Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

301 Sanzuman ve Limit Problemi

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 301
Forum Tanımlaması: Peugeot 301, B Segmentindeki araçlar arasında en uzun şase ve iç mekan büyüklüğüne sahip ekonomik sedandır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=29719
Tarih: 20 Şubat 2025 Saat 00:45
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: 301 Sanzuman ve Limit Problemi
Mesajı Yazan: cuneyt_demirhan
Konu: 301 Sanzuman ve Limit Problemi
Mesaj Tarihi: 02 Temmuz 2013 Saat 16:19
Merhaba arkadaşlar,
2012 kasım ayında aldığım 301 16HP 92 BG Alure aracımda
 
1-) 60 -100 km arasında şanzumanda rahatsız edici bir uğultu sesi geliyor.
2-) Aracta debriyaj basılı ve 1. viteste yada fark etmez 2.3.4.5te olabilir istediğiniz kadar gaz pedalına basın 2000 d/d yı geçmiyor. Geri viteste ise 1500 d/d yı geçmişyor.
 
301 i olan arkadaşlar bu iki konuya dikkat etsinler ben başka 301 lerde de denedim hepsinde aynı problem var. Devrin yükselmemesi limitlerin olmasında  kaynaklanıyor. Servise de gittim merkezide aradım. Ama anlamadığım bu devirlerde limitin ne işi var. Araç yüklü klima açık ve çok dik bir rampada iseniz çok ciddi sıkıntı yaratıyor kalkışta çok dikkatli ve aracın keyfini bekliyerek aklkmanız lazım. Yani aracın canı ne zaman isterse o zaman gidebiliyosunuz paşanın keyfini bekliyoruz gaz yiyecekte bizde kalkacağız. Nasıl 120 yıllık tecrube bir milyon km yol testi bu anlamadım. Heralde araçtan hiç anlamayan birine test ettirmişler..



Cevaplar:
Mesajı Yazan: Mesut48
Mesaj Tarihi: 02 Temmuz 2013 Saat 17:21
Cüneyt bey limit olayı araç dururken yapıyor diye biliyorum.
Bizde Scudo vardı oda araç durduğu yerde 2000 d/dk geçmezdi.


-------------
__B0DRUMLU__


Mesajı Yazan: cuneyt_demirhan
Mesaj Tarihi: 02 Temmuz 2013 Saat 17:24
hayır sadece araç dururken değil hareket halinde ikende aynı problem var. Özelliklede kalkışta ani kalkmak gerekirse o zaman ciddi sıkıntı oluyor


Mesajı Yazan: cuneyt_demirhan
Mesaj Tarihi: 02 Temmuz 2013 Saat 17:26
301 kullana diğer arkadaşlarda bu bahsettiğim konuya eğilirler ve peugeot a bildirimde bulunurlarsa bu sorun üretici tarafından dikkate alınırve daha çabuk çözüme ulaştırılır.


Mesajı Yazan: mustafa_nalcacioglu
Mesaj Tarihi: 02 Temmuz 2013 Saat 22:42
boştayken devir yükselmemesi için limitör koyduklarını pek sanmıyorum ama yeni araç sonuçta belli olmaz tabide  bence şanzıman yağınıza bi baktırın derim evet aldığınız araç sıfır ama çok düşük bi ihtimal yağ koyulmamış olabilir şikayet var comda bununla ilgili bi yazı okumuştum birinin aynı şanzıman uğultusu problemiyle servise gitmiş yok şanzımanımı değiştirsek garantiden filan derken araçta sanzıman yağının olmadığı belirlenmiş böle bişey olması cok cok ayıp heleki peugeot gibi bi firma için ama insan üretiyo ve böle bi hatalı üretim olmuş olabilir aracınızda 

-------------
Araba makinalarını seven bi adam işte...


Mesajı Yazan: Mustafa-almanya
Mesaj Tarihi: 02 Temmuz 2013 Saat 23:43
Debriyajdan cektikten sonra devir 2000 lerin üzerine cikiyor ise ; acaba yakit tasarrufu saglamasi icin kasitli öyle ayarlanmis olabilirmi ?

