Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

spor yaymı orjinal yayları presletmek mi daha iyi?

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: Aracınız Hakkındaki Tüm Sorular
Forum Tanımlaması: Jant, Yay, Lastik Egzoz, Filtre, Ses Sistemi vb. araçlarınızla alakalı tüm sorunları paylaşabileceğiniz genel alandır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=28628
Tarih: 07 Ağustos 2025 Saat 12:04
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: spor yaymı orjinal yayları presletmek mi daha iyi?
Mesajı Yazan: allppeerr
Konu: spor yaymı orjinal yayları presletmek mi daha iyi?
Mesaj Tarihi: 14 Mayıs 2013 Saat 15:29
Mesajlarınızı bekliyorum ....Star


-------------
arabadan anlamak yazı yazmaya benzemez... KoNtRoLsÜz GüÇ GüÇ DeĞiLdİr ...aLpEr... 28 AS 206 1.4 x line 2003



Cevaplar:
Mesajı Yazan: fexzi
Mesaj Tarihi: 14 Mayıs 2013 Saat 15:29
spor kaliteli yay şase ile alacaksınız keyfinize bakacakasınız,fk vb ürünlere karşıyım.

-------------
2004 307 XT BVA
1.6 16v 110Hp


Mesajı Yazan: allppeerr
Mesaj Tarihi: 14 Mayıs 2013 Saat 15:31
şase derken ???? 

-------------
arabadan anlamak yazı yazmaya benzemez... KoNtRoLsÜz GüÇ GüÇ DeĞiLdİr ...aLpEr... 28 AS 206 1.4 x line 2003


Mesajı Yazan: outlaw
Mesaj Tarihi: 14 Mayıs 2013 Saat 16:47
Orjinalini yazan: fexzi fexzi Yazdı:

spor kaliteli yay şase ile alacaksınız keyfinize bakacakasınız,fk vb ürünlere karşıyım.
 
Neden FK karşısın anlamadım ben 3 senedir kullanıyorum ve çok ta memnunum ???


-------------
SHQIPTAR
1998 106 xs 1600 cc
Laguna lip
omp kule gergisi
GTI jant
185/50/14 toyo proxes t1r




Mesajı Yazan: fexzi
Mesaj Tarihi: 14 Mayıs 2013 Saat 16:59
Orjinalini yazan: outlaw outlaw Yazdı:

Orjinalini yazan: fexzi fexzi Yazdı:

spor kaliteli yay şase ile alacaksınız keyfinize bakacakasınız,fk vb ürünlere karşıyım.
 
Neden FK karşısın anlamadım ben 3 senedir kullanıyorum ve çok ta memnunum ???

FK menşei olarak bir almanya bir ingiltere gitti geldi,daha önceki araçlarımın 2sinde eibach kullandım şase ile alındı normal satılan yaylara istinaden ne konfor ne de sürüş performansını bozdu,FK takılı 307 de çok hantal ve sert süspansiyonla karşılaştım,tabi bu şahsi görüşümdür.


-------------
2004 307 XT BVA
1.6 16v 110Hp


Mesajı Yazan: samet206
Mesaj Tarihi: 14 Mayıs 2013 Saat 20:25
Spor yay orjinalleri ise saklamak derim ...


-------------
Peugeot Mod ''206'' 1.4 XR 2000
Asaleti Renginde Saklı...


Mesajı Yazan: impact
Mesaj Tarihi: 14 Mayıs 2013 Saat 20:29
preslemek ısıtmak kestirmek.. gerek yok bence büyük risk çünkü.. 150-160 liraya FK lar var onlardan kullanmak en mantıklısı..(konfor vs. deneyimim yok) bende eibach var çok çok memnunum sanki orjinal yay var gibi gayet konforlu..


Mesajı Yazan: GökhaN
Mesaj Tarihi: 14 Mayıs 2013 Saat 21:05
spor yay takman daha iyidir. Arabanın yol tutuşu ve esneme payını bozmamış olursun.

-------------
106->206->208->207->301->308->3008->C4X

Peugeot Yedek Parça -> https://www.pejo.com.tr" rel="nofollow - www.pejo.com.tr


Mesajı Yazan: EErgul
Mesaj Tarihi: 14 Mayıs 2013 Saat 23:53
spor yay derim ama konforda ödün vermiyorsun diye bir şey yok. şase olayını bilmiyorum tabi.
ev arkadasımın 206 stock süspansiyon benim 206 eibach 35mm ve çok farklı konforlar söz konusu. 
ama memnunum eibach tavsiye ediyorum. aldığımda kesik yaydı aracım ve iğrenç birşeydi uzak dur derim. aksların açılarıda çok dengesiz değiştiğinden dolayı aktarma sistemine de zararı olduğunu düşünüyorum.


-------------
206 CC 1.6 16V 110 HP Roland Garros
2004 Model


Mesajı Yazan: taylan2
Mesaj Tarihi: 15 Mayıs 2013 Saat 02:07
kardeş ben orjinal yaylarımı çıkarttım yerine yay aldım onları istediğim yükesekliği tarif ettim kestirdim. ben çok memnunum. benim tavsiyem tamamen bu işleri yapan bi ustada yaptırman sıkıntı yaşama..

