Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

106 QUİKSİLVER HARARET SORUNU ÇILDIRMAK ÜZEREYİM!.

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 106
Forum Tanımlaması: Peugeot 106, 1991'den 2004'e kadar Fransız otomobil üreticisi Peugeot tarafından üretilen süper mini grubundaki efsane otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=28707
Tarih: 21 Kasım 2024 Saat 16:54
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: 106 QUİKSİLVER HARARET SORUNU ÇILDIRMAK ÜZEREYİM!.
Mesajı Yazan: tolga106
Konu: 106 QUİKSİLVER HARARET SORUNU ÇILDIRMAK ÜZEREYİM!.
Mesaj Tarihi: 18 Mayıs 2013 Saat 12:29
hayırlı günler herkese bahsedeceğim sorun 1 senedir çözülmüyor ve ben çıldırmak üzereyim yardımlarınızı bekliyorum Cry 
aracım 2000 model 106 qs kafasına göre hararet ışığı yakıyor gibi sanki dalga geçiyor benimle :) şehir içinde özellikle rampaları yavaş çıktığımda ve ya düz yolda performanslı kullandığımda oluyor bu hararet müşiri, termostat, üst kapak contası,radyatör deki kapak,fan röleleri değişti ama sorun çözülmedi radyatörün altıda üstüde aynı sıcaklıkta,su eksiltme yok, kalarüfer ısıtıyor
sorun şu şekilde gerçekleşiyor yolda giderken hararet ışığı yanıyor ilginç tarafı ışık yandıkdan hemen sonra fan 2.kademe çalışmaya başlıyor bir süre sonra düşüyor hararet sonra tekrar çıkıyor tekrar aynı şekilde oluyor. Bazen hiç yapmıyor hararet bazen coşuyor hararet ışığını söndürme süresi baya uzuyor Confused 
geriye değişmeyen bir radyatörle bir devirdaim kaldı ustalar bile çözemedi ne olduğunu herşey düzgün çalışıyor diyorlar ama benim şahsi fikrim devirdaim tam olarak işlevini yerine getiremiyor ve sıcak su yeterince hızlı soğumaya gönderilmediğinden bu sıkıntı oluşuyor sizce bu düşünce doğrumudur?? 
birde hararet çıktığında radyatör kapağından su atıyor bu normalmidir???





Cevaplar:
Mesajı Yazan: sezar206
Mesaj Tarihi: 18 Mayıs 2013 Saat 15:08
Forumda bir arkadaş da bu  sorunu yaşamıştı sonradan çözüldü diye yazdı ama nasıl çözdüğü hakkında bilgi vermemişti.

-------------
2000 model 206 1.6 XT 5 Kapı
Atiker lpg


Mesajı Yazan: Aziz
Mesaj Tarihi: 18 Mayıs 2013 Saat 16:03
bu durum çok ilginçtir, 106da ilk kez duyuyorum ama 306 larda sık rastladım. çözüm olarak değişik çözümler var, ilk etapta serviste cihaza bağlatıp rolantide hararetin yükselmesini bekleyin, ikaz lambazı yanıca cihazın verdiği değerle hararet göstergesi aynımı bir baktırın derim, benim karşılaştığım bir olay bu, harater göstergesi 105 i gösterirken cihan 93 gösteriyordu, sorunun beyinle alakalı oldugunu söylemişlerdi. 

-------------
[pasaklıKontes]hy206 GTI


Mesajı Yazan: tolga106
Mesaj Tarihi: 18 Mayıs 2013 Saat 16:30
Verdiğiniz cevaplar icin tesekkur ederim sorun quiksilverde sadece hararet lambasi var derece gostergesi yok bilgisayara baglattigimizda olmasi gerekenden daha yuksek cikiyor rolantidede hararet yaptigi zamanlar oluyor ben keyif icin kullaniyorum haftada bir bazen marsa basiyorum bekliyorum durup dururken hararet cikiyor hani bir suru usta bakti anlayamadi sebebini hepsinin en son dedigi harareti sonduruyor o kadar buyuk bir sorun degil diyorlar ama yuksek sicaklikta calismasi zararli oldugunu biliyorum.. Forumu gezdim ancak dier problemleri inceledigimde benimkinden farkli incelemeden konuyu acmak istemedim eger gozumden kactiysa affola..


