Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

308 1.6 VTI Bakım periyodu

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 308 T7 (2008-2013)
Forum Tanımlaması: Peugeot 308 'in 2008'de üretimine başlanmış 2013 sonrasıda yeni versiyonu çıkmıştır ve X08 serisi Peugeot modellerinin ilkidir.
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=28972
Tarih: 25 Temmuz 2025 Saat 04:55
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: 308 1.6 VTI Bakım periyodu
Mesajı Yazan: serhanaktasgul
Konu: 308 1.6 VTI Bakım periyodu
Mesaj Tarihi: 29 Mayıs 2013 Saat 15:43
Arkadaşlar selam ,
 
2008 1.6 vti otomatik 308 aracım var , araç 52000 km de , yeni aldım , ancak aracın bakım periyotlarının kaç km de bir yapılması gerektiğinden emin değilim. Yardımcı olabilirseniz sevinirim.
 
Triger km : ?
 
Otomatik şanzuman yağı : ?
 
Bakım aralığı : 10000 ?  15000 ?


-------------
Peugeot 308 1.6 VTI Comfort



Cevaplar:
Mesajı Yazan: Buğra
Mesaj Tarihi: 29 Mayıs 2013 Saat 15:51
aracın kullanım klavuzu yada kitapçık gibi bişeyi yokmu? sizden önceki sahibi atmışmı aracın evraklarını?

-------------
      2005 model
206 1.4 hdi panoramic


Mesajı Yazan: serhanaktasgul
Mesaj Tarihi: 29 Mayıs 2013 Saat 15:54
Yok

-------------
Peugeot 308 1.6 VTI Comfort


Mesajı Yazan: saygınotp
Mesaj Tarihi: 29 Mayıs 2013 Saat 19:08
iiAKŞAMLAR 
308 benzinli araçlarda triger yerine zincir vardır bu nedenle triger değişimi gerkemez.
Bakım peryotlarına gelince motor üreticisi bmw olduğundan makine yapısı itabariyle bir miktar yağ eksiltir bu sebeple 10000 km de bir 5/30 tam sentetik yağ kullanarak yaptır.


-------------
peugeotcitroenkartal


Mesajı Yazan: serhanaktasgul
Mesaj Tarihi: 29 Mayıs 2013 Saat 20:29
Çok teşekkürler , bu arada motorunun bmw tarafından üretildiğinide bilmiyordum buda çok yararlı oldu.

-------------
Peugeot 308 1.6 VTI Comfort


Mesajı Yazan: eiknuj
Mesaj Tarihi: 29 Mayıs 2013 Saat 20:57
https://mypeugeot-tr.peugeot.com adresinde kendinize bir üyelik açıp aracınızın kaydını yaptırın. aracınızın modeline uygun bakım periyotlarını ve yapılacak işlemleri buradan takip edebilirsiniz. 

-------------
2003 / 307 XT Premium BVA 1.6 OV


Mesajı Yazan: serhanaktasgul
Mesaj Tarihi: 30 Mayıs 2013 Saat 21:13
Aracımın en son bakımı yapılalı 8000 km oldu. Bugüne kadar çalıştırdığımda oil ok yazıyordu ancak şimdi oil --- seviye işareti çıkıyor. Yağ ekletmem gerekirmi ?

-------------
Peugeot 308 1.6 VTI Comfort


Mesajı Yazan: tellotello
Mesaj Tarihi: 31 Mayıs 2013 Saat 10:27
Orjinalini yazan: serhanaktasgul serhanaktasgul Yazdı:

Aracımın en son bakımı yapılalı 8000 km oldu. Bugüne kadar çalıştırdığımda oil ok yazıyordu ancak şimdi oil --- seviye işareti çıkıyor. Yağ ekletmem gerekirmi ?


En iyi kontrol düz bir zeminde araç bir süre bekledikten sonra yağ çubuğundan yapılır. Göstergeden kontrol yanıltıcı olabilmektedir. Bu nedenle kontrolu yağ çubuğundan bahsettiğim şekilde yapınız. Benzinli araçlarda bakım periyodu biraz daha uzun aralıklı olabiliyor bildiğim kadarıyla ama 8 bin km'de yağ çubuğundan da yağın önemli derecede azaldığını görürseniz aracınızı bir servise göstermeniz gerekebilir. Geçmiş olsun.


-------------
2005 307 1.4 HDI XR 70bg


Mesajı Yazan: gogly35
Mesaj Tarihi: 27 Ekim 2013 Saat 22:38
Orjinalini yazan: saygınotp saygınotp Yazdı:

iiAKŞAMLAR 
308 benzinli araçlarda triger yerine zincir vardır bu nedenle triger değişimi gerkemez.
Bakım peryotlarına gelince motor üreticisi bmw olduğundan makine yapısı itabariyle bir miktar yağ eksiltir bu sebeple 10000 km de bir 5/30 tam sentetik yağ kullanarak yaptır.

zincir olayını ilk kez duydum.. avantaj dezavantaj durumu nedir bunun araçta?