-------------
206 xs 2001


Mesajı Yazan: allppeerr
Mesaj Tarihi: 15 Mayıs 2013 Saat 11:33
arkadaşlar yorumlar için teşekkür ederim yay presletmek(yayları makinede sıkıştırarak spor yay ölçülerine getirmek) daha iyi olur demişlerdi eibach yay almak en mantıklısı daha modifiye aşamasındayız ama en yakın zamanda resimleri paylaşacağım herkese teşekkürler 28 AS 206 Alper AYDIN


-------------
arabadan anlamak yazı yazmaya benzemez... KoNtRoLsÜz GüÇ GüÇ DeĞiLdİr ...aLpEr... 28 AS 206 1.4 x line 2003


Mesajı Yazan: gozem
Mesaj Tarihi: 15 Mayıs 2013 Saat 15:14
sadece presle sıkıştırmakla olmaz o iş..onun yanında ısıtıyo da olmalı ve bu da yayın dengesini ve bozar ve kırılganlığını değiştirecektir muhakkak

-------------
Mehmet Ali ÇECELİ
2004 307 XT 110hp manuel,dizel..
Dünya Kadar Malın olucağına Fındık Kadar Turbon olsun


Mesajı Yazan: allppeerr
Mesaj Tarihi: 15 Mayıs 2013 Saat 15:20
ısıtmıyorlar diye biliyorum ama metal yorgunluğu yaparmı bu presleme o konuyu bilemiyorum yani kırılganlık artarmı ???


-------------
arabadan anlamak yazı yazmaya benzemez... KoNtRoLsÜz GüÇ GüÇ DeĞiLdİr ...aLpEr... 28 AS 206 1.4 x line 2003


Mesajı Yazan: gozem
Mesaj Tarihi: 15 Mayıs 2013 Saat 15:32
kardeş kafanda hep bi soru işaareti ile gezmektense yeni bi yay almak daha iyi olacaktır.. üstelik 206nın yayları cok uygun fiyat..aşağıdaki linkten bakabilirsin
http://kisaurl.com/?QSF

-------------
Mehmet Ali ÇECELİ
2004 307 XT 110hp manuel,dizel..
Dünya Kadar Malın olucağına Fındık Kadar Turbon olsun


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 15 Mayıs 2013 Saat 15:35
hocam al bi 3,5 eibach yay tak içinde rahat etsin arabanda :) bosver presi falan spor yay tadını alamazsın saglıklı da olmaz bu benim düşüncem :)


Mesajı Yazan: allppeerr
Mesaj Tarihi: 15 Mayıs 2013 Saat 15:37
mehmet ali kardeş haklısında ben modifiyeyi biraz da konforla birleştirmek amacındayım . Dandik bişey yapmamak için danışıyorum motor modifiyesi konusunda yeterli bilgiye sahibim ama bu araç alçaltma işlerinde olmadığımı düşünüyorum ne zaman böyle bişey yapılmış bi araca binsem yolda seke seke gidiyoruz gibi hissediyorum birazda konfor yoksa 63 tl verip taktırmak sorun değil



-------------
arabadan anlamak yazı yazmaya benzemez... KoNtRoLsÜz GüÇ GüÇ DeĞiLdİr ...aLpEr... 28 AS 206 1.4 x line 2003


Mesajı Yazan: gozem
Mesaj Tarihi: 15 Mayıs 2013 Saat 15:42
:) Alper kardeş zaten o yolda sek sek yaparak gidenler 5cm takanlar.. 3,5cm yay ile böyle sıkıntı olacağını hiç sanmıyorum.. eibach ve fk yayı kullanan herkez tavsiye ediyor.. ama ne takarsan tak orjinal bi yaydan daka kısa esneme payı olduğu için muhakkah konfordan ödün vereceksiniz.. güzel bi tercihte bulunursunuz umarım.. sonucunu merakla bekliyoruz

-------------
Mehmet Ali ÇECELİ
2004 307 XT 110hp manuel,dizel..
Dünya Kadar Malın olucağına Fındık Kadar Turbon olsun


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 15 Mayıs 2013 Saat 15:55
Orjinalini yazan: gozem gozem Yazdı:

:) Alper kardeş zaten o yolda sek sek yaparak gidenler 5cm takanlar.. 3,5cm yay ile böyle sıkıntı olacağını hiç sanmıyorum.. eibach ve fk yayı kullanan herkez tavsiye ediyor.. ama ne takarsan tak orjinal bi yaydan daka kısa esneme payı olduğu için muhakkah konfordan ödün vereceksiniz.. güzel bi tercihte bulunursunuz umarım.. sonucunu merakla bekliyoruz

Clap


Mesajı Yazan: allppeerr
Mesaj Tarihi: 15 Mayıs 2013 Saat 16:02
teşekkrler 3.5 cm yayda sayenizde karar kıldım tşk


-------------
arabadan anlamak yazı yazmaya benzemez... KoNtRoLsÜz GüÇ GüÇ DeĞiLdİr ...aLpEr... 28 AS 206 1.4 x line 2003


Mesajı Yazan: fatihgg
Mesaj Tarihi: 15 Mayıs 2013 Saat 22:25
Orjinalini yazan: allppeerr allppeerr Yazdı:

Mesajlarınızı bekliyorum ....Star
 
varya oyle bır konu kı ucu bucagı yok :) coilover en ıyısı bence LOL


-------------
2003 307 1.4
2008 Leon


Mesajı Yazan: impact
Mesaj Tarihi: 15 Mayıs 2013 Saat 22:45
3.5 tatmin eder mi bilmiyorum 206 için.. 307 de hiç fark edilmiyor. ama coil en mantıklısı tabi ama bütçe?


Mesajı Yazan: otosundur
Mesaj Tarihi: 15 Mayıs 2013 Saat 22:56
206 da 3.5 düşürmez keske 5lık  alsaydın benden soylemesı



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net