Mesajı Yazan: sezar206
Mesaj Tarihi: 18 Mayıs 2013 Saat 18:25
Aynı durum benim de başıma geldi. aracımı uzunca süre kullandım, uzun yol bolca yaptım hiçbir şey olmamıştı. Neyse yazın araç stop etmeye başladı, gittim  boğaz kelebeğini temizledik ve  stop etme düzeldi. Aynı  gün eve giderken hararet 90 dayken birden tavan yaptı stop yazdı. Biraz durup kontağı kapattım düzeldi. İki gün sonra uzun yolda iki defa daha yaptı. Eskişehirde özel servise gittim baktı bir şey bulamadı çünkü sürekli yapmıyordu. Eğildi eksoza baktı bu bunun orjinal eksozu değil 131 eksozu takmışlar sıkar aracı ondan olabilir dedi. Hemen yanda eksozdu vardı. Orta ve  son susturucu değişti 250 tl. (Benim saflığıma geldi kandırdı şerefsizler.) Uzun bir süre bir daha olmadı. Geçen kış yine yaptı. Sanayiye itim, giderken  yolda durdu. Orada da yapmadı. Anlamadım gitti Çok şükür uzun zamanda beri yok. Ama bu sorunu yaşayıp da çözen varsa ve anlatırsa forumiçin yararlı olur bence.

-------------
2000 model 206 1.6 XT 5 Kapı
Atiker lpg


Mesajı Yazan: tolga106
Mesaj Tarihi: 18 Mayıs 2013 Saat 21:25
Eksoz ben aldigimda eski sahibi yeni degismisti haftaya bir aksilik olmazsa sanayiye gidip biraz inceleyecegim bakalim benim ki de belki eksozdandir. Arabami cok seviyorum ayrilmak,satmak istemiyorum bakalim belki dediginiz gibi sorunu cozebilen vardir...


Mesajı Yazan: Aziz
Mesaj Tarihi: 18 Mayıs 2013 Saat 22:06
Orjinalini yazan: tolga106 tolga106 Yazdı:

Eksoz ben aldigimda eski sahibi yeni degismisti haftaya bir aksilik olmazsa sanayiye gidip biraz inceleyecegim bakalim benim ki de belki eksozdandir. Arabami cok seviyorum ayrilmak,satmak istemiyorum bakalim belki dediginiz gibi sorunu cozebilen vardir...

ya aslında araçlarımız (peugeotlar) sıcak kanlıdır, işte parçalar değişince vs hafif aksaklıklar çıkabiliyor hiç kendini soğutma aracından dediğin gibi seviyorsan sevdiğin şeye ilgi göster :) sonucuda bize bildir lütfen :)


-------------
[pasaklıKontes]hy206 GTI


Mesajı Yazan: tolga106
Mesaj Tarihi: 18 Mayıs 2013 Saat 22:12
Cozumunu bulursan kesinlikle paylasacagim.
Sevilmezmi bu araba bebegim benim kac tane araba kullandim bir tanesi 106 nin verdigi hazzi veremedi bana 1 senedir herkes sat diyor sıkısıgim yatiriyorum ama vazgecemiyorum satamiyorum 2 haftada bir bile kullansam yetiyor :) bu baska bir dunya benim icin. Satsam yina alir bir 106 sade sade binerim ...