-------------
308 VTI // 2009


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 27 Ekim 2013 Saat 23:30
Orjinalini yazan: gogly35 gogly35 Yazdı:

Orjinalini yazan: saygınotp saygınotp Yazdı:

iiAKŞAMLAR 
308 benzinli araçlarda triger yerine zincir vardır bu nedenle triger değişimi gerkemez.
Bakım peryotlarına gelince motor üreticisi bmw olduğundan makine yapısı itabariyle bir miktar yağ eksiltir bu sebeple 10000 km de bir 5/30 tam sentetik yağ kullanarak yaptır.

zincir olayını ilk kez duydum.. avantaj dezavantaj durumu nedir bunun araçta?
hem avantaj hem dezavantaj.
kopma riski yoktur.kayışlı sistemlerde bu risk kayışı yeni değişmiş olsanız dahi vardır. çünkü orjinal diye alıyorsunuz yan sanayi çıkıyor. onun için tirger konusunda kimse ucuza kaçmaz.
dezavantajı şöyle; değiştirme maliyeti yüksektir.
zincirin kendisi 500-600 tl civarlarında. ve sökmesi de normal kayışlı sisteme göre daha zor.
artı bu zor iş için işçilik ücreti kallavi...



Mesajı Yazan: BG307
Mesaj Tarihi: 27 Ekim 2013 Saat 23:40
Orjinalini yazan: saygınotp saygınotp Yazdı:

iiAKŞAMLAR 
308 benzinli araçlarda triger yerine zincir vardır bu nedenle triger değişimi gerkemez.
Bakım peryotlarına gelince motor üreticisi bmw olduğundan makine yapısı itabariyle bir miktar yağ eksiltir bu sebeple 10000 km de bir 5/30 tam sentetik yağ kullanarak yaptır.
Bu araç THP motorlu değil. VTi motor Peugeot'nun kendi motorudur. O dediğin THP motorlar için geçerli.


Mesajı Yazan: gogly35
Mesaj Tarihi: 28 Ekim 2013 Saat 01:26
Orjinalini yazan: maverick maverick Yazdı:

Orjinalini yazan: gogly35 gogly35 Yazdı:

Orjinalini yazan: saygınotp saygınotp Yazdı:

iiAKŞAMLAR 
308 benzinli araçlarda triger yerine zincir vardır bu nedenle triger değişimi gerkemez.
Bakım peryotlarına gelince motor üreticisi bmw olduğundan makine yapısı itabariyle bir miktar yağ eksiltir bu sebeple 10000 km de bir 5/30 tam sentetik yağ kullanarak yaptır.

zincir olayını ilk kez duydum.. avantaj dezavantaj durumu nedir bunun araçta?
hem avantaj hem dezavantaj.
kopma riski yoktur.kayışlı sistemlerde bu risk kayışı yeni değişmiş olsanız dahi vardır. çünkü orjinal diye alıyorsunuz yan sanayi çıkıyor. onun için tirger konusunda kimse ucuza kaçmaz.
dezavantajı şöyle; değiştirme maliyeti yüksektir.
zincirin kendisi 500-600 tl civarlarında. ve sökmesi de normal kayışlı sisteme göre daha zor.
artı bu zor iş için işçilik ücreti kallavi...


teşekkürler verdiğiniz bilgiler için...


-------------
308 VTI // 2009


Mesajı Yazan: Cenk88
Mesaj Tarihi: 03 Mart 2021 Saat 14:33
Orjinalini yazan: saygınotp saygınotp Yazdı:

iiAKŞAMLAR 
308 benzinli araçlarda triger yerine zincir vardır bu nedenle triger değişimi gerkemez.
Bakım peryotlarına gelince motor üreticisi bmw olduğundan makine yapısı itabariyle bir miktar yağ eksiltir bu sebeple 10000 km de bir 5/30 tam sentetik yağ kullanarak yaptır.

yani bu söyleminizden triger zincirinin değişmesinin gerekmediğini mi anlamamız gerekiyor?


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 08 Mart 2021 Saat 09:27
Orjinalini yazan: Cenk88 Cenk88 Yazdı:

Orjinalini yazan: saygınotp saygınotp Yazdı:

iiAKŞAMLAR 
308 benzinli araçlarda triger yerine zincir vardır bu nedenle triger değişimi gerkemez.
Bakım peryotlarına gelince motor üreticisi bmw olduğundan makine yapısı itabariyle bir miktar yağ eksiltir bu sebeple 10000 km de bir 5/30 tam sentetik yağ kullanarak yaptır.

yani bu söyleminizden triger zincirinin değişmesinin gerekmediğini mi anlamamız gerekiyor?

Arkadaş yanlış söylemiş hocam triger zinciri değişimi 180000 km 10 yıldır. yapılmalıdır. Nedeni zincirde sorun olmuyor ama zinciri gerginliğini sağlayan plastik parçalar mevcut bunlarda aşınma meydana getiriyor. Buda zincirin boşluş oluşmasına ve ses yapmasına hatta sente ayarının kaçmasına kadar gider. 


-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net