-------------
Almanyadan Saygilar
Ex Audi 80,Ex VW Polo,Ex VW Golf,Ex Ford Fiesta,Ex Ford Escort,Ex BMW 318,Ex Audi A4,Ex Alfa 156,Ex Citröen Xantia,Ex Opel Vectra GTS,Ex Peugeot 407 SW,ExRenault Clio,ExOpel Zafira


Mesajı Yazan: cuneyt_demirhan
Mesaj Tarihi: 02 Temmuz 2013 Saat 23:53
Bosta iken sorun yok vitese takınca limitör devreye giriyor. Aslına boşta limitör olması lazım 5000-6000 devirden sonra bosta limitörün devreye girmesi normal ama vitese takınca bahsettiğim devirlerde limit olması çok saçma az yakacakta kullanmayıncamı az yakacak. Debriyajdan çektikten sonra devir yükseliyor ama o saatten sonra yükselse ne olacak iş işten geçiyor bu seferde aracın devrinin yükselmesi ve toplaması uzun zaman alıyor.. 2 kere Debriyaj tekrarı yaparak ancak aracı hızlı bir şekilde devirlendirebiliyorsunuz


Mesajı Yazan: cuneyt_demirhan
Mesaj Tarihi: 02 Temmuz 2013 Saat 23:56
Sanzuman problemi formlarda baktım diğer kullanıcılarda da böle bir şikayet var araç 16.000 km oldu 15.000km bakımı daha yeni yapıldı ayrıca sazuman ses problemini servis kendi test aracında da tespit etmiş  ve konuyu biliyorlar. Eğer şanzumanda yağ olmasaydı bu zaman kadar çoktan sanzuman kitlerdi 16.000 km yapamazdım diye düşünüyorum


Mesajı Yazan: cuneyt_demirhan
Mesaj Tarihi: 03 Temmuz 2013 Saat 00:02
bu araçtan bizde 3 adet var diğerlerinde de aynı problem var. Araçta her hangi bir kullanım modu yok. Eco - Comfort - Sport veya sport plus gibi modlardan bahsediyorsunuz sanırım. Yaklaşık 20 yıldır aktif olarak araç kullanıyorum ve bir çok marka aracı kullandım ve araçlar konusunda gerek mekanik gereksede kaporta olarak iyi bir bilgi birikimine de sahibim sürekli olarak otomobil ana üreticileri ile direk olarak fabrikalarında yeni projeler yapıyoruz özelliklede motor konusunda bu yüzden diyorum ben böle bir şey ilk defa görüyorum ve mantığınıda anlayabilmiş değilim


Mesajı Yazan: cuneyt_demirhan
Mesaj Tarihi: 03 Temmuz 2013 Saat 00:06
mustafa bey siz denedim diyorsunuz boştamı deniyorsunuz eğer boşta deniyorsanız o zaman limitor devre girmiyor. Debriyaja basılı tutun ve 1. Vitese takın gaz pedalına sonuna kadar basın sonra geri vitese takın bir de öle gaz pedalına sonuna kadar basın ne demek istediğimi daha iyi anlıyacaksınız..


Mesajı Yazan: Mustafa-almanya
Mesaj Tarihi: 03 Temmuz 2013 Saat 00:18
Orjinalini yazan: cuneyt_demirhan cuneyt_demirhan Yazdı:

mustafa bey siz denedim diyorsunuz boştamı deniyorsunuz eğer boşta deniyorsanız o zaman limitor devre girmiyor. Debriyaja basılı tutun ve 1. Vitese takın gaz pedalına sonuna kadar basın sonra geri vitese takın bir de öle gaz pedalına sonuna kadar basın ne demek istediğimi daha iyi anlıyacaksınız..