Mesajı Yazan: otosundur
Mesaj Tarihi: 18 Mayıs 2013 Saat 23:40
Devir daim dostum yuzde yuz


Mesajı Yazan: ErolSs
Mesaj Tarihi: 19 Mayıs 2013 Saat 01:33
bendeki 306 su atma haricindeki olayların hepsi bendede var umursamıyorum artık alıştım ama su atıyorsa conta yakmıs olabilir yada devir daim calışmıyor

-------------
QWERTY


Mesajı Yazan: Aziz
Mesaj Tarihi: 19 Mayıs 2013 Saat 01:35
Orjinalini yazan: tolga106 tolga106 Yazdı:

Cozumunu bulursan kesinlikle paylasacagim.
Sevilmezmi bu araba bebegim benim kac tane araba kullandim bir tanesi 106 nin verdigi hazzi veremedi bana 1 senedir herkes sat diyor sıkısıgim yatiriyorum ama vazgecemiyorum satamiyorum 2 haftada bir bile kullansam yetiyor :) bu baska bir dunya benim icin. Satsam yina alir bir 106 sade sade binerim ...

ClapClapClapClap


-------------
[pasaklıKontes]hy206 GTI


Mesajı Yazan: tolga106
Mesaj Tarihi: 19 Mayıs 2013 Saat 01:58


-------------
Baglanmayacaksin öyle körü körüne diyen şaire sesleniyorum;
- sen hic 106 kullandinmi??


Mesajı Yazan: tolga106
Mesaj Tarihi: 19 Mayıs 2013 Saat 01:58
Verdiginiz cevaplar icin tesekkur ederim..
Banada devirdaim gibi geliyor
Bu sorun ilk basladiginda contadan suphelenmistik acilmisken motor, degistirdik contayi sıkıntı yoktu keyfine degistirmis gibi olduk o yuzden pek zannetmiyorum.

Eger varsa baska basina gelen ya da fikri olan bekliyorum cevaplarinizi...

-------------
Baglanmayacaksin öyle körü körüne diyen şaire sesleniyorum;
- sen hic 106 kullandinmi??


Mesajı Yazan: semus
Mesaj Tarihi: 19 Mayıs 2013 Saat 16:59
tam bilgim olmamakla birlikte, motor suyu hava yamışta olabilir. dayımda benzer bir sorun yasamıstı. suyun oldugu yerde devriidaimi sağlayan küçük bir hortum vardı. o hortum su haznesinin içine düşmüştü oda hava yapmasına neden olmustu. herseyi deiştirdiyseniz bu sekilde küçük şeyleride kontrol ederseniz belki sorunu çözebilirsiniz


Mesajı Yazan: tolga106
Mesaj Tarihi: 19 Mayıs 2013 Saat 17:20
Verdigin bilgi icin tesekkurler ancak motor hava yapmiyor bir ara o konuyla da baya ugrastik su an ustaya gitmeden motordan butun hava alma noktalarindan havayi alabiliyorum ancak arac artik hava yapmiyor :)

-------------
Baglanmayacaksin öyle körü körüne diyen şaire sesleniyorum;
- sen hic 106 kullandinmi??


Mesajı Yazan: tolga106
Mesaj Tarihi: 27 Mayıs 2013 Saat 11:13
Bu gun ustaya goturdum araci anlattiklarimdan yola cikarak radyatör degisecek dedi yogunluktan araca bakamadi carsamba gunu birakacagim arabayi :s
Sizcede bu problem radyatorden kaynaklanirmi?
Klimali radyator degistiren oldumu hic aranizda nedir maliyeti bilgisi olan varmi ?


-------------
Baglanmayacaksin öyle körü körüne diyen şaire sesleniyorum;
- sen hic 106 kullandinmi??


