatik gear failed arızasını boşta iken'de verdi.
 
Arada bir bu ışıkların kararsız yanması hadisesini yaşıyorum.Sizce sorunun çözümü nedir.Aracıda deneme tahtasına çevirmek istemiyorum

Değerli bilgilerinizi benimle paylaşırsanız sevinirim.Saygılar.
Önder KILIÇ



Cevaplar:
Mesajı Yazan: Mustafa-almanya
Mesaj Tarihi: 05 Temmuz 2013 Saat 13:23
Gönderdigim linke bir bak , belki bir faydasi olur....

http://www.osmndmn.com/blog/peugeot-307-automatic-gear-fault-hatasi-ve-cozumu.html" rel="nofollow - http://www.osmndmn.com/blog/peugeot-307-automatic-gear-fault-hatasi-ve-cozumu.html

Saygilar


-------------
Almanyadan Saygilar
Ex Audi 80,Ex VW Polo,Ex VW Golf,Ex Ford Fiesta,Ex Ford Escort,Ex BMW 318,Ex Audi A4,Ex Alfa 156,Ex Citröen Xantia,Ex Opel Vectra GTS,Ex Peugeot 407 SW,ExRenault Clio,ExOpel Zafira


Mesajı Yazan: onder
Mesaj Tarihi: 05 Temmuz 2013 Saat 14:56
sevgili mustafa vermiş olduğun bilgiler için teşekkür ediyorum.Ancak bu arıza bende vites n konumundayken bile yapıyor.Gösterge tablosunun lambalarının yanıp sönerek çalışması ile ilgili bazı yerlerde yazılar okumuştum.Konjektörden şüpheleniyorum.Ayrıca şanzıman komple revizyon görmüş ve bütün parçaları değiştirildi.Onunla ilgili bir sorun olmadığı kanaatindeyim.


Mesajı Yazan: mami202
Mesaj Tarihi: 05 Temmuz 2013 Saat 19:41
şanzımanınızın tamiri ni yaptırdığınız yere başvurmanızı öneririm yada oraya danıştınızmı nediyorlar?


Mesajı Yazan: onder
Mesaj Tarihi: 05 Temmuz 2013 Saat 22:55
sanzimanci bu arizanin elektriksel bir olay oldugu kanısında.cunku selenoidler bile degisti diyor.


Mesajı Yazan: mami202
Mesaj Tarihi: 06 Temmuz 2013 Saat 01:12
şanzımanı yaptırdım dediğinizde ilk aklıma gelen elektronik bi arıza olabilir diye düşünmüştüm 
siz aracı bilgisayara bağlatıp ( eğer yapılmadıysa ) taktırdığınız yeni elektrovanaların yazılımını güncelletiniz zaten aracı bilgisayara bağlattığınızda arızanın nerden kaynaklandığınıda görmüş olursunuz.


Mesajı Yazan: onder
Mesaj Tarihi: 09 Temmuz 2013 Saat 11:07
son durum şu.alternator ve konjektor degisti.arac 5 defa yaptigi arizayi simdi 1 defa yapiyor.sirada
bilgisayara baglatip elektrovanalarin yazilimini guncelletecegim.


Mesajı Yazan: onder
Mesaj Tarihi: 24 Temmuz 2013 Saat 20:30
arkadaslar tekrar nerhaba.
aracimdaki son durum su.2 selenoid valf degisti , yag degisti sanziman toplandi.
simdi artik ekrana hata mesaji gelmiyor ama biraz gaza yuklenince arac bir sekilde korumaya geciyor.bu ariza varken ise aracta guc kaybi oluyor.gaza sonuna kadar bassamda arac hizlanmiyor.bunun nedeni ne olabilir? saygilar.


Mesajı Yazan: mami202
Mesaj Tarihi: 03 Ağustos 2013 Saat 00:51
elektrovanaların yazılımı güncellendiyse arıza devam ediyorsa sorun yine elektronik olarak görünüyor yazılımı güncelleme olayı biraz sıkıntılı bi iş elektrovanaların yazılımını gerekirse yetkili serviste güncelletiniz çünkü bilgisayara bağlatıp hataları görmemizi sağlayan yazılım pahalı olduğu için bazı özel servisler yazılımın  ( crak li ) olanını kullanıyor. birde son olarak fren müşürünü kontrol ettiriniz. saygılar...


Mesajı Yazan: onder
Mesaj Tarihi: 03 Ağustos 2013 Saat 05:59
sevgili mami verdigin bilgiler için çok teşekkür ediyorum. Şimdi bir sorunum daha var.butun sıkıntı lar çözüldü fakat son birşey kaldı. normal yolda giderken araç birden rolantiye dusuyor.vites d de olmasina ragmen.yani arac motor freni yapmiyor.bunun çözümü nedir acaba? hiçbir fikriniz varmi? orjinal serviste yazilim guncelletmedim.ozel bir serviste yapıldı bu islem.


Mesajı Yazan: foresteng.
Mesaj Tarihi: 03 Ağustos 2013 Saat 11:43
Sorunuz ile alakalı değil ama, ilk yazdığınız mesajlarda farkettim; aracı N ye alıyormuşsunuz. bunu neden yapıyorsunuz ? Manuel şanzumanlı araçlardaki gibi çalışmaz, bizim şanzumanlar.. N ye aldığınız zaman araç durmadan sakın D ye almayın. Benim bildiğim şanzuman kendini tekrar 1. vitese alır.ve 1-2-3-4 diye gider.. Hızınıza göre uygun vitese almaz..