Ben denedim demedim .  Benim arac 407 otamatik . Ben sadece yakit tasarrufuyla alakali öyle ayarlanmis olabilirmi dedim . 
Saygilar


-------------
Almanyadan Saygilar
Ex Audi 80,Ex VW Polo,Ex VW Golf,Ex Ford Fiesta,Ex Ford Escort,Ex BMW 318,Ex Audi A4,Ex Alfa 156,Ex Citröen Xantia,Ex Opel Vectra GTS,Ex Peugeot 407 SW,ExRenault Clio,ExOpel Zafira


Mesajı Yazan: cuneyt_demirhan
Mesaj Tarihi: 03 Temmuz 2013 Saat 00:26
pardon onur bey sizin mesajınızdan alıntı yapmış sanırım onur bey denemiş


Mesajı Yazan: Mustafa-almanya
Mesaj Tarihi: 03 Temmuz 2013 Saat 01:02
Orjinalini yazan: cuneyt_demirhan cuneyt_demirhan Yazdı:

pardon onur bey sizin mesajınızdan alıntı yapmış sanırım onur bey denemiş


sorun yok....


-------------
Almanyadan Saygilar
Ex Audi 80,Ex VW Polo,Ex VW Golf,Ex Ford Fiesta,Ex Ford Escort,Ex BMW 318,Ex Audi A4,Ex Alfa 156,Ex Citröen Xantia,Ex Opel Vectra GTS,Ex Peugeot 407 SW,ExRenault Clio,ExOpel Zafira


Mesajı Yazan: Turgay_66
Mesaj Tarihi: 03 Temmuz 2013 Saat 01:27
Aynı durumu arkadaşın 301 de bende gördüm değişik bi durum faydalı bişeymi zararlı bişeymi anlayamadım :)


Mesajı Yazan: SDYMZ
Mesaj Tarihi: 03 Temmuz 2013 Saat 11:25
şanzıman ses sıkıntısını şanzıman yağı ilave ederek çözüldüğünü okudum

-------------
2005Model 206XT 1.4Hdi SUNROOFLU (2012-2014)
2009Model 308SW 1.6Hdi


Mesajı Yazan: serdarselim
Mesaj Tarihi: 24 Aralık 2018 Saat 13:40
peugeot 301 dizel araç alırken on defa düşünülmesi gereken bir araçtır.şirketimde almış olduğun en sorunlu filo 301 olmuştur.sorunları bitmek bilmeyen kötü kalite bir araçtır.Sorunlu amortisörleri en ufak problemidir.Bu aracı kullanmaya karar verirseniz 45.000 km den sonra kronik hale gelen şanzıman sesiyle birlikte yaşayacaksınız demektir.hiç abartmıyorum elimde klasik diye tutmaya karar verdiğim 94 tempranın bile şanzımanından bu denli ses gelmemektedir.istanbuldaki bütün servislere bu şikayeti iletmeme rağmen hepsi bir ağızdan örgütlenmiş gibi bu sesi normal kabul etmektedir.aynı segment cıtroen de bu problemi kesinlikle yaşamadık.debriyaj grubunda kullanılan kalitesiz bilyalar muhtemelen bu sese neden olmaktadır.Rüzgar sesini zaten hiç söylemeyeceğim herkes biliyor konuyu.100.000 tl ye araç satıp izolasyonu bile becerememek ne kabiliyetsiz bir mühendisliktir.Genel merkez ve yetkililerle yaptığım görüşmeler hiç bir sonuç vermemiştir.Şanzımanda ses var servis normal diyor diyorum.Öyleyse normaldir diyor yetkili arkadaş.Yetkisi kendinden menkul arkadaşların çözüme yaklaşımı budur.yarın dava açıyorum tüm gelişmeleri buradan paylaşacağım.2007 senesinde benzer bir kronik arıza yüzünden general motora açtığım ve söke söke kazandığım davada kazandığım tecrübeyle bu davayı da yakın zamanda sonlandıracağım.Bir emsal dava daha geliyor yetkili arkadaşlara duyrulur:)Bilirkişi raporu çıktıktan sonra aramayın lütfen.

-------------
SERDARSELİM



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net