Mesajı Yazan: Turgay_66
Mesaj Tarihi: 29 Mayıs 2013 Saat 12:40
Aynı sorun  benim 206 da var benim ustada radyatörden olabilir dedi haftasonu götürecem arabayı radyatöre baktıracam temizlenebilirse temizletecem olmasa değiştirecem inşallah hallolur şu sorunda kurtuluruz:)


Mesajı Yazan: tolga106
Mesaj Tarihi: 29 Mayıs 2013 Saat 12:48
Ben bu gun biraktim araci bakalim neler olacak gereken bilgiyi araci alinca paylasirim belki yardimi dokunur :)

-------------
Baglanmayacaksin öyle körü körüne diyen şaire sesleniyorum;
- sen hic 106 kullandinmi??


Mesajı Yazan: Turgay_66
Mesaj Tarihi: 29 Mayıs 2013 Saat 12:54
inşallah tek sorun radyatördür..radyatör değişecek demi şimdi senin arabanın ( arabada klima varmı bide ) evet ustam olanları yazarsan cok memnum olurum şimdiden teşekkür ederim :)


Mesajı Yazan: tolga106
Mesaj Tarihi: 29 Mayıs 2013 Saat 17:19
Radyator degilmis devirdaimin kafasi boslamis o yuzden sıkıntı oluyormus calisiyor ama gerektigi gibi degilmis devirdaim degisti denedim biraz sorun hallolmus gibi hic isik yakmadi :)

Bu arada arac klimaliydi radyator baya pahaliydi degisse idi. insallah seninkide duzelir

-------------
Baglanmayacaksin öyle körü körüne diyen şaire sesleniyorum;
- sen hic 106 kullandinmi??


Mesajı Yazan: okan77
Mesaj Tarihi: 29 Mayıs 2013 Saat 17:29
radyatör tıkanmış olabilir devirdaim pervanelerinde sıkıntı olabilir... Ama radyatör olma ihtimali yüksek gibi. 106 xs aracımda yaşamıştım bu sorunu... biraz aracı devirli kullanayım hemen hararet yükseliyordu.. 90 km hıza gelip boşa atıyordum. hararet düşüyordu.. radyatör değişti motor içi su kanalları temizlendi sorun ortadan kalktı... inşallah bulursunuz..


Mesajı Yazan: emre_akdag
Mesaj Tarihi: 29 Mayıs 2013 Saat 17:42
Orjinalini yazan: tolga106 tolga106 Yazdı:

Radyator degilmis devirdaimin kafasi boslamis o yuzden sıkıntı oluyormus calisiyor ama gerektigi gibi degilmis devirdaim degisti denedim biraz sorun hallolmus gibi hic isik yakmadi :)

Bu arada arac klimaliydi radyator baya pahaliydi degisse idi. insallah seninkide duzelir
Geçmiş olsun dostum umarım aynı sıkıntılarla bir daha karşılaşmazsın :)

-------------
ALP OTO YEDEK PARÇA
YENİŞEHİR / BURSA


Mesajı Yazan: vbmaster
Mesaj Tarihi: 30 Mayıs 2013 Saat 00:44
geçmiş olsun ...

-------------
Sabır doğruyu yapmakta ısrar etmektir ...

Peugeot 206 Roland Garros 2000 Model
1.6i 8v 90 Beygir artık LPG'li (Atiker Fast II)
Otoban faresi :) ARh(+)


Mesajı Yazan: Turgay_66
Mesaj Tarihi: 30 Mayıs 2013 Saat 00:55
geçmiş olsun :) darısı başıma valla cok canımı sıkıyor bu hararet olayı herkes bişey diyor,kimi radyatör diyo kimi devirdaim pompası diyo ne yapacağımı şaşırdım daha yeni aldık arabayı soğumaya başladım :S


Mesajı Yazan: vbmaster
Mesaj Tarihi: 30 Mayıs 2013 Saat 00:57
hep derim içinde Allah korkusu olan helal süt emmiş bir usta bulmak lazım. en son bölge temsilcimin tavsiyesi ile haftasonu bir yere gideceğim. kaç yıl oldu bulamadım. sorun arabada ya da sende değil sanayi ve ustalarda ...