-------------
2006/206 Feline OV 1,4 (benzinli)
Kapkara


Mesajı Yazan: mami202
Mesaj Tarihi: 04 Ağustos 2013 Saat 23:23
Orjinalini yazan: foresteng. foresteng. Yazdı:

Sorunuz ile alakalı değil ama, ilk yazdığınız mesajlarda farkettim; aracı N ye alıyormuşsunuz. bunu neden yapıyorsunuz ? Manuel şanzumanlı araçlardaki gibi çalışmaz, bizim şanzumanlar.. N ye aldığınız zaman araç durmadan sakın D ye almayın. Benim bildiğim şanzuman kendini tekrar 1. vitese alır.ve 1-2-3-4 diye gider.. Hızınıza göre uygun vitese almaz..

çok nadir deneme amaçlı 130 150 arası hızda N ye alıp sonra D ye geçtiğim oldu dikkat etmedim ama 1. veya 2. vitese alma durumu olmadı eğer öyle olsa zaten motor freni vs. bayaa bi dikkat  çeken şeyler olurdu ama mantıklı bi öneriniz var dikkate almak lazım.

önder arkadaşımızın sorusuna dönecek olursak 

rölantiye düştükten sonra araç motor freni yapmıyorsa devir düşük vites büyük  olabilirmi?
yani yine bi arıza var ama busefer şanzıman yapmaması gereken birşey yapıp düşük devirde iken vitesi büyültüyor yada büyük viteste kalıyor 

biraz daha detay belirtirmisin yani araç rölantiye geçince nasıl bir tepki veriyor mesela gaz yemiyomu yada o ara vitesi manuele alıp vitesin kaçta olduğuna bakıp durum müsaitse  bir alt vitese geçip  aracın kendini toparlamasını sağlamak lazım ama yinede biraz daha detay belirtirseniz daha iyi olur.

 


Mesajı Yazan: onder
Mesaj Tarihi: 05 Ağustos 2013 Saat 12:39
bugün başka bir konu altinda bu sorun ile ilgili fren müşürü nu değiştirip arizayi duzeltmis olan bir arkadaşın yorumunu okudum.simdi müşürü degistirip deneyeceğim. ve burada son durumu sizinle paylaşacağım.


Mesajı Yazan: onder
Mesaj Tarihi: 06 Mart 2014 Saat 11:07
tekrar merhabalar.

Aracın şanzımanını yeniden yaptırdım.çünkü araç yolda kaldı.şimdi orta ekrana artık automatic gear fault mesajı gelmiyor ama araç 70 km ile giderken bazen boşa düşüyor. 
bu boşa düşmesi baya bir canımı sıkmaya başladı. sorun bence elektriki gözüküyor gibi.
sizin görüşleriniz nelerdir?


Mesajı Yazan: kursat3006
Mesaj Tarihi: 06 Mart 2014 Saat 11:43
Beyin arızası gibi görünüyo sanki en başından beri

-------------
ANGARA ASLANI (06 PJP 91)
ARABADA "EMEK" VAR !
ARAÇ LİNKİ ;
http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=32201&title=angara-aslani06pjp91


Mesajı Yazan: mami202
Mesaj Tarihi: 06 Mart 2014 Saat 19:06
geçmiş olsun, hocam siz şanzımanı her yaptırdığınızda sadece yapılan işlem şumu ?

yağ -selenoid değişimi- beyin temizliği 
   bunlarmı yapılıyor yoksa şanzımanı komple indirip içine baktırdınızmı  eğer şanzıman komple söküldüyse  bu arızaların çoktan düzelmesi lazım yani en azından benim şanzımanda öyle oldu ilk seferinde yağ selenoid değişimi yaptırdım düzelmedi sonrasında  tork konverteri pistonlar burçlar vs. hepsini tamir ettirdim  şuan gayet düzgün  soğuk havalarda 1-2  geçişlerini hissettiriyor onun haricinde memnunum üstelik toplam 2500 gibi rakama mal oldu  sizin yaptığınız masraf zannedersem bayaa bi miktara ulaştı 


Mesajı Yazan: onder
Mesaj Tarihi: 12 Mart 2014 Saat 10:51
benim masrafım 2900 tl oldu.şanzıman toplanırken bende orada bulundum.şuanki sorunum aynı devam ediyor.araca sıfır şanzıman elektronik beyni takıldı.sorun yine boşa atıyor.cihaza bağlayıp arıza kodlarını okuttum.şöyle diyor.

Bu bilgisayarın birinci sayfası.
otomatik şanzıman kumanda birimi.
aralıklı arıza,konvertör , EVLU selenoid valfini köprülüyor.pozitife kısa devre.

buda bilgisayarın ikinci sayfası
arıza kodu.....P0743
pozition selector.......D
EVM çıkışı.........faaliyetten çıkarılmış
besleme gerilimi........14.1 volt
dişli geçmiş (vites takılı)........köprülenmiş 3


Mesajı Yazan: mami202
Mesaj Tarihi: 12 Mart 2014 Saat 20:58
en iyisi bu arıza kodları ile iyi bi şanzımancı ya uğramak doğru olur, bostancı ve kartal sanayide şanzıman işinden iyi anlayan ehil ustalar var , gerçi sizin şanzımancı nız  şimdiye kadar bu sorunları halletmiş olmalıydı  dediğiniz gibi şanzıman komple indirilip tamir edilmiş ise  zaten tork konverter burçlar pistonlar balatalar  filtre vs hepsi elden geçirilip gerekli revizyon yapılır  üstte belirttiğiniz konverter selenoid arızası almamış olurdunuz  tabii ustanızı kötülemek için yazmıyorum ama külfet sonuçta   ihtiyaç olursa özelden benim şanzımanı yaptırdığım yerle iletişim kurmanızı sağlarım geçmiş olsun tekrardan.



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net