-------------
Sabır doğruyu yapmakta ısrar etmektir ...

Peugeot 206 Roland Garros 2000 Model
1.6i 8v 90 Beygir artık LPG'li (Atiker Fast II)
Otoban faresi :) ARh(+)


Mesajı Yazan: Turgay_66
Mesaj Tarihi: 30 Mayıs 2013 Saat 01:00
aynen valla kimseye güvenemez olduk hepsi usta ama bi sorun için hepsi farklı farklı şey söylüyorlar..


Mesajı Yazan: 106xs1.6
Mesaj Tarihi: 20 Ocak 2019 Saat 17:54
Arkadaşlar oncelikle selamlar aracım 106 xs 1.6 8 valf 90 bg olan modelidir arac 2/senedir bende ve severek kullanıyorum aracı ilk aldıgımda gunlık kullanımda haralet 90 derece cizgisinde degilde 90 ila 100 derece arasında duruyordu ve rampa yada sıkıstırma gordugu zamanlarda ise 100 derecelere dogru geliyordu ozellikle uzun yolda 2000 devirin ustunde yol yaptıgım zaman cok ca yaşamıstım bunu guya anlayan bu işin ustadı oldugunu idda eden tamirçi vatandaların anlattıgına gore müşür bozuk fan bozuk fan rölesi bozuk radyator orjinal degil conta yanık yok arabaya cakma cak yak anasını satayım hiç birine kulak asmayın arkadaslar yalan dolan bunlar yabancı bir siteden ecu nun baglatı diyagramını buldum ve fanların acması için haralet müşüründen direnç okuması gerektigini anlamam cok uzun sürmedi aracım 92 derecede fan 1 kademe fan acıyordu zaten o raya kadar geldikten sonra sogutmasını kimse bekleyemezdi fan müsüründe ntc kullanıldıgını anladıgımda ise bu işi araya direnç atarak cozecegimi fark ettim bizim araclardaki haralet müşürleri diger arabalardaki gibi belli bir sıcaklıga gelince kontaklarını kapatan termik bir musur degil arkadaşlar bizimki direnc degeri olcen ntc yani sıcaklık arttikca dirençi dusen bir malzeme neyse 150 ohm luk bir direnci müsürün kırmızı kablosuna seri bir şekilde baglayarak 80 derecelerde fanı acmayı basardım termostadı ise reno flaş termostadı ile degiştirdigimde aldıgım sonuç harikaydı ne yokuşlar ne uzun yolu haraletim 90 dereceyi hiç gecmedi tabiki bu sorunu kalıcı bir cozume ulastırmak için dersimi calışmaya devam etrim aracın müsürlerinden gelen bilgiye gore fanların devrini ayarlayan ve ecu ye sıcaklık bilgidini gonderen ara bir birim oldugunu fark ettim yerini bulmakta aceleci davaranmadım aklıma geldikce aramaya calısmıstım gecen ay yine arabamda bir dengezilik olusmustu işten gelirken fan haralet gozume takıldı yine yuzler gittigini gordüm hemen saga cekip misürüm fişini cıkartak müdahale ettim ve ertesi gun aramaya koyuldum ve buldum arkadaşlar ara modul bitron kutusu veya fan beyni diyede geçiyor piyasada google yazın parcayı gorun yerini soyleyim size aracın onude ilen sag farın yada sag sis farını arkasında duran küçük bir kutu bitron kutusu ben buldum soketinde cıkardıgımda gordyklerim hiç iç acıcı degildi su almış soket pimleri  curumüş neredeyse faydasız bir malzemeye donuşmüs hiç ugrasmadım hemen gidip yenisini aldım yan sanayisini taktım orjinali biraz tuzlu yan sanayisi 95 tl neyse aldıgım sonuçlar muazzam attıgım dirençi iptal etmeme ragmen fanlar 82 dercelerde falan ilk kademe fanı acdı ve hiç üzmedi beni ve sugan aktif bir sekilde rampa sıkıztırma her türlu uzun yolda hiç üzmeyecek kıvamda calışıyor üstelik full antifirizli motor suyum gram su yok ve sonuçlar harika doslar kulaktan dolma seylere takılıp hiç canınızı sıkmayın sacma sapan seyleride arabanızda denetmetin direk 2 kademe fan actırsın elektirikçiye baglat yok tofaş müsürü takalım radyatore kafan rahat etsin sakın sakın kıymayın arabanıza şimdi ne anlattık bakın arabanız 90 dereceyi geçiyorsa marşa bastınız direk fan acdı yada 1 kademe 2 kademeye kafasına gore geçiyorsa fanlar yada hiç acmiyorsa bakacagınız yeri soyledim arkadaşlar 85 derecelik flaş termostadınıda unutmayın en verimli hali budur arkaşlar denendi dandirik ustaların dediklerine takılmayın ben elektronikçi oldugum için ve elimden geldigi için bu işin olur yolunu dersimi calışarak cözüme kavuşturdum ve paylaşmak istedim canınız sıkılmasın cebinizden tonlarca para cıkmasın die umarım faydam dokunur başıma gelen ve cözüm buldum bir kac olayıda buradan sizinle baylaşacagım arkadaşlat


Mesajı Yazan: Karacocuk24
Mesaj Tarihi: 20 Ocak 2019 Saat 21:16
Orjinalini yazan: 106xs1.6 106xs1.6 Yazdı:

Arkadaşlar oncelikle selamlar aracım 106 xs 1.6 8 valf 90 bg olan modelidir arac 2/senedir bende ve severek kullanıyorum aracı ilk aldıgımda gunlık kullanımda haralet 90 derece cizgisinde degilde 90 ila 100 derece arasında duruyordu ve rampa yada sıkıstırma gordugu zamanlarda ise 100 derecelere dogru geliyordu ozellikle uzun yolda 2000 devirin ustunde yol yaptıgım zaman cok ca yaşamıstım bunu guya anlayan bu işin ustadı oldugunu idda eden tamirçi vatandaların anlattıgına gore müşür bozuk fan bozuk fan rölesi bozuk radyator orjinal degil conta yanık yok arabaya cakma cak yak anasını satayım hiç birine kulak asmayın arkadaslar yalan dolan bunlar yabancı bir siteden ecu nun baglatı diyagramını buldum ve fanların acması için haralet müşüründen direnç okuması gerektigini anlamam cok uzun sürmedi aracım 92 derecede fan 1 kademe fan acıyordu zaten o raya kadar geldikten sonra sogutmasını kimse bekleyemezdi fan müsüründe ntc kullanıldıgını anladıgımda ise bu işi araya direnç atarak cozecegimi fark ettim bizim araclardaki haralet müşürleri diger arabalardaki gibi belli bir sıcaklıga gelince kontaklarını kapatan termik bir musur degil arkadaşlar bizimki direnc degeri olcen ntc yani sıcaklık arttikca dirençi dusen bir malzeme neyse 150 ohm luk bir direnci müsürün kırmızı kablosuna seri bir şekilde baglayarak 80 derecelerde fanı acmayı basardım termostadı ise reno flaş termostadı ile degiştirdigimde aldıgım sonuç harikaydı ne yokuşlar ne uzun yolu haraletim 90 dereceyi hiç gecmedi tabiki bu sorunu kalıcı bir cozume ulastırmak için dersimi calışmaya devam etrim aracın müsürlerinden gelen bilgiye gore fanların devrini ayarlayan ve ecu ye sıcaklık bilgidini gonderen ara bir birim oldugunu fark ettim yerini bulmakta aceleci davaranmadım aklıma geldikce aramaya calısmıstım gecen ay yine arabamda bir dengezilik olusmustu işten gelirken fan haralet gozume takıldı yine yuzler gittigini gordüm hemen saga cekip misürüm fişini cıkartak müdahale ettim ve ertesi gun aramaya koyuldum ve buldum arkadaşlar ara modul bitron kutusu veya fan beyni diyede geçiyor piyasada google yazın parcayı gorun yerini soyleyim size aracın onude ilen sag farın yada sag sis farını arkasında duran küçük bir kutu bitron kutusu ben buldum soketinde cıkardıgımda gordyklerim hiç iç acıcı degildi su almış soket pimleri  curumüş neredeyse faydasız bir malzemeye donuşmüs hiç ugrasmadım hemen gidip yenisini aldım yan sanayisini taktım orjinali biraz tuzlu yan sanayisi 95 tl neyse aldıgım sonuçlar muazzam attıgım dirençi iptal etmeme ragmen fanlar 82 dercelerde falan ilk kademe fanı acdı ve hiç üzmedi beni ve sugan aktif bir sekilde rampa sıkıztırma her türlu uzun yolda hiç üzmeyecek kıvamda calışıyor üstelik full antifirizli motor suyum gram su yok ve sonuçlar harika doslar kulaktan dolma seylere takılıp hiç canınızı sıkmayın sacma sapan seyleride arabanızda denetmetin direk 2 kademe fan actırsın elektirikçiye baglat yok tofaş müsürü takalım radyatore kafan rahat etsin sakın sakın kıymayın arabanıza şimdi ne anlattık bakın arabanız 90 dereceyi geçiyorsa marşa bastınız direk fan acdı yada 1 kademe 2 kademeye kafasına gore geçiyorsa fanlar yada hiç acmiyorsa bakacagınız yeri soyledim arkadaşlar 85 derecelik flaş termostadınıda unutmayın en verimli hali budur arkaşlar denendi dandirik ustaların dediklerine takılmayın ben elektronikçi oldugum için ve elimden geldigi için bu işin olur yolunu dersimi calışarak cözüme kavuşturdum ve paylaşmak istedim canınız sıkılmasın cebinizden tonlarca para cıkmasın die umarım faydam dokunur başıma gelen ve cözüm buldum bir kac olayıda buradan sizinle baylaşacagım arkadaşlat
hocam cok guzel bilgiler paylastin benim 206 da 90-100 arasi zorlayinca 100 u biraz geciyor reno flas termostati ilk deneyecegim sonra pesine hararet musuru ve hic olmazsa fan beynini degistireyim insallah cozume kavusurum bende cok tesekkurler


Mesajı Yazan: eran
Mesaj Tarihi: 30 Ocak 2019 Saat 16:40
Kaba kaçmazsa oha diyeceğim. Vallaha tebrik ederim.


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 30 Ocak 2019 Saat 17:09
Orjinalini yazan: 106xs1.6 106xs1.6 Yazdı:

Arkadaşlar oncelikle selamlar aracım 106 xs 1.6 8 valf 90 bg olan modelidir arac 2/senedir bende ve severek kullanıyorum aracı ilk aldıgımda gunlık kullanımda haralet 90 derece cizgisinde degilde 90 ila 100 derece arasında duruyordu ve rampa yada sıkıstırma gordugu zamanlarda ise 100 derecelere dogru geliyordu ozellikle uzun yolda 2000 devirin ustunde yol yaptıgım zaman cok ca yaşamıstım bunu guya anlayan bu işin ustadı oldugunu idda eden tamirçi vatandaların anlattıgına gore müşür bozuk fan bozuk fan rölesi bozuk radyator orjinal degil conta yanık yok arabaya cakma cak yak anasını satayım hiç birine kulak asmayın arkadaslar yalan dolan bunlar yabancı bir siteden ecu nun baglatı diyagramını buldum ve fanların acması için haralet müşüründen direnç okuması gerektigini anlamam cok uzun sürmedi aracım 92 derecede fan 1 kademe fan acıyordu zaten o raya kadar geldikten sonra sogutmasını kimse bekleyemezdi fan müsüründe ntc kullanıldıgını anladıgımda ise bu işi araya direnç atarak cozecegimi fark ettim bizim araclardaki haralet müşürleri diger arabalardaki gibi belli bir sıcaklıga gelince kontaklarını kapatan termik bir musur degil arkadaşlar bizimki direnc degeri olcen ntc yani sıcaklık arttikca dirençi dusen bir malzeme neyse 150 ohm luk bir direnci müsürün kırmızı kablosuna seri bir şekilde baglayarak 80 derecelerde fanı acmayı basardım termostadı ise reno flaş termostadı ile degiştirdigimde aldıgım sonuç harikaydı ne yokuşlar ne uzun yolu haraletim 90 dereceyi hiç gecmedi tabiki bu sorunu kalıcı bir cozume ulastırmak için dersimi calışmaya devam etrim aracın müsürlerinden gelen bilgiye gore fanların devrini ayarlayan ve ecu ye sıcaklık bilgidini gonderen ara bir birim oldugunu fark ettim yerini bulmakta aceleci davaranmadım aklıma geldikce aramaya calısmıstım gecen ay yine arabamda bir dengezilik olusmustu işten gelirken fan haralet gozume takıldı yine yuzler gittigini gordüm hemen saga cekip misürüm fişini cıkartak müdahale ettim ve ertesi gun aramaya koyuldum ve buldum arkadaşlar ara modul bitron kutusu veya fan beyni diyede geçiyor piyasada google yazın parcayı gorun yerini soyleyim size aracın onude ilen sag farın yada sag sis farını arkasında duran küçük bir kutu bitron kutusu ben buldum soketinde cıkardıgımda gordyklerim hiç iç acıcı degildi su almış soket pimleri  curumüş neredeyse faydasız bir malzemeye donuşmüs hiç ugrasmadım hemen gidip yenisini aldım yan sanayisini taktım orjinali biraz tuzlu yan sanayisi 95 tl neyse aldıgım sonuçlar muazzam attıgım dirençi iptal etmeme ragmen fanlar 82 dercelerde falan ilk kademe fanı acdı ve hiç üzmedi beni ve sugan aktif bir sekilde rampa sıkıztırma her türlu uzun yolda hiç üzmeyecek kıvamda calışıyor üstelik full antifirizli motor suyum gram su yok ve sonuçlar harika doslar kulaktan dolma seylere takılıp hiç canınızı sıkmayın sacma sapan seyleride arabanızda denetmetin direk 2 kademe fan actırsın elektirikçiye baglat yok tofaş müsürü takalım radyatore kafan rahat etsin sakın sakın kıymayın arabanıza şimdi ne anlattık bakın arabanız 90 dereceyi geçiyorsa marşa bastınız direk fan acdı yada 1 kademe 2 kademeye kafasına gore geçiyorsa fanlar yada hiç acmiyorsa bakacagınız yeri soyledim arkadaşlar 85 derecelik flaş termostadınıda unutmayın en verimli hali budur arkaşlar denendi dandirik ustaların dediklerine takılmayın ben elektronikçi oldugum için ve elimden geldigi için bu işin olur yolunu dersimi calışarak cözüme kavuşturdum ve paylaşmak istedim canınız sıkılmasın cebinizden tonlarca para cıkmasın die umarım faydam dokunur başıma gelen ve cözüm buldum bir kac olayıda buradan sizinle baylaşacagım arkadaşlat

Valla kardeşim eline bilgine sağlık konu sabitlendi arkadaşlar. 


-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: Aykutemre92
Mesaj Tarihi: 30 Ocak 2019 Saat 21:52
Çok belli devirdaim motoru ya bitik yada yeteri kadar çevirmiyor



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net